تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۴۲۲۰۴
کاخ سفید:

بایدن دستور آمادگی برای شکست در مذاکرات هسته‌ای را داده است

۱
۰
بایدن دستور آمادگی برای شکست در مذاکرات هسته‌ای را داده است
کبنا ؛کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده است آماده‌سازی‌های لازم برای احتمال شکست در مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین انجام شود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، دستور داد برای احتمال شکست در مذاکرات هسته‌ای با ایران «آماده‌سازی‌های لازم» انجام شود.
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: «جو بایدن متعهد است که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. از نظر ما دیپلماسی بهترین راه است، اما در صورت شکست گزینه‌های دیگری را نیز بررسی خواهیم کرد. بایدن دستور داد تا در صورت شکست دیپلماسی با ایران، آمادگی داشته باشیم.»
او در ادامه افزود: «در سفر هفته آتی به امارات، یک مقام ار وزارت خزانه‌داری حضور خواهد داشت تا پایبندی به تحریم‌های ایران را تأیید کند. ما به ایران گفته‌ایم که لغو تحریم‌ها منوط به تعهد ایران به برنامه هسته‌ای این کشور است.»
عصر امروز (پنج‌شنبه) هشتمین دور از مذاکرات احیای برجام با حضور «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد کشورمان، در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.
پیشتر از این روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده بود که دولت آمریکا قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند و روندی سختگیرانه را پیش بگیرد. بنابر اعلام این نشریه، این اولین نشانه افزایش فشار‌های اقتصادی واشنگتن بر تهران درپی بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است.
این در حالی است که دولت ایران بار‌ها تأکید کرده است که شرط بازگشت به برجام لغو تمامی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان و ارائه تضمین برای عدم اتخاذ چنین اقدامی در آینده از سوی آمریکا است.
«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «همه هیئت‌ها تأیید کردند که تا رسیدن به توافق به مذاکرات ادامه خواهند داد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران پذیرفته وین را فیلم بازی بسه
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1