تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۴۷۴۹۸۵
خبر تکمیل می شود

صدای انفجار در شمال غرب اصفهان/ امیر سرتیپ دوم میهن دوست: صدای انفجار در اصفهان ناشی از شلیک پدافند به یک شیء مشکوک بود / وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

۱
۰
جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان + فیلم و تصاویر
کبنا ؛
برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. المیادین: این انفجارها در حریم هوایی اصفهان بدون هیچ گونه انفجاری روی زمین رخ داده است.
جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان
صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.
وزیر خارجه روسیه گفت: از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع دادیم که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار داشت: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».
پاسخ بلینکن به پرسشی درباره اطلاع واشنگتن از حمله منتسب به اسرائیل: آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است
اولین سوال خبرنگاران از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کاپری ایتالیا درباره گزارش‌ها از حمله منتسب به اسرائیل به ایران بود و اینکه آیا آمریکا از این حمله مطلع بود یا نه. او به این سوال پاسخ نداد و فقط گفت که «آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است.»

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان/ بلینکن: واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است
پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
به گزارش ایسنا، بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.
این در حالی است که ایران در روزهای اخیر بارها درباره ماجراجویی دوباره رژیم صهیونیستی هشدار داده است.
در همین حال خبرهای مربوط به نفوذ این ریزپرنده‌ها در آسمان کشور با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.
خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.
یکی از مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هم گفته که باید از تشدید تنش خودداری شود.
سوناک گفته است: این را به بنیامین نتانیاهو هم گفته‌ام که تشدید تنش به نفع هیچکس نیست. آنچه می‌خواهیم ببینیم برقراری آرامش در منطقه است.
وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.
وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.
شرکت امنیتی انگلیسی امبری گفته است به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی توصیه شده هوشیار باشند.
وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.
وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.
اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا تمام طرف‌ها را از تشدید تنش در خاورمیانه بازداریم. لازم است منطقه در ثبات باشد.
در همین حال وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری را حفظ کرده و قوانین بین‌المللی را به طور کامل اجرا کنند.
وزارت خارجه مصر هم‌چنین نسبت به عواقب گسترش «نزاع و بی ثباتی در منطقه» و پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.
وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که ممکن است نزاع و درگیری در خاورمیانه را گسترش دهد، خودداری کنند.
وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد: اولویت جامعه بین‌المللی باید توقف کشتار در غزه باشد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این حادثه گفت: روسیه از خویشتن‌داری بین طرفین درگیری حمایت می‌کند و تصمیماتی را رد می‌کند که می‌تواند منجر به تشدید وخامت اوضاع شود.
پسکوف به خبرنگاران گفت: در هر صورت، ما همچنان به حمایت از آرامش و امتناع از هرگونه اقدامی که می‌تواند باعث افزایش بیشتر تنش‌ها شود، ادامه می‌دهیم.
هم‌زمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز به اسپوتنیک گفت: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اطلاع اسرائیل رسانده که ایران نمی‌خواهد پاسخ نظامی بیشتری ارائه دهد و امیدواریم که پاسخ اسرائیل به این شیوه هم نشان دهنده این باشد که آنها خواستار تشدید تنش با ایران نیستند.
از سوی دیگر وزرای خارجه گروه هفت تأکید کردند: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم از هرگونه تنش خودداری کنند. ما خواهان تحقق ثبات در خاورمیانه هستیم.
این وزرا تأکید کردند: ما باید برای کاهش بحران انسانی در غزه تلاش کنیم. ما خواهان توقف فوری و پایدار جنگ در غزه، آزادی اسرا و تضمین ورود کمک‌ها هستیم.
وزیر خارجه اردن هم تاکید کرد: ما نسبت به خطر تشدید تنش در منطقه هشدار می‌دهیم و تمام اقداماتی را که منجر به جنگ در منطقه شود، محکوم می‌کنیم.
پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت: باید از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید نزاع در خاورمیانه می‌شود، ممانعت به عمل آورد. باید تمام طرف‌ها خویشتن‌داری خود را حفظ کنند و به مسئولیت خود عمل کنند.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هم در واکنش، خواهان کاهش تنش‌ شده و گفته برلین با همکاری شرکای خود به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.
صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: «هدف ما فعلا تنش‌زدایی است و این دستور کار اصلی ما خواهد بود و همچنین با همه دوستان و متحدان خود در این مورد صحبت می‌کنیم و با آنها در این مسیر همکاری خواهیم کرد.»
وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن هم امروز جمعه در واکنش به حادثه اصفهان از پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو در مورد آن با واشنگتن هماهنگ کرده است، خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است.
وی گفت: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، جز این که بگویم ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. آنچه ما روی آن متمرکز شده‌ایم، آنچه G7 روی آن متمرکز شده است ... این است که کار ما برای کاهش تنش‌ها است.
سازمان ملل نیز اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان هرگونه اقدام انتقام جویانه را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد مانع هرگونه تحولی شوند که ممکن است عواقب ویرانگری داشته باشد.
روزنامه نگار مشهور جهان عرب: حمله مسخره اسرائیل نشان دهنده از به افول رفتن هیبت آن است
جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان
عبدالباری عطوان، مدیر مسئول روزنامه القدس العربی: حمله مسخره اسرائیل نشان دهنده از افول رفتن هیبت آن است.
جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان
   
وزیر خارجه اردن: نسبت به خطر تشدید تنش در منطقه‌ هشدار می‌دهیم
تمام اقداماتی که منطقه را با تهدید کشیده شدن به جنگ مواجه می‌کند، محکوم می‌کنیم.
خط و نشان صریح فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقایع شب گذشته در اصفهان هم گفت: اگر اشیا پرنده مشکوک در آسمان کشور عرض اندام کنند مورد آماج پدافند هوایی قدرتمند ما قرار خواهند گرفت و بی نصیب هم نخواهند بود، هر چند اشیاء دیشب مشکوک بودند، اما پدافندی کشورمان با هوشمندی برخورد کرد.
واکنش نخست وزیر انگلیس
نخست وزیر انگلیس گفت: به نتانیاهو گفتم که تشدید تنش به نفع هیچ کسی نیست. می‌خواهیم شاهد آرامش در منطقه باشیم.
فرودگاه امام خمینی تهران: ممنوعیت پرواز عراق - ایران کذب است
جواد صالحی، مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی گفت از ساعت ۷:۳۰ صبح ۳۱ فروردین محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پروازها هم‌اکنون درحال انجام است.
او با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در انجام پروازها وجود ندارد، ممنوعیت پرواز میان عراق با ایران را تکذیب کرد.
 حملات مستقیم بین اسرائیل و ایران پایان یافته است
سی ان ان به نقل از یک منبع اطلاعاتی منطقه ای: حملات مستقیم بین اسرائیل و ایران پایان یافته است.
لاپید: بن‌گویر با یک توییت یک کلمه‌ای ما را مضحکهٔ دنیا کرد!
رهبر مخالفان نتانیاهو: تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده. بن‌گویر در یک توییت نابخشودنیِ یک کلمه‌ای موفق شد اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مسخره و شرمنده کند.
هرکس به‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود، امروز صبح او را از کابینه بیرون می‌کرد. حتی وزرایی که در کنارش نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسئولند. آنها بخشی از شکست نابخشودنیِ امنیت و ارزش اسرائیل هستند./ فارس
امیرعبداللهیان: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا گفت: اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین‌های اشغالی خواهیم داد.
رییس کمیسیون اروپا خواهان جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شد
اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا گفت منطقه باید در ثبات بماند.
او تاکید کرد: «هر کاری که ممکن است باید انجام دهیم تا همه طرف‌ها از تشدید تنش خودداری کنند.»
آمریکا سفر کارکنان سفارت این کشور در اسرائیل را محدود کرد
آمریکا سفر پرسنل سفارت خود در اسرائیل و اعضای خانواده‌شان را «از روی احتیاط» محدود کرده است.
سفارت آمریکا به کارکنانش گفته است که تا اطلاع ثانوی به خارج از منطقه تل آویو از جمله هرتزلیا، نتانیا و ایون یهودا و همچنین مناطق بیت‌المقدس و بئرشبع سفر نکنند.
در بیانیه سفارت آمریکا که امروز منتشر شد آمده: «وضعیت امنیتی پیچیده است و بسته به وضعیت سیاسی و رویدادهای اخیر می‌تواند به سرعت تغییر کند».
سازمان بین‌المللی انرژی اتمی: تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ خسارتی ندیده‌اند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران اعلام کرد که هیچکدام از تاسیسات هسته‌ای ایران آسیب ندیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز این نهاد در ادامه گفته است که به «نظارت بسیار دقیق اوضاع» ادامه خواهد داد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس همچنین تاکید کرده که «تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید یک هدف نظامی» باشند.
واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان
پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
به گزارش ایسنا، بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.
این در حالی است که ایران در روزهای اخیر بارها درباره ماجراجویی دوباره رژیم صهیونیستی هشدار داده است.
در همین حال خبرهای مربوط به نفوذ این ریزپرنده‌ها در آسمان کشور با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.
خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.
یکی از مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.
وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.
وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.
شرکت امنیتی انگلیسی امبری گفته است به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی توصیه شده هوشیار باشند.
وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.
وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.
ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.
بنابر آنچه ایسنا گزارش کرده است، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.
وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.
بنا به گزارش ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.
در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.
بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.
ایرنا نیز نوشت؛ در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد، پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.
هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.
ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است.
امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.
چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟
بامداد امروز ۳۱ فروردین، چند ریزپرنده ناشناس وارد حریم هوایی اصفهان و تبریز شدند و بلافاصله منهدم شدند؛ پس از انتشار خبر نفوذ ریزپرنده‌ها، برخی مقامات و رسانه‌های غربی تلاش کردند با جوسازی این حادثه را به اقدام اسرائیل علیه ایران ربط دهند.
    
وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی
هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.
به گزارش ایسنا از اصفهان، صبح امروز، جمعه، ۳۱ فروردین‌ماه، چند ریزپرنده مشکوک در حریم هوایی اصفهان توسط پدافند هوایی این استان مورد انهدام پدافند هوایی قرار گرفت و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.
رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان و در این زمینه اقدام به نشر اخبار و گزارش‌های کذب و غیرواقعی کردند.
امیر سرتیپ میهن‌دوست، ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد: صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.
هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.
امروز بعد از نماز جمعه اصفهان نیز قرار است راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین عملیات موفق وعده صادق از حد فاصل مصلی امام‌ خمینی(ره) تا خیابان فرایبورگ این شهر برگزار شود.
پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حالت عادی برگشت.
ماجرا از کجا آغاز شد؟
    
ساعاتی پس از پخش تصاویر ویدیویی از آسمان اصفهان، خبرگزاری های مختلف درحال انتشار جزئیاتی از این موضوع هستند.
ابتدا فارس، مهر و صدا و سیما از شنیده شدن انفجارها خبر دادند و سپس خبرگزاری ایرنا از به کار افتادن سامانه پدافند هوایی خبر داد. برهمین اساس شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است.
همزمان رسانه‌های آمریکایی اخبار عادی خود را قطع و گمانه زنی درباره علت انفجارها در اصفهان پرداختند.

******************************
به گزارش کبنا، صداوسیما نوشت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان بود.
یک مقام ایرانی به«رویترز»: هیچ گونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته است.
‌مهر: صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود
صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.
به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن پوکه‌های آن هستیم.در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.
صداوسیما: تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است. گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.
المیادین: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری 5 هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است. 
المیادین: اطلاعات تایید می کند که این انفجارها در حریم هوایی اصفهان بدون هیچ گونه انفجاری روی زمین رخ داده است. 
المیادین: منابع غیر رسمی می گویند که اهدافی که با آنها برخورد شد پهپادهای کوچک بودند نه موشک. 
خبرگزاری فارس: منابع خبری می‌گویند صدای ۳ انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال غرب اصفهان شنیده شده است.
پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است. گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. تصاویر از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.
مهر: تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی گفت: پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.
 مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.
پروازهای فرودگاه امام لغو شد/ به مسافران اعلام شد که فرودگاه را ترک کنند.
مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ايران مطلعیم
الجزیره به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی نوشت: ما از گزارش هایی مبنی بر حمله اسرائیل به داخل ايران مطلع هستیم
ایرنا؛  فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور 
پروازهای فرودگاه های کشور  به حالت سابق بازگشت
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت.
  برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.
 به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح امروز برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.
 بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهای فرودگاه امام راه اندازی شده و پروازهای خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران – تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.
 پرواز رم-تهران هما هم که به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جایگزین یعنی فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنکارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت و دقایقی دیگر در باند فرودگاه خواهد نشست.
 پروازهای فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسی کنند.
 ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم
 در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.
 آژانس بین المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده
 آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.
 آژانس در ادامه افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند. تاکید می کنیم، تاسیسات هسته ای هرگز نباید هدف درگیری های نظامی باشد.
فارس نوشت: برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند.شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است
المیادین: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری 5 هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است.
المیادین: اطلاعات تایید می کند که این انفجارها در حریم هوایی اصفهان بدون هیچ گونه انفجاری روی زمین رخ داده است.
المیادین: منابع غیر رسمی می گویند که اهدافی که با آنها برخورد شد پهپادهای کوچک بودند نه موشک.
خبرگزاری فارس: منابع خبری می‌گویند صدای ۳ انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال غرب اصفهان شنیده شده است.


پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است. گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. تصاویر از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی: پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.
این پروازها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

خبرگزاری دانشجو/ الجزیره به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز و فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند و فعلا پروازها در این فرودگاه‌ها به دلیل حفظ ایمنی پروازها با تاخیر مواجه هستند.
به گزارش ایرنا، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: پروازهای تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند. پروازهای این فرودگاه‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.
پروازهای فرودگاه امام خمینی تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه مهر آباد هم اعلام کرد: بر اساس نوتام «۱۳۳۰» تمام پروازهای مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) لغو شد.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکی از فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور است. برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهند.

امیر سرتیپ دوم میهن دوست: صدای انفجار در اصفهان ناشی از شلیک پدافند به یک شیء مشکوک بود
 فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان گفت: صدای شنیده شده انفجار در اصفهان، شلیک پدافند هوایی به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.
در پی شنیده شدن صدای نسبتاً شدیدی در شرق اصفهان، ‌امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست گفت: این صدا، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.
حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.
بررسی می‌دانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد شهر و استان اصفهان در وضعیت عادی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مکان خدایی فقط حواستون به شوروی کمونیستی باشه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1