تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۶۸۳۶۶
یادداشت؛

نادر منتظریان؛ فرصتی که تکرار نخواهد شد

۲۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نادر منتظریان؛ فرصتی که تکرار نخواهد شد
کبنا ؛آنچنان که در قانون اساسی آمده نمایندگان دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت را بر عهده دارند. سابقه اجرایی منتظریان در لایه‌های امنیتی با وظیفه نظارتی و سابقه تحصیلی او در رشته حقوق با وظیفه قانون‌گذاری مجلس همسویی دارد.
توسعه پدیدار نخواهد شد مگر این‌که پیش از آن امنیت فراهم شده باشد. شاید در وهله نخست، اهمیتِ پدیده‌ای همچون امنیت به چشم نیاید و آن‌چنان که باید درک نشود، اما به محض این‌که اندکی احساس ناامنی در بین شهروندان شکل گیرد، آن‌گاه اهمیت امنیت آشکار می‌شود. بسیاری از نظریه‌پردازان حوزه توسعه، امنیت را پیش‌نیاز توسعه می‌دانند و معتقدند تا زمانی که امنیت یک جامعه و مهم‌تر از آن احساس امنیت شهروندان تأمین نشود، نمی‌توان به توسعه، حتی فکر کرد. در سطح میانی نیز اهمیت امنیت بر کسی پوشیده نیست؛ تا زمانی که امنیت در یک شهر و یا استان تأمین نشود، نمی‌توان‌امیدی به توسعه اقتصادی در آن‌جا داشت.
این موضوع را آبراهام مازلو به شکل دیگری در هرم نیاز‌های انسانی نشان داده است. به گفته این روانشناس، انسان پنج دسته نیاز دارد که نیاز‌های مربوط به امنیت، بعد از نیاز‌های فیزیولوژیک و در دسته دوم قرار دارد. تا زمانی که نیاز‌های مربوط به امنیت رفع نشود، نیاز به عشق، نیاز به احترام و در نهایت نیاز به خودشکوفایی مطرح نخواهد شد. بنابراین، امنیت هم در سطح جمعی و هم در سطوح میانی و فردی، یکی از پیش‌نیاز‌های مهم و اساسی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کم‌برخوردار و توسعه‌نیافته کشور، با وجود آن‌که از منابع بسیاری برخوردار است، تاکنون نتوانسته به توسعه دست یابد؛ کمتر سرمایه‌گذاری حاضر است سرمایه خود را به این استان بیاورد. چرا که پیشاپیش، این‌ایده به او تحمیل شده که کهگیلویه و بویراحمد استان امنی برای سرمایه‌گذاری نیست. واضح است که امنیت صرفاً با وجود یا عدم جنگ و درگیری فیزیکی سنجیده نمی‌شود. پدیده‌ای که بسیاری اوقات از کنار آن به راحتی عبور می‌شود، احساس امنیت است. این استان با وجود آن‌که از شاخص‌های امنیت برخوردار است، اما احساس امنیت در آن به اندازه کافی نیست و گاهی اوقات رفتار‌های نادرست برخی مدیران و مسئولین استانی و گاهی نیز رسانه‌ها به این احساس ناامنی دامن زده‌اند. به گفته اقتصاددانان نیز سرمایه‌گذار به شدت ترسو است و هر جا احساس ناامنی کند وارد نمی‌شود. بنابراین چندان غیرقابل فهم نیست که چرا سرمایه‌گذران کهگیلویه و بویراحمد را استان امنی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانند. رفتار نامناسب با آن‌ها از سوی سیاسیون و فراری دادن‌شان ناشی از آن است که اهمیت سرمایه‌گذاری در بین این افراد درک نشده است. بنابراین لازم است افرادی در این استان مسئولیت بگیرند، که به صورت تخصصی لایه‌های امنیت و مشتقات آن را درک کرده باشند. کسانی که علاوه بر شناخت امنیت، به صورت تجربی نیز در مناصب امنیتی حضور داشته باشند.
با وجود اهمیتی که امنیت به عنوان یک بستر اجتماعی لازم و ضروری می‌تواند داشته باشد، در کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه مرکز استان، تاکنون کمتر شاهد آن بوده‌ایم که شخصی با تجربه و تخصص در موضوع امنیت به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند. اما حالا که نادر منتظریان با سابقه سال‌ها کار در بخش‌های مختلف امنیتی به عنوان نامزد انتخابات اعلام حضور کرده است، برخی از ناآگاهان، با برچسب امنیتی سعی بر آن دارند که او را از صحنه خارج کنند. در حالی که شناخت لایه‌های امنیتی یکی از نقاط قوت منتظریان است و می‌توان از این ویژگی به‌عنوان یک فرصت برای برون‌رفت بویراحمد از دور توسعه‌نیافتگی استفاده کرد. فردی که پیچیدگی‌های امنیتی را بشناسد، به‌راحتی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نمی‌سوزاند؛ آن‌چنان که در گذشته دیده‌ایم که با یک سخن نامربوط از سوی یک مسئول، نام کهگیلویه و بویراحمد ماه‌ها بر سر زبان‌ها افتاده و آن را همچون استانی ناامن بازنمایی کرده است.
مهارت چگونه سخن گفتن و نوع استفاده از واژه‌ها شاید در نگاه نخست کم‌اهمیت شمرده شود، اما چنانچه فردی از زیر و بم مسائل امنیتی اطلاع داشته باشد، از هر واژه و جمله‌ای استفاده نمی‌کند. چرا که کلمات بار معنایی دارند و نوع چینش آن‌ها می‌تواند پالس‌های منفی یا مثبت را به افراد مخابره کند. ممکن است استفاده از یک کلمه و یا پرداخت منفی یک اتفاق، سرمایه‌گذاران را فراری دهد. حتی یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس نیز همین کمیسیون امنیت است. بنابراین لازم است کسی که به علم امنیت آگاهی دارد در سطح نمایندگی مجلس حضور پیدا کند.
از سوی دیگر، با وجود آن‌که در بویراحمد، نمایندگان را بیشتر با دخالت‌هایشان در امور اجرایی همچون عزل و نصب‌ها می‌شناسند، اما وظایف آن‌ها ارتباط وثیقی با مقوله امنیت دارد. آنچنان که در قانون اساسی آمده نمایندگان دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت را بر عهده دارند که در هر دو وظیفه، نادر منتظریان تجربه و تخصص دارد. منتظریان علاوه بر این‌که سال‌ها سابقه کار در امور امنیتی دارد، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق نیز هست. بنابراین سابقه اجرایی او در لایه‌های امنیتی با وظیفه نظارتی و سابقه تحصیلی او در رشته حقوق با وظیفه قانونگذاری مجلس، همسویی دارد. ویژگی‌ای که در هیچ‌یک از دیگر نامزد‌های انتخاباتی حوزه بویراحمد، دنا و مارگون دیده نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Russian Federation
آن چنان که از گوشه و کنار و از میان توده ی مردم به گوش می رسد حکایت از پیروزی قطعی منتظریان دارد
میلاد
Iran, Islamic Republic of
منتظریان بهترین و اخرین فرصت استثنایی استان هستش
Ukraine
فصل خفقان به سر آمده الان رویکرد زندگی بانشاط در اولویت هست
آراد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاجی با انصاف کاردان متعلق به همه دل ها
سلام
Iran, Islamic Republic of
هههههه
Iran, Islamic Republic of
اگه امثال ایشون بره مجلس مردم فاتحه خوشون رو بخونن
Iran, Islamic Republic of
این چند سال کارش شده بود ضربه به مردم
الهی
United States
درود بر حاج منتظریان
بویراحمد یه نمایندگی به شما بدهکاره
آرزوی موفقیت
موسوی دشتروم
Iran, Islamic Republic of
به نظرم در مجلسی که اصولگرا هست جناب حاج منتظریان برگ برنده ای برای بویراحمد هست.
بویراحمد علیا باید جلوی یکه تازی طایفه خاص را بگیرد
مارگون
Iran, Islamic Republic of
8سال برای موسوی سر دست میشکوندیم حالا قوم گراشدیم همون که کل نمایندگی اش هم غریب‌پور فرماندارش بود حالا قوم خاص شدیم اصلا شما چه ربطی به بویراحمد دارید شما پا دنا بی هستید ازبویراحمد صحبت نکنید
Iran, Islamic Republic of
هیچ گزینه ای بهتر از نادر منتظریان برای خروج استان از این بن بست عشیره ای و مدیریت فامیلی نداریم و مردم این را هم به خوبی درک کرده اند
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
کبنا نادر برای سوم بجنگه،
Iran, Islamic Republic of
ایقدبنویس وبزن نادرکیه ونادرچیکنه اما جوجن آخرپاییز ایشمارن شب دراز وقلندربیدار تااونموقع بینم هم همیطوری ایزنی نادرچیکنی ؟؟؟؟
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
نادر منتظریان= ستار هدایت خواه و مسعود حسینی و جبهه پایداری و بانیان وضعیت فعلی


همین و بس.....
تاریخ شفاهی
Iran, Islamic Republic of
آخه نادر منتظریان چه سواد و دانش و توانایی دارد؟
از کدام دانشگاه معتبر و قابل قبول مدرک گرفته است؟

اصلأ علم مدیریت و توسعه را در حد مقدماتی هم می داند؟؟؟

خداییش چرا واقعیت ها را به مردم نمی گویید؟؟؟؟؟
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
/
اگر می خواغهید از رفیقتان حمایت کنید، لااقل کمی شم سیاسی داشته باشید و با این زبان سخن مگویید؛ قدری روتوش لازم است
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
منتظریان انسان بسیار شایسته وتوانمندی هست انشا الله موفق میشه
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج نادر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا

بویراحمد واحد و بزرگ
و
دنای سربلند
و
مارگون سرافراز

برای همیشه بساط قوم گرایی را جمع می کنند

فقط حاج نادر منتظریان - یا علی مدد
لودابی
Iran, Islamic Republic of
تشخیص قوم نمیدی،همه ی اقوام محترمند ولی ما بویراحمد را ازیوغ باشت وگچساران نجات دادیم وبه بویراحمد بها واگذاردیم
Iran, Islamic Republic of
والا منتظریان غیرزاز بره من مجلس کارداشتبو سرلو وش نینه
بیژن
Iran, Islamic Republic of
هرکه برود مجلس غیره منتظریان
داناییان چناربرم
Iran, Islamic Republic of
رأی ما فقط حاج مهدی مردی از جنس مردم مظلوم تمام
امیر
Iran, Islamic Republic of
نادر منتظریان مساوی با به عقب بردن بویر احمد به پیش از تاریخ
Iran, Islamic Republic of
هههههههههههه
پکیدم از خنده
فررررررصت خخخخخخخخخ
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه ظرفیت ندارندخواهشاعقل سلیم داشته باشدمردم می‌خوان نفس بکشن
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1