تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۶۷۰۰۶
کبنا گزرش می دهد

سخنرانی رئیس آموزش و پرورش گچساران پیش از خطبه‌های نماز جمعه (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در آستانه فرا رسیدن سال جدید تحصیلی و فصل بازگشایی مدارس و به منظور اطلاع رسانی و اجرای برنامه‌های پروژه مهر ۱۴۰۲ در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، گزارشی از اهم اقدامات فعالیت‌های درحال اجرا ، حوزه آموزش و پرورش را ارائه نمود.
به گزارش کبنا نیوز: انوشیروان قیطاسی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ، بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید را گرامی داشت و افزود:همه باید به ارزش‌های انقلاب پایبند باشند زیرا امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدا و رشادت‌های آنان در صحنه نبرد است.
قیطاسی عنوان کرد: اکنون وظیفه ماست با اندیشه و فکر خود به میدان دفاع از کشور و مقابله با دشمنانی که با جنگ سرد قصد نابودی ایران اسلامی را دارند برویم.
وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم  در دنیای پرهیاهوی امروزی و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد تفکر و شکل‌گیری اندیشه‌ها اهمیت دهیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران تقارن آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت با خزان طبیعت را نشانه استمرار و توقف ناپذیری یادگیری دانش و معرفت عنوان نمود.
قیطاسی به ارائه موضوع سازماندهی نیروها در مدارس شهری و روستایی پرداخت و بیان داشت: کمیته سازماندهی و ساماندهی نیروها (تخصیص و توزیع نیرو) با عدالت انجام گیرد تا اولیا دغدغه کلاس بدون معلم را نداشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران بیان کرد:پروژه مهر مختص آموزش و پرورش نیست و تمام ادارات ارگان‌های شهرستان باید همکاری لازم را به عمل آورند و پای کار باشند تا فضای مدارس شادی آور و آرامش بخش شود و بازگشایی به نحو احسن انجام گیرد.
وی در ادامه عنوان کرد:با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی‌های صورت گرفته دو مدرسه نمونه دولتی در کمترین زمان ممکن تاسیس و فضاهای آموزشی ، سلف سرویس ، سرویس بهداشتی مناسب برای این دو مدرسه تامین شده است.
قیطاسی در پایان با اشاره به تغییر سبک زندگی درراستای کاهش ناهنجاری‌های جسمی و روانی نوجوانان و افزایش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان نیاز به همراهی و همدلی اولیای گرامی و مسئولان با آموزش و پرورش در زمینه مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان را خواستار شد.
امام‌جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام در روایتی فرمودند که اگر هوای نفس، غرور و منیّت بر انسان چیره شود متحمل خسران زیادی خواهد شد. انسان عاقل باید اسب سرکش نفسش را لجام بزند و مهار کند چراکه گناه انسان را از خدا دور و توفیق را کم می‌کند.
 حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی افزود: روزهای پایانی ماه صفر، ایام حزن و اندوه مسلمانان و عالم اسلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم. انسان باید با آیات قرآن آشنا باشد و سر پای خودش بایستد و استدلال داشته باشد انسان مؤمن باید روح و اندیشه بسیار قوی و نفوذناپذیر داشته باشد و اگر انسان نفوذپذیر شد به‌تبع نیز خودش و جامعه ضعیف خواهد شد.
حجازی عنوان کرد: دشمن امروز به دنبال ایجاد نفوذ بین ملت است و کسب بصیرت، آگاهی، اندیشه و تفکر برای همه لازم و ضروری است و باید حیله‌گری‌ها و فتنه‌های دشمن را رصد و راه نفوذ آن‌ها را مسدود کرد، بنابراین باید نسل جوان و نوجوان را با جنگ شناختی دشمن آگاه و جهاد تبیین کرد و با دشمن نیز به دید دشمنی نگاه کرد.
وی تصریح کرد: فردا شنبه 25 شهریورماه سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام است که تسلیت عرض می‌کنم. اخیراً جمعی از مردم انقلابی و متدین استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب دیدار داشتند که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند وقتی در دنیا تحولات بزرگی آغاز می‌شود مسئولین و ملت‌ها موظف‌اند مراقبت خودشان را چندین برابر و دقت بیشتری کنند که اگر غفلت شد ضربه‌های بلندمدتی به ملت‌ها وارد خواهد شد.
خطیب جمعه گچساران خاطر نشان کرد: گاهی اوقات آمریکا اراده می‌کرد دولتی را حذف می‌کرد اما الآن چندین سال است که همه توانشان را بکار گرفته‌اند اما نمی‌توانند غلطی بکنند و قدرت‌های استکباری در حال ضعیف شدن هستند اخیراً روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر اظهار استقلال و قدرت می‌کنند و جهان دیگر تک‌قطبی نخواهد بود.
وی عنوان کرد: اگرچه دشمن مدام فتنه‌انگیزی می‌کند و حضرت آقا فرمودند که دشمن به دنبال ایجاد بحران در کشورهای مخالفشان هستند، دشمن با جنگ شناختی و رسانه‌ای می‌خواهد اندیشه و سبک زندگی مردم را تغییر دهد بنابراین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن همان بصیرت و تبیین است.
امام‌جمعه گچساران بیان کرد:31 شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است که این هفته را گرامی می‌داریم. ملت بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با پیروی محض از ولایت‌فقیه مقابل همه دنیای کفر ایستادند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادند لذا اتحاد ملت و دولت زیر چتر ولایت‌فقیه همیشه دشمنان را ناکام کرده است.
حجت‌الاسلام حجازی افزود:اول مهرماه فصل بازگشایی مدارس است، نسل جوان و نوجوان کشورمان هدف دشمن است و دشمن همه تلاش خود را به کار می‌برد که نسل جوان را از پای دربیاورد که لازم است وقت بگذاریم و برای رشد اخلاقی، تربیتی و فکری فرزندان این سرزمین همت کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1