تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۵۵۹۵۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

زخمی شدن 3 تن از محیط بانان پارک ملی دنا در درگیری با 13 متخلف + تصاویر

۲
زخمی شدن 3 تن از محیط بانان پارک ملی دنا در درگیری با 13 متخلف + تصاویر
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: از متخلفین 3 قبضه اسلحه غیر مجاز به همراه مقداری از لاشه 4راس کل و بز شکار شده کشف و ضبط گردید، متخلفین 3 نفر از محیط بانان را با جسم سخت و تیز مجروح کردند.
به گزارش کبنا، محیط‌بان، همان کس که نه سرما می‌شناسد نه گرما، نه کوه می‌شناسد و نه بیابان، شب و روز با حواسی جمع و چشمانی عقاب گونه مراقب حفاظت از امانت نسل‌های آینده است تا مبادا متخلفی آرامش حیات وحش را به اضطراب مبدل سازد.
اما در این راه پر فراز و نشیب اکثر اوقات مورد بی مهری متخلفین قرار می‌گیرد، کتک می‌خورد، زخم بر می‌دارد، خون می‌دهد اما بر عهدی که بسته پایبند است و کوتاه نمی‌آید. عرق جبین پاک می‌کند مصمم‌تر از گذشته به هراست از طبیعت می‌پردازد تا مبادا با حذف گونه‌ای، طبیعت زیبایی خود را از دست دهد.
برهمین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شب سخت محیط‌بانان دنا در آخرین روز از آذر ماه هزار و یک رنگ پاییز می‌پرداز و می‌گوید: مامورین پارک ملی دنا در یک شب سخت همزمان در 3 مسیر با 13 نفر متخلف غیر مجاز درگیر شدند.
اسلام جاودان خرد گفت: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا در حوزه می‌مند، عصر دیروز و نزدیک به غروب حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک چندین گلوله می‌شوند.
وی افزود: مامورین با دوربین کشی منطقه 8 نفر متخلف را شناسایی می‌کنند اما چون شب فرا رسیده بود، طی هماهنگی با ستاد، مسئول بازرسی ومدیرت عملکرد و فرمانده یگان به کمک آنان رفته و چندین مسیر احتمالی بازگشت را برروی متخلفین می‌بندند.
جاودان خرد گفت: ساعت 12 شب در یکی از مسیر‌ها با محیط‌بانان درگیر می‌شوند و محیط‌بانان پس از نزدیک به یک ساعت درگیری موفق می‌شوند 2 نفر از آن‌ها را به همراه 2 قبضه اسلحه غیر مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و لاشه شکار 2 رأس بزغاله دستگیر نمایند.
وی گفت با توجه به تعداد نفرات بالای متخلفین 2 نفر از محیط‌بانان مورد اصابت جسم سخت و تیزی قرار می‌گیرند و زخمی می‌شوند.

زخمی شدن 3 تن از محیط بانان پارک ملی دنا در درگیری با 13 متخلف
جاودان خرد افزود: باتوجه به اینکه هنگام دستگیری متخلفین، فرصت بررسی منطقه میسر نبود و این پیش‌بینی می‌رفت که تعداد بالای نفرات متخلفین دال بر شکار بیشتر باشد، مامورین صبح امروز به محل درگیری اعزام می‌شوند، در بررسی محل، لاشه یک رأس بزغاله، مقداری فشنگ ژسه و فشنگ اسلحه ساچمه زنی کشف شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: گروه دیگری از محیط‌بانان مستقر در منطقه، همان شب، متخلفی را که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بود به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز دستگیر و اعمال قانون کردند.
جاودان خرد به گروه سوم از متخلفتین اشاره کرد و گفت: مامورین محیط بانی حوزه آبسپاه پس از شنیدن صدای گلوله به منطقه اعزام می‌شوند. متخلفین متوجه حضور مامورین شده و لاشه یک رأس بزغاله را ر‌ها کرده و متواری می‌شوند.
وی گفت: تقریباً" هویت متخلفین متواری شناسایی شده و با همکاری مراجع ذیصلاح نظامی و انتظامی در حال تکمیل اطلاعات هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: از زحمات تمامی محیط‌بانان اجرایی و همکاران ستادی که در دفاع از طبیعت استان شب سختی را گذراند صمیمانه سپاسگزارم و از دستگاه قضا مصرانه تقاضامندم که مطابق روال قبل با متخلفین زیست محیطی برخورد جدی صورت گیرد.  
 
زخمی شدن 3 تن از محیط بانان پارک ملی دنا در درگیری با 13 متخلف
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1