تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۴۴۷۰۲
واکنش کاربران فضای مجازی به اظهارات روشنفکر در خصوص انتصابات؛

آش شور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات / نمایندگان وکیل‌الدوله‌اند نه وکیل‌المله / این شیوه انتصابات پیش‌زمینه وقوع بحران‌ها و چالش‌ها خواهد بود

۱۹
۲
آش شور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات / نمایندگان وکیل‌الدوله‌اند نه وکیل‌المله / این شیوه انتصابات پیش‌زمینه وقوع بحران‌ها و چالش‌ها خواهد بود
کبنا ؛
در دوره‌های گذشته اگر انتصابی صورت می‌گرفت، سعی می‌شد از ظرفیت همه طوایف استان و نخبگان علمی و سیاسی استان استفاده شود و توازن در حد ممکن بین نقاط مختلف استان و حتی مناطق مختلف یک حوزه انتخاباتی تا حدود زیادی با شدت و ضعف رعایت شود، ولی الأن متاسفانه انتصابات بیشتر به سمتی پیش می‌رود که گویا دو نماینده بویراحمد و کهگیلویه متوجه نیستند که کوبیدن بر طبل قومیت‌گرایی و طایفه‌محوری می‌تواند یکی از آن گسل‌های خطرناکی باشد که رهبری معظم نسبت به فعال کردن این گونه گسل‌ها هشدار داده‌اند.
به گزارش کبنا، انتصابات در استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به یکی از مسائل اصلی در استان شده است. هر چند که انتصاب مدیران کل از وظایف دولت و قوه مجریه است، اما بسیار شنیده شده است که برخی از دستگاه‌ها سهم یک نماینده، برخی دیگر سهم نماینده‌ دیگر است. هر چند شنیده می‌شود که روشنفکر و موحد هر کدام در انتصاب مدیرانی نقش داشته‌اند، اما بسیاری با انتقاد از سید ناصر حسینی گفته‌اند که سهم شهرستان‌های باشت و گچساران نادیده گرفته شده است و حسینی‌پور تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است. در همین خصوص چند روز پیش امام جمعه گچساران از روشنفکر و موحد خواست که هوای گچساران را در انتصابات داشته باشند. پس از آن حسینی‌پور نیز در پیامی به امام جمعه گچساران پاسخ داد.
در پی این انتقادات و پیام‌ها بود که روشنفکر طی مصاحبه‌ای در خصوص انتصابات مدیران اظهار نظر کرد. وی گفته بود: برخی با طرح مسائل حاشیه‌ای قصد کاستن از سرعت رفع مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند. مجمع نمایندگان استان دخالتی در عزل و نصب مدیران دستگاه‌های اجرایی ندارند، اما برخی با طرح مسائل حاشیه‌ای قصد دارند سرعت رفع مشکلات استان کُند شود. روشنفکر اضافه کرده بود: امروز مهمترین دغدغه مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص جناب آقای حسینی پور نماینده گچساران و باشت رایزنی با وزرا و دیگر مسئولان کشوری برای افزایش بودجه دستگاه‌های خدمات رسان، رفع بیکاری و اشتغال برای جوانان است. روشنفکر این را نیز گفت که بدون شک استاندار ملاحظات درون استانی و توازن منطقه‌ای را در انتخاب مدیران ملحوظ نظر خواهند داشت و مجمع نمایندگان هم با نظر استاندار و مجموعه دولت برای کمک به توسعه استان همراهی لازم را خواهند داشت.
این سخنان در حالی مطرح است که تاکنون سهمی برای شهرستان‌های باشن و گچساران در نظر گرفته نشده است. برخی از کاربران فضای مجازی ضمن انتقاد از گفته‌های روشنفکر گفته‌اند که سهم گچساران و باشت نادیده گرفته شده و اغلب انتصابات قومی و طایفه‌ای بوده است.
یکی از کاربران فضای مجازی در انتقاد از مصاحبه اخیر روشنفکر نوشت: نگفتن این مطلب خیلی عاقلانه‌تر بود تا گفتنش. این مطلب مثل روز روشنه. این نماینده بااین وضع کنونی و این همه انتصابات و دفاع از آن توسط طرفداران و تیم رسانه‌ای ایشون، نوعی توهین به مردم است. این موضوع شده مسأله دم خروس و قسم حضرت عباس. حالا ببینیم تیم رسانه‌ای که این همه از انتصابات دفاع و حق خود میدانستند، حالا چه خواهند گفت. سیاست و سیاستمدار واقعی کسی است که کارها و اقدامات خود را طوری انجام دهد که کسی نتواند متوجه شود و در هیچ شرایطی کسی نتواند تحلیلش کند.
یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: فکر کنم هر آدم عاقلی اینگونه مصاحبه‌ها را قبول ندارد و از طرفی توقع اینگونه مصاحبه‌ها را از نمایندگان ندارند. چون در جامعه مطرح هست و همه هم اقرار می کنند که نمایندگان بر انتصابات دخالت می‌کنند. در حقیقت باید گفت که نمایندگان، نماینده دولتند یعنی وکیل‌الدوله‌اند. این را مردم می‌گویند.
یکی دیگر از کابران فضای مجازی در مطلبی با عنوان «انتصابات فامیلی و التهابات آینده» نوشت: بی‌شک انتخابات و امنیت برگزاری آن در جوامعی که در حال تمرین و گذار به دموکراسی هستند، مؤلفه مهمی است که کارگزاران باید تمهیدات صیانت از آن را به شکل دقیق و هوشمندانه تامین و تضمین نمایند.
از این منظر انتخاب و انتصاب متولیان و مجریان انتخابات از مهمترین پارامترهایی است که می‌تواند از وقوع بحران‌ها، تخلفات و به تبع آن اعتراضات و آشوب‌های قبل، حین و بعد از انتخابات جلوگیری نماید.
با این پیشفرض، در شرایط فعلی انتصابات اخیر فرمانداران شهرستان‌های دنا و بویراحمد و مارگون خلاف این رویه پیشگیرانه و اعتمادآفرین را اثبات می‌نماید. به‌ویژه آن‌که رابطه نسبی و فامیلی نزدیک فرماندار جدیدالانتصاب شهرستان دنا، با نماینده فعلی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که خود بی‌شک یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات مجلس آینده خواهد بود، می‌تواند محل و محمل چالش‌ها و شرایط خطرناک و ملتهب انتخابات آینده و تبعات آن در این شهرستان‌ها باشد. فرماندار علی‌القاعده مجری و مسئول برگزاری  انتخابات  و صیانت از روند برگزاری و همچنین آرای ماخوذه که به منزله حق‌الناس است، خواهد بود.
در شرایط کنونی به نظر می‌رسد فشارها و دخالت‌های نماینده در نصب فرماندارانی که نسبت خویشاوندی و همراهی جریانی و قومی با ایشان دارند، خلاف تأکیدات صریح شورای نگهبان در عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها و پرداختن به وظیفه قانونی نمایندگان که همانا نظارت و پیگیری تصویب و اجرای قوانین توسط دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات و معظلات مبتلابه مردم و کشور است بوده و می‌تواند شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون را به انشقاق، تفرقه، بدگمانی و اختلافات نگران کننده و مهلک سوق دهد.
آنچه به اختصار بیان گردید پیش‌زمینه وقوع بحران‌ها و چالش‌های خودساخته‌ای است که نهادهای نظارتی و امنیتی و به‌ویژه استاندار محترم می‌تواند با بازنگری و تمهید و پیشگیری از وقوع آن جلوگیری نماید.
کاربر دیگری در فضای مجازی نوشت: به‌عنوان کسی که طرفدار آرامش و امنیت ایران عزیز و وحدت همه گروه‌های سیاسی و طایفه‌ای و قومیتی در ایران سربلند تحت زعامت ولی امر مسلمین و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی می‌باشم، عرض می‌‎کنم که در دوره‌های گذشته اگر انتصابی صورت می‌گرفت، سعی می‌شد از ظرفیت همه طوایف استان و نخبگان علمی و سیاسی استان استفاده شود و توازن در حد ممکن بین نقاط مختلف استان و حتی مناطق مختلف یک حوزه انتخاباتی تا حدود زیادی با شدت و ضعف رعایت شود، ولی الأن متاسفانه انتصابات بیشتر به سمتی پیش می‌رود که گویا دو نماینده بویراحمد و کهگیلویه متوجه نیستند که کوبیدن بر طبل قومیت‌گرایی و طایفه‌محوری می‌تواند یکی از آن گسل‌های خطرناکی باشد که رهبری معظم نسبت به فعال کردن این گونه گسل‌ها هشدار داده‌اند.
همه می‌دانیم بافت قومیتی و عشیره‎‌ای مخصوصاً در استان ما چنین خطاهای فاحشی را نمی‌پذیرد و نقش استاندار باید در این جا پررنگ می‌بود و به‌عنوان نماینده ارشد و عالی دولت باید سعی می‌نمود این توازن طایفه‌ای، ایلی و منطقه‌ای رعایت شود.
شاید عزیزی پاسخ دهند که این رویه معمول همه دوره‌های قبل بوده است؛ اما این طور نیست. نمایندگان قبل سعی می‌کردند از همه ظرفیت‌های استان و ظرفیت همه طوایف و ایلات که همسو با آنان در مسائل سیاسی بودند با شدت و ضعف استفاده کنند.
ولی الان آش آنقدر شور شده که صدای مدیر کل انتخابات شورای نگهبان را هم درآورده است و حتی تهدید به رد صلاحیت نمایندگانی که مبنای انتصابات آنها (گرچه وظیفه نماینده به صراحت قانونگذاری و نظارت است و نه انتصاب) قومی و طایفه‌ای است، کرده است.
انتصاباتی که فقط رنگ و بوی ایلی و عشیره‌ای و منطقه‌ای دارد، نمی‌تواند تضمینی برای ارائه خدمت به همه مردم با هر نگاه سیاسی و نژاد و طایفه و ایل باشد و از همه مهمتر مگر می‌شود با چنین وضعی مردم به آینده یک انتخابات سالم و بدون حاشیه امیدوار باشند؟!!!
آقای استاندار هم باید در این رویه انتصاب تجدیدنظر کند و به این سوال مهم در اذهان پاسخ دهد که آیا برای بقای چند روزه بیشتر در این سمت باید استقلال قوه مجریه با آن شعار عدالت‌محوری زیر سوال برود و مهمتر این که آیا متاع ناپایدار و چند روزه این دنیای زودگذر به آن می‌ارزد که آخرت خود را فدای مصالح چند نفر نمایند؟!!!
دولتی که آن همه بر طبل عدالت می‌کوبید و در یک نظرخواهی از مردم می‌خواست که افراد دارای صلاحیت‌های علمی و مدیریتی را برای مسولیت‌ها معرفی نمایند،آیا خروجی لیست‌های مردم همین است که از جیب چند نماینده مجلس بیرون می‌آید؟ آن هم نه کسانی که همسو با شعارهای دولت بلکه اکثر قریب به اتفاق ریشه در قوم و خویش بازی و حاکمیت تیره و طایفه و ایل و عشیره دارد.
آن وقت که دخالت در اجرا برخلاف  وظیفه نمایندگی و صراحت رهبری معظم در عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی، و آن هم نه بر مبنای شایستگی‌ها که بر مبنای طایفه‌سالاری و ایل‌تباری صورت می‌گیرد آیا هم مسولین اجرایی و هم نمایندگان می‌توانند امینان خوبی برای مردم و ضامن خدمت‌رسانی بدون شائبه به همه اقشار مردم با هر رنگ و نژاد و طبقه و تیره و طایفه و ایل باشند؟!!!
آرایش موجود جز یک آرایش انتخاباتی برای تضمین بقای یکی دو نماینده نیست و اما به چه قیمتی؟ به قیمت از بین رفتن اعتماد عمومی، که یا نیامدن پای صندوق رأی نتیجه‌اش است، یا مردم برای صیانت از رأی خود مجبور به تشکیل گروه‌های محل شوند که معلوم نیست به کجا ختم شود.  این وظیفه دولت انقلابی را به شدت سنگین می‌کند و باید جوابگوی عواقب چنین شرایطی و سپردن زمام امور به دست چند نماینده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روشنفکر خودش میدانید آخرین دورش است ونتوانست جواب آن همه الطاف بویراحمد واحد وباعزت رابدهد برای هیچ جای بویراحمد خوب نبود کارایی نداشت جواب کم لطفیهایش را در۱۰۴۲ خواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
/ اگر ایشان حمایت کرده..بابا جز چنتا انصاب کوچک کدوم طایفه گرایی....ما ادوار قبل حداقل چهار مدیرکل داشتیم..الان کمتر
باوی
Iran, Islamic Republic of
باشت و گچساران از اول هم جز کیکیلویه بویراحمد نبوده
محبت
Iran, Islamic Republic of
باشت وگجساران در دوره قبل فقط مستخدمها از خودشان نبودند اینطوری صحبت نکنید فرصت پیدا کنند از این دونماینده طایفه گر قطعا کمتر نیستند...‌
Iran, Islamic Republic of
شماگچسارانی هاخودتونوابادانی میدونید چکار به استان ما دارید
Iran, Islamic Republic of
ادعای انقلابی برای نمایندگان استان فقط حرف مفت هست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینها نماینده هستن .نماینده که زورش به یه مدیر کل نمی رسه ..سه نماینده و یک استاندار و نمی تونن مدیر دارایی تغییر بدن .۶ ماهه که مدیر دارایی اونها سر کار گذاشته و هر کدوم را یه طوری دهنش رو بسته .اگر تونستید تغییرش بدید اسم نماینده بذارید روشون .دارایی یکی از مهمترین دستگاهها این روز ها حال روز خوشی ندارد و در بدترین شرایط هست و پر حاشیه ترین اداره استان ولی هیشکی دنبال نجاتش نیست.
Iran, Islamic Republic of
مهندس قلندری اون موقع که زمان تاجگردون اکثرمدیران استان گچسارانی وباشتی بودند چطورازاین بیانیه ها وخطرات وطایفه گرایی ها هیچ خبری وتیتری نمی زدیدواستارت همین قوم گرایی ازهمان منطقه شروع شد والان دادوهوار می کنی که چه شده های امان امان..
..
Iran, Islamic Republic of
شما در انتخابات گذشته همه می گرفتید هر کسی برود به جز تامرادی کاش الان هم می گرفتید همه انتصابات باید تامرادی باشد
United States
بنازم معتمدي برق را كه تنها مدير استاني أست كه مزد و مردانه در مقابل زياده خواهي اين نمايندگان قوميت طلب ايستاده و فقط به كار و تلاش فكر ميكند كاش چند مدير شجاع و نترس و انقلابي و جهادي مثل ايشان در استان داشتيم
Iran, Islamic Republic of
کجا بود نترس مدیران ناحیه یک و دو یاسوج اژدرهای روشنفکر و موحد هستن این ایستادگی که شما می‌فرمائید کجا بود
Romania
ان دوتا نماینده زرگند نماینده ماتنبله
استان
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر بس کنید
اگه قرار باشه مردم رای بدن به عملکرد عمراتی شما رای خواهند داد نه به تغییر مدیران آن هم از طایفه خاص خودت
مجلس قبلی و مدیران قبلی از همه استان بودند ولی بیشترین کار عمرانی در گچساران بودند
تنگ مهربان هنوز ۵ درصد پیشرفت نداشته
درست فکر کنید و عجولانه عمل نکنید
مردم بویراحمد کاملا از شما دلسرد دلسرد شدند
Iran, Islamic Republic of
فعلا دنبال کار خورزوش واسه معاونت عمرانی
دلی بابای
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر حتی در خواب هم نمایندگی مجلس را نمی دید
استانداری
Iran, Islamic Republic of
انشالله آقای دکتر احمدزاده جلوی یکه تازی روشنفکر را خواهند گرفت تا اینکه حق بقیه استان بخصوص زادگاه خودتون اینطور صفر و نادیده گرفته نشود
تبر به دست و مدیران را قلع و قمع کردن هنر نیست جناب نماینده
مشاوره بد عاقبتی ندارد
فاخری
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر اگر این انتصابات راانجام نده باید بهش خرده بگیریم باید این کارها رابکنه مگه آقایان حکمتیان وحسن زادهاز منابع طبیعی...اقای رحیمی از دانشگاه دولتی...آقایان رهزادی ویوسفی از اداره برق...اقای باقری میراث فرهنگی و......همه از فامیل های آقای زارع نبودند..چرا اون موقع این حرف ها رانمی زدید...ضمن اینکه همین آقایان وطوایفشون بودند که به ایشون رای دادند باید هم حمایت بشن...شما از جای دیگه می سوزین
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نویسنده متن
Iran, Islamic Republic of
سلام، نیروهای کلیدی و مسئول در استان دست کهگیلویه بزرگ هستش و تعدادی هم بویراحمد، طبیعی است که دو شهرستان گچساران و باشت تعطیلند، همین اندک نیروهایی هم که از دو شهرستان گچساران و باشت بودند، عزل شدند، جایگزینشان از کهگیلویه بزرگ و بویراحمد شد!!!!!!!!!!!!! توصیه می شود به شایسته سالاری بیشتر توجه شود و نمایندگان محترم نیز کمتر در عزل و نصبها دخیل باشند.
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1