کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی برای پیشگیری از بیماری کووید 19

25 شهريور 1400 ساعت 11:15

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید-19 هشدار داد.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید-19 هشدار داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن هشدار به مصرف کنندگان قطره چشمی نفازولین، عنوان کرد: متاسفانه مطلع شدیم که از طریق انتشار صدای ضبط شده یک فرد غیر گروه پزشکی در فضای مجازی، توصیه به مصرف قطره چشمی نفازولین جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ شده و ادعا شده است مصرف این دارو هیچ عارضه ای نخواهد داشت.
دکتر رحمت‌اله افشار افزود: با توجه به گسترش گزارشات غیره علمی مطرح شده در خصوص تاثیر داروهای آلفا آگونیست های موضعی چشمی و بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید ۱۹ در فضای مجازی، به استحضار مردم شریف استان می رسانیم مصرف خود سرانه این داروها تبعات سنگینی برای سلامت افراد دارد.
وی اظهار داشت: این داروها هیچ گونه اثر ضد ویروسی ندارند و هیچ شواهد علمی مبنی بر مفید بودن قطره ها چشمی و یا اسپری های بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید- ۱۹ وجود ندارد. لذا استفاده از این داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری کووید- ۱۹ توصیه نمی شود.
همچنین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم خواست که تنها به توصیه های متخصصین و همکاران گروه پزشکی و مطالب منتشر شده از طریق مراجع رسمی توجه نمایند و جهت حفظ سلامت خود از انجام اقدامات و انتشار مطالب بی پایه و اساس موجود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.


کد مطلب: 439064

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439064/هشدار-مصرف-کنندگان-قطره-چشمی-پیشگیری-بیماری-کووید-19

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1