تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۶۰۶۹۷
تحلیلی بر فضای سیاسی و انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد؛

 ۱۴۰۲؛ سال انتخابات ( قسمت اول؛ بویراحمد، دنا و مارگون)

۱۷۰
۱۰
 ۱۴۰۲؛ سال انتخابات ( قسمت اول؛ بویراحمد، دنا و مارگون)
کبنا ؛
 انتخابات نقطه ثقل و مرکزی تحولات در کهگیلویه و بویراحمد است. بویژه اگر سال، سال انتخابات باشد دیگر هیچ تحرک و فعالیتی نیست که خارج از مدار انتخابات باشد. کهگیلویه و بویراحمد در طول دوره‌های مختلف یکی از بالاترین نرخ‌های مشارکت در انتخابات‌ها را داشته است و شور و هیجان و رقابت انتخاباتی در این استان نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. با این وجود اما فعلا خبری از آن شور و حرارت همیشگی نیست هر چند این موضوع نه به معنای رخوت مطلق در فضای انتخاباتی است اما نمی‌توان بخشی از سردی این روز‌ها را نادیده گرفت و یقیناً رخوت فعلی بی‌تأثیر در فرآیند و تحولات آتی نخواهد بود.  
تا اسفند ماه به صورت تقویمی زمان زیادی باقی مانده است اما برای نامزد‌های انتخابات زمان به سرعت برق و باد پیش خواهد رفت و در این میان قطع و یقین کنش فاتحه خوانی پر رونق‌ترین حوزه فعالیت خواهد بود. هیچ مراسم تشییع و ختمی از دست نخواهد رفت و سایت‌های خبری و تحلیلی استان محل مبالغه گویی و بزرگ نمایی حرف‌ها و تحرکات کوچک نامزد‌ها خواهد شد.
انتخابات پیش رو را می‌توان از زوایای مختلفی به تحلیل و ارزیابی نشست و این پایگاه خبری هم پیش از این و هم بعد از این به صورت موردی و با بهانه‌های مختلف صحنه رقابت و انتخابات و احتمالات را تحلیل و بررسی خواهد کرد. اما در این مطلب ابتدایی در ابتدای سال انتخابات به صورت گذرا نگاهی به نامزد‌های احتمالی و نکته‌هایی در رابطه با آن‌ها در سه حوزه انتخابیه در استان خواهیم داشت.
در سال گذشته در مقطعی صحبت از احتمال دو نماینده‌ای شدن حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون بود و برخی نسبت به تحقق این مهم بسیار‌امیدوار بودند اما وقتی لیست حوزه‌های انتخابیه که تعداد کرسی‌هایشان افزایش پیدا کرده بود منتشر شد نامی از بویراحمد نبود که احتمالاً یا شرایط چنین موضوعی را نداشت و یا اگر داشت برای عملیاتی کردن آن لابی خاصی صورت نگرفته بود. بنابراین کهگیلویه وبویراحمد همچنان با کمترین تعداد ممکن نماینده در مجلس دوازدهم نیز حضور خواهد داشت هر چند حتی اگر آن یک کرسی نیز اضافه می‌شد تأثیر چندانی در وزن مجمع نمایندگان استان نداشت. همچنین در هفته اخیر شاهد تصویب طرحی در کمیسیون داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بودیم که مانع از نامزدی مجدد افرادی می‌شود که بیش از سه دوره نماینده بودند. دلایل چنین طرحی مشخص نیست و البته و با توجه به تکرار این طرح در دوره‌های قبل و رد آن توسط شورای نگهبان احتمال زیاد این طرح نهایی نشود اما بر فرض قانونی شدن آن چنین طرحی در استان تنها جلوی نامزدی مجدد محمد موحد را خواهد گرفت که اگر این طرح هم نباشد وی این دور آخرین دور بواسطه شرایط سنی‌اش خواهد بود که در آن شرکت خواهد کرد.
در طول سال‌هایی که از دوره‌های انتخابات مجلس در استان می‌گذرد هر چقدر به جلو آماده‌ایم از فعالیت و تأثیرات حزبی و جناحی کاسته شده است و به همان میزان بر تأثیر عوامل قومی افزوده گردیده است و بویژه در دوره قبل اوج این اتفاق را در حوزه انتخابیه بویراحمد شاهد بودیم. البته کهگیلویه و گچساران نیز شرایطی تقریباً مشابهی داشتند و پیش‌بینی می‌شود در انتخابات دوازدهم نیز همین موضوع تکرار شود.
آسیب چنین نگاهی بسیار شدید و نگران‌کننده است و اگر تعریف ابتدایی توسعه را مبنا قرار دهیم چنین اتفاقاتی به معنای واقعی کلمه ضد توسعه هستند و در عمل نیز نه تنها سهمی از توسعه و پیشرفت عاید استان و مردم استان نمی‌شود که شاهد واپس گرایی در اکثر حوزه‌ها و تضعیف نیروی انسانی نخبه استان هستیم.
بار اصلی رقابت در چنین فضایی نیز بر دوش همان شعارها  و مناسبات قومی است و بخش زیادی از رونق انتخاباتی نیز برخاسته از محافل و نگرش‌های قومی است. نه حالا که از همان فردای دوم اسفند ۹۸ تاکنون شور و تحرک انتخاباتی در استان داغ بوده است و هم نماینده فعلی بویراحمد و هم نامزد‌های احتمالی فعالیت در دو حوزه  را از دست نداده‌اند. اول حضور در فاتحه خوانی و حفظ مناسبات قومی بوده است و دوم برخی مطالب و مصاحبه‌ها در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری استان است. همین حالا نیز کل استراتژی و برنامه‌ریزی‌ها حول همین دو حوزه است و البته برخی فعالیت‌ها و رفتار‌ها بر سر صندوق‌های رای.
بعد از پیروزی مهدی روشنفکر با رای بسیار بالا در دور قبل در تحلیلی در رابطه با آن سال و پیروزی روشنفکر آمده بود در تاریخ بویراحمد سال ۱۳۹۸ با نام مهدی روشنفکر عجین خواهد بود.
آن روز خاص برای روشنفکر با اعلام رسمی ورود و انتشار ویروس کرونا در سطح کشور همراه بود و دوران کرونا با دوران قبل از آن از جهات بسیاری متفاوت بود. روشنفکر در سه سال گذشته تلاش کرده است با عدم موضع‌گیری روشن و همچنین ارتباط با گروه‌های مختلف خود را نماینده‌ای مستقل نشان دهد. هر چند نام وی در میان نمایندگان دعوت‌کننده از رئیسی برای حضور در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری بود. روشنفکر در طول حضور دولت سیزدهم خود را به دولت نزدیک کرده است و بسیاری از نیرو‌های خود را در مناصب مختلف مستقر کرده است. با این وجود دو نقد شدید به روشنفکر وارد است اول آن که ترکیب نیرو‌های مورد حمایت روشنفکر برای مناصب مدیریتی اکثر قریب به اتفاق از یک منطقه و ایل خاص هستند و دیگر اینکه وی نخواست و یا نتوانست هیچ مدیری را در سطح ملی معرفی و حمایت نماید. اشکالی که نه تنها بر روشنفکر وارد است که نمایندگان ادوار تاریخ استان نیز چنین ضعفی را داشتند که بخشی از آن نیز به عدم وجود نیروی انسانی توانمند و باتجربه در استان بر می‌گشت که همان نیز نتیجه انحصار در عرصه نمایندگی بوده است. در این میان باید تاجگردون را تا حدودی مستثنا کرد.
البته روشنفکر کمی قبل از آغاز اعتراضات پاییز ۱۴۰۱ در یک نطق پر سروصدا در مجلس خواستار اصلاحات ساختاری و برخورد با فساد در کشور شد کلید واژه‌ای که برخی آن را متعلق به مصطفی تاج‌زاده می‌دانند. هم چنین گروهی دیگر از منتقدین روشنفکر معتقدند وی در طول اعتراضات ۱۴۰۱ هیچ گونه موضع‌گیری ایجابی و یا سلبی نداشت که این برای نماینده مردم قابل قبول نیست. هر چند در نهایت یک صحبت از وی در مورد نوع اطاعت از رهبری و قرار گرفتن آن جمله به عنوان تیتر خبری شبکه ایران اینترنشنال تا حدودی به جبران مافات برای روشنفکر کمک کرد.
روشنفکر و همچنین موحد در ابتدا و در ترکیب نمایندگان استان نام تاجگردون را در کنار خود داشتند هر چند پیش‌بینی می‌شد تاجگردون در مجلس جدید قدرت سابق را نخواهد داشت ولی هر چه بود او از نفوذ و ارتباطات خوبی برخوردار بود و مجمع نمایندگان با حضور  تاجگردون تفاوت‌های زیادی با مجمع نمایندگان بدون تاجگردون داشت. اعتبارنامه تاجگردون اما با مدیریت زاکانی رد شد و بعد‌ها تاجگردون مدعی شد که روشنفکر به اعتبارنامه‌اش رای منفی داد و موحد نیز با بهانه کرونا در جلسه بررسی اعتبارنامه حاضر نشد. یک سال خالی بودن صندلی نمایندگی حوزه انتخابیه در گچساران و عدم تعیین کفیل برای این حوزه فرصت خوبی در اختیار روشنفکر و موحد گذاشت تا با نزدیکی به کلانتری استاندار وقت و جمالی معاون سیاسی  اش به نفوذ خودشان در ساختار سیاسی استان کمک کنند. و البته امضای موحد پای نامه سؤال از رئیس جمهور باز روشنفکر را به مدیران ارشد استان نزدیکتر کرد و همو نیز در هر فرصتی به تعریف و تمجید از کلانتری می‌پرداخت. حتی در مراسم تودیع کلانتری این تعاریف ادامه داشت و موحد و حسینی پور نیز آنقدر از خوبی‌های کلانتری گفتند که وحیدی وزیر کشور قول استفاده از این ظرفیت را داد، قولی که البته خیلی زود و شاید به عمد به بایگانی سپرده شد.
روشنفکر از ابتدا که وارد عرصه انتخابات شد تاکنون بدون کمترین نطق و اظهار نظر و با تمسک به همان مناسبات قومی و منطقه‌ای کار خود را به پیش برده است و در دوره نمایندگی نیز با پیگیری و فشار نیز توانسته است بخش‌هایی از طرفداران خود را راضی کند و حتی خارج از حوزه حامیانش برای نیرو‌های دیگری نیز کار کند. با این وجود ریزش در میان طرفداران روشنفکر که در قدرت حاضر است نیز طبیعی  و اجتناب ناپذیر است. روشنفکر در دور قبل با اتکا به مسائل قومی و منطقه‌ای و جذب آرای مخالف اصولگرایی و جذب تعدادی از اصلاح طلبان به آن سطح از موفقیت رسید. حالا اگر هم فرض را بگذاریم بر ریزش در آراء وی نباید از یک رای ثابت در میان حامیان سابقش به سادگی بگذریم و هم اینکه او در طی این مدت توانسته است با همان حمایت‌های مدیریتی در خارج از ایل و منطقه قصد دارد در وهله اول اگر ریزشی بوده است آن ریزش را جبران کند و در غیر این صورت نیز بر آرای قبلی خود بیفزاید.
 او اما در این راه مخاطراتی نیز دارد از همه مهمتر اینکه از درون اقلیم و جغرافیای روشنفکر چند گزینه قصد کاندیداتوری دارند که در رأس آن‌ها می‌توان به شیرعلی خرامین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان و از نیرو‌های اصولگرایی استان اشاره کرد. خرامین یکی از گزینه‌هایی است که در ادوار گذشته نیز زمزمه‌هایی از نامزدی وی به گوش می‌رسید. او با وجود اشتراک جغرافیایی و قومی با روشنفکر در دو دور گذشته حاضر به حمایت از روشنفکر نشد و تا حدودی نقش اپوزیسیون روشنفکر را بازی می‌کرد اپوزیسیونی که در سال گذشته به صورت شبه رسمی توسط چند تن از لیدر‌های سابق روشنفکر که در ستاد وی حضار بودند تشکیل شد و در ابتدا به صورت جدی فعال بود.  اما مدتی است در رخوت و کما به سر می‌برد. در نامه‌ای که اواخر سال ۱۴۰۱ از طرف روشنفکر خطاب به قالیباف رئیس مجلس برای بکارگیری چند تن از نزدیکان روشنفکر در هلدینگ‌های اقتصادی منتشر شد اکثر نام‌ها همان کسانی هستند که بعدتر اپوزیسیون بیشتر مجازی عبور از روشنفکر را کلید زدند.
خرامین نام گروه انتخاباتی خود را جبهه نجات بویراحمد گذاشته است تا واکنشی به جریان ندای وحدت باشد. خرامین خود شخصاً حضور زیادی در رسانه‌ها و برخی برنامه‌های عمومی دارد. در ابتدای حضور خرامین این حضور با واکنش‌های مثبت زیادی مواجه شد اما در ادامه و با توجه به رخوت عمومی فضا کلی حوزه انتخابیه و شرایط فعلی نمی‌توان تحلیل خاصی داشت و بنظر می‌رسد  بخشی از آن حرارات و شور اولیه خرامین و تیمش به سمت نوعی سکوت بعنوان احتمالاً نوعی تاکتیک مدیریت شده است.  
در نقطه دیگر بنظر می‌رسد غلام محمد زارعی دیگر قصد کاندیداتوری ندارد او بعد از پنج دوره حضور در انتخابات و سه شکست و دو پیروزی احتمالاً شرایط را برای نامزدی مناسب نمی‌داند. همچنین گفته می‌شود برخی از نزدیکان وی در ادارات توسط روشنفکر جذب شده‌اند و حمایت می‌شوند. البته نمی‌توان با قطعیت گفت که زارع نمی‌آید ولی اگر بیاید نیز شرایط برای زارعی بیش از آن که شبیه ۱۳۹۰ باشد شبیه ۱۳۹۸ سخت و دشوار خواهد بود و حتی احتمال تکرار ۱۳۹۴ و آرای آن سال نیز بعید می‌نماید.
نادر منتظریان یکی دیگر از فعالترین نامزد‌های عرصه انتخابات در بویراحمد و دنا است. او در دور قبل اگر چه دیر اعلام حضور کرد ولی توانست رای قابل قبولی بدست بیاورد هر چند در پشت این رای حمایت یک جریان ریشه دار سیاسی بود. جریانی که رابطه‌اش با روشنفکر اصطلاحاً رابطه « مار و پیهن» است. منتظریان هم در حوزه استحفاظی روشنفکر فعالیت‌هایی با چراغ خاموش داشته است و هم در میان نیرو‌های دانشگاهی نیز پیگیر بوده است و گفته می‌شود با اکثر اساتید دانشگاه‌های استان دیدار داشته است تا خود را یک نیروی میانه و مستقل و توسعه گرا نشان دهد. منتظریان البته با وجود سن بازنشستگی در جایی از وزارت نفت مشغول به کار شده است که برخی می‌گویند برای حضور در انتخابات باید در ادامه از چنین سمتی استعفا دهد و البته برخی معتقدند نیازی به این کار نیست.
محمد بهرامی برای چهارمین بار نیز قصد نامزدی دارد. برخی بر حسب تجربه‌های تاریخی معتقدند این دور دیگر دور بهرامی است اما در بیرون «فکتی» از چنین احتمالی ارائه نمی‌دهند  و اتفاق مثبتی به نفع وی نیز دیده نمی‌شود.   بویژه که بخشی از جوانان حامی بهرامی ممکن است به رخوت سیاسی این روز‌ها نیز مبتلا شده باشند. او نه در قدرت بوده است که بتواند به جذب بیشتر نیرو کمک کند و نه هم از بیرون شانس ائتلافی  دارد. کل‌امیدواری گمانه اولی از اینجا ناشی می‌شود که وی عرصه را ر‌ها نکرده است و در نهایت ممکن است مزد این استمرار و مقاومت را بگیرد. البته بهرامی نیز بیکار ننشسته است وی سعی داشته است در تمامی فاتحه خوانی حضور داشته باشد و در رسانه نیز گاه و بیگاه حاضر شود که آخرین مورد به متن خوانی‌ایشان در یک کلیپ تصویری برای روز سیزده بدر برمی گردد.
نمی توان از هیچ قطعیتی سخن گفت چرا که صحنه، صحنه انتخابات و یک کنش اجتماعی است. هر چند می‌توان پیش‌بینی و تحلیل داشت ولی هر لحظه ممکن است اتفاقاتی بیفتد که کل محاسبات را بهم بریزد. بویژه که تمام این نامزد‌ها باید تأییدیه شورای نگهبان را بدست بیاورند.   در این میان نیز نباید یک احتمال را نادیده گرفت و آن هم این که احتمال حضور ستار هدایتخواه در صحنه انتخابات وجود دارد و اگر هدایتخواه بیاید نه آن که وی قطعی می‌تواند شرایط خوبی داشته باشد که قطعن تحولات انتخابات شکل و شمایل دیگری به خود خواهد گرفت. در طی سال گذشته نام‌های همچون ربانی،  آراوند که دارای اشتراکات منطقه‌ای با روشنفکر هستند در رسانه‌ها قصد خود برای حضور در انتخابات را اعلام کردند و آراوند  در عرصه عمومی نیز فعال است.
  لیست آمده می‌توانست لیست بلندتر و حتی کیفی‌تری باشد منوط به اینکه چهره‌های سیاسی  وبویژه اصلاح طلب و دارای رزومه مدیریتی همچون خدادادغریب پور، محمدعلی وکیلی، فتاح محمدی  و یا  حتی غلامرضا پناه نیز در آن حاضر می‌شدند ولی بسیار بسیار بعید است که هم این افراد بیایند و هم شرایط برای آمدن‌شان مهیا شود.
نام‌های کوچک و بزرگ، آشنا و غریبه دیگری نیز تا اسفند ۱۴۰۲ به میان خواهد آمد اما هر چه جلوتر برویم فضا بیشتر انتخاباتی  خواهد شد ولی این احتمال هست این فضا و حرارات تکرار ۱۳۹۸ و یا ۹۰ و ۹۴ نباشد اما هر چه است رقابت و هیجان در بویراحمد در اوج خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مارگون
Iran, Islamic Republic of
ما فکر نمی کردیم‌ این همه نامردی دروغ تهمت روانه فرزندانمان شود
قطعا این‌دوره با انتخاب یک فرد تمام‌ بویراحمدی پاسخ خواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
منتظریان
دزوغ نمی گوید
ترسو نیست
تهمت نمی زند
تنگ‌نظر نیست
حسود نیست
مشکوک نیست
اهل معامله نیست
اهل پرونده سازی نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر منتظریان
متاسفانه روشنفکر در طول دوره تحویل مردم داده است.
هیچ عملکرد کاری نداشته است.
فقط دنبال بکار گیری فامیل های خودش بوده است
در جواب مارگون
Iran, Islamic Republic of
اولویت سوم رای است
اولویت اول تامین منافع مالی خودش و خانواده اش با زدوبندهای پشت پرده حتی با مخالفین
اولویت دوم‌حذف افراد توانمند با شگردها و سناریوهای گوناگون
سفلی سرافراز
Iran, Islamic Republic of
انشاالله بساط این وضع نابهنجار نوسط عقلای بویراحمد جمع خواهد شد.
البته عقلا و علمای سفلی فکر نمی کردند که در پس این چهره به ظاهر مظلوم و معصوم؛ چه نهفته است
دیر نشده زمان بشدت و باسرعت می گذرد و نمی توان گول مردم و با گپ آنها را نگه داشت
الحمدالله تمام بویراحمد و علی الخصوص سفلی نیز به نیات ایشان پی بردند
Iran, Islamic Republic of
لطفا از جانب سفلی حرف نزن ۴۲سال بقیه بودند هنوز زیلایی راه نداره عملکرد روشنفکر قطعا از سقف انتظارات شخصی تو وخانواده ت بالا تر بوده
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
در هیچ‌دوره ای اینچنین‌عزت بویراحمد بر باد نرفت
/بعضی ها باید به همان کار اصلی خود برگردند
علی
Iran, Islamic Republic of
همون تاجگردون خوب بود براتون که سرایدار ادارات کل را نمی گذاشت بزارید حالا تمام مدیران کل بویراحمدی هستند
قلی
Iran, Islamic Republic of
برای نهادن چه سنگ وچه زر، دیگر نماینده ای دربویراحمد به توانمندی هدایت خواه نخواهد آمد .پس تفاوتی بین روشنفکر زبان بسته با دیگران نیست،مگراینکه چهره ای علمی همچون خرامین بااقبال عمومی مواجه شود که در اینصورت بویراحمد به خود خواهد بالید.
لبیک
Iran, Islamic Republic of
درود بر هدایت خواه و منتظریان
رفیق مهاجر
Iran, Islamic Republic of
بومون ایسوزه پدیا انتخابات زود رس در این دیار بویراحمد دنا مارگون. ولش کنید یکی میبره
Iran, Islamic Republic of
مفت ارزش ندارن
Iran, Islamic Republic of
خرامین که اصالتا بویراحمد ی نیست و هیچ رای نخواهد داشت.
انتخابات اینجا عمدتا با حمایت قومیت هست
Man
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هم دهدشتیه
Romania
خرامین هرچی باشه از روشنفکر بهتره
Iran, Islamic Republic of
واقعا قلی یه!!!!!!
Romania
با بي سواد مار و پونه است. زدي و زدي كه بگي شرايط روشنفكر از همه بهتره؟!!!!!! بخدا ديگه رنگ مجلس رو نميبينه
Iran, Islamic Republic of
معلوم میشه
انتخاب
Canada
آخی آخی سی عاقبت استان و شهرهاش،
این اوج منتخبین تان بود کبنا!!!!
کسی معرفی کنیدلااقل مردم بهش رای بدند
طرفدار ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ،تحلیل خوبی بود منطقی،بدون سوئ گیری و اغماض ونزدیک به واقعیت.
Iran, Islamic Republic of
اگر زارع کاندید بشه من رلی میدم اگر نشه هم خیر
Iran, Islamic Republic of
قطعا دکتر بهرامی پیرواز انتخابات هستش/خدا وکیلی تا حالا چه کاری ب ای بویراحمد کرده . بخدا بهرامی خزار برابر روشنفکر در شهرداری کتر کرد اشتغالزایی گرد عمران ابادی کرد مردم شریف غیور پرور استان با چشم باز رای بدیم به دکتر بهرامی
محمد
Iran, Islamic Republic of
تمام نیروهایی که استخدام کرد از یک طایفه خاص هستند بس
منصور
Iran, Islamic Republic of
خدا نخوا به او که رای بده بهرامی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بهرامی امتحان خودش را در تائید صلاحیت‌های اولیه پس داد .فکر نکنم موفق باشه
Iran, Islamic Republic of
بخدا بالاتراز ۴۸۰۰۰رای نیاره
بهروان
Turkey
تحلیل زیاد جالبی نبود
ولی جناب روشنفکر برنده انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
برادر بهروان از عملکرد چهارساله روشنفکر چیزی در ذهن عندالله ..جز نابودی چهره شهر و بیکاری و فقر وفلاکت و...شهر رو به ۲۰ سال عقب تر برگرداند
بهروان
Turkey
تحلیل زیاد جالبی نبود
ولی جناب روشنفکر برنده انتخابات هست
لبیک
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر دیگه رنگ مجلسو نخواهم دید.
شما بفرمایید عملکرد روشنفکر در طول این دوره چه بوده است
United States
لبیک یا حسین
درود بر حاج نادر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
شک نکن
دادیان
Germany
سلام
شخصی باید نماینده شود که بتواند فارغ از جناح وقومیت فقط برای پیشرفت بویراحمد واحد قدم بردارد
که از تخصص وپیشه روشن برخودار باشد
و این افرادی که تا حالا رفته وامتحان خود را پس دادند
وتنها راه خروج از این بحران انتخاب دکتر محمد بهرامي است که با سابقه درخشان خود در شهرداری این را اثبات کرده است
Iran, Islamic Republic of
سابقه درخشان کجا بود.تیم شهرداری بود که منحل شد .معلوم نشد این همه سرمایه کجا رفت .واقعا متاسفیم
میلاد
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
سیلارستان
Iran, Islamic Republic of
اکثر آرا با کیه؟؟؟ زارعیه زاعیه
درود
Iran, Islamic Republic of
زارعی به اندازه کافی در ادوار گذشته مرکز استان /
لطفا دیگه سنگ زارعی را به سینه نزنید
Iran, Islamic Republic of
همین حرف ها رو می زنید که زارعی رو ترجیح به بهرامی میدیم. بار اول و اخرتون باشه کوچکترین بی حرمتی به زارعی می کنید خودتون خوب می دونید اگر این حرکات ادامه بدین روی سخنم با اطرافیان بهرامی هست قطعا زارعی رو بیشتر از قبل حمایت می‌کنیم. پس رعایت کنید آقایون طرفدار بهرامی از ی طرف بی احترامی میکنید از طرف دیگر التماس از اطرافیان اقلی زارعی جهت اخذ رأی. تمام تحرکات رصد میشه
Iran, Islamic Republic of
زارعی تمام شد برای همیشه و به تاریخ پیوست
Iran, Islamic Republic of
با سلام ۰درود بر حاج زارع عزیز
حق
Iran, Islamic Republic of

یطوری زارعی زارعی ایکنی انگار کی بیه،
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر
Romania
منتظریان بیشترین محبوبیت رادارد
Iran, Islamic Republic of
محبوبیت کجا بود.کل رای ایشون بالاتر از۴۰۰۰۰۰هزار نیست.
Romania
منتظریان بیشترین محبوبیت رادارد
عشایر ذخایر انقلابند
Iran, Islamic Republic of
ما منتظران منتظر حاج زارعیم.
Romania
منتظریان در ایل تامرادی حامی ندارد تا الان
Iran, Islamic Republic of
شاید۱۰۰نفر اونا هم گول خوردن وکم کم به سمت نماینده بی بدیل می پیوندند
بندر
Lithuania
شعار ما در مارگون هر که بره نره
لبیک
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
در جواب مارگون
Iran, Islamic Republic of
شعار ما در مارگون هر که بره منطقه و زادگاه خودش
باید برود تنگ نار
این نقدبگیر ودست از نسیه بدار .آواز دهل شنیدن از دور خوش است
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان کسی که طرفدار آقای روشنفکر بودم ولی امسال به او رای نخواهم داد نه مخالفش هستم ونه‌موافقش.البته دور قبل برایش هم دعا کردم و هم فعالیت بسیار.
تحلیل میدانی و واقعی وبرآیندم از جامعه ی بویراحمد این است که:
خرامین نه خودش قوتی ویا وزنی دارد از لحاظ سیاسی و‌نه تیم‌دارد و نه کاریزما.
بهرامی هم طرفداردولت نیست مردم هم به کسی رای میدهند که کاری برای اموراتشان بتواند انجام دهند .
منتظریان هم اصلا محبوبیتی بین مردم وجوانان و توده مردم ندارد. وهیچ آدم عاقلی هم نماینده حاضر درمحلس را رها نمیکند به منتظریان وخرامین و یا دیگر ی بدهد.
اگر روشنفکر بعضی از این افراد ضعیفی که مدیریت گرفته اند وبسیار ضعیف هستند ودرواقع طرفدارروشنفکر نیستند ووخودشان را طرفدارس میدانند را تغییر دهد حتما وصددرصد از دور ه قبل یعنی سال ۹۸بیشتر رای خواهد آورد
و آنچه مزید برعلت است: اینکه ظرفیت وشرایط رای روشنفکر از جمیع جهات درحال حاضر بیشتر از دورقبل است.
واما شاید علت رها کردنش را مخاطبین محترم بخواهند بدانند که چرا به اورای نخواهم داد؛این بود که ما فقط به خاطر مظلومیتش به او رای دادیم وفعالیت برایش انجام دادیم ولی الان نه او به ما نیاز دارد و نه‌ هم ما علاقه ای به رای دادن به او داریم
البته اگر آرایش انتخاباتی تغییر کند زارع برنده انتخابات خواهد بود.
United States
باید بگم ک آخر حرفت بسیار اشتباه هست و سخت در اشتباهی
میلاددددد
Portugal
چ تحلیل ابکی بدون مغزی بود
قطعاشام و ناهارتو با دکتر روشنفکر میزنی
مخصوصا جایی ک منتظریان بشدت تخریب کردی کاملا ازش ترسیدین
Iran, Islamic Republic of
اینا قفل رو دهنشون هست بی سوادهستن
علی
Iran, Islamic Republic of
منتظریان این بار برنده قطعی انتخابات هست
لبیک
Iran, Islamic Republic of
انشاللله
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من کم وش نیکنه
Iran, Islamic Republic of
اگربخواهیم آدم باسواد حرف برای گفتن درکشور داشته باشیم خدای بدون تعصب طایفه گرای فقط وفقط دکتر خرامین بهترین گزینه مجلس است
Iran, Islamic Republic of
همیه آقایون قابل احترام هستند ولی دربین این چند نفر دکتر خرامین گزینه بهتر است
دنا
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی.
Iran, Islamic Republic of
همشهریان عزیز بیایید برای یکبار که شده به یک آدم تحصیل کرده خوش سخن کوله باری ازعلم معرفت به چند زبان بین المللی مسلط است می تواند درکشور ازحق حقوق مردم دفاع کند جناب دکتر خرامین است
الله
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مناظره ای بین همین افراد برگزار می کردند تا اقتدار دکترخرامین بر رخ اینها می دیدند سلام صلوات بر دکترخرامین
Iran, Islamic Republic of
خرامین نفر پنجم به بعد خواهد شد چون نه پشتوانه سیاسی دارد نه پشتوانه طایفه ای و قومیتی و نه جایگاه ملی داشته.
یقینا از طوایف بویراحمد یکی انتخاب می شود
خرامین که اصالتا از کهگیلویه هم نیست بلکه بختیاری هست.
Iran, Islamic Republic of
خرامین عیر از حرف های بی خاصیت روانشناسی چی می دونه؟
Romania
پ چه دونه بجز نخبه کشی؟
United Kingdom
فقط بهرامی مرد عمل
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تمام شد فکر کنم تهران دنبال کاری باشد برای خودش چون می داند شکست خورده است
Iran, Islamic Republic of
کارش را پیدا کرده
چندین‌بار هم گفته
لاغر اندام دنانشین
Iran, Islamic Republic of
نوبتی هم که باشه نوبت آقای بهرامیه،،،دور دوری خوشه.
امیرپور
United Kingdom
کاندیدای عملگرا و علمی فقط شهردار اسبق شهر یاسوج دکتر محمد بهرامی با عملکرد مشهود دوران شهرداری ایشون
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر یادت رفته از ستاری حمایت نکردی از نجات نیا حمایت نکردی از دلاور تاجگردون حمایت نکردی این را بدان بقول خودمونی کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد باید حالا جواب را به شما بدهیم
Iran, Islamic Republic of
شکست روشنفکر صد درصداست
احسان
Iran, Islamic Republic of
البته اگه تقلب نکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
پیروزانتخابات دکترخرامین است
Iran, Islamic Republic of
درود برچمران استان جناب دکتر خرامین
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان برنده انتخابات امساله شک نکنید
یزدانپناه
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی موفقیت برای مدیر عملگرا جناب آقای دکتر محمد بهرامی!
برنو
Iran, Islamic Republic of
مجلس هدایت خواه را میطلبد. مردم باید هدایت خواه را صدا بزنند فقط ستار میتواند بویر احمد را نجات میدهد
امین
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتربهرامی واقعا در زمان شهرداری کارهای بسزایی انجام دادند گوشه به گوشه شهریاسوج نگاه میکنیک کار عمرانی کرده هستش جمعه بازارز 1000 نفر اشتغالزایی کرد تیم فوتبال والیبال پاک های محله ای
خرداد
Iran, Islamic Republic of
همشون به قربون روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
قضی همشون من سرش که زد ابرومون را برد
Iran, Islamic Republic of
منتظریان شجاع،خلاق و کاریزماتیک
یک درصد هم شک نداریم که برنده ی این دور از انتخابات نادر منتظریان با اختلاف بالاست
تامرادی، کوشک
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر برادر دیگر روی رای ما حساب نکن
Iran, Islamic Republic of
خدایی منتظریان نگاه ملی دارد؛نه خیلی رنگ و بوی اصلاح طلبی و اصولگرایی و نه قومی و نژادی و منطقه ای فکر می کند.استان و شهرستان الان به چنین نگاهی نیاز دارد؛مردم هم از اصلاحی و اصولی هم از نگاه منطقه ای و قوم و خویشی زده و خسته شده اند.
mehran
United States
آزموده را آزمودن خطاست.
Iran, Islamic Republic of
تنها منتظریان است که در سطح ملّی می تواند موفقیت برای فرزندان استان به ارمغان آورد.
Iran, Islamic Republic of
قبلا" شناختی نسبت به حاج نادر نداشتم حالا که شناختمش می فهمم که حاج منتظریان چه انسان شریف و باصداقتی است.
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله مردم استان دیگر فریب آدمهای بیسواد را نمی خورند نخبه علمی دانشمندبزرگ مرد میدان عمل دکترخرامین محبوب
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یگبار روشنفگر درصداسیما می گفت دراین چندسال چه کار مثبتی برای یاسوج دنا مارگون انجام دادم بجز فاتحه خوانی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
برو سرچ کنید تا ببینید چیکار کرده
دردمند
Iran, Islamic Republic of
تردید نکنید این دوره انتخابات بویراحمد متحد شده اند و حاج نادر منتظریان را که سه خصلت شجاعت ، دیانت و محبوبیت در بین طوایف استان رو دارا هست انتخاب خواهند کرد
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
از بین نیروهای حاضر در صحنه که فعالیت انتخاباتی دادند جناب آقای دکتر بهرامی قطعا با عملکرد بسیار خوب اجرایی ایشان در کسوت شهرداری یاسوج می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای نمایندگی مجلس دوازدهم باشد ایشان یک‌نيروی علمی و اجرایی است که ترکیب این دو خصیصه قطعا فردی بسیار توانمند از ایشان ساخته است
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر به فکر سیلاریسون باش دیگر حنایت رنگ ندارد راستی تنگ نار چه خبر شندیم سیزده بدر رفته بودی زادگاهت تنگ نار
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد باید یک بویراحمدی انتخاب کند
Iran, Islamic Republic of
فتاح محمدی و غریب پور از همه شون قویترند.
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
دربویراحمد کسی که به مجلس بره پیدا نمیشه تمام شدرفت
Iran, Islamic Republic of
مثلا تو بویراحمد هستی روشنفکر نیست که اصل بویراحمد هست!!!قطعا شش کلاس هم نداری مطمئنم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر به فکر تنگ نار باش دیگر حنایت رنگ ندارد راستی تنگ نار چه خبر شندیم سیزده بدر رفته بودی زادگاهت تنگ نار
Iran, Islamic Republic of
از تیم قدرت مند ، دور اول و دوم روشنفکر هیچ کدام دیگه روشنفکر را حمایت نمیکنند اجماع این تیم رو هر کاندیدی یعنی شکست قطعی روشنفکر
شهروند
United States
خداوکیل کاری به جناح و باایمان بودن شخصی ندارم و هیج قوم خویشی با اقای بهرامی ندارم خداوکیل بعد از شهرداربودن بهرامی کدام نقطه شهر درست شده چه مبلمان شهری وچه سرگرمی و کدام زیر گذر رو گذری زده شده دوستان همشهریان عزیز همه ما به. استان های همجوار سفر کردیم و تغیرات در این چند دوره رو دیدیم چقد زیر گذر رو گذر هست چقدر مبلمان شهری در استان های همجوار به وجود اومده بخداوندی خدا قسم فقط داریم با طایفه بازی خودمون گول میزنیم و خیانت به فرزندانمون میکنیم همین بگم و تمام یکم عاقلانه فکر کنید هر شخص که مبخواد بره بره مجلس وهر چقدر هم قطعا بخواد نیرو میزاره حدقل به فکر حال و اینده رفاه خودمون باشیم
Iran, Islamic Republic of
مبلمان شهری زمان آقای بهرامی دقیقا در کدام نقطه یاسوج بوده
Iran, Islamic Republic of
شکم سیرها به صف شدند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
آرای دکتر روشنفکر روز به روز افزایشی است و دکتر بهرامی هم شرایط خوبی دارد بقیه زیاد مطرح نیستند و احتمالا بعضی تا پایان انتخابات در میدان نیستند.
بویراحمدی
Romania
دور دور بهرامی است‌..
به ایشان تبریک میگیم. امیدواریم بعد از قبولی مثل بقیه خودشون را گم نکنند
تامرادی اصیل
Iran, Islamic Republic of
خدمت ادامه دارد ایل سترگ تامرادی از فرزند اصیل خود دکتر روشنفکر با دل و جان حمایت می کند یا زهرا یا زهرا یا زهرا (س) حامیان ندای وحدت
رضا
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست روشنفکر حانیش دیگر هیچ رنگی ندارد.....
Romania
روشنفکر دیگه کاندید ایل سترگ تامرادی نیست کاندید سرکوهکی هاست و افراد دقیقه نودی
تامرادی اصیل تر
Iran, Islamic Republic of
ایل سترگ تامرادی از فرزندان اصیل خود حمایت می کند نه از فرزندان دونبش گرمسیری که فقط دنبال منافع خودش و خانواده اش است
وزگ
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هیچ اعتباری در ایل خود ندارد
وقتی حتی خانواده ش ازش حمایت نمی کنند مگه ما کاسه داغ تر از اشیم
Iran, Islamic Republic of
دشمن روشنفکر خودش بود
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر بازم برنده است
Romania
تو سیلارستان هم رای نمیاره😂😂😂
مرادی
United States
من به دلیل شغلم مرتبا به روستاها سر می زنم، شک ندارم که منتظریان قبول میشه
محمد
Romania
آنچه به نظر می‌رسد شخصیتهای نامبرده کارنامه هایشان برای ملت هویدا میباشد و انتظار مردم چیز دیگری است و می‌توان در یک غربال عملکردی دکتر بهرامی را از دیگران سَرتر دانست و این بار مردم به ایشان اعتماد خواهند کرد و شانس دکتر بهرامی از همه بیشتر است
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
غلامرضا پناه در هیچ اردوگاهی پایگاه ندارد نه قومیتی نه سیاسی نه عملگرایی خود مهندس پناه هم اعتقاد دارد نه جایگاهی بین مردم دارد نه مرد این میدان ها است
United States
با سلام صحیح نیست این حرفا و ضربه ای ک ازش خورده ای رو هم بگو
Iran, Islamic Republic of
سونامی در راه است
منتظریان توانسته اعتماد مردم را جلب کند
بخشوده
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت حاج منتظریان مرد روزهای سخت
Iran, Islamic Republic of
نماینده فعلی سقوط آزاد داشته است.
سید
Iran, Islamic Republic of
پیهن؟
پونه درست است
مار و پونه ضرب المثلی است
فارسی را پاس داریم
تیمور
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر بویر احمد وایل سترک تا مرادی را نابود کرده
لبیک
Iran, Islamic Republic of
باسلام
به نظر من این دور روشنفکر دیگه رنگ مجلس رو نمیبینه.
دور دور منتظریان است.
بقیه سیاسیون بساطشونو جمع بکنند و بروند خونشون بنشینن.
Iran, Islamic Republic of
لبیک جان! قطعا آرزویی خواهد شد تا پایان عمر
دوست احسان
Iran, Islamic Republic of
کمایی روشنفکر برنده انتخاباته
با حذف عکسش اورا محبوبتر وطرفدارانش رامتعصبتر میکنی
قبول نداری از خانمحمدی بپرس که استاد وصاحب نظر
در علم جامعه شناسی است
باوربفرما
عقاب کوهستان
Russian Federation
آزموده ها را آزمودن خطاست .رای من فقط حاج نادر منتظریان است چون مطمعن هستم به یاری خدا حقی را پایمال نمیکند /تمام مدیر کل های که انتصاب کرده است همگی اگر رای به نماینده حاضر بدهی به شما ترفیع میدهند اگر نه که باید همان کارمند ساده بمانی
فاصله
Russian Federation
مردی همرنگ با مردم حاج نادر منتظریا است
نزدیکترینم
Russian Federation
مرد عملگرا و بدون حاشیه فقط حاج نادر منتظریان است
توافق
Russian Federation
واقعا تعجب میکنم که مهندس بهرامی هنوز بعد از چند دوره که متوجه شدند مردم او را نمیخواهند چرا دوباره قصد شرکت دارد؟
Iran, Islamic Republic of
نوروز خان نظرات ما طرفداران روشنفکر را بیار بالا
شما؟؟؟؟
Russian Federation
رای من قبلا روشنفکر بود اما الان دیگر هرگز به او رای نخواهم داد
کجا
Russian Federation
مردی روشنفکر و حامی مستضعفین حاج نادر منتظریان است
نصیری
Iran, Islamic Republic of
بهرامی مرد صداقت وعمل
طرفدران کاندید پیروز نظراتشان را بارایشان درصندوق رای اعلام‌می کنند
Iran, Islamic Republic of
یک نفر می نشیند وبرای منتظریان نظر می نویسد

بین اکثر یت مردم باید محبوب وپایگاه رای داشته باشی که این بنده خدا ندارد
رای این بنده خدا رای طرفداران هدایتخواه است وفقط وفقط.
نظر گذاشتن کاری ندارد تا ما هم یکدفیقه ۲۰۰نظر بنویسیم .
امیر محمد
United Kingdom
طبق آمار مردمی دکتر بهرامی حرف اول رو میزنه
حسینی
United Kingdom
انصافا هیشکی اندازه بهرامی در این شهر کار نکرده و آبادی
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتربهرامی مردعمل
پردل
United Kingdom
بهرامی شانس اول انتخاباته
لوداب
United States
فقط دکتر محمد بهرامی پدرپایتخت طبیعت ایران
Iran, Islamic Republic of
دوستان خدایی چقدر این نماینده ازصحبتهای دکتر خرامین می ترسه ومی لرزه
Iran, Islamic Republic of
دکترخرامین روشنفکر را کیش مات کرده لرزه به تن روشنفکر افتاده
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر فقط بلداست دست روی سینه وسر بگذارد بلد نیست دوکلمه حرف بزند
Iran, Islamic Republic of
چندسال پیش سخنرانیها را دکتر برایش می نوشت حالا کی برایش می نویسد
رفیق مهاجر
Iran, Islamic Republic of
جلو دفتر خدمات قضایی عریضه نویس زیاد هست ،،،،بگوتا یکیش متنی آماده کند بنویسد. وایمن بخواند
تامرادی
Germany
باتشکرازمتن شما دربین افراد نام برده درلیست فکربکنم شانس بهرامی ازهمه بالاتره باتوجه به وضعیت موجود دربین مردم
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
پیمان
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظریان
Iran, Islamic Republic of
شروع بازی طایفه بازی قسمت اول
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
منتظریان از انتخابات میره کنار
چون خودش میدونه با وجود خرامین زیر 10 هزار میاره
رفیق جونی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم همه میروند کنار ،،،،یکی میماند و میرود مجلس صندوق یاسوج که شمارش شد مشخص میشه،،،،، جوش نزنید،،،،،
ایران
Iran, Islamic Republic of
وای به حال ما اگه امثال منتظریان بره مجلس.
دید بسته
مخالف توسعه.
به همه چی مشکوک
مخالف آزاد اندیشی.
در جواب ایران
Iran, Islamic Republic of
وای به حال ما اگر روشنفکر مجدد بره مجلس
بنده خدا روشنفکر را ککایلش بیشتر ایشناسن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بااحترام به نظرات عزیزان ولی یکم نگران آینده فرزاندنمون باشیم و شرایطی که الان بر بویراحمد حاکم شده کارنامه همه عزیزان کنار هم قرار بدیم و با انتخاب درست دکتر محمد بهرامی تضمینی بر آسایش آینده فرزانمون بزنیم
مشایخ
Netherlands
سلام محمد بهرامی باختلاف ۷ هزار رای نفر اول است این دور دور محمد بهرامی است
دورد بر دکتر بهرامی دوستان دور دور بهرامی
مرد عمل و مرد نجات بویراحمد و دنا فقط دکتر بهرامی
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه بیچاره آبروش رفت از بس اومد وپیروز نشد
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
من تا کنون نظر خاصی ندارم اما همه به یک نفر حمله می کنند احتمالا خبری باید از ناحیه ایشان باشد اونهم دکتر خرامین پس می ترسیدم و گزنه چرا سنگ میزنید
بویراحمدیکچارچه
Iran, Islamic Republic of
بدون نگاه سیاسی ، قومی ، قبیله ای و منفعت عرض کنم بین این اسامی که آمد حاج زارح با کلاس ترین ، عادل ترین و تاثیر گذارترین فرد به بویراحمد متحد می باشد . بسیار با شخصیت و کاردان است . چشم و دل سیر هم هست . نیازی به رانت و دلالی هم ندارد .
Iran, Islamic Republic of
این بار رو بویراحمد سررود زیاد حساب باز نکن
Iran, Islamic Republic of
این بار رو بویراحمددم رود هم زیاد حساب باز نکن
دنا
United States
من که دیگه رای نمیدم مگه۴۴سال رای دادیم چی شد؟
جوبریز
Iran, Islamic Republic of
بقول حاجی جمع کن بساطت را انشاءالا تا زنده توی مجلسه ندای وحدت اونم با رای بالای بیستهزارنفر بالی نفر دوم قبول میشن حاجی جون به کارات ادامه بده که خیلیارو میسوزونی
یازهرا
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خسته ناپذیر
حنانه
Iran, Islamic Republic of
سلام. اگه هرنماینده ای که سرکارمیادباجون دل وسختگیری کارکنه مثلاکم کاری مسؤلان زیردست خودرا بادرنظرگرفتن رابطه ازگناهشون وکم کاریشون بگذره. مث کم کاری شهرداری سطح شهریاسوج که اصلا به زیبایی وپاکیزگی وآراستگی ونظم شهراهمیت نمیدهدوهرساله چندین میلیون بودجه برای این کاردرنظرمیگیرن. آیااستان ما پایتخت طبیعت نیست؟ ورودی های شهریاسوج زیرصفرهست رسیدگی وسرکشی وسختگیری به مجریان وکارکنان درهمه ی زمینه هاوپیگیری لحظه به لحظه ی دراجرای طرح ها. همه ی مشکلات که بودجه نیست. جای بهانه گیری هم نیست این کمکاری است.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
برادر چرا بعضی ها که خودشون هم می دانند جایگاهی پیش مردم ندارند را نام برده‌ای پناه کیه ؟ برای شوراي شهر هم رای نمیاره
صابری
Iran, Islamic Republic of
من از مردی سخن میگویم که در بین مردم از عملکردش در بین مردم مشهور است و فردی محبوب بین مردم است
وهمه به خودشان امدند که این دور دور دکتر محمد بهرامی است کسی که با عملکردش نشان داد که یک فرد با سیاست قوی است و میتواند به استان کمک کند و با اختلاف آرای بالا پیروز انتخابات میشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بهرامی امیدورارم که به محلس نرسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قطعا منتظریان نمی‌تواند از انتخابات ۹۸ بیشتر رای بیاورد و چه بسا خیلی کمتر هم شود چون دور قبل جناهی پشتش بود و الان اون جناه او را حمایت نمی‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1