کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از اردوان مسعودی؛

مظلومیتی که همچنان دست از سر مهدی روشنفکر برنمی‌دارد

11 مهر 1399 ساعت 9:08

اگر مهدی روشنفکر و اطرافیان ایشان مانند برخی افراد خود را انقلابی و دیگران را غیرانقلابی بنامند! اگر همانند عده‌ای مغرورانه خود را صالح‌تر، آگاه‌تر و ولایتمدارتر از دیگران و دیگران را بر عکس! اگر مانند برخی افراد میلیاردها سرمایه را جمع کرده و فرزندان خود را بدون تخصص از کانال‌های مختلف پشت واژه شهدا و انقلاب به کار گمارده باشد و اگر مانند برخی افراد، منابع و فرصت‌ها را یک‌طرفه قومیتی تقسیم کند! و مانند آن دیگری ادعا کند نمی‌تواند قومیتش در اولویت نباشد!
و یا با هیجان‌زدگی در مجلس دائماً یک فرهنگ لغت از تهمت‌ها و توهین‌ها را نثار دیگران کند! قطعاً سایه‌ی جهل سیاسی، جهل دینی و منفعت‌طلبی بر سر جریان ندای وحدت برای زمین زدن مهدی روشنفکر قرار خواهد گرفت نه سایه‌ی اشخاص!


یادداشتی از اردوان مسعودی؛
در ساعات گذشته مطلبی تحت عنوان سایه‌هایی که بر سر روشنفکر سنگینی می‌کند، [کلیک کنید] در پایگاه کبنا منتشر گردید لذا بر خود لازم دیدیم مواردی در نقد مطلب فوق الذکر، با هدف شفاف‌سازی نویسنده محترم و دیگر مردم دلسوز و شرافتمند بویراحمد، دنا و مارگون بیان نماییم.
 
۱_در طول چهل ساله‌ی عمر پر برکت انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، هیچ شخصیتی را در میان سیاسیون و فعالان انتخاباتی پیدا نخواهید کرد که به اندازه‌ی مهدی روشنفکر فضا را برای نقد و نقدپذیری مهیا کرده باشد؛ شاهد چنین ادعایی، تمام اعضای سی تا چهل نفری فضای مجازی و رسانه‌ی ندای وحدت می‌باشند که صریح‌ترین و گاهاً تندترین نقدها را قبل و بعد از انتخابات نسبت به جناب روشنفکر داشته‌اند. امروز در فضای مجازی و حقیقی شاهدیم فرد یا افرادی به راحتی و بدون ترس و لرز، پا را فراتر از نقد گذاشته و به مهدی روشنفکر و حامیان مظلوم اما شریف ایشان، توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند.
 ۲_هیچ شخصی منکر وجود خلاءها و ضعف‌ها در جریان ندای وحدت نیست، زیرا چنین جریان نوپایی، هنوز از یک شبکه و تشکیلات منسجمی برخوردار نیست و برای رسیدن به چنین تشکیلات و سازِکار مناسب و تقریباً قابل قبول، قطعاً به زمان، نقد دلسوزانه و حمایت مردم شریف، کم‌توقع و صبور بویراحمد، دنا و مارگون نیاز اساسی دارد تا در مقابل انبوه رذیلت‌های به یادگار مانده از جریانات سیاسی بویراحمد و دنا در چهل سال گذشته، که قطعاً جریان ندای وحدت نیز از آن بی‌بهره نیست، ایستادگی کند. البته می‌پذیریم هستند کسانی که با کمترین توانایی، در گذشته بیت‌المال را بیت‌الحال می‌دانستند، در حیف و میل آن و در قدرت بودن سهم عمده داشتند و امروز توقع دارند باید چنین سنتی در ندای وحدت نیز حفظ شود و سهم خود و اطرافیانشان را بدون کوچکترین شایستگی همانند یک غارت سر گردنه بگیرند، زیرا غالب نگاه و عملکرد جریانات سیاسی از اول انقلاب تا به امروز در بویراحمد و دنا به نام اصلاح، اصول و به نام شهدا و روشنفکری، نگاه انتقام‌جویی، غارتگری و غنیمتی بوده و نه بر مبنای وحدت و خدمت!
 ۳_ویژگی‌های منحصر به فردی همچون، عدم وجود کوچکترین اثری از فساد اخلاقی و فساد مالی در زندگی جناب روشنفکر و خانواده ایشان، پشتکار و پیگیری‌های کم نظیر، صداقت و ثبات شخصیت سیاسی ایشان در این آشفته بازار اخلاقی و مالی بسیاری از سیاسیون و وجود جوانان مستعد و جویای نام نیک اما گمنام در بویراحمد و دنا که در آینده‌ای نزدیک با درخواست دکتر روشنفکر به کمک ایشان خواهند شتافت.
 ۴_بدنه اصلی ندای وحدت کسانی هستند که ابتدا برای احقاق حقوق از دست رفته خویش و ثبت نام نیک و سپس رسیدن به نان حلال، در رکاب مهدی روشنفکر قرار گرفته‌اند و هیچ گاه در تلاش نبوده و نیستند که خدای ناکرده کوچک‌ترین حقی از محرومین جلیل تا سیلاب کلوار، با منفعت طلبی و پوشیدن کت و شلوارهای پارچه‌ایِ چینی خیابان سینما ضایع کنند و همانند برخی سیاسیون سال‌های گدشته، از نوکیسه بودن سیاسی خویش رونمایی کنند. قطعاً با کسانی که قصد دارند مصالح جریان و حقوق مستعدین و محرومین بویراحمد و دنا را با فریب، ریاکاری و فشار به مهدی روشنفکر، فدای قدرت‌طلبی و منفعت‌طلبی خویش کنند به شدت برخورد خواهد شد.
 
۵_دکتر روشنفکر با نقد شجاعانه جریان تندروی اصول‌گرایی که انقلاب و انقلابی بودن را تنها به نام خود می‌دیدند چه در ایام انتخابات با آن جملات معروف و ماندگار خویش: "به نام انقلاب، بر علیه انقلاب! به نام شهدا بر علیه شهدا! به نام دین بر علیه دین!" و جملات معروف و بی‌نظیر و ماندگار خود در چهل ساله‌ی انقلاب در نطق مجلس بدون کوچکترین محافظه‌کاری همچون: "آفت انقلاب خواندن، مرزبندی به نام انقلاب و ..." نشان دادند که از بسیاری از اصلاح‌طلبان اصلاح را بهتر می‌فهمند و با کنار زدن سایه‌های هیجان‌زدگی، خودخواهی، انتقام‌جویی، تفرقه‌افکنی و بدبینی نسبت به جناح رقیب نشان دادند به اصول انقلاب بهتر از بسیاری از مدعیان اصول‌گرایی، پایبند می‌باشند.
 ۶_مگر قرار بود مهدی روشنفکر کدام دستاورد بزرگ گذشتگان را نابود کند که اینگونه قبل و بعد از انتخابات سیبل حملات ناجوانمردانه شده‌است؟
 ۷_اگر مهدی روشنفکر و اطرافیان ایشان مانند برخی افراد خود را انقلابی و دیگران را غیرانقلابی بنامند! اگر همانند عده‌ای مغرورانه خود را صالح‌تر، آگاه‌تر و ولایتمدارتر از دیگران و دیگران را بر عکس! اگر مانند برخی افراد میلیاردها سرمایه را جمع کرده و فرزندان خود را بدون تخصص از کانال‌های مختلف پشت واژه شهدا و انقلاب به کار گمارده باشد و اگر مانند برخی افراد، منابع و فرصت‌ها را یک‌طرفه قومیتی تقسیم کند! و مانند آن دیگری ادعا کند نمی‌تواند قومیتش در اولویت نباشد!
و یا با هیجان‌زدگی در مجلس دائماً یک فرهنگ لغت از تهمت‌ها و توهین‌ها را نثار دیگران کند! قطعاً سایه‌ی جهل سیاسی، جهل دینی و منفعت‌طلبی بر سر جریان ندای وحدت برای زمین زدن مهدی روشنفکر قرار خواهد گرفت نه سایه‌ی اشخاص!
 ۸_ و اما دوست بزرگوار، دکتر روشنفکر زمانی که با تاکسی و به تنهایی بدون کوچکترین پشتوانه قدرت سیاسی، غریبانه و مظلومانه به جلسات شورای خودخوانده و انحصارطلب اصول‌گرایی می‌رفتند تا آن‌ها را برای تغییر سازِکار متقاعد کند، تنها به واسطه‌ی صداقت با مردم و ثبات سیاسی، باهوشی کم‌نظیر و اندیشه واقعی اصول‌گرایی خویش توانستند با صداقت، شورای اصولگرایی را با تمام قدرت، امکانات، ادعای نفوذ در پایتخت و نفوذ در میان مردم کنار بزنند. امروز نیز قدرت سیاسی ایشان و محبوبیت در نزد بزرگان اصولگرایی کشوری نیز به موارد فوق اضافه گردیده است.
 ۹_ بنابراین یقین داشته باشید اگر دولت ۱۴۰۰ دولتی اصولگرا باشد قطعاً شاهد گشایش سیاسی و اقتصادی از جانب دولت برای مهدی روشنفکر جهت خدمت به مردم خواهیم بود و اگر دولت اصلاح‌طلب قدرت را در دست بگیرند باز هم بدنه‌ی اصلاح‌طلب جریان ندای وحدت و بزرگان نجیب و اصیل اصلاح‌طلبی بویراحمد و دنا همانند امروز کنار ایشان خواهند بود.
 ۱۰_روشنفکر بیش از اینکه مظلوم‌نمایی کند، مظلوم است و این موضوعی می‌باشد که حامیان منصف و نجیب دیگر رقبای ایشان، بعد از انتخابات مکرر اقرار می‌کنند و متاسفانه عده‌ای اندک هنوز در فضای انتخابات حضور دارند و از هیچ تلاشی برای عدم موفقیت ایشان دریغ نمی‌کنند و حاضرند بویراحمد، دنا و مردم به بدترین مشکلات گرفتار شوند و در آتش، خاکستر و نابود شوند تا بهانه لازم برای حمله به روشنفکر را داشته باشند. گویی هدف از آفرینش این افراد نه زندگی کردن و نه زندگی بخشیدن، بلکه تنها نابود کردن مهدی روشنفکر و حامیان مظلوم، کم‌توقع و وفادار به آب، خاک و ناموس مردم این سرزمین می‌باشد.
 به عنوان عضو کوچکی از جریان ندای وحدت از حامیان دلسوز و آگاه، به خصوص جوانان و به ویژه رسانه ندای وحدت خواهشمندم تمام تلاش خویش را برای رونق گذشت، ایثار و پرهیز از قدرت‌طلبی در جریان و تواضع و تقسیم عادلانه منابع و فرصت‌ها در مقابل همه مردم بویراحمد و دنا به کار گیرید تا به قیمت پر شدن انبار و انبان نان اندک افرادی قدرت‌طلب در جریان، انبان و انبار نام نیک حامیان ندای وحدت به آتش کشیده نشود؛ زیرا مهدی روشنفکر با وجود انبوهی از مشکلات به ارث رسیده از گذشتگان، بدون حمایت شما و دیگر جوانان نجیب بویراحمد، دنا و مارگون توان مقابله با چنین افرادی را نخواهد داشت.
 با آرزوی توفیق و سربلندی برای نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی
---------------------------------------------------
دانشجوی ارشد جامعه شناسی
 


کد مطلب: 426147

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426147/مظلومیتی-همچنان-دست-سر-مهدی-روشنفکر-برنمی-دارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1