تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۷۵۰۰۷
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

امام جمعه قلعه‌رئیسی: عدم فهم باعث گسترش و عمق آسیب اجتماعی در چاروسا شده است

۰
امام جمعه قلعه‌رئیسی: عدم فهم باعث گسترش و عمق آسیب اجتماعی در چاروسا شده است
کبنا ؛امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: داستاندار ما بی‌خبر است. دستگاه قضایی و انتظامی ما در استان باید توجه داشته باشند در شهرستان اصلاً درک و فهم درستی از آسیب نیست این عدم توجه‌ها منجر به عدم فهم و درک مشکل و مسأله شده و این عدم فهم باعث گسترش و عمق آسیب شده است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: سی و پنج سال بعد از انتفاضه اول و انقلاب سنگ در فلسطین که خیلی‌ها آن مسخره می‌کردند طوفان الاقصی شکل گرفت که مهمترین نقطه عطف تاریخ مبارزه با اسرائیل شد. چه شد و چه گذشت برفلسطینیان که امروزطوفان الاقصی ایجاد می‌کند؟ چه کسانی در قوی کردن مجاهدان و مبارزان فلسطینی و تغییر صحنه‌ی میدانِ مبارزه و تغییر نگاه عموم جهانیان به ظالم و مظلوم به نفع فلسطینیان نقش داشتند؟
وی افزود: عصر دوشنبه ۱۳ فروردین طی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور کنسولگری ایران در سوریه، سردار شهید زاهدی و چند مستشار نظامی دیگر شهید شدند، فردای آن روز و ساعاتی بعد از بیانیه رسمی شورای عالی امنیت ملی پیام مقام معظم رهبری هم مبنی بر برخورد با رژیم صهیونیستی صادر شد. در خط پایانیِ پیام نوشته شده بود: رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی و این شد وعده امام و امت؛ وعده صادق. وعد الصدق الذی کانوا یوعدون
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه دو نکته برجسته در این پیام بود تصریح کرد: اول رژیم به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد و دوم آن‌ها را از این جنایت پشیمان خواهیم کرد.
این دلاورمردان هم مشخص است چه کسانی هستند. کسانی که تا امروز در تحولات منطقه چه در لایه تصمیم‌سازی، چه تصمیم‌گیری و چه اجرا، نقش برجسته‌ای داشته‌اند و در آن چند روز و پیش از آن چه حرف‌ها که به‌ایشان‌زده نشد! همان‌هایی حرف شنیدند و تهران‌نشین خطاب شدند که برخی‌شان تا امروز در صحنه نبرد شهید شده‌اند. سپاهیان و ارتشیان شجاع ما بود که در همین جا هم لازم می‌دانم یاداوری کنم که روز یکشنبه سالروز تأسیس سپاه قهرمان و عزت آفرین و مهمترین یادگارامام عزیز هست که به همه عزیزان سپاهی و پاسدار تبریک عرض می‌کنیم.
حیدرخواه خاطرنشان کرد: بعد از ۱۳ فروردین و این وعده صادق تا شب حمله، سرزمین‌های اشغالی به شدت به هم ریخت. ضربت علیهم الذلةوالمسکنة سفارت‌خانه‌های رژیم در بسیاری از کشور‌ها تخلیه شد، بخش بزرگی از اخبار و مقالات در رسانه‌های معتبر جهانی مربوط به همین موضوع بود، کشور‌های مختلف منتظر شدند تا نتیجه این مرحله و سطح از مبارزه را نیز ببینند و تهدید جمهوری اسلامی به عنوان یک تهدید صادق و جدی دیده شد و بخش بزرگی از رژیم را فلج کرد و خود این تهدید را می‌توان بخشی از تنبیه جمهوری اسلامی نامید.
بالاخره شب وعده فرا رسید و صداقت صاحب آن بر همگان آشکار شد از دوست تا دشمن از غرب تا شرق و از نیل تا فرات.
بَرَزَ الاِیمانُ کُلُّه إِلَی الکُفرِ کُلِّه»
ایمان مجسم -جمهوری اسلامی- در قالب پاسداران و رزمندگان شجاع مسلمان در جغرافیای جبهه مقاومت، در مقابل کفر و همه‌ی کفر قرار گرفت. ضربت علی در این جنگ احزاب پهلوان پوشالی و عمر بن عبدود زمانه را هدف گرفت و یک عمر قدرت بازدارنگی پوشالی را فرو ریخت و هیجان و شوق و‌امید را در دل مؤمنان و مظلومان و ازادگان عالم آفرید. شبی که نقطه آرمانی انسان‌های بزرگ بود‌، آرزوی شهدا. چقدر جای حاج احمد‌ها خالی بود. چقدر جای حاج قاسم خالی بود. جای طهرانی مقدم. البته در بین ما و روی زمین جای آنهاخالی بود. آن‌ها بالاتر از پهباد‌ها و موشک‌ها نظاره‌گر بودند. نظاره‌گر شور و شوق مردم و زنان و جوانان مقاومت که با غرور و افتخار به آسمان چشم دوخته بودند.
وی گفت: تنها شبی که زنان و کودکان غزه و فلسطین از دیدن موشک و پهباد احساس آرامش می‌کردند. اولین باری که در تاریخ یک جنگ به موشک‌ها خوش آمد می‌گفتند. تنها شبی بعد از ۱۹۰ شب بمباران که کودکان غزه لذت خواب راحت را چشیدند.
این افتخار و رقم خوردن شب تاریخی نتیجه صبر راهبردی شما ملت‌امیرالمؤمنین بود. ثمره همراهی و اعتماد شما به امام و فرماندهان بود. و قطعاً در ثواب این جهاد و این عزت آفرینی شریک خواهید بود.
شک نکنید که کار بزرگی صورت گرفت و شکست سختی بر دشمنان وارد شد.
اولاً این تنها یک سیلی بود‌گر چه بزرگترین حمله پهبادی تاریخ جهان بود. یک هشدار بود گرچه اولین و سختترین حمله یک دولت به رژیم غاصب از ابتدای تولد نامشروع او بود.
و مطمئن باشید که تمام قدرت پدافندی جبهه استکبار بود در دفاع تمام قد از قلعه نظامی خودشان در غرب آسیا. هشت لایه پدافند شکل دادند. همه ظرفیت خود را به خط کردند از امارات تا اردن و عربستان از ترکیه تا آذربایجان، اما همه آن هیمنه و افسانه شکست ناپذیری فرو ریخت و تحقیر شدند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی: عدم فهم باعث گسترش و عمق آسیب اجتماعی در چاروسا شده است.
حیدرخواه با بیان اینکه امروز تمام ظرفیت رسانه‌های شیطانی خود را به صف کردند برای انکار و مخفی کردن درد و خسارت، اظهار کرد: این هم نشانه ترس و شکست آنهاست چون مطمئن هستند که نه جرات پاسخ دارند نه توان آن را، شما باورتان می‌شود کسانی که سنگ ریزه‌های کودکان فلسطینی را در سازمان ملل روی دست گرفتند و فریاد مظلومیت سردادند و دنبال بهانه و دلیل برای اعدام و کشتار کودکان و جوانان فلسطینی بودند امروز در مقابل این تهاجم بی‌سابقه ساکت باشند و ادعای پیروزی در دفاع کنند؟ امروز همانگونه که در وقوع این حمله گوش به کلام رهبری بودیم و چشم به میدان فرماندهان؛ در تحلیل و اثار این واقعه نیز
باید همینطور رفتار کنیم و به عوعوی سگان پاسبان ظلم و جنایت و غصب توجه نکنیم که قرآن عظیم فرمود فمثله کمثل الکلب ان تحمل علیه یلهث او تترکه یلهث. سگ را چه دنبال کنی و چه از او فرار کنی پارس می‌کند.
دشمنان زخم خورده تنهاترین‌ امیدشان به جنگ رسانه‌ای است. هم دستگاه‌هایی نظارتی باید هوشیار باشند و رصد کنند هر گونه شیطنت و خیانت را هم مردم ما است.
وی ادامه داد: به خبر‌هایی که با بودجه دشمنان ما تهیه می‌شوند توجه نکنند و مواظب کسانی که اخبار و تحلیل‌های ان‌ها را بازنشر می‌کنند در گروه‌ها و کانال‌ها ارسال می‌کنند استوری می‌کنند باشند. این مهمترین و اساسی‌ترین کمک ما در این نبرد حق و باطل است مشخص است کسی که صحبت‌های سخنگوی رژیم غاصب را تکرار می‌کند یا فریب خورده هست و یا خائن است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از مشکلات عمدتاً در حوزه فرهنگی در چارؤسا گفت: قرار شد قصور‌ها و تقصیر‌ها پیرامون مسائل فرهنگی و امنیتی بیان شود، اگر بخواهیم جامعه خودمان را نقد کنیم قطعاً مسؤلیت اصلی متوجه خود ما افراد و مردم جامعه است. «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» اما به عنوان یک نظام و حکومت اگر نقد کنیم قطعاً تقصیر اصلی متوجه مسولین هست. مشکل اصلی این هست که در استان و شهرستان متوجه عمق آسیب و این مشکل نیستند. استاندار ما بی‌خبر است. دستگاه قضایی و انتظامی ما در استان باید توجه داشته باشند در شهرستان اصلاً درک و فهم درستی از آسیب نیست این عدم توجه‌ها منجر به عدم فهم و درک مشکل و مسأله شده و این عدم فهم باعث گسترش و عمق آسیب شده است.
وی ادامه داد: اگر توجه به این منطقه می‌شد اگر درک درستی از مسأله بود نگاه‌ها به امنیت، دستگاه قضایی، و انتظامی منطقه عوض می‌شد. قاضی ما نیاز به کمک دارد، نیروی انتظامی ما نیاز به توجه و نظارت ویژه دارد. هم در نیروی انسانی هم امکانات باید با توجه به اسیب موجود، نیروی انسانی بیشتر و امکانات بیشتر و مجهزتر وجود داشته باشد باید مبارزه با پولشویی در این منطقه که دارای ریسک بالا هست قویتر و دقیقتر باشد.
حیدرخواه گفت: نظارت بر بانک‌ها، اصناف، بازار باید قویتر باشد دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی ما باید توجه بیشتری کنند؛ زیرا رشد این آسیب بیشتر از کنترل آن بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1