تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۴۵۷۱۷۱
جلسه سوال از شهردار یاسوج با پُربحث به اتمام رسید

بحران مالی شهرداری یاسوج / جرثقیل شهرداری یاسوج در بندرعباس رها شده، آقای مقدم با کدام توجیه اقتصادی؟! / برخی در املاک شهرداری کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند / زمین‌های شهرداری یاسوج با نصف قیمت به چه کسانی فروخته شده‌است؟

۱۸
۰
بحران مالی شهرداری یاسوج / جرثقیل شهرداری یاسوج در بندرعباس رها شده، آقای مقدم با کدام توجیه اقتصادی؟! / برخی در املاک شهرداری کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند / زمین‌های شهرداری یاسوج با نصف قیمت به چه کسانی فروخته شده‌است؟
کبنا ؛جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر یاسوج از شهردار یاسوج صبح امروز ۲۷ دی ماه در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد.  
به گزارش کبنا، نشست شورای شهر یاسوج با دستور کار سوال از شهردار صبح امروز (27 دی ماه 1401) در سالن جلسات شورای شهر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. کیوان آشنا_ رئیس شورای شهر یاسوج_ در ابتدا با بیان اینکه این جلسه به درخواست اعضای شورای شهر برگزار شد و همکاران بنده سوالاتی را مطرح کردند و برای پاسخ به آنها از شهردار یاسوج دعوت کرده‌ایم.
وی در ادامه از رسانه‌ها به دلیل مطالبه‌گری‌هایی که انجام می‌دهند، تقدیر و تشکر دارم.
رئیس شورای شهر یاسوج خطاب به نستهن مقدم_ شهردار یاسوج_ گفت: آقای شهردار یاسوج چه راهکاری برای رهایی از این وضعیت دارید؟
هدایت اکبری_ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج_ در ادامه این جلسه با بیان اینکه در جلسه پرسش و پاسخ نیاز به حضور هیچ‌کدام از کارمندان شهرداری نبود و ما می‌خواستیم شهردار به تنهایی جوابگوی سؤالات ما باشد، اظهار داشت: روند پرسش و مطالبات باید به صورت مکتوب و شفاهی از خود شهردار باشد و نیاز به حضور  دیگر اعضای شهرداری نیست. شهردار باید اطلاعاتی را از قبل داشته باشند و دیگر اعضا پاسخ‌گوی موضوعات و مطالبات شهروندان بودند.  
این عضو شورای شهر  ضمن اشاره به بحران مالی شهرداری از شهردار پرسید چه راهکاری برای برون رفت از این وضعیت وجود دارد.
وی همچنین گفت: اعضا شورا هر کاری که بتوانند برای کمک به کارگران شهرداری می‌کنند، چرا وقتی شهردار برای خدمت‌رسانی به کارگری که دچار مشکل است دستور می‌دهد و کسی این مشکل را بررسی نمی‌کند، چه کسی جوابگو خواهد بود؟
اکبری تصریح کرد: سرانجام ۲۵۰ میلیون چک سازمان حمل و نقل برای بیمه کارکنان به کجا رسید؟
یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این جلسه، گفت: چرا لایحه بودجه شهرداری یاسوج در وقت مشخص به شورا ارسال نشد و خواستار توضیح شد و گفت: همسر یکی از همکاران در بیمارستان بستری بود و باید مرخص می‌شد اما به علت مشکلات بیمه‌ای نتوانسته است وی را از بیمارستان مرخص کند، چه راهکاری وجود دارد؟
دانشی با تقدیر از تلاش‌های ستاد مدیریت بحران، گفت: با وجود اطلاع‌رسانی هواشناسی چرا تدابیری برای درختان در زمان برف پیش‌بینی نشد. از نظر من آبیاری نامناسب، سم‌پاشی، هرس نکردن به‌موقع، عدم تدابیر برای برف تکانی از روی درختان عامل این اتفاقات برای درختان است، استاندار باید رئیس کمیته بحران را در این‌بار مورد بازخواست قرار می‌داد.  
دانشی با بیان اینکه  در جلسه قبل شهردار سؤالات ما را با سؤال جواب می‌داد، ادامه داد: جرثقیل شهرداری یاسوج را برای تعمیر به بندرعباس برده‌اند؟ با کدام توجیه اقتصادی اینکار انجام گرفته، هزینه رفت و آمدش سرسام‌آور است. الان این جرثقیل در بندرعباس متوقف شده و شهردار در این خصوص باید اطلاع‌رسانی کند.
فرشید احمدی‌کیش_ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج_
 در جلسه طرح سوال از شهردار یاسوج خطاب به نستهن مقدم شهردار گفت:  من ۴ تا ۵ بار تاکنون از استیضاح تا انتخاب به شما رای داده‌ام.

وی با انتقاد از برخی مشکلات گفت: در راستای درآمدزایی اعتقاد دارم که این بحث جدی گرفته نشده است ممیزی از دوره آقای عبدی زاده آغاز شد چرا کار ادامه پیدا نکرد همچنین بخشی از صحبت های شما را قبول ندارم چرا که چندین متغیر در درآمدزایی اثرگذار است مدیریت خوبی در زمینه هزینه‌ها و درآمدها نشده چرا به مدت 6 سال در سازمان های شما صورت مغایرت بانکی صورت نگرفته است تا جلوی برخی از انحرافات گرفته شود.
وی در ادامه در خصوص ضعف در درآمدزایی گفت: چرا مزایده عمومی برای واگذاری‌ها انجام نمی شود تا همه مردم در مزایده ها شرکت کنند فقط فرصت در اختیار عده‌ای قرار می‌گیرد برای مثال قرارداد زمین کارخانه یخ کجاست املاک زیادی دست مستاجرین بدون قرارداد است مثل شهربازی جلوی پارک بانوان و نانوایی خیابان جمهوری و الی‌آخر.
این عضو شورای شهر ادامه داد: کانکس‌های ماهی فروشی که جلوی مغازه ها گذاشته اند کدام یک از آنها عوارض می‌دهند.
وی به برخی گروه‌سازی‌ها و گروه‌بندی‌ها در شهرداری هم انتقاد کرد و گفت: ظهور خرده فرهنگ ها باعث می شود یک گروه خلاف حرکت سازمان حرکت کنند برخی نیروها و معاونین شما خرده‌فرهنگ‌هایی در شهرداری تشکیل داده‌اند چرا به جای این کارها نباید وقت را به مردم بدهیم و مشکلات را حل کنیم.
او با بیان این که تا الان بوده‌ام گفت: اما در برابر خدا و مردم هم مسئول هستم.
عضو شورای شهر تصریح کرد: ۵۰ درصد دلیل شکستن درخت ها را عدم هرس به موقع عدم سمپاشی و عدم آبیاری مناسب و کود دهی و پاکنی درختان و به دنبال آن آفت و قارچ  می‌دانم چرا باید با ۱۷ سانتیمتر برف این همه درخت در یاسوج بشکند.
او خطاب به شهردار گفت: همچنین باید خرده فرهنگ‍‌ها و سیستم خویش پروری و خویشاوندی را که توسط عده‌ای به وجود آمده را در شهرداری جمع کنیم.
بهنام عباس‌نژاد_ دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج_ در این نشست، گفت: از ابتدای ورود به شورای شهر با اکثریت قاطع همگی برای کمک به رفع مشکلات شهر پشت سر شهردار قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: زیرا شهردار تجربه ۴ ساله از قبل داشت و فکر می‌کردیم با آن تجربه می‌توان در این دوره شهر را به خوبی اداره کرد.
او گفت: از ابتدا ترجیح دادیم که بدون هیچگونه تنشی در کنار دوستان و وظایف محوله را انجام دهیم اما در این مدت خیلی از سؤالات ما بی‌جواب ماند یا جواب به آن‌ها داده نشد.
عباس‌نژاد تصریح کرد: در جا‌هایی از شهر سوء مدیریت و عدم همکاری می‌بینیم چرا باید به کارمندان ۲۸ یا ۲۹ ساله شهرداری ظلم شود در هیچ اداره‌ای به کارمند ۲۸ و ۲۹ ساله فقط حقوق مبنا نمی‌دهند و مزایا را قطع کنند این کار بر سنوات آن‌ها اثر منفی می‌گذارد چرا جلوی این ظلم را نمی‌گیرید.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره شش ساله کار خودتان به دلیل مغایرت و انجام ندادن وظایف محوله چند نفر را به تخلفات اداری فرستاد و به دستگاه‌های نظارتی معرفی کرده‌اید؟
این عضو شورای شهر با قدردانی از رسانه‌ها، گفت: آیا عباس‌نژاد و همکارانش به دلیل زیاد خواهی و سهم خواهی مخالف شهردار شده‌اند؟ آن روزی که ما به او رای دادیم سهم خواه و زیاده خواه نبودیم اما امروز که عملکرد او را می‌بینیم و آن را درست نمی‌دانیم و مخالف شده‌ایم، سهم‌خواه هستیم؟
وی گفت: مردم و مسئولان و نمایندگان مردم از رسانه‌ها انتظار شفاف‌سازی دارند که اگر با کسی مصاحبه گرفته می‌شود به صورت واقعی منعکس کنند.
به گزارش کبنا، در ادامه شهردار یاسوج به برخی از سووالات پاسخ داد و با تشکر از اعضای شورای شهر برای طرح سؤالات در چهارچوب قانونی و مکلف شدن شهردار برای پاسخ، گفت: اگر به آنچه مصوب می‌شود، عمل شود و حمایت کنیم و به بودجه‌ توجه شود، مشکلات بودجه‌ای حل می‌شود، سهم بودجه‌ای مشخص است و دلایل عدم تحقق بودجه را می‌توان به ارزش‌های مالیاتی ربط داد. ارزش معاملاتی سال ۹۸ فقط با ده درصد افزایش مشاهده شد و با وجود ۵ مکاتبه همچنان طبق روال سال ۹۸ است.  
شهردار به ضرورت درآمدزایی از طریق بیلبورد‌های شهری و اینکه در ده سال پیش سرمایه‌گذاری صورت گرفت؛ اما اهداف در سرمایه‌گذاری در این بخش محقق نشد، گفت: پارک آبشار که در سال‌های گذشته بیشترین تجمع را داشت اما چرا نباید بخشی از درآمد‌های آبشار برای شهرداری باشد، ممیزی بعد از ۲۰ سال دنبال شد، در پاساژ شهرداری مغازه‌دار وجود دارد که ده برابر شهرداری اجاره می‌گیرد.
وی به مطالبات ۲۰۰ میلیاردی شهرداری از ادارات اشاره کرد و گفت: برای این مطالبات شورا جلساتی با ادارات داشته است، تأمین اجتماعی پایش را روی گلوی شهرداری گذاشته است، بدهی آن‌ها را از ۲۴ میلیارد تومان به ۷ میلیارد تومان کاهش داده‌ایم، اما در این شرایط  ما چه تعاملی می‌توانیم داشته باشیم؟
مقدم به دستورالعمل وزارت کشور برای دریافت هزینه پسماند و مبلغ بالای ۶۰ هزار تومان اشاره کرد و ادامه داد: حساب‌های تأمین اجتماعی به دلیل مطالبات شهرداری از آن‌ها مسدود است اما حساب آن‌ها خالی است.  
هدایت اکبری_ عضو باسابقه شورای شهر یاسوج_ در ادامه به ضرورت برخورد بدون تعارف با تأمین اجتماعی با وجود مطالبات کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی کارگران شهرداری در حوزه‌های حقوقی دچار مشکل هستند نباید تعارفی وجود داشته باشد.  
مقدم، شهردار یاسوج به ضرورت در نظر گرفتن قیمت رقابتی برای پیمان‌ها و لزوم بررسی آن توسط شورا تأکید کرد.
هدایت اکبری درادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم زیر خط فقر هستند، افزایش ۲۵ درصدی ناگهانی عوارض باری بر دوش مردم بود، اظهار داشت: از ساخت ۷۰۰ سازه، ممیزی درآمدی و اجاره اماکن، از محل توافق ماده ۱۰۰، چه درآمد‌هایی کسب شد.  
وی افزود: چرا در پارک آبشار راه بند برای درآمدزایی نصب نشد تا بتوان از پتانسیل‌های آن برای درآمدزایی کرد.
وی به عدم جمع‌آوری بیلبورد‌ها در سطح شهر یاسوج و عدم انجام تعهدات توسط سرمایه‌گذار اشاره کرد و افزود: پیگیری این تعهدات چه سرانجامی پیدا کرد، شهردار ماده ۷۷ قوی‌ترین حکم را دارد و شهردار باید اداراتی که بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند با نیوجرسی مانع کار آن‌ها شود.
اکبری به لزوم پرداخت حقوق، عیدی، پاداش و سنوات توسط شهرداری اشاره کرد، و گفت: وقتی پرسنل مطالبه حقوق دارند باید حقوق‌ها پرداخت شود.
شهردار یاسوج در پاسخ به این صحبت‌ها به دستور قضایی برای پلمپ تغییر کاربری‌ها اشاره کرد و گفت: برای عمل به قانون دستور قضایی گرفته شد، از دیگر راه‌های برون رفت از وضعیت‌های مالی اجاره اماکن شهرداری در نقاط مختلف شهر است.
احمدی کیش_ عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر راه‌اندازی ممیزی را در سالیان گذشته دانست و اینکه این موضوع توسط شهرداری با هزینه‌های اداری و تجهیزات پیگیری شد، گفت: چرا روند اجرای ممیزی‌های درآمدی دنبال نشد؟
احمدی‌کیش به نداشتن قرارداد کاری برای برخی اماکن شهرداری اشاره کرد و گفت: با بستن قرار داد، می‌توان برای  شهرداری درآمدزایی کرد اما خبری از این موضوع نیست و برخی کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند.  
عباس‌نژاد _ عضو شورای شهر یاسوج_ با بیان اینکه سؤالات بی‌جواب می‌مانند و نمی‌توانند انتظارات را برآورده کنند، گفت: در شهرداری افرای با ۲۸ سال خدمت دارند اما مشاهده می‌شود حقوق و مزایای حقوقی پرداخت نمی‌شود، وقتی حقوق این افراد چندسال نیم بهاء ریخته می‌شود و سبب مشکلاتی در سنواتی می‌شود، چرا بررسی نمی‌شود؟  
این عضو شورا به ضرورت پاسخ‌گویی شهردار به معرفی افرادی که تخلف داشتند اما به تخلفات ادارای معرفی نشدند اشاره کرد و خواستار پاسخ‌گویی شد.

شهردار یاسوج  در پاسخ به این اظهارات به اهرم تشویق و تنبیه کارکنان اشاره کرد و گفت: پرسنل که کارایی یا بهره‌وری، اخلال برنامه شهرداری داشته‌اند، معرفی کردیم.
هدایت امیری_ دیگر عضو با تجربه شورای شهر یاسوج_ در ادامه پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر یاسوج، گفت: شهردار با رای اکثریت شورا شهردار شدند، این اعضا امروز به عملکرد شما رای نمی‌دهند زیرا برای شهر، مسوولان و مردم مناسب نیست.  
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند منبع درآمد پایدار باشد، گفت: با وجود این منبع درآمدی اما با کمال تأسف بیان می‌شود سرمایه‌گذار در نقطه دیگری از دنیا حضور دارد و در حال تفریح است، شما چه امکاناتی به سرمایه‌گذار داده‌اید؟ ما باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن کنیم اما شما را نمی‌بیند؟ و درد‌های خود را با شورا مطرح می‌کند.  
امیری به بی‌تدبیری برای فرار سرمایه گذار‌ها اشاره کرد و گفت: شما حاضر نیستید با سرمایه‌گذار حساب و کتاب کنید و می‌گویید مشکلات اعتباری دارید درحالی‌که زمین‌ها را با نصف قیمت و عدم به‌روزرسانی به‌فروش می‌رساند.
شهردار یاسوج در پاسخ به سؤالات اعضای شورای شهر گفت: مرجع قیمت‌گذاری کارشناس رسمی دادگستری است و آقای‌امیری نامه به دادگستری بنویسد و اگر تخلفی صورت گرفته است بیان کند و تا جواب استعلامات نیاید برچسب نزنیم.
اکبری در پاسخ به مقدم گفت: اگر کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری کرده است چرا توسط شهردار اعتراض به این قیمت نکرده است.
این جلسه با سر و صدا و جنجال بین اعضای شورا و تیم شهرداری به پایان رسید و قرار شد جلسه دیگری تا چند روز دیگر در همین باره برگزار شود.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
امام حسین(ع) فرمودند:اگر دین ندارید،لااقل آزاده مرد باشید.
آقایان اعضای شورا؛شما هم دیندارید،هم بچه مسلمان و شیعه زاده
آقا این آقای مقدم برای شهرداری یاسوج ضعیف است،به خدا فردای قیامت در پیشگاه الهی باید جوابگوی اعمال و یا ترک فعل هایمان باشیم؛به خدا یاسوج زیبا با این همه مواهب طبیعی خدادادی،حقش نیست که ما مثلا"مردم شهر را گرو مناسبات نادرست بگیریم.
والله بالله تالله مقدم لایق شهرداری شهری چون یاسوج نیست.
چرا کسی به داد این مردم و این شهر نمی رسد؟
به خدا آه مردم گریبان مسولان نالایق را می گیرد.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی می رفت بررسی میکرد ببینه آقای// چند نفر رو وارد شهرداری کرده
حالا که لیست جدید داده به شهردار و با مخالفت ایشون روبه رو شده داره باهاش مخالفت می‌کنه
کبنا سانسور نکن
برو ببین همین آقا چند نفر رو برده تو شهرداری
هشت نفر رو فقط من می‌دونم
Iran, Islamic Republic of
این فیلمها دردی را از مردم دوا نمی کند شمقدم ÷ضعیفترین ش÷هردار یاسوج محص÷ول انتخاب ض÷عیفترین ش÷ورای ش÷هر است خدا ازتون نگذرد
Iran, Islamic Republic of
بر کنارش کنید نه مشکل خیلی عمیق تر از آن است کسانی که ب/ عضو شورای شهر شدند توقع زیادی نمی شود از آنها داشت
سروش
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار ساختمان خوابگاه دخترانه و مغازه های زیرش نبش گلستان ۴ در حال ریزش و تخریب هستند مجوز تغییر کاربری هم ندارند لطفا با جان مردم بازی نکنید هشدار دادم کسی پیگیری نمیکند
Iran, Islamic Republic of
این جلسات بی نتیجه و بدون خروجی چه مشکلی از دوش مردم بر می دارد
۱-استیضاح و برکناری بدون قید و شرط شهردار در جلسه بعدی شاید بتواند تا حدودی مشکلات را حل نماید
۲-حذف معاونین و مشاورین شهردار مقدم از ابتدا تا انتها در اولویت شهردار جدید باشد،زیرا بحث خاله و خورزویی و سهم خواهی و عدم توجه ب شایسته سالاری در دوران مقدم ب اوج رسید
۳-رانت و سهم خواهی اعضای شورا و بده بستان های شهردار جدید باید ب حداقل برسد
۴-شهردار جدید باید یک غیر بومی و دارای رزومه قوی در مبحث شهر و شهرداری باشد
۵-افشاءگری حقوق ،پاداش،ماموریت ، اضافه کاری،تعطیل کاری، دورکاری،غیبت ،مرخصی و....... کارکنان شهرداری و شورای شهر یاسوج باید حتما صورت بپذیرد و هر ماه رسانه ای شود
۶-درامد ماهانه شهرداری و همچنین هزینه ها باید افشاء شود(منابع-مصارف)
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض خسته نباشید به آقای مقدم، بنظرم میاد آقای مهندس مقدم باید در سنگر دیگری خدمت کنند ان شالله و فرد توانمند دیگری با اقتدار تمام وارد عرصه بشوند.... یاسوج دیگر پایتخت طبیعت نیست....
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار تاریخ
Iran, Islamic Republic of

بابا وقتی بلد نیستی شهردار باشی برو پی کارت
Iran, Islamic Republic of
بود و نبودت هیچ فرقی نداره جناب شهردار
Iran, Islamic Republic of
شهر یاسوج رو ۱۰۰ سال انداختی عقب با مدیریت ضعیفت
Iran, Islamic Republic of
. شورای شهر ک از این شهردار حمایت میکنه
Iran, Islamic Republic of
شهردار بزودی عوض میشود
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که // شده مغز متفکرش نباید بیشتر از این انتظار ازش داشت
Iran, Islamic Republic of
.خوابه لطفا بیدارش نکنید
Iran, Islamic Republic of
رای دادن به شوراها خیانته چون اینا فقط دنبال زد و بندن
Iran, Islamic Republic of
شهردار و شورای شهر همه روی هم اندازه یک نفر متخصص نمیشن،یکی!
خدا عاقبت این شهر و مردمش رو بخیر بکنه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهردار نداریم.
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1