تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۷۲۳۷۷
یادداشت؛

تاملی بر تأیید صلاحیت محمد بهرامی

۱۵
۴
تاملی بر تأیید صلاحیت محمد بهرامی
کبنا ؛یادداشت - سید فرشاد مرتضویان - در فضای انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد دو دیدگاه وجود دارد که تأثیر زیادی حتی بر ریزش‌ها و رویش‌های سبد آرای کاندیدا‌ها دارد.
دیدگاه اول عوام‌گرایانه و بشدت تأثیر‌گذار هست و گاهی رقابت بر اساس شایستگی را خیلی تحت الشعاع قرار می‌دهد.
پس از عدم تاییدصلاحیت ابتدایی محمد بهرامی رقبای‌ او با شبه جمله‌های پوپولیستی تلاش کردند وانمود کنند خود آدم حکومت هستند و تلاش‌های بقیه هیچ اهمییتی ندارد.
اما محمد بهرامی در فرصت کوتاهی سوء تفاهمات پیش آمده برای شورای نگهبان را رفع کرد و در یک همایش خود جوش چند ده هزار نفری خیلی زود به میدان رقابت‌ها بازگشت.
اهمیت تأییدیه گرفتن سریع «محمد بهرامی» آنجا بیشتر می‌شود که بدانید چهره‌هایی شاخص در حوزه‌های دیگر با اینکه در نگاه عوام به واسطه سوابق و مسئولیت‌هایشان نتوانستند تأییدیه بگیرند و عملاً باید شانسان را چهارسال دیگر امتحان کنند.
از سویی تأیید صلاحیت محمد بهرامی و ردصلاحیت آن چهره‌های شاخص نشان داد اتفاقاً نه از دیدگاه عوامانه که دقیقاً براساس یک تحلیل دقیق و بی‌طرفانه‌ی سیاسی کسی که توانست به سرعت شبهه‌های صلاحیتش را برطرف کرده و به میدان برگردد اولاً دارای لابی‌ای قوی در مرکز است و این می‌تواند برای عوام و خواص‌امید بخش باشد زیرا که باعث می‌شود اعتماد به توانایی و قدرت چانه زنی و لابی‌گری چنین فردی هیچ پشیمانی‌ای نداشته باشد و بلکه می‌تواند‌امید‌ها را برای یک دوران طلایی از نمایندگی بیشتر کند.
و ثانیاً کسی که می‌تواند به تنهایی از چنین موضوع حساس و پراهمییتی دفاع کند و حق خودش و طرفدارانش را بگیرد در دوران نمایندگی هم حتماً می‌تواند وکیلی قوی برای پیگیری و به ثمر نشاندن حقوق و خواسته‌های موکلینش باشد.
هرچه که بود آفتاب آمد دلیل آفتاب.
هرچه که بود همانطور که بهرامی در آن استقبال باشکوه سرنجلکل هم گفتند؛ «تعز من تشاء و تزل من تشاء.»
دیدگاه دوم اما مختص به تحلیل‌گران سیاسی و در کل سیاسیون است. این دیدگاه معتقد است فارغ از موج‌سازی‌ها و تبلیغات آن کاندیدایی می‌تواند پیروزی را از آن خود کند که برنامه‌ای مدون‌تر، علمی‌تر، و ساختارمند داشته باشد.
این دیدگاه اساساً به حاشیه می‌رود و افراد صاحب این دیدگاه حتی ممکن است در محیط خانواده هم تحت فشار قرار گیرند و حتی ممکن است سکوت کنند.
قدر مسلم یک دیدگاه میانه که هم در برگیرنده‌ی سلایق عوام باشد و هم خواص را راضی کند برای آینده‌ی حوزه تأثیر گذارتر و روشن‌تر است. پس نه آن آقایان نورچشمی هستند و امتیاز خاصی دارند و نه محمد بهرامی کسی است که با این بازی‌ها کم بیاورد و تسلیم بشود.
اتفاقاً او شاید آدم کسی نباشد اما به اندازه‌ی کافی دارای لابی و قدرت چانه زنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد می آید برای تغییر
United States
عملکرد غیره صادقانه روشنفکر باعث شد که تمام نیروهای کیفی وقوی وکاربلد وتوانمند از او جدا شدند یا به بهرامی پیوستند یا به منتطریان با هم به مقدم و خرامین .فقط خاله خرزویی درکنارش مانده اند وآرایش تقسیم شد بین همه کاندیدها
رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید فرشاد عزیز جوانی کارآفرین و پرتلاش
زهرا
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی پیروز قطعی انتخابات خواهد بود با سیل جمعیتی که در همایش ها میبینیم
Iran, Islamic Republic of
محمد بهرامی چهارمین دوره است که ثبت نام می کند قطعا این دوره هم رای نمیاره او نه معتدل است نه اصلاح طلب کاریزماتیک هم نیست در دوره ای هم به هدایت خواه رای داد
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی بسیار آبکی
عزیز دل برادر آقای مذکور اگر می توانست حداقل در ۸سال دولت روحانی نمدی برای خود می بافت(چطور در این ۱۶سال حضور در رقابت ) حتی معاونت استانداری هم نتوانست برای خود دست و پا کند پس چه لابی قویی دارد؟
در سطح وزارت خانه که اصلاً فکرش رانکن در سطح معاون وزیر پس کو لابی؟
کسی که در ۱۶ سال نتوانست برای خود نمدی ببافد پس انتظار حتی نخ سوزن کردن در مجلس و دولت اصولگرا از برای مردم نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده مشکلات بویراحمد سوءتفاهم نیست که آقامحمد در یکهفته حلش کنه این یک.
دوم آقای بهرامی با ۳ سال سابقه شهرداری فاصله ۱۵ساله از کارهای اداری چگونه از اوضاع باخبره.
سوم آقا بهرامی هم سو با دولت نیست. از آقای پزشکیان بالاتر نیست که ۴ سال نشست و نگاه کرد.
حالا بهرامی اولا نمیره دوما بره و بشینه و نگاه کنه
تمام
Iran, Islamic Republic of
زیاد سخت نگیر این هم دلش خشه مقاله ای نوشته بر عکس واقعیات
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای بهرامی سوم این انتخابات هست.بنده خدارابراش ناراحتم
یاس کریم
Iran, Islamic Republic of
شما یک طرفه قضاوت میکنید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
توری لابی لابی می‌کنی انگار تاجگردونه ایشون چون راننده آقای هدایت خواه بود هدایت خواه برایش لابی کرد و سلام ایشون نمی‌تواند سران اصلاحات با خودش همراه کنه بعد تو این قدر لابی لابی کردی یک لحظه گفتم خدایا کیو میگه
Iran, Islamic Republic of
بهرانی قدرت بیان و تجزیه و تحلیل مسائل را ندارد در کل مجلسی نیست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ایشون 3دوره تایید صلاحیت شده بود. واینکه این مرتبه صلاحیتش احراز نشده بود مورد مهمی نبوده چون اگه مورد مهمی بود قطعا ایشون نمی توانست این مشکل را حل کنه.. اینکه ایشان دارای قدرتچانه زنی در مرکز آنهم در دولت اصولگرا باشند بیشتر شبیه یک شوخی هست. البته خود نویسنده هم دقیقا می‌داند که جناب بهرامی چنین قدرتی ندارند. واین بیشتر بعداز حلیک مورد جزئی که برای هر کاندید دیگری هم بود با توضحییات ویا مراجعه به شورای نگهبان حل میشد.
این موضوع کاملا معلوم ومشخص است که چنانچه جناب بهرامی بخواهند با نام وبرند اصلاحات در صحنه بماند وارد مجلس شود قطعا هیچ شانسی مقابل دو نماینده دیگر چنانچه اصولگرا باشند ندارد. حتی نمی‌تواند 3مدیر کل از جبهه خود معرفی کند. ولی این احتمال وجود دارد که بعد از رفتن به بهارستان آنجا خود را اصولگرا معرفی کند. کما اینکه قبلا از این موارد داشتیم. نماینده یکی از شهرستانهای استان دراستان اصلاح‌طلب ولی در مرکز تمام خدماتش را به اصولگرایان میداد وهنگام تصویب بودجه همه نهادها وموسساتی که تامین کننده منابع مالی وقدرت میدانی اصولگرایان بود را در اولویت قرار می‌داد هرسال ردیف بودجه های آنان را افزایش میداد.
حال از این استاد هم بعید نیست که چنین کند /وقتی توسط آقا هدایت خواه تشویق به کاندید شدن وجهت مهندسی انتخابات وگرفتن بخشی از رای زارعی وارد عرصه شد از آن جبهه به جبهه اصلاحات نقل مکان کرد گرچه هنوز هم مورد تایید اصلاح‌طلبان واقعی قرار نگرفته است.
Iran, Islamic Republic of
با پول همه چی حله
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی چه تحلیلی نوشتیه خته خسه کردی !!! لابی کوچه بی وضعیت امروز جهت مشارکت حد اکثری است گرنه تاج هم رد ایابی گرچه بهرامی مرد خوبی است
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1