تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۴۷۴۷۷۵

سرگیجه اسرائیلی درآستانه ساعت صفر

۰
سرگیجه اسرائیلی درآستانه ساعت صفر
کبنا ؛تلفن‌ها دائم زنگ می‌خورد و هواپیمای حامل دیپلمات‌ها، مدام می‌نشیند و برمی‌خیزد. ایران، رژیم اسرائیل و امریکا، کانون رایزنی‌های دیپلماتیک و تبادل پیام‌های محرمانه‌ هستند.
به گزارش کبنا به نقل از نور نیوز، رژیم اسرائیل در حالت آماده‌باش است، اما بی‌اطلاعی تل‌آویو از زمان، مکان، استراتژی و ابعاد پاسخ کشورمان به جنایت این رژیم به مجتمع دیپلماتیک ایران در دمشق، سران اسرائیل را سردرگم و ساکنان اراضی اشغالی را هراسان ساخته است.  امریکا سفر کارمندان خود در اراضی اشغالی را به دلیل ترس از حمله ایران، محدود کرد و به کارکنانش هشداد داد: «بدون احتیاط کافی از سفر به خارج از بیت‌المقدس بزرگ، تل‌آویو یا مناطق بئرشبع، خودداری کنند». پنتاگون نیز روز گذشته خبر داد که «اریک کوریلا»  فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، سنتکام سفرش به اسرائیل را زودتر از زمان اعلام‌شده قبلی انجام داده و عازم اراضی اشغالی شده است.
درخواست امریکا از عربستان و چین درباره ایران
همزمان وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا از وزرای خارجه عربستان، ترکیه و چین همچنین دیگر همتایان خود خواسته است از نفوذ خود برای منصرف‌کردن ایران از حمله علیه رژیم صهیونیستی استفاده کنند.
«برت مک گورک»، مقام ارشد خاورمیانه در کاخ سفید نیز در روزهای اخیر با رهبران عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان و عراق گفت‌و‌گو کرده است. «متیو میلر»، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی امریکا نیز خبر داد آنتونی بلینکن با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت‌وگوهایی داشته است.
«تایمز اسرائیل» هم به نقل از وب‌سایت اکسیوس خبر داد که «رژیم اسرائیل از ایالات متحده خواسته است تا با ارسال هشدارهای عمومی و خصوصی به ایران و همچنین با استفاده از حضور نظامی خود در منطقه به عنوان اهرم دیپلماتیک، پاسخ ایران را محدود کند». روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» خبر داد در ۲۸ سفارت و کنسولگری صهیونیست‌ها در کشورهای مختلف به‌صورت موقت بسته شده است. روزنامه عبری‌زبان «دیعوت آحارونوت» هم در خبر تأییدنشده‌ای نوشت که سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در بحرین، مصر، اردن، مراکش و ترکیه تخلیه شده است.
تماس تلفنی انگلیس و آلمان با ایران
«دیوید کامرون»، وزیر خارجه انگلیس، «آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان و «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا هم روز پنجشنبه در تماس‌های جداگانه‌ای با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان، خواستار خویشتنداری ایران در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق شدند.
وزیر امورخارجه کشورمان ضمن اعلام این خبر در توضیح محتوای گفت‌وگوهای تلفنی‌اش، در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت:« وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است...ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است». رویکردی که در توئیت اخیر نماینده ایران در سازمان ملل نیز مورد اشاره قرار گرفته بود:« اگر شورای امنیت سازمان ملل تجاوز مذموم رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم می‌کرد و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌کرد، شاید ضرورت مجازات ایران برای این رژیم سرکش برطرف می‌شد».
رسانه‌های بین‌المللی در واکنش به این تحولات، در حال گمانه‌زنی‌ برای پیش‌بینی نحوه واکنش ایران به حمله ده روز گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق هستند. حمله‌ای که به شهادت ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی انجامید و به اعتقاد ناظران نقطه‌عطفی در مسیر جنگ غزه محسوب می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیشتر در پیامی به‌مناسبت شهادت  سرلشکر محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی، تأکید کردند:« آنها [رژیم صهیونیستی]را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد» روز چهارشنبه در خطبه دوم نماز عید سعید فطر اعلام کردند:
«در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد».
در آخرین اظهار نظر در این خصوص «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد:ما و اسرائیل تهدید ایران را جدی می دانیم
وی افزود :تهدید ایران متوجه اسرائیل است. من نمی توانم اطلاعاتی در مورد اندازه و شکل حمله ایران بیان کنم.
وی با تکرار اظهارات بایدن  در خصوص تزلزل ناپذیر بودن تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل افزود :وضعیت نیروهایمان  در منطقه را ارزیابی می کنیم تا مطمئن شویم که آنها قادر به دفاع از خود هستند.
 در میان اظهار نظرهای متعدد و گمانه زنی هایی که رسانه های منطقه ای و بین المللی در خصوص زمان و چگونگی پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران به شرارت اخیر رژیم صهیونیستی منتشر می کنند، زمان در حال نزدیک شدن به ساعت صفر برای تنبیه رژیم جنایتکاری است که تنها زبان زور را می فهمد و برای مهار کردن خوی وحشیانه اش فقط مشت آهنین راهگشا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1