تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۷۴۷۷۹
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی‌ایران ۱۴۰۳/۰۱/۲۵؛ هشدار باران شدید در نوار شرقی کشور

۰
هشدار باران شدید در نوار شرقی کشور
کبنا ؛سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای نوار شرقی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز دوشنبه و تقویت آن در روز سه‌شنبه خبر داد.
به گزارش کبنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز شنبه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، مناطقی از یزد و کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
فردا یکشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعدازظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش روی خواهد داد.
دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد. سه‌شنبه با تقویت این سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج فارس رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
در  بعدازظهر سه‌شنبه در مناطقی از مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد. چهارشنبه این وضعیت در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و جنوب خراسان جنوبی روی خواهد داد، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
امروز نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان پایان: شنبه 1403/01/25
نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال ریزش سنگ از کوهستان.
منطقه اثر:
شنبه 1403/01/25: خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان.
اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی.
توصیه: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.
توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی
زمان پایان: یکشنبه 1403/01/26
نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمال‌ غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز
منطقه اثر:
جمعه 1403/01/24: اردبیل، گیلان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال و شرق سمنان، شرق کرمان، دامنه و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران.
شنبه 1403/01/25: لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، شمال فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان.

یکشنبه 1403/01/26: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی کرمان، یزد، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.
اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر.
توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.
توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج
زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1403/01/25
نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید با بیشینه سرعت 32 نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی بین 1 تا کمتر از 2 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر
منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.
اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر استان، اختلال در تردد کشتی های تجاری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.
توصیه: آمادگی دستگاه های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری به‌ویژه در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1