تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۵۷۵۰
نشست خبری استاندار به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد؛

احمدزاده: سفر ریاست جمهوری نشان داد ما می‌توانیم سرآمد باشیم / امکان تخلف سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد / درخشان: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خبر خوب با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ۲۱ مرداد برگزار می‌شود / هاشمی مهر: تاکنون 118 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند

۶
۰
احمدزاده: سفر ریاست جمهوری نشان داد ما می‌توانیم سرآمد باشیم / امکان تخلف سیستماتیک در انتخابات وجود ندارد / درخشان: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خبر خوب با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ۲۱ مرداد برگزار می‌شود / هاشمی مهر: تاکنون 118 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند
کبنا ؛
نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌های استان، به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (18 مردادماه 1402) نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار با رسانه‌های استان و با حضور برخی دیگر از مسئولین استانی برگزار شد.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران، در مورد رضایت رهبر انقلاب از سفر دولت به یاسوج گفت: آقای منصوری معاون رئیس جمهور نقل کردند که آقای رئیسی رئیس جمهور، یک روز پس از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت رهبر معظم انقلاب رسيدند و در خصوص سفر به آفریقا و سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی ارائه دادند.
احمدزاده افزود: ریاست جمهوری در گزارش خود از هر دو سفر و نحوه برگزاری آن ابراز رضایت و خشنودی داشتند.
وی گفت: پس از اینکه آقای رئیسی به نهاد ریاست جمهوری برگشتند، بسیار خوشحال بودند که سفر مورد رضایت رهبر انقلاب قرار گرفته است.
احمدزاده گفت: ما هم خوشحالیم که موجب لبخند رضایت رهبر انقلاب شدیم.
وی ادامه داد: به همین خاطر ما به خود و شما که عامل اصلی این رضایت بودید افتخار می‌کنیم.
وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران عنوان کرد: ما دفعه گذشته به این نتیجه رسیدیم که کارگروهی برای نهضت مسکن تشکیل شود و قرار شد عزیزان خبرنگار برای این موضوع مراجعه کنند و کارگروهی تشکیل شود، اما تاکنون کسی به من مراجعه نکرده است.

احمدزاده افزود: یکی از مصوبات سفر دوم ریاست جموری نیز، این موضوع بود که تعاونی مسکن اصحاب رسانه بررسی و تشکیل شود.
وی خطاب به خبرنگاران گفت: با بنیاد مسکن و معاون عمرانی استاندار هماهنگ کنید.
احمدزاده با بیان اینکه من دلم می‌خواهد بهترین زمینی را که داریم در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم، گفت: اولش را شما شروع کنید و نتیجه‌گیری آن را بر عهده من بگذارید و قول می‌دهم آن را به سرانجام برسانم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به آمار نامه‌های ارسالی مردم استان در سفر ریاست جمهوری، تعداد نامه‌ها را 253 هزار نامه عنوان کرد و گفت: این تعداد نامه‌ها نشان می‌دهد مردم پای کار بوده و به دولت اعتماد داشته‌اند.
وی با بیان این‌که قریب به یک سوم جمعیت استان ما در این فرایند شرکت کرده‌اند، گفت: این مشارکت را را به فال نیک می‌گیریم و همه این نامه‌ها نیز پاسخ داده خواهند شد.
وی افزود: کمااینکه عمده کار سفر اول انجام شده و بخشی از آن نیز زمان‌بر است، اما هیچ خواسته‌ای نیست که از طرف دولت رصد و پیگیری نشود.

یک دیگر از خبرنگاران از ضرورت نقد و انتقاد در رسانه‌ها گفت و خطاب به استاندار عنوان کرد: از مدیران بخواهید از شکایت‌هایی که از برخی خبرنگاران شده است، صرف نظر کنند.
چرا مشکلات خبرنگار مرحوم زرگر در همان زمان پیگیری نشد و حالا پس از فوت او برخی مدیران به دیدار خانواده‌شان می‌رود؟ آیا این خودنمایی نیست؟
پس از اتمام سؤالات خبرنگاران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت قلم گفت: قلم انقدر مهم است که قرآن به آن قسم می‌خورد.
وی گفت: قلم در سرنوشت بشر تأثیرگذار بوده و هتست؛ بدون تعارف همپای دانشمندان که با قلم علم تولید کرده‌اند، اصحاب رسانه‌ تبیین کرده و به آیندگان منتقل کرده‌اند.
وی افزود: نقش خبرنگاران هم می‌تواند مثبت و هم ممکن است بخش رسانه‌های خبری در خدمت ظلم و استبداد قرار گیرد.
احمدزاده ادامه داد: تمام رسانه‌های غرب و استکباری در خدمت طاغوت و استکبار است و حالا هم یک مجموعه خبری در جهان هست که واقعیت ها را قلب می‌کند. اما ما باید ببینیم قلم ما در چه راستایی است؛ خدا را شکر می‌کنیم خبرنگاران ما در پی تعالی بخشیدن به مردم و در مسیر پیشرفت بشری قرار دارند.
وی در ادامه گفت: یاد کنیم از همه کسانی که در این راه قلم زدند و شهدای خبرنگاری که حالا جای آنها در بین ما خالی است.
وی افزود: روز خبرنگار روز فوق‌العاده مهمی است و ما تلاش کردیم با همه رسانه‌ها همکاری و همراهی داشته باشیم و از همه عزیزانی که قدم مثبت برداشتند و امید آفریدند تشکر می‌کنیم.
وی اظهار داشت: توان ما در حدی است و اعتبارات ما کفاف همه مشکلات را نمی‌دهد. از سفر اول دولت که بر مبنای آن من قول دادم، قریب به 48 درصد اعتبارات هنوز نیامده و چیزی قریب به 50 درصد کارهای سفر انجام شده است.
وی تأکید کرد: سفر دوم هم که انجام شده، رقم آن بالغ بر 13 همت اعتبار است که در اختیار استان قرار خواهد گرفت. در دو سال آینده این اعتبارات می‌آید و کارها انجام می‌شود.

احمدزاده تصریح کرد: برای زیرساخت‌ها، رقم‌های بزرگ در نظر گرفته شده و مدت دو سال کارهای بزرگ در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت و این رقم از یک دوره اعتباراتی پنج ساله استان هم بیشتر است.
احمدزاده تأکید کرد: در یک مقطع زمانی نه چندان دور، در شاخص هایی مثل جاده های روستایی، آبرسانی و ... می‌توانیم از محرومیت خارج شویم.
وی ادامه داد: ما غیر از مصوبات، ده هزار میلیارد تومان هم برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری در استان در نظر گرفته شده و همه اینها را بانک‌ها پذیرفته اند و سهمیه همه بانک‌ها مشخص است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما ناترازی بین منابع و مصارف بانک‌ها بود، گفت: در سفر دوم سهم هر بانکی از ده هزار میلیارد مشخص است و بانک هم پذیرفته است.
استاندار در ادامه گفت: پتروپالایشگاه گچساران تا شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد. جز مصوبات قطعی است. ایرادات جزئی در کار پیش آمد و تصمیم بر این شد مشکلات آن رفع شود. جلسات آن نیز بعد از سفر انجام شده است.
وی گفت: پتروشیمی چرام، اوره و آمونیاک بود. قرار شده که ما به سمت تغییر تولید پتروشیمی چرام برویم. الان پتروشیمی برقرار است و قرار است بازنگری شو و همچنین در اجرای این پروژه ها هیچ خللی ایجاد نشده است
وی افزود: سد پرشکفت 200 میلیون متر مکعب مطالعه آن است. فاز اول مطالعات آن انجام شده و روند این سد کاملا در جریان است.
احمدزاده اضافه کرد: یکی دیگر از مصوبات ما این بود که پروازهای فرودگاه یاسوج همه روزه شود. تکلیف شده است که همه روزه پرواز برقرار شود و باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.
وی افزود: کسی که سد خرسان را مطرح کرد، خودم بودم. من در بازدیدی متوجه شدم یک روستای هزار خانواری را جز استان چهارمحال و بختیاری کرده‌اند تا سد جز این استان شود.
وی در ادامه عنوان کرد: 17 روستا زیر آب می‌رود، یک قبرستان تاریخی نیز زیر آب می‌رود. آمار بسیار بالای درختان، زمین‌های کشاورزی و 17 روستا باید جابجا شود. به هر حال اشکالات جدی در ساخت سد وجود دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به انتخابات اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما بر این است که اول حضور گسترده مردم باشد و من به شما قول می‌دهم امکان ندارد تخلف سیستماتیک در انتخابات رخ دهد و صیانت از آرای مردم در اولویت اول است.
وی افزود: هیچ تهدید نگران‌کننده‌ای در مورد انتخابات وجود ندارد و چنانچه شخصی تهدید تلقی شود از صفحه تصمیمات انتخاباتی حذف خواهد شد.

وی در مورد تغییر مدیران اظهار داشت: فعلا منع قانونی برای تغییر مدیران در استان وجود ندارد و ممکن است مدیران و مسئولین انتخاباتی تغییر کنند.
وی در مورد تغییر مدیران در سفر رئیس جمهور نیز گفت: عده‌ای از مدیران استانی که باید تغییر کنند. تشریفات تغییر این مدیران شروع شده است و حتما مدیرانی تغییر خواهند کرد و این روند استمرار خواهد داشت.
احمدزاده در ادامه گفت: تغییر مرز گچساران و کهگیلویه گفت: کل محدوده‌ای که روی آن اختلاف داریم منطقه کوچکی در خیرآباد است. تغییری ایجاد و مرز رودخانه جابه‌جا شده بود. اما در سد کوثر نشستی گرفتیم که مرز بین دهدشت و گچساران، رودخانه خیرآباد باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سرآمد استقبال مردمی از رئیس جمهور و ایجاد نظم در برگزاری مراسم، استان ما بوده است. در حالی که پیش از این رئیس جمهور می‌گفت استان تبریز سرآمد بوده، اما حالا گفت: استان شما بهترین استان بوده است.

وی تأکید کرد: این سفر نشان داد که ما می‌توانیم برای پیشرفت استان دست به دست هم دهیم و سرآمد شویم.
سپس امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ضمن تشکر مجدانه از همراهی‌ها و همکاری‌های رسانه‌ها تشکر می‌کنم.
روز شنبه معاون مطبوعاتی وزیر را به استان دعوت کرده‌ایم که اختتامیه جشنواره خبر خوب را نیز در همان روز برگزار کنیم. در آن برنامه بخش قابل توجهی از برنامه را به مسائل معیشتی خبرنگاران اختصاص خواهیم داد.
سپس سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه انتخاباتی بویراحمد، دنا و مارگون 51 نفر ثبت نام کرده‌اند که چهار نفر از آنها زن هستند. ددر حوزه انتخاباتی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز 41 نفر ثبت نام کرده که یک نفر از آنها زن است و در گچساران و باشت نیز 26 نفر ثبت نام کرده که همگی مرد هستند.
سپس احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران به عنوان بزرگترین صنعت استان افتتاح شد.
وی افزود: پارک آبی سربتاوه تل خسرو و کارخانه قند یاسوج نیز افتتاح شد.
وی گفت: یک تور راهیان توسعه و پیشرفت را راه اندازی کنیم و در تمام شهرستان‌ها پروژه‌های اقتصادی را از نزدیک بازدید کنیم.
وی در خصوص آمار اشتغال عنوان کرد: سامانه رصد بین استانهای کشور وجود دارد. مدیران ما مشغول به کار بودند و نمی‌توانستند آمار را وارد کنند. آمار وارد شده هزار و 600 مورد بود اما سه هزار شغل ایجاد شده بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

رسا
Iran, Islamic Republic of
وجدانا استاندار و معاونین ایشان در حد بخشداری هم نیستند
Iran, Islamic Republic of
انشالله در آینده نزدیک با رونمایی از جنابعالی و هم کیشانتان یه کمپین راه میندازیم که به حول و قوه الهی تمام مسئولیت های استان را بر عهده بگیرید و در تمامی ارکان و احوال استان تحول بنیادین ایجاد کنید.
به امید آن روز چشم انتظاریم شماییم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این نظر
درود بر شما. الله نگهدارت. مردجهادی
United States
سلام دوسال تمام هست شما نمیتوانید یک ریال وام تبصره ۱۸ بدهید بعد از رضایت حرف میزنید
Iran, Islamic Republic of
چطوری سرآمد باشیم .من که متوجه نشدم.با کدوم کیفیت
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1