تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۴۴۰۷۷۳
کبنا گزارش می‌دهد

بحران کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام / نیاز بیش از ۱۰۷ هزار دز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
بحران کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام / نیاز بیش از ۱۰۷ هزار دز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛وضعیت کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام نگران کننده و تنها راهی که می‌توان جلوی این بیماری خطرناک را گرفت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی است، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند واکسیناسیون کرونا را کند دانست و از علوم پزشکی خواست که سه مرکز واکسیناسیون در سریعترین زمان در سه شهرستان پرخطر استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی کند.
وضعیت کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام نگران کننده است

به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 993 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.
یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 234 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که 83 نفر مبتلای قطعی و 12 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 77 هزار و 609 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از 529 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR حدود 40 درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، لنده، گچساران و چرام و از 273 نمونه رپید تست 10 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران بودند. روند افزایشی موارد بخصوص در سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام نگران کننده است.
یزدان پناه ابراز داشت: تاکنون حدود ۷۶۰ هزار دوز واکسن به هم استانی‌ها تزریق شده است و از والدین محترم بخصوص در شهرستانهای بویراحمد و گچساران خواهشمندیم که واکسیناسیون فرزندان دانش آموز خود را سریعاً انجام دهید تا همراه سایر دانش آموزان بتوانند در کلاس‌های حضوری حضور یابند. لازم است به اطلاع مردم شهرستانهای کهگیلویه، گچساران و بویراحمد رسانده شود که در طی همین هفته مرکز شبانه روزی تزریق واکسن در این سه شهرستان افتتاح و آماده ارائه خدمت به هم استانی‌ها می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: از مردم شریف استان تقاضامندیم هر چه سریعتر جهت دریافت واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا صمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.
کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۰۷ هزار دز واکسن نیاز دارد

به گزارش کبنا، علیرضا عوض‌پور مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت به ۱۰۷ هزار و ۵۶۷ دز واکسن برای تزریق دز دوم در استان نیاز است.
عوض پور روز دوشنبه ( 10 آبان ماه 1400 ) در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۷ هزار نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۹۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از کرونا انجام واکسیناسیون بوده و بدون شک سوالی که برای مردم پیش می‌آید اینکه واکسیناسیون استان در چه مرحله‌ای است، چه تعداد واکسن تزریق کرده‌اند و چه میزان واکسن نیاز است. 
عوض پور عنوان کرد: همچنین طبق گزارشی که وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در استان‌ها منتشر کرده جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد (با احتساب جمعیت اتباع) ۷۶۳ هزار نفر اعلام شده است.
 وی ابراز داشت: جمعیت ۱۲ سال به بالای استان کهگیلویه و بویراحمد با احتساب جمعیت اتباع خارجی ۵۸۰ هزار و ۴۹۸ نفر است.
 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳ هزار و ۴۲۹ دز واکسن تحویل استان شده است. 
عوض پور در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۴۶ نفر نوبت اول، ۹ هزار و ۷۶۵ نفر نوبت دوم و ۳۲ نفر دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۱۱ هزار و ۶۴۳ نفر طی ۲۴ ساعت واکسینه شدند.
 وی بیان کرد: تاکنون ۴۷۰ هزار و ۷۹۱ نفر دُز اول، ۳۲۲ هزار و ۷۲۶ نفر دُز دوم و ۵۲۵ نفر دُز یادآور را دریافت کردند که در مجموع ۷۹۴ هزار و ۴۲ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد.

 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۶.۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده، تصریح کرد: موجودی واکسن خالص استان ۲۴۲ هزار و ۱۹۸ دُز است.
 عوض پور تصریح کرد: ۶۱ درصد مردم نوبت اول واکسن و ۴۲ درصد نوبت دوم را دریافت کردند، ضمن اینکه پوشش کامل واکسن افراد ۱۲ سال به بالا در استان ۵۶ درصد است.
 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت به ۱۰۷ هزار و ۵۶۷ دُز واکسن برای تزریق دُز دوم در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.
 هم اکنون ۲۱۱ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار مبتلای قطعی و ۱۰ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا عوض پور
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام و سپاس از اطلاع رسانی تون
ولی همون طوری که در متن نیز اشاره شده
موجودی واکسن در استان بیش از ۲۴۰ هزار دز می باشد که نشان دهنده موجودی و دپوی خوب واکسن در استان می باشد ، بنابر این کمبودی از نظر واکسن در استان وجود ندارد و انتظار میرود در انتخاب تیتر دقت بیشتری به عمل آید. و انتظار داریم اصحاب رسانه در ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون و کنترل این بیماری با قلم خود همکاری و همیاری بیشتری داشته باشند
با سپاس
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1