تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۰۲۸۰۳
در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فروش سیمان بالاتر از 10 هزار تومان تخلف است/ بالاخره قیمت گوشت قرمز در یاسوج چقدر است؟

۰
فروش سیمان بالاتر از 10 هزار تومان تخلف است/ بالاخره قیمت گوشت قرمز در یاسوج چقدر است؟
کبنا ؛نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استاندار و با حضور جمعی از مدیران برگزار شد.
 فروش سیمان با قیمت بالاتر از ۱۰ هزار تومان تخلف است
معاون صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان در سطح کشور، فروش سیمان با قیمت بالاتر از ۱۰ هزار تومان تخلف است.
 سالار حسین‌پور اظهار داشت: در روزهای اخیر قیمت مرغ در استان روند کاهشی داشته و هم‌اکنون مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلو 10 هزار و 500 تومان در بازار عرضه می‌شود و در آینده‌ نزدیک پایین‌تر هم می‌آید.
وی به علت افزایش  قیمت سیمان در بازار استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته کارخانه‌های سیمان به علت شرایط بازار تخفیف‌های بالایی را در فروش سیمان داشتند و قیمت تمام شده خیلی پایین و حدود هفت هزار و 500 تومان بود اما امسال به علت شرایطی که در کشور حاکم شد تخفیفات را اعمال نکردند و همین موضوع علت افزایش قیمت سیمان در بازار استان بوده است.
معاون صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس افزایش 12 درصدی قیمت سیمان در سطح کشور، هم‌اکنون سیمان تیپ دو یاسوج باید با قیمت 10 هزار تومان به فروش برسد و با کسانی که سیمان را با نرخ بالاتر از این بفروشند برخورد می‌شود.
حسین‌پور در رابطه با قیمت گوشت قرمز هم گفت: در رابطه با قیمت گوشت گوسفند و بز مشکلی در بازار وجود ندارد و با قیمت هر کیلو 37 هزار تومان به فروش می‌رسد اما در مورد قیمت گوشت بره و بزغاله که باید با قیمت هر کیلو 46 هزار تومان عرضه شود تخلفاتی در بازار مشاهده شده است.
خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید از ابتدای مهرماه
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید از ابتدای مهرماه شروع می‌شود، گفت: سیب شب عید از باغداران استان خریداری می‌شود.
منوچهر محمدی نیز در این نشست اظهار داشت: امسال کاهش نزولات جوی و عدم بارش فصلی مناسب تا حدودی در بحث کیفیت محصولات ما را دچار نگرانی کرده است.
وی با بیان اینکه میانگین میوه شب عید به ازای هر نفر 774 گرم اعلام شده است، افزود: بر این اساس پیشنهاد ما برای تأمین میوه شب عید استان، ذخیره‌سازی 250 تن سیب و 300 تن پرتقال والنسیا است.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید سیب شب عید جهت ذخیره‌سازی از ابتدای مهرماه شروع و تا اواسط آبان ادامه دارد و خرید پرتقال شب عید نیر از نیمه دوم بهمن‌ماه شروع و  تا نیمه اول اسفندماه ادامه می‌یابد.
محمدی گفت: تلاش می‌کنیم با وجود همه محدودیت‌ها و نگرانی‌هایی که در بحث منابع ریالی و بحث برداشت وجود دارد مانند سابق این رسالت را به نحو مطلوب‌ اجرایی کنیم.
 نمایشگاه لوازم‌التحریر در ۳ شهر کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در سه شهر دهدشت، دوگنبدان و یاسوج خبر داد.
داریوش دیودیده در این نشست اظهار داشت: امسال با توجه به متلاطم بودن وضعیت بازار، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار موردنیاز دانش‌آموزان در قالب نمایشگاه‌های پاییزه عرضه می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه‌ها در سه شهر بزرگ استان شامل دهدشت، دوگنبدان و یاسوج با محوریت اتاق‌های اصناف برگزار می‌شود و در مجموع حدود 400 غرفه برای برپایی این نمایشگاه‌ها پیش‌بینی شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها علاوه بر لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار، کیف، کفش و پوشاک مدارس هم عرضه می‌شود، گفت: این اجناس با قیمت پنج تا 10 درصد پایین‌تر از بازار به فروش می‌رسد.
دیودیده عنوان کرد: در برگزاری این نمایشگاه‌ها تاکید ما هم بر این است که اجناس ایرانی عرضه شود و قیمت‌ها هم بر اساس نرخ اعلام شده باشد، بنابراین هیچ غرفه‌داری حق عرضه کالای غیرایرانی در این نمایشگاه‌ها ندارد مگر اینکه مشابه داخلی آن وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها در فاصله 20 شهریورماه تا پنجم مهرماه برگزار می‌شوند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه‌ها، بازار هم سعی می‌کند خود را تعدیل کرده و سبب می‌شود بازاریان قیمت‌ها را بالا نبرند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی بحث پوشاک مدارس هم خبر داد و ابراز کرد: از فردا تا 15 مهرماه نظارت بر پوشاک مدارس در سطح بازار شروع می‌شود که در این باره گشت‌های مشترکی هم پیش‌بینی شده است.

ممنوعیت عرضه کالای خارجی در نمایشگاه پاییزه استان
 معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت عرضه کالای خارجی در نمایشگاه پاییزه استان خبر داد.
جعفر گوهرگانی در پایان این نشست افزود: نمایشگاه عرضه کالا در اواخر شهریورماه و به مدت قریب به ۱۰ روز در استان برگزار می شود.
گوهرگانی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران، ابراز داشت: به جز کالاهای بدون مشابه ایرانی و با نظارت متولیان، عرضه هرگونه کالای خارجی در نمایشگاه پاییزه ممنوع است.
معاون اقتصادی استاندار بر نظارت در روند اجرای این نمایشگاه و برگزاری هرچه بهتر و قانونمند تر آن تاکید کرد.
گوهرگانی به راه اندازی میدان عرضه دام یاسوج اشاره کرد و گفت: راه اندازی این میدان دام ظرفیت مناسبی برای عرضه دام است و در بخش های نظارتی و بهداشتی نیز خروجی بهتری را رقم می زند.
وی افزود: کشتارگاه های استان نیز باید وضعیت خرید دام زنده خود را بر اساس چارچوب قانونی و با انعقاد تفاهم نامه با میدان عرضه دام تنظیم کنند.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به برنامه ریزی تامین میوه شب عید در استان، گفت: باید در این حوزه نیز فعالیت های مناسبی را عملیاتی کرد تا در تامین میوه شب عید با مشکل روبه رو نشویم.
گوهرگانی همچنین افزایش ظرفیت های سردخانه ای حوزه نگه داری میوه در استان را ضروری دانست.
وی افزود: بهبود ظرفیت زیرساخت های کشاورزی به ویژه در حوزه نگه داری و ذخیره سازی از محور برنامه های توسعه ای این بخش است.
گوهرگانی با اشاره به اهمیت موضوع نظارت بر بازار، تصریح کرد: علاوه بر اقدامات هدفگذاری شده توسط دستگاه های نظارتی، رسانه ها نیز رصد مناسبی از وضعیت بازار و قیمت ها داشته باشند.



همچنین در این نشست حسین‌پور معاون سازمان صمت استان به قیمت سیمان و فراز و فرودهای آن در استان اشاره کرد و گفت: اگر سال گذشته سیمان در استان قیمت 7 هزار تومان داشت به دلیل شرایط خاص خود بود چرا که دست آن‌ها برای تخفیف باز بود.
این مسؤول افزود: اما امسال به دلیل وضعیت ارز و بازار دیگر به مانند سال قبل تخفیفی داده نشده و به همین دلیل است که قیمت سیمان تیپ 2 در بازار 10 هزار تومان است.
جعفر گوهرگانی که گویی قیمت اعلام شده توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت را باور نداشت خطاب به خبرنگاران از آن‌ها خواست قیمت سیمان در شهر یاسوج را مورد بررسی قرار دهند.
در ادامه بحث بر روی قیمت مرغ در استان رفت و مسؤولان اعلام کردند که قیمت آن در بازار استان زیر 10 هزار تومان است و طالبیان معاون امور دام هم از ارزان شدن تدریجی قیمت مرغ در استان خبر داد.
جعفر گوهرگانی معاون استاندار که گویی روی قیمت واقعی مرغ حرف داشت با تعجب خاطرنشان کرد: این گونه که مسؤولان می‌گویند قیمت مرغ و سیمان در استان زیر 10 هزار تومان است.!
گوشت قرمز و قیمت آن هم یکی دیگر از موضوعاتی بود که در جلسه مطرح و معلوم شد که قیمت واقعی گوشت قرمز در استان در هاله‌ای از ابهام است.
دو نرخی بودن قیمت گوشت در استان از آن جا معلوم شد که مسؤولان سازمان صنعت و معدن و تجارت قیمت گوشت بزغاله و بره را 46 هزار تومان و در مقابل برخی دیگر از مسؤولان عضو جلسه قیمت آن را در بازار 55 هزار تومان اعلام کردند.
جابجایی نوع گوشت قرمز هنگام فروش در استان از دیگر بحث‌های مهم در این نشست بود، در حالی که مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه حضور نداشت معاون استاندار به دو وظیفه دامپزشکی در کشتارگاه‌ها اشاره کرد.
جعفر گوهرگانی گفت که وظیفه دامپزشکی فقط به بهداشت گوشت برنمی‌گردد بلکه آن‌ها باید گوشت را لیبل‌گذاری هم کرده و معلوم شود گوشتی که در قصابی به مردم داده می‌شود بزغاله است یا بز.
هر چند نماینده دامپزشکی در این جلسه قائل به چنین وظیفه‌ای برای دامپزشکی نبود اما معاون استاندار از دامپزشکی خواست تا به وظیفه خود برای مشخص کردن نوع گوشت عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1