تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۳۹۰۶۴
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی برای پیشگیری از بیماری کووید 19

۰
هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی برای پیشگیری از بیماری کووید 19
کبنا ؛معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید-19 هشدار داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین، عنوان کرد: متاسفانه مطلع شدیم که از طریق انتشار صدای ضبط شده یک فرد غیر گروه پزشکی در فضای مجازی، توصیه به مصرف قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ شده و ادعا شده است مصرف این دارو هیچ عارضه ای نخواهد داشت.
دکتر رحمت‌اله افشار افزود: با توجه به گسترش گزارشات غیره علمی مطرح شده در خصوص تاثیر داروهای آلفا آگونیست های موضعی چشمی و بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید ۱۹ در فضای مجازی، به استحضار مردم شریف استان می رسانیم مصرف خود سرانه این داروها تبعات سنگینی برای سلامت افراد دارد.
وی اظهار داشت: این داروها هیچ گونه اثر ضد ویروسی ندارند و هیچ شواهد علمی مبنی بر مفید بودن قطره ها چشمی و یا اسپری های بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید- ۱۹ وجود ندارد. لذا استفاده از این داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری کووید- ۱۹ توصیه نمی شود.
همچنین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم خواست که تنها به توصیه های متخصصین و همکاران گروه پزشکی و مطالب منتشر شده از طریق مراجع رسمی توجه نمایند و جهت حفظ سلامت خود از انجام اقدامات و انتشار مطالب بی پایه و اساس موجود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

اصولگرایان که قدرت را در حاکمیت میان خود تقسیم کرده‌اند، گویی فراموش کرده‌اند اکنون آنها ...
1