کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز در جلسه استیضاح شهردار یاسوج؛

تنش شدید در جلسه استیضاح شهرداری یاسوج / نگین تاجی: مقدم مرا با یاد دانشجویان ضعیف می‌اندازد / مقدم: بی‌ادبی کنید جلسه را ترک می‌کنم / اکبری‌تبار: من قانع نشدم / مقدم: صدای دهل از دور خوش است / رونمایی مقدم از پیامک اکبری تبار / ماجرای قراردادهای زیر زمینی چیست

24 فروردين 1399 ساعت 12:08

جلسه استیضاح نستهن مقدم شهردار یاسوج صبح امروز (یکشنبه 24 فروردین ماه 99) در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.


جلسه استیضاح نستهن مقدم شهردار یاسوج صبح امروز (یکشنبه 24 فروردین ماه 99) در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (یکشنبه 24 فروردین ماه 99) با حضور همه اعضای شورای شهر یاسوج، جلسه استیضاح نستهن مقدم شهردار یاسوج در ساختمان شورا برگزار شد.
 در ابتدای این نشست مسعود خوبانی رئیس شورای شهر ضمن خوش خیر مقدم از رسانه‌ها خواست، تا واقعیت‌ها را انعکاس دهند و اظهار داشت: سه ماه قبل قرار بود این جلسه برگزار شود اما یا شهردار نبود یا اعضای شورای شهر زمان کافی نداشتند. اعضا حق دارند به عنوان عضو ناظر مشکلات شهر را از شهردار بپرسند و دوست داریم شهردار نیز پاسخ گو باشد. در این جلسه فقط شهردار باید پاسخ دهد و نیاز به پاسخ‌گویی از سوی معاونین نیست.
رئیس شورای شهر یاسوج ادامه داد: رشد شهرنشینی مشکلات زیادی از جمله ترافیک و مشکلات محیط زیستی ایجاد کرده لذا شهر ما باید به سمت پیشرفت حرکت کند اما سوء مدیریت‌هایی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.
خوبانی عنوان کرد: به شهردار می‌گفتیم از اظهارنظرهای مدیران و سازمان به دلیل ارتباط نزدیک با مردم و اشراف به مشکلات جامعه استفاده کند اما شهردار این کار را نکرد و تلفن را پاسخ‌گو نبود.
وی تصریح کرد: آسفالت یکی از معضلات مناطق مختلف شهر یاسوج بوده، اما کارخانه آسفالت یاسوج فعال نبوده است، همچنین شهردار ظرف دو سال آینده برنامه مدون و چراغ راهی نداشته است.
خوبانی از معاونین شهردار خواست جلسه را ترک کنند که شهردار مخالفت کرد و بیان کرد: من هماهنگ کننده بودم و به تنهایی نمی‌توانم پاسخگوی همه اقدامات صورت گرفته باشم.
 مسعود خوبانی گفت: ۲ عضو شورای شهر از شهردار سؤال دارند و بعد از پاسخگویی شهردار اگر لازم باشد در نشست بعدی معاونین شهردار می‌توانند پاسخگو باشند.
 وی با بیان اینکه رشد شهرنشینی و توسعه آن نیازمند تلاش است و رشد بی رویه شهر یاسوج نیازمند مدیریتی توانمند و پویا است گفت: شهرداری با مشکلات مردم اشنا هست و رفع این مشکلات نیازمند تلاش و مدیریت است.
 رئیس شورای شهر افزود: با سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی مناسب نمی‌توان شهر را توسعه داد.
در ادامه نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با تذکر اینکه مُر قانون رعایت شود گفت: اینجا شهردار باید پاسخ‌گو باشد و به نظرم معاونین نباید در جلسه باشند.
کیوان آشنا در خطاب به نگین تاجی گفت: قرار است جواب سوالاتمان را بگیریم قصد به چالش کشیدن کسی را نداریم. اگر اعضا بدنبال رفع موانع و مشکلات شهر باشند حضور یا عدم حضور معاونین بحثی به وجود نمی‌آورد که در نهایت معاونین در نشست حضور پیدا کردند.
در ادامه علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج سئوالاتی را مطرح کرد و گفت: در ۲۶ آذر ۹۸ سوالاتی پیش آمده که شهردار شفاهی پاسخ داد، اما قانع نشدیم و کار به سؤالات کتبی کشید. ما ۵۷ سؤال در حوزه عمرانی، خدماتی، بهداشتی و فرهنگی و.. داریم که نیاز است شهردار پاسخ‌گو باشد.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: ۳ موضوع انتخاب شهردار، بودجه و عوارض شهرداری کلیت اصلی بوده و در این خصوص شهردار باید نسبت به وضعیت بودجه‌ای و تحقق آن پاسخگوی سؤالات باشد.
وی ادامه داد: یکی از اساسی و اصولی‌ترین موضوعات برای شهرداری نقشه راه است. در سال ۹۷ اعتبارات شهرداری ۱۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و سال ۹۸ اعتبارات سال قبل، ۱۲۰ میلیارد بود اما براساس اطلاعات ناقص که به دلیل عدم اطلاعات کافی از سوی شهردار به ما بود قریب به ۵۰ درصد بودجه سال ۹۷ تحقق یافت و در سال ۹۸ علی‌رغم اینکه ۹ ماه از سال ۹۸ گذشت ۳۵ درصد بودجه تحقق یافت که لازم است شهردار پاسخگو باشد. چرا علی‌رغم تعریف پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، بودجه علمی نیست و منابع مشخص نبود؟
وی گفت: بیشترین نارضایتی بحث مطالبات پیمانکاران است و شهردار باید در خصوص بودجه سال ۹۷ و ۹۸ پاسخ دهد.
وی عنوان کرد: عدم شفافیت در بودجه ریزی و علمی نبودن آن و تحقق نشدن بودجه، اصلی‌ترین سؤال است.
اکبری تبار گفت: نقشه راه اساسی‌ترین محور بوده و براساس آن کار انجام می‌شود که در این خصوص عدم علمی بودن این بودجه ریزی باعث گلایه پیمانکاران و مشکلات توسعه عمرانی شده است.
 
«مقدم در پاسخ گفت: با افتخار می‌گویم و ثابت می‌کنم یاسوج ظرف چند سال اخیر یک کارگاه بزرگ عمرانی بود و با حضور اعضای شورا و رسانه این گفته ما قابل اثبات است.»
وی تصریح کرد: ۴۵ متری شرف‌آباد و زیر تل بزرگترین معبری بود که بعد از ۳۰ سال حاضر شدیم عدم توفیق که عوارضات توسط همین کسانی که سؤال طرح کردند اما نزدیک‌به ۹۰ درصد زمین‌های مردم با رعایت طرح تفضیل تملک شدند.
شهردار یاسوج بیان کرد: پل چهارم قبل از حضورم ۱۸ ماه تعطیل بود اما الان این پل در سه ماه دوم سال زیر بار ترافیک می‌رود. مهم‌ترین دغدغه مردم در حوزه محیط زیست تفکیک بازیافت است که ما سرمایه گذار آوردیم و کارگاه و سوله ۱۰۰ درصد تکمیل شده و نیاز به آب و گاز و خدمات دارد.
وی عنوان کرد: در هیچ دوره‌ای شهرداری ۸۰۰ هزار مترمربع اسفالت انجام نداد که همه این‌ها از اسفالت کارخانه شهرداری است.
شهردار با بیان اینکه همکارانم در شهرداری یاسوج بسیجی، جهادی و شبانه‌روزی کار کردند و اگر توفیقی بود برای همه بود، عنوان کرد: ۲۰ کیلومتر جدول‌گذاری انجام شد که اگر این کار انجام نمی‌شد با بارش‌های سال گذشته شهر را آب می‌برد. اقدامات ما باعث شد در بارش‌های شدید ۲۴ ساعت گذشته محله بختیاری‌ها آرامش داشتند.
مقدم با بیان اینکه نمی‌گذارم خدماتم زیر سؤال برود چرا که عملیات زیباسازی شهر یاسوج با ورود مقدم انجام پذیرفت، گفت: جشنواره دیوارنگاری را در این شهر برگزار کردیم و بجز سؤال کننده از ما در شورا و سایت‌های خبری وابسته انتقاد کردند سایرین استقبال کردند.
مقدم بیان کرد: در سال ۹۷، ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بودجه تحقق پیدا کرد و در سال ۹۸ خود شما اعضای شورا عوارض را خلاف اعلام کردید، حتی استوری هم گذاشتید، وی همچنین این را گفت که ۷۵ درصد بودجه سال ۹۸ نیز تحقق یافت.
  وی افزود: مهم‌ترین دغدغه مردم بحث تفکیک زباله است که با ورود سرمایه گذار نیاز بازیافت شهر مرتفع می‌شود.
   مقدم گفت: ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر یاسوج انجام شد و این کار با اهتمام کارخانه اسفالت این شهرداری انجام شده است.
  وی گفت: کار در شهرداری، جهادی و شبانه ریزی بوده و توانستیم با تهیه قیر رایگان در اسفالت شهر تلاش کنیم.
شهردار یاسوج ادامه داد: با اجرای ۲۰ کیلومتر کانال سازی و رفع مشکلات محله بختیاری‌ها توانستیم ناجی شهر در سیلاب‌های پس از بارش باران در شهر یاسوج باشیم.
   وی با ابراز گلایه از اینکه نگین تاجی با فرافکنی برخی از پروژه‌ها را به سمت شرکت خود می‌خواهد ببرد و برده است گفت: عدم تحقق بودجه در شهرداری یاسوج دلایلی دارد که اعضای شورا از ان مطلع هستند.
 مقدم در خصوص عدم تحقق بودجه سال ۹۸ گفت: در این سال بیش از ۷۵ درصد تحقق پیدا کرده که برخی اعضا به اشتباه عنوان کردند تنها ۳۵ درصد تحقق پیدا کرده است، در سال ۹۷ بیش از ۶۸ میلیارد تومان بودجه جدب شد.
 وی گفت: سؤال کنندگان باعث شدند تا زد و بندها باعث فرار سرمایه گذار شود و امروز شاکی ما در مراجع قضایی هستند.
مقدم گفت: تورم و شرایط بد اقتصادی باعث شد تا نتوانیم صد درصد بودجه‌ها را جذب کنیم.
در ادامه اکبری تبار موضوع عدم رعایت قوانین استخدامی در شهرداری یاسوج را پیش کشید و گفت: افرادی که رشته تحصیلی مرتبط ندارند، و یا افراد قراردادی و شرکتی را به عنوان مدیران شهرداری منصوب کردید که به نامه‌ها و مکاتبات مهم شهرداری دسترسی دارند.
مقدم شهردار یاسوج توضیح داد و گفت: شهرداری یاسوج به دلیل اقداماتی که در گذشته انجام گرفت فاقد نیروی متخصص در بسیاری از پست‌ها بوده است و اکنون هم افرادی حضور دارند که بیش از 10 سال در این پست‌ها قرار دارند.
وی گفت: ما به دلیل مکاتبات دستگاه‌های مربوطه 10 نفر از نیروهای قراردادی و شرکتی که در مسئولیت‌ها قرار داشتند را عزل کردیم.
مقدم گفت: هر گونه استخدام و انتصاب مدیران بر اساس قوانین بوده است. اکبری تبار از صحبت‌های مقدم قانع نشد و گفت: من مکاتبات زیادی دارم که شما خلاف کردید.
اکبری تبار درباره ساماندهی آبشار یاسوج سئوال کرد و گفت: چرا شما به مصوبه شورای تأمین، فنی و شورای شهر در این رابطه عمل نمی‌کنید. مقدم توضیح داد که این کار با جدیت انجام می‌گیرد.
 اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج به ساماندهی جمعه بازار اشاره کرد و گفت: هزار نفر از انسان‌های کم درآمد در این بازار نان می‌خورند و قرار شد که این جمعه بازار را ساماندهی کنید، اما هیچ کاری صورت نگرفت و همیشه آقای شهردار در این باره فقط حرف می زند.
وی با بیان اینکه بیشترین بستگان من در جمعه بازار هستند، تصریح کرد: من دنبال ساماندهی هستم و هزار نفر دنبال نان خوردن هستند. چرا هیچ گونه اقدامی در خصوص ساماندهی این جمعه بازار انجام ندادیم، 57 مصوبه در این رابطه هست که شهردار یاسوج هیچ پاسخی نداده است.
شهردار یاسوج گفت: همه بر خطرناک بودن سازه این جمعه بازارصحه گذاشته‌اند و بحث ساماندهی را در یک کمیته مشترک بررسی کردیم. 900 کسبه را نمی‌توان در یک مکان جا داد.
مقدم گفت: افراد ساکن در جمعه بازار بدنبال اشتغال پایدار هستند و با سرمایه گذاری انجام شده بیش از ۶۰۰ کسبه جمعه بازار می‌توانند در محل ایجاد شده به کار خود ادامه دهند.
 
اکبری تبار در ادامه سئوالی را مبنی بر اینکه چرا شهرداری یاسوج با وجود مصوبات حاضر به راه اندازی تیم فوتبال و هزینه در بحث ورزش نیست، و گفت: آقای اکبری تبار صدای دهل از دور خوش است. من ده‌ها نامه از سوی فدارسیون فوتبال دارم که مطالبات فلان بازیکن و یا کادر تیم فوتبال شهرداری را پرداخت کنید که به جرأت می گویم بیشتر این قراردادها زیر زمینی بوده است. قوانین به شهرداری‌ها اجازه نمی‌دهند که ورزش‌ها را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند.
شهردار یاسوج گفت: به توافق رسیدم که تیم فوتبال شهرداری یاسوج راه اندازی شود، اما مکاتبات دستگاه‌های نظارتی که آمد دیگر کاسه داغ‌تر از آش نشدم. ما به جای باشگاه داری و تیم فوتبال شهرداری به بازی‌های محلی و ... پرداختیم.
مقدم از پیامک اکبری تبار رونمایی در خصوص مخالفت او با تیم شهرداری یاسوج کرد که اکبری تبار در این باره گفت: من با شیوه مدیریت تیم فوتبال شهرداری یاسوج همانند گذشته مخالف بودم و با هیئت مدیره به سبک گذشته مخالف بودم نه با اصل تیم داری.
  وی گفت: اکبری تبار از مخالفین راه اندازی تیم شهرداری و باشگاه فرهنگی ورزشی بوده اما بر اساس مصوبه اجرای آن الزامی است.
 مقدم ادامه داد: با توجه به نامه نگاری‌های وزیر ورزش و جمع اوری تیم‌های شهرداری‌ها، دست ما بسته است و حتی شهرداری با مشکلات قراردادهای زیر زمینی بازیکنان قدیمی تیم شهرداری همچنان دست و پنجه نرم می‌کند.
  وی از ایجاد توافق نامه احداث سینمای یاسوج و مذاکره با تیم داماش گیلان خبر داد.
 اکبری تبار از وجود تبانی در تیم قبلی فوتبال شهرداری خبر داد گفت: چرا باید سرمایه گذار با قیمت بالایی بخواهد مغازه‌ها را در اختیار کسبه جمعه بازار قرار دهد که شهردار در این خصوص گفت قیمت مشخص شده کارشناسی بوده است.
  شهردار گفت: آبشار از نقاط گردشگری و زیبای این شهر بوده که مشکلات ایجاد شده باعث خشک شدن باغات شده و بر اساس مصوبه پروانه‌ها به افراد و مالکان ابشار داده شد.
 اکبری تبار در ادامه سؤالات خود نسبت به عدم پاسخگویی شهردار به وضعیت پول‌های داده شده از طریق مالیات و هزینه ان برای حقوق کارکنان سؤال پرسید که شهردار در این خصوص گفت: ۴۰ درصد بودجه باید در حوزه عمرانی هزینه شود اما حقوق کارگران نیز اولویت بوده که در این خصوص افتخار می‌کنم توانسته‌ام حقوق کارگران را پرداخت کنم.
 مقدم گفت: بر اساس قانون رعایت جابجایی‌های مالی الزامی بوده و در این خصوص براساس قوانین عمل شده است و هیچ پولی برای حقوق از منابع موجود در شهرداری جابجا نشده است.
 اکبری تبار که در پاسخ‌های شهردار عنوان می‌کرد که از پاسخ سؤالات قانع نشدم و خبرنگاران را مخاطب اصلی خود در این نشست می‌دید و در سؤال دیگری از شهردار خواست تا نسبت به حقوق و مزایای عقب مانده کارگران شهرداری روشنگری کنند.
 در ادامه خوبانی به تجمع امروز کارگران سازمان حمل و نقل در جلوی شورای شهر گفت: بیش از ۷۷ میلیارد ریال از بدهی‌های گذشته حقوق کارگران پرداخت شده و حقوق معوق این کارگران به سه ماه رسیده است و در سال ۹۸ توانستیم ۱۳ ماه حقوق پرداخت کنیم.
شهردار یاسوج با اشاره به افزایش خدمات ناوگان شهری گفت: باید این عملکردها گفته شود و مسئله بیمه کارگران ناوگان در نشستی بررسی می‌شود چرا که بر اساس دستور رئیس جمهور بیمه بیکاری به کارگران بیکار داده می‌شود.
 مقدم با اشاره به فصلی بودن برخی از کارگران گفت: کرونا باعث تعطیلی برخی از مشاغل شده و مصوباتی در این خصوص طرح شد و در این رابطه به زودی مشکلات این کارگران رفع می‌شود.
 شهردار گفت: ذیحساب شورا به شهرداری وارد شده و سؤال کننده پاسخ این سؤالات را دارد اما در پاسخ به آن به زودی این سؤال پاسخ داده می‌شود.
اکبری تبار در دوازدهمین سؤال خود گفت: چرا مدیران غیرمرتبط در نشست‌های تخصصی ادارات شرکت می‌کنند و از شهردار خواست نسبت به این سؤال روشنگری کند.
 خوبانی گفت: در پیج اینستاگرامی شهردار قولهایی داده شد و در ادامه سؤال اکبری تبار گفت چرا باید قول‌های غیرعملی داده شود؟
وی افزود: چرا با مصوبه ما 15 میلیون تومان به رئیس دفترتان پول می‌دهید اما مبلغ ۱۰ میلیون به شهرداری را که قول داده شده بود پرداخت نمی‌شود.
 شهردار گفت: به قانون پایبند هستم و این مبلغ بر اساس مصوبات پرداخت می‌شود و رضایت افراد برایم مهم نیست زیرا مشکلات شهرداری و شهروندی اولویت است.
 هدایت اکبری دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت: بزرگ‌ترین کمک در دور پنجم به آموزش و پرورش شد و در خصوص پرداخت عوارض مصوبات خوبی انجام شد.
  شهردار گفت: برخی از اعضای شورای شهر در آرامستان ذینفع بوده و در جاهایی منافع شهروندی را عنوان می‌کنند.
 مقدم در پاسخ به سؤال اکبری تبار در خصوص وضعیت پارکینگ شهر یاسوج گفت: طرح ساماندهی ترافیک و پارکینگ و پایش تصویری با حضور مشاور قوی انجام شده و با هماهنگی استاندار با سرمایه گذاری به روش بی اُ تی برای پایش تصویری مذاکره شده است.
شهردار یاسوج در ادامه گفت: خط کشی خیابان، ایجاد پارکینگ، نصب تجهیزات ترافیکی در برنامه کاری سال ۹۹ شهرداری بوده و در این خصوص اهتمام دارد و با مجوز شورا پارکینگی روبروی بیمارستان شهرداری راه اندازی می‌شود.
بعد از صحبت‌های اکبری تبار، فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نستهن مقدم من را یاد دانشجویان ضعیف و تنبل می اندازید که با وجود رساندن تقلب باز هم رفوزه می شود. این صحبت باعث جدل کلامی شدید مقدم و نگین تاج شد و مقدم شهردار یاسوج خطاب به نگین تاجی گفت: بی ادب کردی جلسه را ترک می کنیم ( تنش شدید در جلسه)
  نگین تاجی با بیان اینکه شهردار ضعیف پاسخ بدهید! شهردار ضعیف کسی است که مردم عملکرد او را می‌بینند و پروژه‌های بزرگی است که در حال اجرا است و چشم شما می‌بیند که چه پروژه‌های افتتاح می‌شود.
 شهردار گفت: جالب است، کسی که در شورا نیست چطور سؤال کننده است.
کیوان آشنا تذکر داد و گفت: شما نمی‌توانید عملکرد را مشخص کنید زیرا شورا اعضای مختلفی دارد که در این موقع، نگین تاجی این عضو شورای شهر را عوام فریب خطاب قرار داد.
  نگین تاجی از شهردار پرسید: دلایل عدم بازگشایی خیابان جمهوری چیست؟
 نستهن مقدم در پاسخ نگین تاجی گفت: اعتبار موجود هزینه کمتر از ۳ درصد املاک موجود این خیابان است و به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پول برای تصرف املاک نیاز است.
شهردار یاسوج در ادامه گفت: سنگ بزرگ نشانه نزدن است و باید به سایر پروژه‌ها رسیدگی کرد تا با تحقق اعتبار لازم به سراغ این پروژه برویم.
 وی افزود: نباید بدنبال قراردادهای گلستان بود بلکه باید با کار کارشناسی بدنبال توسعه باشیم که برای ایندگان مشکل ایجاد نشود.

ادامه دارد ...


کد مطلب: 419760

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/419760/تنش-شدید-جلسه-استیضاح-شهرداری-یاسوج-نگین-تاجی-مقدم-مرا-یاد-دانشجویان-ضعیف-می-اندازد-بی-ادبی-کنید-ترک-می-کنم-اکبری-تبار-قانع-نشدم-صدای-دهل-دور-خوش-رونمایی-پیامک-اکبری-تبار-ماجرای-قراردادهای-زیر-زمینی-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1