تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۴۱۹۷۸۴
در جلسه طرح سؤال شورای شهر از شهردار یاسوج چه گذشت؟

( فیلم ) جلسه پر تنش شهردار با اعضای شورای شهر یاسوج / مقدم: آقای نگین تاجی این سند سازی است / نگین‌تاجی: نیروی کس‌دار و بی‌کس نکنید / ماجرای تماس شهردار یاسوج با تاجگردون

۱۳
۴
فایل مرتبط کبنا ؛جلسه علنی شورای شهر یاسوج صبح روز ( یکشنبه 24 فروردین ماه 99) به منظور طرح سؤال از شهردار یاسوج با حضور اعضای این شورا، معاونین شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد.
 به گزارش کبنا، «مسعود خوبانی»، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست ضمن خوش آمدگویی خواستار انعکاس واقعیت‌ها توسط اصحاب رسانه شد و گفت: سه ماه قبل قرار بود این جلسه برگزار شود اما یا شهردار نبود یا اعضای شورای شهر زمان کافی نداشتند. هم اعضا حق دارند به عنوان عضو ناظر مشکلات شهر را از شهردار بپرسند و انتظار داریم شهردار نیز پاسخگو باشد. طبق قانون در این جلسه تنها شهردار باید پاسخ دهد و نیاز به پاسخ‌گویی از سوی معاونان نیست.
وی با بیان این‌که شهر یک موجود زنده و در حال تکامل و دگرگونی است، افزود: رشد شهرنشینی نامتعارف و رشد بی رویه شهر که اغلب متأثر از سوء مدیریت شهری است، مشکلات زیادی از جمله زیست محیطی، ترافیکی و اجتماعی را برای شهروندان بوجود آورده است که با توجه به نوپا بودن، مهاجرپذیر بودن و رشد بی رویه شهر یاسوج، در صورتی که مشکلات ناشی از سوء مدیریت اصلاح و رفع نشود مشکلات دیگری را بوجود می‌آید.
خوبانی اظهار کرد: به شهردار می‌گفتیم با مدیران و سازمان به دلیل ارتباط نزدیک با مردم و اشرافیت به مشکلات جامعه از اظهارنظرهای این افراد استفاده کند اما شهردار این کار را نکرد، اگر با شهردار تماس داشته‌ایم، پاسخ‌گو نبود و شهردار کارها و اقداماتی را شروع می‌کند اما دیگر پیگیری نمی‌کند.
 وی تصریح کرد: برای مناطق مختلف شهر یاسوج نیاز به آسفالت بود اما کارخانه آسفالت یاسوج فعال نبود و شهردار طی دو سه سال اخیر هیچ چراغ راه و طرح و برنامه مصوبی نداشته است.
خوبانی از معاونین شهردار خواست جلسه را ترک کنند که شهردار مخالفت کرد و ادامه داد: من بعنوان شهردار هماهنگ کننده بودم و به تنهایی نمی‌توانم پاسخگوی همه اقدامات صورت گرفته باشم بنابراین باید معاونان شهرداری حضور داشته باشند.
«علی اکبری تبار»، یکی از اعضای سؤال کننده شورای شهر یاسوج گفت: چرا بودجه پیشنهادی شهرداری یاسوج که در ۹۷ سال ۱۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، ۵۰ درصد و در سال ۹۸، ۳۵ درصد محقق شد؟ چرا باوجود کلی برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی و آموزشی پیش بینی شده بود، کار در شهرداری علمی نیست، منابع مشخص ندارد و به دنبال منابع درآمدی و هزینه‌ها نیست. زیرگذر و روگذر میدان امام حسین (ع) و میدان جانباز، روکش آسفالت برخی مناطق و جدولگذاری های که در بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ پیش بینی شده، محقق نشده است پس پیشنهاد این بودجه خلاف و دروغ است.
 وی افزود: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان طی دو و نیم سال که شهردار متولی شهر بوده پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بوده اما کمترین حقوق و مزایا را کارکنان شهرداری دریافت کرده‌اند و بخش عظیمی از پرسنل شهرداری حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند، این چه سری است و خروج این ۱۵۰ میلیارد تومان توسط شهردار در حوزه‌های اجرای، عمرانی و کارشناسی چه بوده است؟
 اکبری تبار اظهارکرد: بیشترین نارضایتی و نگرانی‌ها در شهرداری یاسوج بابت مطالبات پیمانکاران است در ادوار گذشته بوده اما در این دور شدت این نارضایتی‌ها بیشتر شده است. در ادوار گذشته کارهای عمرانی و زیرساختی شده که بدهکاری هم داشتند و به نظر می‌رسد شهرداری موفق است که بدهکار باشد اما کار کرده باشد و کارها و اقداماتش را مردم لمس کنند.
 «نستهن مقدم»، شهردار یاسوج در پاسخ به سؤالات در خصوص تحقق بودجه ۹۷ و ۹۸ نیز گفت: با افتخار به مردم می گوییم که شهر یاسوج در این دوره یک کارگاه بزرگ عمرانی بود که با حضور میدانی اعضای شورا، اصحاب رسانه و نهادهای نظارتی قابل اثبات است. فراموش نکرده‌ایم که ۴۵ متری شرف آباد، دولت آباد زیرتل و منتهی به پل سوم که برای کلنگ زنی حاضر شدیم و نتوانسته‌ایم بعلت معارضات کلنگ زنی کنیم که معارضات توسط سؤال کنندگان در این جلسه اتفاق افتاد، بعد از ۳۰ سال نزدیک به ۹۰ درصد زمین‌های مردم با رعایت الزامات طرح تفضیلی تملک شده‌اند.
 وی افزود: پل چهارم بشار قبل از مدیریت بنده ۱۸ ماه تعطیل بود و در حد فنداسیون بود و هم اکنون در کمتر از سه سال طی سه ماهه دوم امسال زیر بار ترافیک می‌رود و به جاده سروک اتصال می‌شود که کار بزرگی است. مهم‌ترین دغدغه‌ام در حوزه و الزامات محیط زیستی در حوزه خدمات شهری بحث تفکیک و بازیافت زباله است و توانسته‌ایم در همین دوره سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده و پروژه کارخانه بازیافت را شروع کرده، کار مونتاژ کو سوله کارخانه دوبرابر نیاز امروز شهر یاسوج ۱۰۰ درصد تکمیل شده و هم اکنون منتظر انشعابات آب، برق و گاز هستیم. در آینده نزدیک کار بازیافت و تفکیک زباله در شهر یاسوج انجام خواهد شد.
 مقدم اظهارکرد: در هیچ دوره‌ای شهرداری یلسوج نتوانست ۸۰۰ هزار متر مربع در سطح شهر کار آسفالت انجام دهد و این در حالی است که این میزان آسفالت از کارخانه آسفالت شهرداری انجام شده است، کارخانه آسفالت نیاز به تعمیر دارد و تا فصل کاری آماده خواهد شد. اگر طی این مدت که مسئولیت شهرداری را برعهده دارم توفیقی بوده با تلاش همگانی محقق شد.
 شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: قیر رایگانی که ۸۰۰ هزار متر مربع از خیابانها و کوچه‌های یاسوج را آسفالت کرده‌ایم کسی اطلاع ندارد که با چه رایزنی‌هایی تأمین شد و از نماینده و استانداری که در این زمینه کمک کرد تشکر می‌کنم. ۲۰ کیلومتر جدولگذاری طی سال گذشته در سطح شهر یاسوج انجام شد که طی بارندگی ۴۸ ساعت گذشته محله بختیاریهای آرامش داشتند. در گذشته مشکل شهر طرح جامع، پایش تصویری و پل نبود بلکه مشکل سرویس بهداشتی در جلسات رسمی بود.
 مقدم تصریح کرد: ۶۰ درصد اعتبارات بازآفرینی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد را شهرداری یاسوج بعلت داشتن برنامه و پروژه جذب کرد اما متاسفانه برخی از اعضای شورا کار را به سمتی برد که مطالعه و مشاوره این مساله به کارکنان دفتر خودش برسد، با این مموضوعات مقابله می‌کنم و ادبیات زیباسازی با حضور مقدم (شهردار) وارد یاسوج شد. جشنواره دیوارنگاری شهر یاسوج در سطح کشور به این شهر اعتبار داد و سؤال کنندگان و رسانه‌های وابسته آنها، مخالف این جشنواره بودند.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ نسبت به سالهای ۹۶ و ۹۵ و ۹۴ با توجه به مستنداتی موجود توفیقاتی در زمینه بودجه داشته‌ایم و وضعیت بهتر از سال‌های قبل بود که ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه تحقق پیدا کرد و در سال ۹۸ با توجه به اینکه برخی اعضای شورای شهر به مردم اعلام کردند که عوارض ندهید اما با وجود همه محدودیت‌ها شکوفاترین سال ما سال ۹۸ بوده و تقریباً ۷۵ درصد از بودجه ما تحقق پیدا کرده است. نزدیک به ۲۰ درصد بودجه ما در قالب کدهای درآمدی بوده که در آراء دیوان عدالت اداری اجازه وصول نداشته‌ایم و سهل الوصول‌ترین کد درآمدی شهرداری تمدید پروانه بود.
 شهردار یاسوج عنوان کرد: سرمایه گذاری برای روز بازار یاسوج جذب کردم که متاسفانه برخی از اعضای شورا با زد و بندهایی این سرمایه گذار را به بی راهه بردند.
 اکبری تبار گفت: سؤال دوم بنده اینست که چرا آیین نامه‌های استخدامی شهرداریها از سوی شهردار یاسوج رعایت نشده است؟ و با وجود ۱۵ مکاتبه مدیرکل امور شهری، بازرسی استان و شورای شهر در این خصوص وجود دارد چرا از نیروهایی که عدم احراز دارند و شرایط احراز را رعایت نکرده‌اند در جایگاهها و پست‌های حساس از جمله حوزه‌های کارشناسی شهرسازی که دسترسی به پرونده‌های محرمانه و مهم مردم و طرح تفضیلی و مصوبات دارند، استفاده کرده‌اید؟.
 شهردار بیان کرد: شهرداری یاسوج به دلیل عدم احراز الزامات تخصصی در سال گذشته فاقد نیروی انسانی با تخصص مرتبط در بسیاری از پست‌ها بوده است که به همین خاطر و تذکرات داده شده در یک روز ۱۰ مدیر را عزل کردیم اما طی مذاکره ۲۶ تیرماه ۹۸ اجازه انتصاب کارکنان قراردادی را تا سقف ۱۰ درصد پست‌های سازمان از سوی سازمانهای شهرداری‌ها به شهردای ها داده شد بنابراین پیشنهادات خود را به شکل قانونی در شورای استخدامی استانداری مطرح کرده‌ایم و مدیرانی که مشغول بکار هستند بر اساس این مجوز مشغولند.
 اکبری تبار عنوان کرد: طی مکاتبات پس از این تاریخی که شهردار مطرح کرد بازرسی استان و مدیرکل امور شهری استانداری این بکارگیری ها را خلاف قانون و ضوابط اعلام کردند.
وی تصریح کرد: بجز در موارد خاص، شهردار طبق قانون مجری مصوبات شوراست، اما چرا راه اندازی و احیا باشگاه و تیم فوتبال شهرداری یاسوج که مصوبه شورا بوده با توجه به اینکه شهر یاسوج سرگرمی‌ها و تفریحات سالم و مناسب ندارد و راه اندازی این تیم فوتبال می‌تواند باعث شور و نشاط در بین جوانان شود را پس از حدود ۱.۵ سال از این مصوبه و مکاتبات زیادی شورا، اجرا نکرده‌اید؟ چرا ساماندهی ساخت و سازهای آبشار یاسوج را با وجود مصوب کردن شورای فنی، شورای تأمین و شورای شهر انجام ندادید؟ استفاده نکردن از پارک آبشار برای اسکان از دغدغه‌های استاندار بوده اما چرا بعنوان اسکان استفاده می‌شود؟
 این عضو شورای شهر یاسوج ادامه داد: چرا جمعه بازار یاسوج که در ورودی شهر قرار دارد و مشکلات اساسی ایجاد کرده، ساماندهی نشده است؟ و به همین خاطر همه اعضای شورای شهر یاسوج به دستگاه قضایی احضار و هم اکنون با قید ضمانت آزاد هستیم. این بازار باید ساماندهی شود اما شهردار هیچ تصمیم و طرحی در این خصوص اجرا نکرده است. حدود ۱۰۰۰ نفر در این بازار از این محل نان می‌خورند بنا بر جمع آوری جمعه بازار نیست بلکه باید در چند نقطه از شهر ساماندهی شوند و حدود ۵۷ مصوبه شورا از سوی شهردار اجرا نشده و بر زمین مانده‌اند. سرمایه گذار جمعه بازار هر غرفه را به کسبه بازار فعلی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشد این چه سرمایه گذاری است؟
 شهردار یاسوج با بیان اینکه ساماندهی جمعه بازار یاسوج بعنوان یک هدف و برنامه در دستور کار داشته‌ام و خطر این بازار گوش زد شد که این بازار فاقد ایمنی لازم است، تاکید کرد: ساماندهی این بازار را در کمیته مشترک از مدیریت شهری، مدیرکل دفتر فنی و شهردار برای جانمایی بازدید داشته‌ایم که مشخص شد ۹۰۰ کسبه را نمی‌توان در یک خیابان جا داد و دنبال ساماندهی ثابت هستند و این کسبه نباید از نون و نوا بیفتند. ۴۵۰ غرفه در بازار جدید ساخته شده از سوی سرمایه گذار متعلق به کسانی است که می‌توانند با هماهنگی شهردایر در این بازار مستقر شوند و مابقی را می‌توانیم پس از مصوبه شورا در همین بازار یا جاهای دیگر مستقر کنیم.
مقدم در خصوص راه اندازی و احیاء باشگاه فرهنگی و ورزشی و تیم فوتبال افزود: مکلف هستیم طبق مصوبه شورای شهر باشگاه فرهنگی و ورزشی راه اندازی کنیم اما در زمینه تیم فوتبال با تیم داماش گیلا رایزنی‌هایی انجام دادیم و حتی به توافق هم رسیدیم که براساس نامه‌ای که رئیس سازمان شهرداری‌ها به ما ابلاغ کرده و دستگاه‌های نظارتی مدیریت شهری و بازرسی اعلام کردند که باید الزامات رعایت شود بنابراین در نامه سازمان شهرداری‌ها دستور بر جمع شدن تیم‌های شهرداری‌ها داده شد. هم اکنون بیش از ۱۰ حکم برای پرداخت غرامت به بازیکنانی داریم که قراردادهای آن‌ها زیرزمینی منعقد شد و کلی پول بابت احکام پرداخت شده است. در خصوص باشگاه فرهنگی نماینده سازمان شهرداری‌ها بازدید داشته که گفته باید یکسری حداقل‌ها را داشته باشیم.
 وی اظهارکرد: برگزاری مسابقات محله‌ای را اجرا کرده‌ایم، با کمک شهرداری طبق مصوبه شورا به تیم فوتسال بانوان استان کرد هم اکنون سه نفر از اعاضی این تیم عضو تیم ملی فوتسال بانوان کشور هستند و در صورتی که شرایط و قانون اجازه داد برای احیاء باشگاه فرهنگی و ورزشی و تیم فوتبال اقدام خواهیم کرد.
 شهردار یاسوج تصریح کرد: آبشار یاسوج یکی از نقاط گردشگری این شهر است طی سالهای گذشته آب برای آبیاری باغات آبشار داده نشد و شهرداری هم تمکن مالی بریا تملک این اراضی را نداشت و این باغات خشک شده و این حق مردم است برای ساخت و ساز پروانه گرفتند که به زیباسازی آبشار کمک کرده است البته تصرف آبراه از سوی باغات انجام شده که طبق قانون باید عقب نشینی کنند.
 اکبری تبار عنوان کرد: آقای شهردار چرا اعتبارات ارزش افزوده را در سایر بخشها هزینه کردید؟
 مقدم بیان کرد: اعتبارات مالیات ارزش افزوده برای پارک‌ها و فضای سبز هزینه شده است و در رابطه با حقوق و مزایا هزینه‌ای نکرده‌ایم و پاسخ دیوان محاسبات را در این خصوص داده‌ایم.
اکبری تبار تصریح کرد: چرا کارگران فضای سبز ۶ ماه و کارگران خدماتی شهرداری ۴ ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند؟ شهردار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ۹۸ قول پرداخت همه حقوق و مزایای کارگران شهرداری را داده بود اما عمل نکرد.
 شهردار یاسوج گفت: در گذشته ۱۸ ماه حقوق و مزایای کارگران معوق بود و هم اکنون ۴ و ۶ ماه شده آیا این خدمت است یا ضعف؟ هر سه شرکت و کل مطالبات کارگران به ۳۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد و در سال ۹۸ ۱۳ ماه حقوق به کارگران فضای سبز پرداخت کرده‌ایم و علاوه بر این معوقاتشان هم داده شد. در این شرایط بد اقتصادی چرا هر وقت قرار بود به شورا بیایم باید شاهد تجمع کارگران باشیم؟
 اکبری تبار اظهار کرد: چرا صورت وضعیت درآمدی شهرداری تاکنون به شورا داده نشده است؟ در حالی که طبق قانون هر ۶ ماه یکبار باید به شورا گزارش داده شود، شهردار گفت: ۶ ماهه ۹۸ ارائه شئ و مابقی را باید شورا درخواست می‌داد.
 این عضو شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: چرا از نیروها و افرادی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارند در شهرداری استفاده می‌کنید؟ چرا مصوبات شورای آموزش و پرورش، شورای مواد مخدر، بسیج کارگری، بسیج رسانه و بازآفرینی را اجرا نمی‌کنید؟ تا اینکه شهرداری بخاطر این موضوعات ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد. تنها شهرداری که در هیچ کدام از جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر حضور نیافت. مقدم شهردار یاسوج پاسخ داد: این سؤال نامفهوم است و البته مسائل شهرداری و حقوق کارگران در اولویت ماست و بعد از اینها به سایر موارد می‌پردازیم. دنبال رضایت افراد و سازمان‌ها نیستم و منافع سازمان‌های دیگر آر نمی‌خواهم رفع کنم چرا که مشکلات شهردای برای من در اولویت هستند.
وی با بیان اینکه ترافیک بعنوان یک معضلی است که همه ما از آن رنج می‌بریم و شهرداری تاکنون هیچ اقدامی در خصوص رفع مشکلات ترافیکی شهر انجام نداده بیان کرد: طبق قانون براساس تبصره ۶ ماده ۸۷ و تبصره ماده ۱۰۰ هرگونه عوارضی که بابت حذف و کسری پارکینگ اخذ می‌شود در حسابی متمرکز و خاص واریز شود و شهرداری در عوض این میزان پول برنامه ریزی ترافیکی و ایجاد پارکینگ عمومی داشته باشد و براساس برخی اطلاعات ۱۶- ۱۷ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب شهرداری پرداخت شده اما شهردار هیچ اقدامی جهت ایجاد پارکینگ عمومی و برنامه ریزی ترافیکی انجام نداده است. هرگونه افتتاح حسابی باید با اجازه شورا باشد. شهردار یاسوج در پاسخ اظهارکرد: طرح جامع مطالعات شهر یاسوج را پیگیری کرده‌ام و فیبر نوری طرح پایش تصویری اجرا و ۹ دوربین نیز نصب شد اما باید سرمایه گذاری را بصورت بی او تی درحال جذب هستیم، ۱۰۰ میلیون تومان پول از محل این کمیسیون در حسابی مشخص، نزد بانک شهر است و خط کشی خیابان‌ها، چراغ عابر پیاده و تابلوهای هشدار از محل همین اعتبارات بوده است.
 «فرشاد نگین‌تاجی»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز بعنوان دومین سؤال کننده در ابتدا با تقدیر از کادر پزشکی و درمانی و سپاه و بسیج از حاضرین خواست به احترام این عزیزان قیام کنند و گفت: این جلسه من را به یاد جلسات امتحانی در دانشگاه می‌اندازد، آقای مقدم مانند دانشجویان ضعیف و تنبلی می‌اندازد که در میان دانشجویان زرنگ نشسته و از جاهای مختلف برایش تقلب به آن می‌رسانند و امیدوارم از این آزمون سرافراز بیرون بیاید!
مقدم، شهردار یاسوجدر ادامه به نگین تاجی تذکر داد با بیان اینکه در صورتی که ادب را رعایت نکنید از جلسه خارج می‌شوم، گفت: شهردار ضعیف شما بزرگترین پروژه‌ها را به سرانجام رساند و چشم مردم باز است افتتاح این پروژه‌ها را خواهند دید و در روزهای سخت کرونا که شما پشت میز مخملی خودتان نشسته بودید به بیمارستان رفتم و از آرامستان هم دیدن کردم و در کنار کارگرانم بودم. آقای نگین‌تاجی شما در طول سال گذشته در شورا نبودید، بگذارید آن‌هایی که بودند از من سؤال بپرسند. من آمده‌ام اعضای شورا را استیضاح کنم.
وی ادامه داد: منتظر تقلب هیچ کسی نیستم چراکه شهردار اجرایی هستم و البته رئیس جمهور هم که جایی می‌رود یک مشاور کنارش است شما هم که گفتید معاونان شهرداری نباشند.
با این سخنان نشست به تشنج کشیده شد و کیوان آشنا عضو دیگر شورای شهر یاسوج خطاب به نگین‌تاجی گفت: ضعیف یا قوی بودن شهردار را شما به تنهایی مشخص نمی‌کنید و اعضای این موضوع را مشخی می‌کنند، شما تنها مکلف به پاسخ‌گویی به سؤالات هستید.
 نگین تاجی خطاب به شهردار گفت: چرا طرح بازگشایی خیابان جمهوری انجام نشده است؟ شهردار پاسخ داد: بالای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی این خیابان نیاز است، اجرای این پروژه عزم شورا را می‌خواهد تا از استاندار و معاون عمرانی استاندار بخواهیم تا برای اعتبار لازم برای بازگشایی این خیابان کمک کنند.
 وی افزود: علت آماده نکردن زیرسازی برای آسفالت خیابان‌های محلات شهر یاسوج انجام نشده است؟ سه چهارم خیابانهای محلات حاشیه شهر یاسوج خاکی است.
 مقدم عنوان کرد: طی تماسی که با آقای تاجگردون (نماینده گچساران وباشت) گرفتم و وقتی نامه امشب ارسال شد فردا پالایشگاه آبادان اعلام کرد که محل تخلیه قیر را اعلام کنید. آسفالت خیابانهای شهر یاسوج با تلاش نمایندگان و استاندار بوده و ۹ هزار تن قیر از سوی وزارت نفت به این استان اعطا شد که آسفالت خیابان‌ها زیر نظر مدیرکل فنی استانداری انجام شده است. در برخی موارد چند بار زیرسازی انجام شده اما پیمانکار راه و شهرسازی پای کار نبود. در این زمینه تخلف نکرده‌ام و اگر تخلفی کرده‌ام بررسی و برخورد شود. در مناطق اکبرآباد و نجف آباد جدولگذاری انجام شده و پس از بارندگی‌ها آسفالت خیابان‌های این محلات انجام می‌شود، آسفالت خیابان‌های محمود آباد لنگ آب و فاضلاب است.
 وی تصریح کرد: چه راه و شهرسازی است که 9 هزار لیتر قیر جابجا می‌شود بعد متوجه می‌شود که این قیر مربوط به آنهاست، تمام این قیر با رعایت فرآیند و تأیید مدیرکل شهری استانداری مصرف شد.
نگین تاجی ادامه داد: چرا ۱۰۰۰ سازه موقت که فاقد مجور هستند و شورای تأمین و معاونت پیگشیری از وقوع جرم دادگستری تاکید دارند جمع آوری نشده‌اند؟ شهردار در پاسخ به این سؤال بیان کرد: ۹۵ درصد این سازه‌ها قبل از ما ایجاد شده‌اند و بهتر بود که از اجرا نمی‌شدند بنابراین باید دستگاه‌های خدمات سان آب، برق و گاز خدمات دهی به این سازه‌ها را قطع کنند تا شهرداری هم اقدام به جمع آوری آن‌ها کند، تاکنون ۳۷ سازه را جمع آوری کرده‌ایم اما برای جمع اوری مابقی مقاومت می‌شود. طبق آخرین مصوبه، سازمان نظام مهندسی، دفتر فنی استانداری و شهرداری باید این موضوع را بررسی کنند و انتظار داریم که شورای انتظامی با ناظران متخلف در خصوص سازه‌های موقت برخورد کند. هرجا کارگری موقتی در شهرداری است پشتش یک عضو شورای شهر است.
 وی تاکید کرد: چرا 45 متری بنسنجان، شرف آباد، زیر تل منتهی به پل سوم بشار برخلاف طرح تفضیلی به 40 متر کاهش یافت و تغییر و انحراف داشته است؟ شهردار در پاسخ اظهارکرد: تغییری در اجرای این پروژه نداشته‌ایم.
 این عضو شورای شهر یاسوج گفت: چرا بیش از 300 رأی بدوی کمیسیون ماده 100 تاکنون اجرا نشده‌اند؟ مقدم شهردار یاسوج عنوان کرد: برای اجرای این آرا مشارکت می‌خواهیم و مکلف به اجرا هستیم اما اکثر رأی‌ها جریمه بود که اقدام شد. نیری پیمانی، رسمی، قراردادی در بدنه شهرداری حضور پیدا کند تنها از طریق آزمون انجام می‌شود و اغلب این نیروها سفارشات شورا بوده است و من نیرو نیاوردم و نمی‌آورم.
 مقدم بیان کرد: خبری از استیضاح نیست و اگر هم خبری شود می‌بوسم و به پیشانی می‌گذارم و خداحافظی می‌کنم.
 به گزارش ایسنا، اولین جلسه شورای شهر یاسوج طی سال جاری امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه با حضور اعضای شورا، شهردار و معاونان وی و خبرنگاران رسانه‌ها در صحن شورای شهر برگزار شد. در مجموع ۵۷ سؤال به صورت کتبی در خصوص عملکرد شهرداری از شهردار یاسوج پرسیده شده بود که در این جلسه هفت مورد از این سؤالات از شهردار پرسیده شد که شهردار و معاونانش به این سؤالات پاسخ دادند.
 گفتنی است که در این نشست پس از مطرح شدن سؤالات دو نفر از اعضای شورای شهر و پاسخ‌گویی شهردار، اعضای سؤال کننده اعلام کردند که از پاسخ‌های نستهن مقدم، شهردار یاسوج قانع نشدند بنابراین مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده مجدداً شهردار با حضور در شورای شهر پاسخ‌گوی سؤالات مطرح شده به همراه سؤالات جدید باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیشه جنی
Iran, Islamic Republic of
اقای نگین بعد طور انگشت نما شدی آدم نیاید اینطوری تحت تاثیر قرار بگیره . فکر کنم تو این ۷ ماه کامل به نتیجه رسیدی که چطور اون اقای خوب و تبار شما را جلو انداختن و الان فقط شخص شما ......................
Iran, Islamic Republic of
چی نوشتی جان خودت البته جای تعجی نداره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وای جان خودتون تنور داغ کن جلسه استیضاح دهراب پور بود در جلسه سکوت کرده بود نگاه کنید که چه شخصیتی دارد وای وای دیگه/ی با این موضع
علی احمدی
United States
باید خون گریه کردکاش.این جلسات بخاطر قدردانی و تشکر از انجام کار خوب مدیران بود نه اینکه بخاطر عدم توانمندی تو سر کله هم بزنند و ابروی همدیگرو ببرند. وقتی شایسته سالاری نباشه همبن است البته از انتخاب خود مردم ما هست باید تاوان بدهیم
Iran, Islamic Republic of
افتخارش رفتن به قبرسه که میرن به راحتی ...
Iran, Islamic Republic of
تو همون قبرس هم باید زبانت رو مسلط باشی تا بتونی درس بخونی ایا تو میتونی.
متین
Iran, Islamic Republic of
اونجا بیشتر یک پیک نیکه و جای پول جمع کردن از آدم ها برای مدرکه تا محل درس خوندن .
خیلی راحت با یه دوره شش ماهه معرفیت میکنن توی ایران مدرک بگیری/
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شاید روزه بشود که دیده گاه مردم بدون طایفه گیری باشد اقا نگین تاجی درد مردم را پرسید باید پاسخگو باشد شهردار.تورخدا ی شهرداری از تهران یا اصفهان که تخصص داشته باشد بیارید اقایون اعضا شورای سکوت چیزی رو درست نمیکنه مردم به شما اعتماد کردن و شهر و چیدمان شهری و.........به شما درست میشه خواهشمندیم سیاسی بازی نکنید طایفه گیری نکنید شما جوابگو اینده این شهر هستید از خدا بترسید.بروید و ببینیدید شهر یاسوج رو ظرفیت توانایی اقا مقدم همین است شما یک شهردار متخصص به شهرسازی رو بیارید
Iran, Islamic Republic of
از همه اکبری تبار دو
Iran, Islamic Republic of
ک سی اکبری تبار! په تو خو شصتا دکه داری. ۲۰ نفرم و سفارش خت رفتن سر کار. تو چته ده؟
Iran, Islamic Republic of
یک نفرتون نباید توانایی فارسی حرف زدن داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟
سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
دوستان جناب مقدم باید عزل بشه توانایی شهردار بودن را نداره
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
أر جناب شهر دار واقعا بايد تقدير وتشكر كرد كه جواب هاى قانع كننده اى داد و بعضى أعضاء شورا به اصطلاح مخالف كه دنبال حاشيه سازى بودن بايدگفت كه كاملا شناخته شديد وحتما در انتخابات اينده هيچگونه جايگاهى در بين مردم نخواهيد داشت .....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1