تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۴۳۰۴۲۰
در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد

توضیحات «‌خلقی‌پور» در باره ساختار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و ریاست جمهوری / شورای ائتلاف شناسنامه‌دار و رسمی است / بنای ما وحدت و انسجام همه نیروهای انقلاب است

۲۲
۰
فایل مرتبط کبنا ؛خلیفه خلقی‌پور دبیر شورای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در باره ساز و کار انتخاب اعضای شورای ائتلاف و انتخابات ریاست جمهوری 1400 توضیحاتی داد.
    
فیلم) توضیحات «‌خلقی‌پور» در باره ساختار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و انتخابات ریاست جمهوری

خلیفه خلقی پور دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه پنجشنبه (16 بهمن ماه 99) در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه‌های این شورا پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که مسیر تاریخ را عوض کرد. و در قرن 21 آموزه‌های حضرت امام در حال گسترش است. مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه و مدبرانه مسیر نورانی حضرت امام (ره) را ادامه داد و ما باید خدا را شاکریم باشیم که یک شخصیت ممتازی همچون رهبر فرزانه انقلاب در رأس این نظام قرار دارد.
وی گفت: مردم نسبت به نظام اسلامی، ولایت و رهبری علاقمند هستند، مفسرین سیاسی انگشت حیرت به دهان می‌گیرند وقتی می‌بینند که چگونه در این 30 سال که رهبر انقلاب زمامداری این حکومت را برعهده گرفته، چگونه این مسیر تعالی و پیشرفت را تا کنون با این همه دشمنی‌ها طی کرده است.

     

بخش‌های مهم صحبت‌های خلیفه خلقی‌پور در ادامه می‌آید:
یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، دخالت مردم در امور خودشان است. این نکته بسیار مهم است. یکی از کشورهای که بالاترین میزان مشارکت مردم و دموکراسی در آن به خوبی تحقق یافته، جمهوری اسلامی است و ما تقریباً هر دو سال یک انتخابات مهم داریم.
در سه ماه اول سال 1400، بحث انتخابات ریاست جمهوری را داریم، وظیفه بسیار سنگین بر عهده مردم و ماها وجود دارد. انتخابات شوراها و میان دوره مجلس را نیز در پیش داریم. که مهم‌تر از همه انتخابات ریاست جمهوری است. چرا که ما در یک پیچ حساس و تاریخی قرار داریم. اولاً ما در جنگ اقتصادی قرار داریم. فشار اقتصادی زیادی بر روی مردم است. در حوزه سیاسی هم فشارهای زیادی استکبار بر روی ملت ایران می‌آورد. امکان یک لحظه غفلت وجود ندارد. باید تلاش شود که همچنان نقش جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین المللی و منطقه‌ای درخشان باشد.
لذا جریان اصولگرایی بر آن شده‌اند که هماهنگی و همدلی بین نیروهای انقلابی به وجود بیاورد. بنابراین سال 96 قبل از انتخابات ریاست جمهوری یک تشکل فراگیر را برای همدلی نیروهای انقلابی به وجود آمد. برنامه ریزی صورت گرفت و به شکل دموکراتیک امورات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پایه ریزی شد و در انتخابات ریاست جمهوری 96، نماینده این ائتلاف در مقابل نماینده دولت مستقر با رأی 16 میلیونی، رأی قابل توجه کسب کرد. این حرکت پیامدهای خوبی داشت. و اعتماد بالای مردم را نسبت به شورای ائتلاف نشان داد و نیروهای انقلابی متوجه شدند که باید با هم متحد شوند.
یکی از مأموریت‌های این تشکیلات، انتخابات مجلس یازدهم بود که 220 نماینده فعلی مجلس، نمایندگان شورای ائتلاف انقلاب اسلامی بودند که حضرت آقا فرمودند، آن را مجلس انقلابی خواند.
سه ماه گذشته مجموعه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور با ساز و کار جدید فعالیت خودش را در استان‌ها و شهرستان‌ها آغاز کرده است.

    

عزیزانی که منشور ائتلاف را قبول دارند. می‌تواند به این ائتلاف ورود پیدا کنند. و هیچ صف بندی نداریم. و هر سلیقه‌ای می‌تواند عضو این شورای ائتلاف باشد. قطعاً هر کس که وارد هر شورایی می‌شود باید منشور آن را قبول داشته باشد. هیچ محدودیتی ندارد برای پوشش افراد.
هیئت مؤسس رکن اول، مجمع شهرستان رکن دوم و مجمع منتخب شهرستان رکن سوم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.
حضور جوانان اولویت اول ما است. بانوان و جوانان برای ما مهم هستند. جوانان می‌توانند برای نقش آفرینی این تشکل سیاسی کمک شایانی کنند.
اعضای شورای ائتلاف شهرستان‌ها بر اساس انتخابات انجام می‌گیرد.
مجمع منتخب شهرستان بویراحمد، از بین خودشان 24 نفر را با رأی گیری به عنوان اعضای شورای ائتلاف شهرستان بویراحمد انتخاب می‌کنند. و در بقیه شهرستان‌ها هم به این شکل است.
نیروهای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان‌ها دور هم جمع می‌شوند و نیروهای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد را انتخاب می‌کنند. و این رویه از پایین به بالا است. رویه شورای ائتلاف از پایین به بالا و از طریق انتخابات انجام می‌گیرد.
برای انتخابات ریاست جمهوری مجمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور با حضور حدود 2500 نفر تشکیل می‌شود. و با انتخابات، کاندیدای نهایی شورای ائتلاف را انتخاب می‌کنند.
باید با حساسیت روی این موضوع کار شود.
از ظرفیت همه دوستان برای پیشبرد اهداف شورای ائتلاف استفاده می‌شود.
خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد ما یکی از استان‌های پیشتاز برای تشکیل این شورا بودیم. جزو استان‌های پیشتاز بودیم و سبد رأی ما پیشتاز بود.

    

امیدوارم مدیریت واحد، کاردان و هماهنگ بیاید و مشکلات مردم را برطرف کند. وحدت برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم.
همه نیروهای دلسوز که در چارچوب تفکر نیروهای انقلاب قرار می‌گیرند. بیایند در این شورا حضور پیدا کنند.
 شورای ائتلاف تا سطح شهرستان‌ها رفته است. 
تلاش ما برای وحدت همه نیروهای انقلابی و جریان اصولگرایی است. شورای ائتلاف تشکیل رسمی و شناسنامه داری است
وی در پاسخ به سئوالی گفت: ممکن است که در مرکز شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به وحدت و انسجام برسند و وحدت نباید خدشه دار شود.
جامعه روحانیت برای همه تشکلات انقلابی قابل احترام است.
تمام تلاشمان را بکار می‌گیریم که تفرق بین نیروهای انقلاب به وجود نیاید.
احزاب سیاسی اصولگرا برای حضور در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ثبت نام کنند.
استقبال ازسلیقه های مختلف جریان اصولگرا و احزاب و تشکل‌های سیاسی همسو از جمله موتلفه اسلامی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، حزب عدالت و توسعه، جبهه ایستادگی، جبهه پایداری، کانون دانشگاهیان، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و ....... از برنامه‌های اصلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سطح کشور و استان می‌باشد.
 وی در پاسخ به سوالی درمورد تشکیل شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی و موازی بودن آن با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و احتمال اختلاف بین این دو اظهار داشت: تمام تلاش بزرگان بر یکی شدن و وحدت این دو تشکل در سطح ملی است و در صورتی که خدای نکرده این موضوع در سطح ملی تحقق پیدا نکرد تصمیم جریان اصولگرا و انقلابی در استان بر این است که وحدت و انسجام نیروها در سطح استان حفظ و از تفرقه جلوگیری شود.
 خلقی پور در خصوص اینکه در صورتیکه وحدت این دو تشکل درسطح ملی صورت گرفت آیا نام شورای ائتلاف تغییر خواهد کرد بیان داشت: شورای ائتلاف یک تشکل شناسنامه دار دارای مجوز رسمی از مراجع قانونی تحت این عنوان است و دامنه فعالیت این شورا تا سطح مناطق دور دست و روستاهاهم کشیده شده است.
 
وی همچنین در خصوص برنامه شورای وحدت در استان بیان داشت که این شورا در کشور و استان جدیداً شکل گرفته و امیدوارم جریان انقلاب تمام تلاش و ظرفیت خود را برای رسیدن به وحدت و حضور در عرصه انتخابات با کاندیدای واحد بنمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اب در هاون كوبيدن مصداق حرف هاي شماست
Iran, Islamic Republic of
اون چیزی که دیدم اینخ که وزن سیاسیونی که در شورای وحدت هستند نسبت به شورای ائتلاف خیلی بالاتر است
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
اگر ما ریاضی خواندیم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب زیرمجموعه شورای وحدت نیروهای اصولگرا می باشد و جزء کوچکی از آن می باشد و شورای مرکزی آن هم 14 عضو دارد اما نفهمیدیم اعضای شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب چه کسانی هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا رو شکر
Korea, Republic of
شورای که میلیاردر ها توش تولید شدن در این ۴دهه به‌ چه دردی میخوره......نمیدونم بخور بخور بازم بخور چقدر پول دار شدن بعضی ها
رها
Iran, Islamic Republic of
شنیدم جلسه گرفتین از ترس شورای وحدت به شما گفتن سریعا یه مصاحبه بدیم بیرون که ما سازوکار داریم در شهرستان‌ها کمیته تشکیل دادیم ....کارتون تمومه..فرزندانتون هم تفکراتتون رو قبول ندارن...و این یعنی فاجعه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
انگار صتا فالگیر درجه یک از سراسر دنیا کنار روشنفکره...همه چی به سودش داره میره جلو...فکر نکنم دیگه بشه کاری کرد ..هر اتفاقی میفته سودش میره تو جیب روشنفکر..از قبولی جوبایدن در اون سر دنیا تا کوچکترین اتفاقات در این سر دنیا.....عجیبه...هر چی حسادت بیشتر شده گردنش کلفت‌تر میشه
محبی زاده
Iran, Islamic Republic of
بله برادر!!تا بوده همین بوده!!هر کنه بنده سراکو وش دا !!خدا سیش درس ایکنه
هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
این سازو کار به درد خودت میخوره.
شفافیت
Iran, Islamic Republic of
تو روز روشن...انقلاب شد که انحصار نباشه نه چهارتا همه کاره اون بشین..دموکراسی!!اصلا شما چیزی از دموکراسی بلدین تو این شهر فلک زده..فرق تفکر شما در بویراحمد با تفکر. دقیقا در چیه...
شفافیت
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید بگویید شش ماه پارسال که ازمون قلم چی برگزار نکردین و بعضیا رو دفتچه سوالاتو میگفتین ببرین خونه جواب بدین .....این پولای مردم فلک زده رو چرا بر نمیگردونید؟؟ هر موقع هر دانش اموز تقریبا ۸۵۴۰۰۰۰( هشتصدو پنجاه چهار هزارتومن)پولا رو برگردوندین به مردم بدبخت اون نوقع .
دار مکافات
Iran, Islamic Republic of
/یه شب خودتو با خدای خودت تنها میزاریم فکر کنن ....دنیا دار مکافاته.....وای به حالت اگر ظاهر سازی کنی؟ طوری نابود شدن خودتو میبینی که دیگه اون موقع راه برگشتی نیست
منجی
Iran, Islamic Republic of
اسلام بدون شما نابوده!!!خدا حفظتون کنه..‌شما منجی مسلمانان هستین!!شما نباشید خدا میدونه چه بلایی سر اسلام میاد
شورا
Iran, Islamic Republic of
افران!! مرسی که هستین نمیزارین نظم بینالمللی به هم بخوره
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی به رای مردم نیاز دارید میگید همه میتونن عضو شورا بشن وقتی خرتون از پل گذشت کاری با مردم ندارید.
مردم دیگه اهمیتی به شعار نمیدهند.تمام شد دوران سخنرانی های تکراری.
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی اینقدر خلقی پور سرخط خبرها نگهدار/ خودت خسته نشدی مگه چه گفته
o9
Iran, Islamic Republic of
تکراری حرف نزن
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما در رسانه خبر می گذارید بد حال می شوم به خاطر شما بود که ما از اصولگرایی به اصلاح طلبی رفتیم و تغیییر موضع دادیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما در رسانه خبر می گذارید بد حال می شوم به خاطر شما بود که ما از اصولگرایی به اصلاح طلبی رفتیم و تغیییر موضع دادیم
دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام مگه خلقی پور بازنشسته نشده است دنبال چیست یا مرخصی بدون حقوق میگیره که اگر دولت اصولگرا شد استاندا یا نماینده شود.مگه ایشان نماینده و وصی انقلاب است.
زنبور
خروجی جریان ائتلاف نیروهای به اصطلاح انقلابی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بصورت میانگین کشوری ۲۰ در صد واجدین شرایط رای دهندگان بوده ودر انتخابات رئیس جمهوری پیش بینی می شود با توجه به عملکرد ضعیف چند ماهه نمایندگان مجلس ریزش هم داشته باشد دررابطه با فرمایش رهبر معطم انقلاب حفظه الله تعالی در مورد انقلابی بودن مجلس معظم له تا کنون چند بار در رابطه با رفتار واظهارات مجلسیان تذکر داده اند ا...
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب خلقی پور توی هیچ جلسه وبرنامه ی خبری ازت نیست تا موفع یه انتخاباتی گذشته را فراموش کن بودی چکار کردی /بودی کدوم نتیجه ی هم فکرییت بگذار اقایان میدان داری کنند از اصلاحات که دانه جوی نصیبمان نشد یعنی مردم ضرر پشت ضرر جان خودت بذار اصولگرای به راه خودش ادامه بده
oi
Iran, Islamic Republic of
اگه راحت سیاسی نبود خودت باید الان در مدارس لوداب درس می دادی ککا
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1