تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۰۴۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

گروه فرهنگی و جهادی نور ولایت مسابقات قرآنی برگزار می‌کند

۱
کبنا ؛مسئول گروه فرهنگی و جهادی نور ولایت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج گفت: این گروه برای کار تشکیلاتی خود، کمیسیون‌های آموزش و پژوهش، اخلاق و تربیت، کمیسیون سیاسی اجتماعی و رسانه و فضای مجازی را تشکیل داده است.
علی‌ امینی‌اطهر افزود: در بخش آموزش، کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و برگزاری زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. تاکنون بخش آموزش ۱۰۰ مربی قرآن فعال و ۱۰۰۰ قرآن‌آموز داریم که در نقاط مختلف شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و روداب در حال برگزاری کلاس‌های قرآن هستند.
وی بیان کرد: ۲۰۰ نفر متسابق در رشته‌های حفظ قرآن، نهج البلاغه و احکام ثبت نام کردند که در مسجد النبی شهر مادوان به رقابت می‌پردازند. این مسابقات از ۵ صفحه تا یک جز و دو جز و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و نفرات اول و پنجم در اختتامیه مشخص خواهند شد.
مسئول گروه فرهنگی و جهادی نور ولایت ادامه داد: در ایام فاطمیه با پویش فاطمی به خاطر انس با قرآن کریم و برگزاری کلاس‌های قرآن در خانواده‌ها، از اهداف برنامه‌های نور ولایت است.
امینی اطهر گفت: در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی گام برمی‌داریم. زمانی که خانواده و جامعه ما قرآنی شود، در مقابل تهاجم‌های فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی که علیه نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند، می‌توانیم به وسیله تدبر در قرآن کریم، اسلحه‌ای در مقابل تهاجم‌ها ضد ارزش‌ها باشیم که دشمنان به وجود آورده‌اند.
امینی‌اطهر تصریح کرد: این مسابقات سطح مقدماتی است و در مسابقات آینده سطح پیشرفته و فینال شهرستانی، استانی و کشوری را خواهیم داشت. برای تمام رده‌های سنی قرآن‌آموز، مسابقه برگزار می‌کنیم. حتی برای نونهالان، دانش‌آموزان ابتدایی و پیش دبستانی، مسابقه شعرخوانی و حفظ سوره‌های کوچک قرآن را داریم که تمامی سنین بتوانند شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: داوران مسابقات نیز مربیان قرآن هستند که تخصص‌های لازم را آموزش دیده‌اند و کار‌های داوری مسابقات را انجام می‌دهند. بیشترین شرکت‌کننده در مسابقه از شهرستان بویراحمد هستند. همچنین محدودیت جغرافیایی نداریم.
در پایان، ‌امینی اطهر از سازمان تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و خیرین، تقدیر و تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1