تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۴۷۵۳۴۰
کبنا گزارش می دهد؛

اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد / منصوری، معاون رئیس‌جمهور: در همه‌ی شاخص‌های مهم کشور رو به پیشرفت هستیم / آقا فرمودند؛ در بیش از پنجاه شاخص اقتصادی ما وضعمان از قبل بهتر هست

۰
کبنا ؛
اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه دوشنبه (10 اردیبهشت ماه 1403) اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حضرت آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و اقشار مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت برگزار شد.
امام‌جمعه دهدشت در این اجلاسیه به سخنرانی پرداخت و گفت: از معاون اجرایی رئیس جمهور که دوست دیرینه کهگیلویه و بویراحمد هستند، و از زمان‌های قدیم از طرف بنیاد در روستا‌های محروم دیشموک خانه به خانه سر میزدند، تا الان که معاون اجرایی رئیس جمهور انقلابی هستنند تشکر می‌کنم. از فرماندار محترم که هم و غم خود را برای برگزاری این برنامه گذاشتند تقدیر می‌کنم.
حجت الاسلام علی وحدانی فر اظهار کرد: اگر امروز ایران اقتدار دارد و جهانیان مات و مبهوت مانده‌اند به این دلیل است که ایران دشمن اصلی خود را در منطقه سر جای خود نشاند، و بخاطر این غیرت و‌ایستادگی است که اقتدار دارد. مردمی که از زمان پهلوی اول تا الان همچنان‌ایستادگی کردند، آن‌هایی که در ۱۳۱۶ در ممبی بهمئی و قلعه علا، در تنگ تامرادی و جنگ بجستان‌ایستادگی کردند، تا ایران با افتخار بماند.
حجت الاسلام وحدانی فر اظهار کرد: به سردار حاجی‌زاده به گویش لری می‌گویم ما از نسل حسین فهمیده‌ایم، به گویش مادری‌ام این شعر را که در حماسه ایل ما و در غیرت استان ما است می‌گویم: «گو بزن‌امیر بزن مه زهله ت ایره، گو بزن سرهنگله سرباز خوش ایره» به افتخار روز‌هایی که افتخار آفرینی کردند.
اجلاسیه 422 شهید کهگیلویه
معاون اجرایی رئیس جمهور با قدردانی از مردمان کهگیلویه گفت: ما در دوره‌ی اقتدار جمهوری اسلامی هستیم.
محسن منصوری در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: ما دوره‌ای را پشت سر گذاشتیم که در همه آن ایام با تکیه بر دین مداری مردم از این آزمون‌ها عبور کردیم، توفیقات بزرگی در مبارزه با رژیم ستمشاهی حاصل شد، دوران پرا افتخار دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم، دوران  سازندگی با رشد علمی را پشت سر گذاشتیم، مقابله با تحریم‌ها و تهاجمات فرهنگی را پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: در رابطه با علل عبور از این بحران‌ها تحلیل‌های مختلفی وجود دارد، اما آنچه که مسلم هست تأسی به شهدا و بهره‌گیری از ظرفیت خون مطهر شهدا و ویژگی‌های جهاد و شهادت یکی از عوامل اصلی توفیق ما در عبور از این بحران هاست. ما در انقلابمان تمرین دینداری کردیم، تمرین آمدن به عرصه  دین و عبور از این اتفاقاته بسیار مهم و اتفاقات بزرگ به واسطه حضور شهدا  در کشور به منصه ظهور رسید.
منصوری بیان کرد: شهید هدایت الله طیب در بهترین دانشگاه‌های غرب آمریکا پذیرفته شدند، درس خودش را شروع کرد، جنگ که می‌شود برمی‌گردد به ایران تا در جنگ تحمیلی بر علیه رژیم بعث شرکت بکند، این شهید در وصیت نامه خودش قید می‌کند «اگر شهید شدم جنازه من را در روستای محروم خودم دفن کنید تا با توجه به آرامگاه من مسئولین بیایند به مردم محروم روستای من خدمت کنند». با تواضع می‌گوید در دوران زنده بودنم نتوانستم کاری برای مردم کنم، باشد که آرامگاه من منشأ رسیدگی به روستا باشد، این یعنی اخلاص، یعنی آینده‌نگری، یعنی رقم زدن تاریخ.
وی افزود: سال‌ها گذشت و به برکت وصیت این شهید امروز پل روستا توسط آقای استاندار و همکارانشان ساخته شد، این یعنی فرهنگ شهادت و آینده‌سازی، رحمت و رضوان خداوند متعال بر همه شهدا شهدایی که به ما درس تاریخ‌سازی دادند، رحمت و رضوان خداوند متعال بر شهدای غزه که بیش از چند ده هزار شهید تقدیم کردند اما‌ایستادند تا پوزه‌ی نجس این سگ صهیونیستی را به خاک بمالند.
منصوری بیان کرد: همه دنیا منسجم شدند تا آسیب بزنند به جبهه‌ی مقاومت؛ شما بیینید روز به روز بر اقتدار این جبهه با محوریت ایران عزیزمان دارد افزوده می‌شود، همه دست به دست هم دادند تا سوریه را زمین بزنند، سید و مولای ما‌ایستاد، گفت سوریه بماند؛ سید حسن نصرالله‌ایستاد، حضرت آقا راهبری کردند.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به برکت دعای شما مردم عزیز برکت خون مطهر شهدا، در همه‌ی شاخص‌های مهم کشور در حوزه‌های اقتصادی رو به پیشرفت هستیم. آقا فرمودند در بیش از پنجاه شاخص اقتصادی ما وضعمان از قبل بهتر هست؛ شاخص‌های مهمی مثل رشد اقتصادی، مثل کاهش نرخ بیکاری، مثل کنترل نقدینگی، شاخص‌هایی مثل افزایش تولید و بسیاری از شاخص‌های بزرگ و مهم. به لطف خدا و وضع از قبل بهتر هست هرچند مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم که ان‌شاءالله به برکت کار جهادی و شبانه روزی که دولت انجام خواهد داد در کنار پشتیبانی مردم روز به روز شاهد روز‌های بهتر باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان خط ریلی ندارد، راه آهن یاسوج مصوب شد اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
آیت‌الله سید نصیر حسینی شامگاه دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، اظهار کرد: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود، مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید؛ دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعار‌هایی با مضامین شعار‌های شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق را می‌دهند، امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیروز فریاد ر‌هایی قدس را سر می‌دادیم، مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم، صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعار‌های انقلابی اسلامی را سر می‌دهند،  امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.
آیت الله حسینی افزود: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار بدهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.
وی با قدردانی از حضور مردم کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، گفت: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما علی رغم تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در ادامه خطاب به منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم ما قدردان نعمت‌های انقلاب هستند، همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم، آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت؛ آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.
اجلاسیه 422 شهید کهگیلویه
وی افزود: اما امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند، مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیز‌ها است، ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است، با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده؛ اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
آیت الله حسینی به وضعیت جاده‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: جاده‌های ارتباطی ما مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند، راه آهن یکی از مطالبات ما است که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
وی به مسأله سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سد‌هایی که در استان ما وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود، همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سد‌ها بهره کافی را ببرند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چمشیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد، از سد مارون بهره نمی‌بریم، بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حقآبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سد‌ها دیده شود. سد آبریز مطالبه مهم مردم است، این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.
   
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ثروت‌های عظیم است. ما ثروتمندانی هستیم که مجبوریم که اجازه نداریم برای رفع نیازهای‌مان دست در جیب‌خودمان کنیم.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده در اجلاسیه سرداران و 422 شهید کهگیلویه از همه مسئولان استانی، شهرستانی و دست‌اندرکاران این اجلاسیه قدردانی کرد و خطاب به منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، گفت: خدمات یکسال اخیر این دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از ۱۰ سال گذشته بوده است؛ پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها به جایی رسیده که امسال فاز اول دو پروژه بزرگ لیکک و کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد.
احمدزاده خطاب به محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ما مردمان کهگیلویه و بویراحمد یک آرزوی بزرگ و دردی بر دل مانده داریم. آن هم سد آبریز است؛ سدی که اگر احداث شود هرساله حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به درآمد کشاورزان حومه شرقی کهگیلویه اضافه می‌شود و دیگر زن‌ها و دختران این استان برای گوجه‌چینی به استان‌های همجوار نمی‌روند و دیگر شب‌ها دل مرد‌های خانواده در این راه‌های طولانی برای یک لقمه نان نمی‌لرزد (تشویق حضار) این یک آرزوی بر دل مانده ماست.
احمدزاده تصریح کرد: همراه با نماینده کهگیلویه بزرگ برای کلنگ‌زنی پتروشیمی چرام بسیار تلاش کردیم که کلنگ‌زنی آن در سفر دوم رئیس‌جمهور به تأخیر افتاد. به‌عنوان یک مطالبه عمومی از جنابعالی «آقای منصوری» درخواست دارم و مطمئن هستم که کمک خواهید کرد تا کلنگ پتروشیمی چرام بر زمین‌زده شود تا برای حدود ۳ هزار و ۵۰۰ جوان اشتغال ایجاد شود، این پروژه به‌صورت مستقیم حدود یک هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به پتروشیمی گچساران افزود: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان در کمتر از یک‌سال به پتروشیمی گچساران تزریق شد؛ این پروژه سرعتی گرفت که از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۹۸ درصد رسید و افتتاح شد. پتروشیمی پلیمر دهدشت به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
احمدزاده بیان کرد: امروز مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد؛ این پروژه حدود ۸۰۰ نیرو برای احداث نیاز دارد که برای احداث فاز‌های بعدی به حمایت ویژه دولت و سرمایه‌گذار نیاز دارد، اگر دولت از این پروژه حمایت کند این پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد و شغل پایدار برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان این شهرستان و این منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مخزن ثروت‌های بزرگ است، گفت: شهرستان بهمئی حدود ۵۶ حلقه چاه نفت فعال دارد و ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این شهرستان استخراج داریم، ۵۵۵ هزار بشکه نفت از گچساران استخراج می‌شود، در یاسوج نیز میدان گازی مختار برای جبران گاز کشور کلنگ‌زنی شده است، ۱۰ درصد آب کشور را دارد اما سد‌ها برای این استان ساخته نشده است و لب مردم روستا‌ها و زمین‌های کشاورزی تشنه هست. در حالی‌که ۱۰ درصد آب کشور را داریم و ۱۱ میلیارد متر مکعب آب از این استان خارج می‌شود.
اجلاسیه 422 شهید کهگیلویه
احمدزاده افزود: حداقل بخشی از این حقآبه را به خود استان بدهید، سد خرسان بخش اعظم آب رودخانه بشار، کبگیان و دامنه‌های دنا است اما این آب برای کرمان، یزد و اصفهان منتقل می‌شود. آن‌ها هم برادران ما هستند اما سهم مردم روستا‌ها، زمین‌های کشاورزی را بدهید.
استاندار خاطرنشان کرد: این مطالبه‌ مردم کهگیلویه و بویراحمد است، حقوقی که متعلق به خودمان است اما به آن دسترسی پیدا نکردیم، استان ما ابر مخزن نفت و گاز جهان است، این مردم ثروتمندترین مردم دنیا هستند، نباید رفتاری شود که به ما مناطق کم برخوردار یا محروم گفته شود.
وی گفت: ما ثروتمندانی هستیم که اجازه نمی‌دهند دست به جیب کنیم و از حساب‌هایمان برداشت کنیم البته در این دولت اراده‌ی آیت‌اله رئیسی برای اجرای عدالت انجام شده است. کمک کنید تا از این ثروت‌های خدادادی عظیم خودمان بهره‌مند شویم.
احمدزاده تصریح کرد: هنوز رودخانه‌هایی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای عبور از آنها تلفات می‌دهیم، رود خرسان، بید انجیر، پل وحدت، موگرمو و پل شهید طیب تلفات می‌دهند در حالی که آرزوی شهید طیب این بود که یک روزی پلی برای روستا‌ها ساخته شود. امسال تلاش کردیم که آرزوی شهید طیب را برآورده کنیم و از این مرحله می‌گذریم تا روی رودخانه‌ها و روستا‌ها کشته ندهیم.
وی گفت: اگر جا‌هایی کوتاهی هست به پای آن رئیس‌جمهور متدین، ولایی، پایبند به انقلاب، قدردان خانواده‌های شهدا و مجاهدین اسلام و رزمندگان ننویسید به پای من «احمدزاده» بنویسید و از اینکه نمی‌توانم همه‌ی مشکلات را برطرف کنم همین‌جا عذرخواهی می‌کنم.

عکس | امین صداقت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1