تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۶۵۷۸۰
یادداشتی از سیدعلی عباس محدث؛

براستی چرا مشکلات کهگیلویه بزرگ متعلق به موحد است اما این همه خدمات مربوط به‌ او نیست؟

۶۶
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
براستی چرا مشکلات کهگیلویه بزرگ متعلق به موحد است اما این همه خدمات مربوط به‌ او نیست؟
کبنا ؛
سیدعلی عباس محدث در یادداشتی نوشت: سؤال بسیار قابل تأملی بود که از جانب حامیان حاج آقای موحد مطرح شده و پاسخ به آن می‌تواند پس از سال‌ها، افراد زیادی را از «بَندِ رِقّیَّت» نجات بدهد. حالا که این دوستان ذهن خود را به چالش کشانده‌اند که می‌تواند آغازِ دگراندیشی و تحول‌پذیری به سمت توسعه و پیشرفت کهگیلویه بزرگ باشد، همۀ جریان‌های سیاسی، دانشگاهیان و کسانی که تجربه‌ای در دنیای سیاست دارند، ورود کنند و مسیر همگرایی و شاید رنسانس سیاسی را در منطقه هموار نمایند.
سال‌ها قبل وقتی حاج آقا موحد پشت سر هم و به قول فوتبالی‌ها، چوبله کرد و ۴ بار متوالی، پیروز رقابت سیاسی شد، کمتر کسی فکر می‌کرد بین‌ ایشان و مجلس وقفه‌ای ایجاد شود. حتی وقتی بر اساس تبصره یك ماده ۲۸ قانون انتخابات، به درستی و با عنوان «عدم التزام عملی به دین اسلام و وفاداری به قانون اساسی» رد صلاحیت شد، این شایعه را در کهگیلویه و خوزستان منتشر کردند که آقای موحد به دلیل مشکلات روحی، بیماری و مسائل خانوادگی، قصد شرکت در انتخابات را ندارد. یعنی غوغاطلبانی که موجودیت‌شان به مجلسی بودن حاج آقا بود، نمی‌خواستند در مخیلۀ خود، کسی غیر از‌ایشان، حتی از همان طیف را کاندیدای انتخابات تصور کنند. حق هم دارند. چون در بین این جماعت کسی به غیر از «بله قربان» و «چشم قربان»، ذخیره‌ای از سیاست مترقی و تغییرات بنیادین در خود سراغ ندارد. از این‌ها بگذریم! چرا همه مشکلات کهگیلویه متعلق به موحد است؟
اگر همه آنچه در کهگیلویه‌ای که آقای موحد سابقه ۲۰ سال نمایندگی‌اش را در مجلس شورای اسلامی دارد، کنار بگذاریم، همین تبصره یک ماده ۲۸ قانون انتخابات، مبین بسیاری از دلایل است. به نظرم پاسخ اینکه چرا همه مشکلات کهگیلویه را به حاج آقای موحد نسبت می‌دهند را باید شورای نگهبان بدهد. باید بگویند، چه شد که «عدم التزام عملی به اسلام و وفاداری به قانون اساسی»، ملتزم می‌شود و وفادار می‌ماند؟ قطعاً سخنانِ رقبای حاج آقای موحد در ادوار گذشته مبنی بر بی‌سوادی، بی‌اطلاعی و جهل‌ایشان به قانون، توسعه، مردم و آیندۀ کهگیلویۀ بزرگ در این رد صلاحیت، دخیل بوده است. قطعاً آشوب‌های بعد از انتخابِ مسأله دار‌ ایشان در شهر‌ها و قصبات کهگیلویۀ بزرگ مورد توجه قرار گرفته است. یقیناً فساد‌های اداری و مالی‌ ایشان و منصوبینش در دوایر دولتی مورد توجه بوده است. بدون شک شعار‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف و اجتماعات گوناگون بویژه در پرتاب لنگ کفش به سمت‌ ایشان پیش از سخنرانی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت در ورزشگاه آزادی دهدشت و شعار‌های «دروغه دورغه» در پاسخ به گزارش عملکرد‌ایشان و...، ملحوظ نظر بوده است. بازی‌هایی که با حذف و جذب‌های موقتیِ جوانانِ مستعد منطقه شد و دخالتی که در حذف بسیاری از نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی کهگیلویۀ بزرگ داشتند، پنهان نبوده است. نقش پررنگ‌ ایشان در اختلافات منطقه‌ای و ایجاد شبهۀ بویراحمدی، ثلاث و طیبی، علیرغم ارتباطات اجتماعی دیرینۀ این ایلات، به مقامات تصمیم گیرنده گزارش شده بود. مهمتر از همه اینکه، فربهی و تفاوت توهین‌آمیز سبک زندگی حاج آقا و اطرافیان، به نسبت عدم تغییر در کیفیت و رفاهیات زندگی مردم کهگیلویۀ بزرگ که معلولِ توسعه نیافتگی، اشاعه فقرِ مطلق و بی‌توجهی به زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی بود، از نگاه تیزبین شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی مغفول نمانده بود. با این تفاصیل، سؤال مهم این است که کیلِ التزام سنجی و قانون گرایی شورای نگهبان چگونه وزن می‌کند که بعضی موقع خیلی زود همتراز می‌شود؟
آیا شورای محترم نگهبان می‌دانند وقتی که حاج آقای موحد از انتخابات حذف شد، جوانِ خوشفکر طیبی در منطقه بویراحمدنشین و نخبه بویراحمدی در منطقه طیبی و حوزه ثلاث مسئولیت گرفت و موفق بود؟ وزرا، مسئولان کشوری و استانداران وقت، بیشترین حضور را در کهگیلویۀ محروم داشتند؟ جاده‌های بین بخشی، شهرستانی و استانی گسترش یافت؟ زیرساخت‌های انرژی به مناطق مختلف گسیل داده شد؟ پتروشیمی از تابلوی خالی و زنگار گرفته به ساخت و ساز و در مدار حرکت قرار گرفت؟ گازکشی که حتی روستا‌ها و بخش‌هایی که بر محور گاز بودند، استفاده‌ای نداشتند، به دوردست‌ترین مناطق انتقال یافت؟ آب از منابع ذخیرۀ آبی مثل سد کوثر به طرف بهمئی و دهدشت و چرام و لنده و... روان شد؟ معادن بهمئی، سرفاریاب، دیشموک و چارؤسا در زیرِ چرخ بلدوزر‌های استخراج معدن، تسلیم شد؟ فسفات چرام از حرف‌های پوسیده و پر ادعا به حقیقت پیوست؟ مدارس و تربیت بدنی و مساجد و دیگر حوزه‌های فرهنگی تحول چشمگیری به خود دیدند؟ رقابتِ سیاسی آرام‌تر، فراگیرتر و احترام‌آمیز شد؟ حذف جریان و افراد از رقابت‌های سیاسی برداشته شد؟ روحیه تحول‌پذیری از افراد خاص به عموم جامعه سرایت کرد؟ انحصار طلبی در استخدام‌ها، بکارگیری نیرو‌های سفارشی و انتصاب مدیران و حتی واگذاری خدمات عمومی به منسوبین، شکسته شد؟ و صد البته همگرایی و اتحاد اجتماعی به کهگیلویه بزرگ برگشت؟
در برداشتی ناصواب، اغواشدگان، ۸ سال(اول و سوم) دورۀ نمایندگی مردِ فراموش نشدنی سیاست استان، حاج بهرام تاجگردون را که همزمان با جنگ و اقتصاد کوپنی بود با دوران سراسر ثبات و جهش و جهادِ بعد از جنگ، مقایسه می‌کنند. یعنی دوره‌ای که تنها مسأله اصلی برای مردم و مسئولان، جنگ بود. گرچه حاج بهرام با آن سواد سیاسی و تسلط بر قانون و برنامه، متأثر از جو نفاق زدۀ چپی‌های کهگیلویه(اصلاح طلبان)، از کتوله‌های دگم و بی‌کفایتی که در حد و اندازه‌اش نبودند، حمایت کرد و برای همیشه چراغ سیاسی‌اش خاموش شد، ولی آنقدر برای مردم وقت گذاشت و همراه بود که هیچگاه از ذهن مردم کهگیلویه پاک نخواهد شد. یا دورۀ نمایندگی حاج آقای موحد را با مدت زمان کوتاه نمایندگی شیخِ ساده لوح و بی‌کفایتِ انحصارطلبان کهگیلویه، شیخ حسینعلی نجفی، که هیچ آگاهی از فرهنگِ مردم شهرستان نداشت ولی می‌خواست مدیریت نظام را در قضیه مک فارلین به چالش بکشاند، مقایسه می‌کنند. او که هم به نیکی، عمر سیاسی‌اش به فنا رفت و هم این لکۀ ننگی که بر دامن مردم فهیم کهگیلویۀ بزرگ بود، خودش و تفکرش و جریانش برای همیشه به محاق رفت و پاک شد، باز در دورانِ جنگ، نماینده بود و خیلی زود هم غروب کرد. اینکه ۱۶ سال نمایندگی مستمر حاج آقای موحد در بهترین دوران سازندگی و با وجود تلاش‌های مجاهدانۀ دستگاه‌های مختلف اداری را با دوران ۱۰ سالۀ نمایندگی قبل از‌ ایشان که تمام اولویت‌ها، به نتیجه رساندن جنگ بود، مقایسه می‌کنند، نوعی پوشش رمال گونه و به اصطلاح «ماست مالی» کردنِ ناکارآمدی‌ایشان است.
بنابراین علت اینکه چرا حاج آقای موحد را عامل مشکلات کهگیلویه معرفی می‌کنند، باید در میزان مسافتِ لنگ کفش‌های پرتاب شده جستجو کرد. باید در میزان برآمدگی شکم برخی دید. باید در تعداد حذف و اخراج و فراری دادن جوانان مستعد، متعهد و تحصیلکرده کهگیلویۀ بزرگ جستجو کرد. باید در گفتمان انتخاباتی‌اش که قبل از رأی‌گیری می‌گفت « با اختلاف...... تعداد اول خواهم بود»، «نیازی به رأی...... ندارم» و «اگر خودم و زنم باشیم، برنده هستم» و... ، ملاحظه نمود. باید در جریانِ جاری ذهن عمومی جامعه جستجو کرد، و اینکه چرا حاج آقای موحد را نمایندۀ کار‌های شخصی می‌دانند. و نهایتاً باید ۱۰ دقیقه بر ۲۰ سال نمایندگی‌اش منصفانه فکر کرد. ضمن اینکه تکرار می‌کنم، مهمتر از درک سناتور زدگان، معرفی پاسخگوی این سؤالات است. پاسخگوی همۀ این بدبختی‌ها و مشکلات تحمیل شده بر کهگیلویۀ بزرگ، قطعاً و یقیناً شورای نگهبان است. چراکه باید به جوانان و کنشگران سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی کهگیلویه بگویند، چگونه ظرفی که از «التزام به دین اسلام و قانون اساسی» در زمان نمایندگی‌اش خالی شده بود، در دوره‌ای که به خلاء رفته بود، پر شد؟
نکته دیگری که مردم کهگیلویۀ بزرگ باید به آن آگاه باشند، بازی مضحکه‌ای است که این روز‌ها عنوان می‌کنند حاج آقای موحد در حوزه ماهشهر، پیش ثبت نام کرده است. در ادامۀ شومن بازی‌های همیشگی، عده‌ای از همراهانش واویلا می‌کنند که عزت(دروغین) رفت، خدمت رفت، منفعت رفت و حاجی باید بماند و کهگیلویه را {در همین آوار}حفظ کند. یا عده‌ای هوار می‌کشند که مردم در مسیر خروجی شهر دهدشت بست نشسته‌اند که حاجی باید برگردد، حاجی باید به اشک‌های نریخته ما توجه کند، حاجی باید {دل زنان و دخترانی را که گوجه چین کرده است، نشکند} و همینجا بماند.
اما‌ ای مردم؛
وقتی سه نفر از فرمانداران کهگیلویۀ بزرگ از خانواده محترمشان هستند و یکی از متدین‌ترین و باسوادترین آن‌ها، فرماندار چرام، علیرغم نظر خودِ حاج آقا، مردم، جمادات، نباتات، گیاهان و در و دیوار ادارات، به دورغ قسم جلاله یاد می‌کند که آقای موحد هیچ نقشی در انتصابات ندارد، کدام آدم عاقلی‌یه همچو جانثاری را ر‌ها می‌کند و به دنبال سرنوشتی نامعلوم می‌رود؟ آیا با وجود حداقل ۵ بخشدار و حداکثرِ مدیران اجرایی که نه از جریان سیاسی یا منطقه و طایفه، بلکه از خانواده‌ایشان هستند، تغییر حوزه انتخابیه، نیرنگ کهنه‌ای نیست؟ گرچه‌ایشان با این تصمیم، ساده انگاری یکی از رقبای مقابل خود را نشانه رفته و به دنبال جوی تفرقه افکنان تا حصول نتیجه است، اما به لطف بلوغ سیاسی جوانانِ کهگیلویۀ بزرگ، رشد خدماتِ زیرساختیِ متنوع و گسترده‌ای که قبل از‌ایشان صورت گرفته، نقاب از چهره‌اش برداشته شد و به غیر از واسطه‌ای برای قومیت و پوششی بر توسعه، هنری از‌ایشان نمایان نمانده است. قطعاً سن بالا و خستگی جسمی، یعنی همان بهانۀ ۱۱ سال پیش، و یا درخواست شیوخ و صاحبان گاومیش‌های ماهشهر، عاملی بر انتخاب حوزه انتخابیه جدیدِ حاج آقای موحد نیست.
بنابراین با این تفکر که اصلاح طلبان نیروی مؤثری برای جذب آراء ندارند و آمدنشان صرفاً برای بیان ضعف‌ها و کاستی‌های دولت و مجلس انقلابی است تا اذهان را برای دورۀ بعد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی فراهم کنند و از طرفی اعلام حضورِ پس از آن همه میثاق نامه و اعلامیه و ادله و نیستم نیستم‌های یکی از رقبا، این موج در فضای فکری حاج آقای موحد ایجاد شده که فعلاً در جایی دیگر در تاریکی بنشیند، و آتش نفاق و خودزنی را در کهگیلویۀ بزرگ فوران نگه بدارد تا زمان مناسب که کاملاً فضای دوقطبی ایجاد و اتحاد رقبای فعلی مثل دوران اصلاح طلبان، به غیرممکن رسید، ورود کند و از آب کَره بگیرد.
امیدوارم که هم ناظران و هم مردم فهیم و همیشه دانای کهگیلویۀ بزرگ بویژه نخبگان و دانشگاهیان بتوانند رهبری جامعه را به نیکی متولی باشند و این پوپولیسم بازی‌هایی که‌یه آدم بیسواد می‌خواهد بر مردم کهگیلویه تحمیل کند، مانع و به حقارت ببرند. ان شاء الله جوانان رسانه‌ای و نخبگان علمی کهگیلویۀ بزرگ، با روشنگری و تصمیم‌سازی قاطع خود، هم سد آبریز را به چرخۀ احداث بر می‌گردانند، هم حرکت به سمت توسعه را آغاز می‌کنند و هم آب مورد نیاز گاومیش‌های ماهشهر را رهاسازی خواهند نمود تا برای همیشه «بَندِ رِقّیَّت» از این جماعت برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
/؟پسر برادر کی بود که از بانک اخراجش کردن؟؟؟تو باید آرزوی رئیس یه شهرستان را باخود بگور ببری انشااله
تامین اجتماعی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
رای دادن به هاشمی و موحد و بزرگواری یعنی خیانت به خودتان و نسل های آینده هر سه بیسواد هستند.
رای دادن به این سه نفر یعنی راضی بودن از وضع موجود
یعنی مهاجرت بیش از ۵۰۰۰۰هزار نفر به یاسوج و بوشهر
یعنی رانت و اختلاس با پیمانکاران
استخدام بی ضابطه(اداره تامین اجتماعی) نمونه اش
بیش از ۱۳ تفر از روستای راک و بخش سوق
خود کرده را تدبیر نیست
نه به این سه نفر هشتگ نه به این سه نفر
Iran, Islamic Republic of
ما نسل دهه شصتی نسل سوخته
به این سه نفر رای نمیدهیم
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
جناب تامرادی
فکر میکنی با این حرف مفت پاسخ دکتر محدث را نوشتی؟
آخه بدبخت، این وسط تو سر پیازی یا ته پیاز
United States
استانی که دلسوز و مثلا دست به قلمش یکی مثل محدث دیگه باید فاتحه پیشرفت درش خوند
خدانگهدار وجدان و اخلاق و انسانیت و اعتقادات
خدانگهدار علم و دانش
Iran, Islamic Republic of
کدوم خدمات حتماً یه چیزی به جیب زدی
م
Iran, Islamic Republic of
شک نکن
Iran, Islamic Republic of
داری از اب کره می گیری
این قبری که امثال شما میخواهند برایش شیون کن جمع کنن مرده توش نیست...همین شماها بودید که موحدها و هاشمی ها را برجسته کردید و الان برای منافعتان قلم چرخانی میکنید.فکر نکنید فقط خودتان بلدید اشک از قلم بگیرید خیلی ها هستند که دیگر حوصله ی مشغله ی شماها را ندارند وگرنه این نه ان ابی است که اتش را کند خاموش...
دیانت
Iran, Islamic Republic of
موحد فقط برای امثال شما خوبه نه برای کهگیلویه
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نمیدونی چی نوشتی یه کم مطالعه کن بعد یه کم بنویس
Iran, Islamic Republic of
تاریخ کهگیلویه و بویراحمد سراسر خیانت بوده وهست و خواهد بود .
Iran, Islamic Republic of
هیچکس مثل موحد نمیتونست اینقد زیبا و شیبا کهگیلویه بزرگ رو تا این حد خوار و ذلیل کنه،شاهکاره واقعا
میرزا
United Kingdom
جناب نخود هر آش از کدوم خدمات حرف میزنی؟اگه خدمتی انجام دادن چرا حال و روز کهگیلویه بزرگ این شده؟چرا این همه مهاجر داریم؟چرا این همه خودکشی داریم؟چرا سیمای شهر و دیارمان این چنین بی روح و عقب مانده هست؟؟؟چرا ...
بنده‌خدا
Iran, Islamic Republic of
درحقیقت‌من‌یک‌غریبه‌ام‌فقط‌برام‌سئوال‌هست
که‌نماینده‌کهگلویه‌سرش‌روتومجلس‌سفید
کرده،اما‌سفری‌به‌منطقه‌کهگلویه‌داشتم.
باورم‌نمی‌شدکه‌کهگلویه‌اینقدر‌متروکه‌باشه
خدایی‌این‌شخصیت‌طی‌این‌سالها‌چه‌خدماتی
به‌این‌مردم‌مظلوم‌رسانده؟؟؟؟؟.
علی
Iran, Islamic Republic of
ایشون رو به پایان هست افرین وصددرود براین قلم رسا وشیوا که حقایق را عنوان نمودی قرار بود عزت برگردد اما ابریز معامله شد فرودگاه به کما رفت نیروگاه حذف شد سیمان سپو هیچ شد گنج تل کلی دشت مازه به جای پتروشیمی دشت مازه بیرون کشیده شد وورودی های دهشت به خاک سیاه نشانده شد خدایا تو خودت تقاص آه وناله زنان ودختران گوجه چین رابگیر
Iran, Islamic Republic of
علی عباس خان به چه قیمتی وبا چه دلیل وسند ومدرکی چنین زمین وزمان را به باد افترا وتهمت وتخریب بستی اصلا تو کی هستی ودر چه جایگاهی هستی که تایید بکنی ش د ...البته تو تقصیری نداری باید به یک بهانه ای عقده گشایی کنی ..ای ...عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ...عرض خود می بری وزحمت ما می داری
برج الا
Iran, Islamic Republic of
// برا امتیازی ۲۰سال این آقا کهگیلویه رو به قهقرا برده
پرستار
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه مُرد توسط موحد
دهدشتی ۵۰ ساله
Iran, Islamic Republic of
خداگواه هست فرهنگی بازنشسته هستم بی چشمداشت وغرض به هیچ کدام یک ازمنتخبین قصد بی ادبی ندارم ولی ازانجا که موحد نزدیک به پنج الی ۶ دور نمایندگی وپست های دیگر طی چهل سال صورت گرفته ازجمله دشت های بی اب .روستاهای که اب شرب ندارن .جوانان اواره درگرمای عسلویه ودختران وزنان دردشت های سرسبز خوزستان گوجه وهندونه می چینند .واب سدها ومعدن سرفاریاب وکارخانه سیمان از شهرستان های همجوار سر درمیاره وبالاخص فرار ومهاجرت ومتروکه شدن شهر مطلوم کهیلویه ولنده وسوق وحوزه ثلاث که نیم فصل ازسال مردانش زن وفرزند را برای لقمه نانی رها می کنند به خدا درزمان طاعوت تاالان که پنجاه سال ازعمرم میگذر ه جز محرومیت خاطره ای ندارم ..یاعلی خدا وند ایشان را نگه بدارد برای ایندگان
داریوش
Iran, Islamic Republic of
موحد فقط توانست بانام کهگیلویه کوچک ۷۰الی ۸۰ هزارنفری را بزرگ کند واز موحد بپرسین این کهگیلویه بزرگ که میگن منظورش چیست یا شاید ازنظر کلمات ک و ه گ ی ل و ی ه اره بزرگه...امید وارم مردم استان سر عقل بیایند و عاقلانه عمل کنند واز طائفه گرایی بپرهیزند ورای خود را به یه آدم کاردان بدن نه این که فلانی است و پسر فلانی واز طائفه بهمانی است ..جو گیر بشن رای و شهر خود را به نابودی بکشن در ضمن اگه آقای موحد خواستن کهگیلویه بزرگ را بسازن باید اقتصاد درست کنند ومردم کهگیلویه را از شهرهای بندری به شهرستان برگرداند .اونوقت شاید شد کهگیلویه نیمه متوسط نه بزرگ
حسین ظ
Iran, Islamic Republic of
عامل عقب ماندگی وبیچارگی کهگیلویه بهمئی چرام ولنده آقای موحدوانتصابهای اخیروفامیل گرایی درعرصه ی سیاست ایشان می باشد.چه ساده بودیم ماکه شعارهای انتخاباتی ایشان راباورکردیم.امادیگه موحدتمام شدومادرروزیازدهم اسفندماه به اونشان خواهیم دادکه حنای اودیگه رنگی نداره.
Abed
Iran, Islamic Republic of
چون ۲۵ ساله که نماینده کهگیلویه بزرگته. ۸سال هم بقیه بودن . حالا سهم کی از مشکلات بیشتره؟
موحدجونت.....!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا نداره محدث
واقعیت رو باید پذیرفت..هیچ نماینده ای از کهگلویه عرضه یک کار عمرانی در دهدشت رو نداشتند..
موحد ۱۶سال نماینده دهدشت هست فقط از رانت خودش برای اقوامش و نور چشمیهاش کار انجام میده بقیه رو اصلا نمیبینه..
اگه قرار بر رای گیری باشه فقط خودم که تا الان منت خدا رو کشیدم والا غیر
Ehsan
Iran, Islamic Republic of
خرزو قربون دهنت .خرزو فدات با مرام
Iran, Islamic Republic of
خدماتش برا چرام چی بوده؟؟؟؟ خیلی از افراد ب علت عدم امکانات ساده جانشونو از دست دادن
فقط کار شخصی انجام میده
معلم
Iran, Islamic Republic of
از نماینده،مدیر،مسئول گرفته تا خبرنگار،نویسنده وقلم زن،شماها بادروغ زنده اید وزندگی می کنید.
منطقه محروم
Iran, Islamic Republic of
موحد در این چند سال بیشتر کار شخصی و یار گیری کرده
موحد کار عمومی چندانی انجام نداده چرا که اگه انجام داده بود بعد چهل سال این وضعیت شهرستان نبود هر روز محروم تر از دیروز امتیاز منابع آب منطقه را واگذار کردن به خوزستان و استان‌ها ی دیگه کشاورزان کهگیلویه هم از بی آبی باید بروند شیراز بهبهان و استانهای همجوار گدایی کار کنند که اونم با منت و بی احترامی و سر زنش همراه ست چرا باید زنان کهگیلویه برای گوجه چینی و هندوانه چینی به بهبهان گچساران. بروند و به آنها بی احترامی بشه و شخصیت آنها و وجهه شهرستان زیر سوال بره چرا در این چند سال نماینده های کهگیلویه تلاش نکردند با توجه به معادن فراوان در شهرستان چند کارخانه بهره برداری احداث کنند که باعث رونق منطقه و کسب و کار منطقه بشه جاده پاتاوه دهدشت یا همون جاده اصفهان بعد از 30سال نسب نیمه افتتاح شد هنوز هم تموم شده و با توجه به باریک بودن جاده جاده ای حادثه خیز است گناه این مردم چیه که اینقدر طرد و فراموش شدن و بی نسیب از این همه سرمایه و نعمت خدادادی کشور که حتی اجنبی‌ها هم از این نعمت ها بهرمند شدن اما ما باید همچنان در محرومیت باشیم
محمد سروش
Iran, Islamic Republic of
اولاً نمیدونم که نظر و انتقاد قبلی من را نمایش دادید یا نه اما
من یه خواهش دیگه همه دارم از اهل قلم کهگیلویه اینکه
قلم هایتان را در گلدان بگذارید و کنار پنجره هر روز یکبار به آن‌ها آب بدهید شاید سبز شدن حد اقل یه کمکی به زیبایی فضای محیط خود و محیط زیست کردید
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط دونی تخریبش کنی
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
این سخن ایشان که گفته خودم و زنم باشیم برنده میشیم برای شورای نگهبان و مسئولین باید قابل تامل باشد و اصل حضور و مشارکت مردم را در انتخابات را زیر سوال برده .و لازمست روشنگری بشود
اکبر
United States
عین حقیق اینطوربو
کهگیلویه عقب افتاده
Iran, Islamic Republic of
سلام سید عزیز سید حمایت سید میکند وبس در تفکر اندیشه و بیان این شخص چیزی جز تعصب وقوم گرایی نیست ایشان انسانی متعصب قوم گرا منفعت طلب هستند و هیچ بینش سیاسی ندارند من یه چوپان هستم وحاظرم با این مرد که به قول خودش سیاسی هستش مناظره داشته باشم 16سال موحد این شهر رابه گورستان بدل کرده دهدشت هیچ فرقی با 30سال پیشش نداره....
Iran, Islamic Republic of
وقتی آدم مثل تو دم از قانون وپیشرفت در دورهایی که موحد نبود میزند باید فاتحه این پیشرفت را خواند توکه لالایی میدونی چرا خوابت نمیاد بیا و ثبت نام کن و بگذار مردم قضاوتت کنند هرچند مردم همه تورامی شناسن مطمئن باش موحد هربار که خودرا درمعرض قضاوت مردم قرار داد مردم بهترین قًضاوت راکردند چون خود بهترین قاضیان هستند بیشتر ازاین خودرا رسوانکن چرا که در ۱۱ اسفند مردم جواب یاوه گویانی همچون جنابعالی را باقاطعیت خواهند دادهرچند تو رای مردم را نمی بینی و برات مردم اهمیتی ندارند
محمد
Iran, Islamic Republic of
این همه نوشتی، یه دونه هم راست میگفتی شاید از انسانیت چیزی میفهمیدی. انسان باشیم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
ک موحد ب مردم مظلوم کهگیلویه کرده تا ۱۰۰سال دیگه هم اثارش پابرجاست ب حامیانش ک برای منفعت شخصی کهگیلویه رو فدا کردن
حسین
Romania
قطعا در همین دنیا خداوند لطمه ای بزرگی ب شما خواهد زد و در آخرت هم باید جوابگو باشی ..شما خبرنگار نیستی فقط یه انسان نون رو ب نرخ روز میگیری متوجه ای که چ میگم ..چقد میگیری که دنیا و آخرت رو می‌فروشی بدان اگه مجردی زندگی درست نخواهی کرد و اگه متاهلی این ...همش دار دوای فرزندانت می‌شود وبس ..انشالله
رسول
Iran, Islamic Republic of
راستیش حااج آقادیگه پیرجسمی شده امادارای تجربه کاری مفیدی است اما اگرخودش وحامیان فرصت را به نخبگان سیاسی متخصص بدهند براستی ایثارمیکنند
آمدن ایشان هم دلیل احساس تعهداست و هم احساس مسولیت
اما ازطرفی هم انحصارطلبی است وهم بی اعتمادی به نخبگان
تصمیم انتخاب بامردم است
همت
Iran, Islamic Republic of
واقعا دمت گرم برادر✍️👌🙏
Iran, Islamic Republic of
۲۴ سال وعد ها ی سرخرمنی .دوران بزن در رو تمام شد
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ نماینده نداره .هر روز فقیر تر و محروم تر
Iran, Islamic Republic of
اقایانیکه چندین سال مردم را الاف کردند تو را به خدا دیگه بسه بزارید تا افراد کار بلد و دلسوز بیایند به داد این استان برسند .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شما آقای داغ تر از آش من از روستای آقای موحد می‌نویسم اما هیچ سایت روزنامه ای آن را نشر نخواهد کرد چراکه اینا که شما میگوید ومینویسند همه سیاسی هست وخواهشا خدمات جمهوری اسلامی رو تواین 42سال به راحتی به پای شخص نذار ایشان فقط و فقط با حمایت اقلیت در رفاه و ثروتمند و گاهی با راضی نگه داشت یه نفر از هر ایل و تبار به مجلس رفت
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
فردای قیامت موحد باید جوابگو ی این همه جوان بیکار باشه که به جرم فرزند لیدر ایشان نبودن جایی استخدام نشدن
اما فرزندان و اعضای خانواده لیدر های ایشان درادارات بدون آزمون استخدام شدند
واقعا وقتی موقع نماز موحد سر بر سجده می گذارد خودش به این موضوع فکر می کند؟ که گناه بقیه چیست؟
چرا باید از یک خانواده چند نفر را استخدام کنم اما بقیه هیچ
خدایی دهدشت را موحد نابود کرد اما خداوند جای حق نشسته و چوب خدا صدا ندارد
سهم کهگیلویه از سفر ریاست جمهوری افتتاح صوری جاده پاتاوه دهدشت بوده که پلیس راه اجازه تردد اتوبوس ها را در این جاده نمیده
واقعا چرا ؟ گناه مردم کهگیلویه چیست؟ بیست سال گذشته چه کار کردی برای کهگیلویه


خدایا خودت عاقبت ما را ختم به خیر کن
حزب باد
United States
جناب حداقل شرافت قلم را رعایت کن اگه هم با کیبورد تایپ کردی شرافت کیبورد و حروف را رعایت میکردی.
کهگیلویه بیکارتربن و محروم ترین و افسرده ترین و فراموش شده ترین و بیمارترین منطقه ایرانه.
حداقل مطالعه کن و با وجدان عقل و عقل وجدانی مطلب بنویس.
حمید
Iran, Islamic Republic of
نخبه هایه بی سوادی که پشت ادمهایه فرسوده به درایت دارن از خدمات حرف میزنن.خدماتی که از جان دل مردم کهگیلویه برمیدارن و به خوزستان اباد میفرستن.خدا لعنتتون کنه به روزسیاه بشینین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بیست سال هست که کهگیلویه متروکه کرده وتمام مردمش به شهرها مهاجرت کردن تفاوت های فرهنگی در شهر یاسوج بیداد می کند
غریبه
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی اول یه تحقیق کن تمام امتیازات سد فروخته شده
ساعت ۴ صبح بلند شو برو خروجی دهدشت به سمت بهبهان را نگاه چقدر زن بچه میرن گوجه چینی این مردم باید تا کی تاوان بدن یکم خجالت بکشین
امیر
Brazil
وجدانت کجا رفته آقا
حمید
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین خیانت به کهگیلویه روموحدکرده. ول هم نمیکنه،
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدایی تا کی باید عده ای از بخش،بویراحمد نمیدونم ثلاث طیبی ویا بویراحمد اولیا و سفلی ماهی خویش را از اب گل الود بگیرند تا کجا اخ از،اینهمه درد رنج چگونه فریاد بکشیم با چه صدایی داد بزنیم که به گوش همه برسد تا همه این مرزبندی ها بشکنه تا مردم این دو شهرشتان بزرگ استان بفهمند ای مردم همه نبوغ و شایستگی موحد همین نبود که دیدید ایا یک تاجگردون در این دو شهرستان نیست که همه اش شده حاج اقا سناتور ویا زارع و روشنفکر که نمیدونه ملیارد چند صفر داره وبا اومدنشون هزران نفاق و شکاف در جامعه ایجاد کردند اون از هدایت خواه که فقط بخشی از جامعه را خودی میدید بقیه را ناشایست میدید مردم تو را خدا به فکر های جدید و افراد متخصص و ترجیحا اقتصاد دان فکر کنید نه افرادی که با شعارهای نخ نما و پوسیده استان ما را بسمت طایفه گری نمیدونم ثلاث وبالا وپائین تقسیم کردن
Iran, Islamic Republic of
یه جوری میگن موحد باعث عقب موندگی کهگیلویه هست انگار بقیه ی جاها بهشت خاورمیانه هست
بذارین مردم با دردشون بسازن از امثال شماها ابی گرم نمیشه...فقط گروه و دسته برای منافعتون راه میندازین که سر مردم شیره بمالین اگه راست میگین از ساختارهای غلط سیاسی انتقاد کنید نه افراد که خروجی ان ساختار های غلط هستند
مبارزه با معلول که منطقی نیست جناب محدت قلم فرسا...اصلا مردم حوصله ی خوندن این دراز نویسی های بی خاصیت را ندارن.
Iran, Islamic Republic of
کامنت ها راکه خوندم گویای همه چیزهست وتایید میکنم فرمایشات همشهریانم را ،واقعا ازکدوم خدمت صحبت میکنی که غیرازخودت کسی ندید ،انصاف و وجدان کجارفته که چنین برمیشماری وخدمات وخدمات میکنی اصولا موحد کاری برای پیشرفت کرده وجنسش مال این کارها هست ،بزرگترین خیانتی که به کهگیلویه شده دردوران همین آقا بوده وبدترازآن کسانیکه با باند ورابطه ونهادها ومسئولینی که چنین شخصیتی را بعنوان نماینده ی مردم به مجلس فرستادند ،هردوره فقط وفقط وعده های الکی میده وبعدش که به ریاست میرسه ازدوره ی قبلش بدوبدتر میکنه ومردم رابیچاره ترازقبل میکنه ،خدمت او فقط وفقط به اعوان وانصار مخصوص خودش هست وخدایا هرکسی درهر پست ومنصبی که هست وکمک میکنه به آمدن چنین فردی که برگرده ی مردم سواربشه نیست ونابودش بگردان.
تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
کمایی من روزانه بیش از ۲۰ مرتبه سایت شما باز میکنم
اما برا همیشه قط میکنم سایت سلیقه ایی
چرا کامنتی کا حاوی توهین نیست نمیذاری
حسن
Netherlands
جناب موحد شما هم نماینده بهبهان بودی و هم سالها نماینده کهگیلویه بودی.در طول این سالیان دراز نمایندگی اگر فقط جاده دهدشت به بهبهان رو دوبانده میکردی یا حداقل عریض میکردی ،احتمالا الان فرزند عزیزت مرحوم رضا در قید حیات بود.شما اینقدر سرگرم باندبازی و مست از باده پیروزی بودی و هستی که به همه چیز پشت پا زدی،به اخلاق،دوست و مهم تر از همه مردم محروم کهگیلویه.دیر که شده ولی تا دیرتر نشده ،پا پس بکش و دست از سر این مردم بردار .
Iran, Islamic Republic of
گچساران نفت دارد و یاسوج هم مرکز استان می‌باشد کهگیلویه یه شهرستان بن بستی می‌باشد و موحد هم مقتدر ترین نماینده استان می‌باشد این تخریبها به خاطر ترس از این توانمندی هست هر وقت موحد نماینده کهگیلویه نبود همه حسرتش را می‌خوردند من خودم با عدل هاشمی بودم چندین مرتبه همان لیدر هایش داد می‌زدند آخ سی موحد بزرگواری هم که فقط شعار میدهد و نمی‌داند که در اطرافش چه میگذرد و به اطرافیان خودش میپردازد وقتی که موحد نماینده بهبهان بود و بزرگواری نماینده کهگیلویه مراجعه کنندگان کهگیلویه ای به موحد بیشتر بودند تا به بزرگواری بزرگواری هم الکی به خاطر ضعف از موحد حرف کارهای اجرایی را میزند و گزنه تو هیچ زمینه ای حرفی برا گفتن نداره هیچ کس شایستگی موحد را ندارد از ترس توانمندیش رسانه های استانی که ربطی به شهرستان ندارند تخریبش میکنند و گرنه چه ربطی به کپنا و سایر رسانه های استانی دارد ایشان نماینده کهگیلویه هستند ترس از قدرت موحد باعث این حاشیه ها هست تا موحد هست هیچ کس شایسته تر از ایشان نیست
Iran, Islamic Republic of
پرفسور خط اول خودت جواب خودت داده
چرا بن بست
Iran, Islamic Republic of
چرا
مرام
Iran, Islamic Republic of
موحد نابودگر کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
دولت مردانی که سالهاباچرخ بی سوادیشون مردم رو له کردن
جز آرزوی مرگ ایشان کاری از دست جوونا برنمیاد
گهیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
بدون شک عامل بدبختی مردم شهرستان های چهار گانه ، موحد و دار و دسته اش می باشد.

خدمات چندسال اخیر هم متعلق به دولت هاست ربطی به مجلس و موحد ندارد.

بدون شک موحد با شکست بزرگ از سیاست کنار گذاشته می‌شود
امان چابلوسی
Romania
خودتان قاضی
محرومیت از در و دیوار کهگیلویه بزرگ؟!! نمی بارد موحد می گفت کهگیلویه (با مشکلات) بزرگ اماکلمه بامشکلات را نمی گفت چرا؟!!
نام
Iran, Islamic Republic of
کاربر خوب.
ای بنازمت
کدوم خدمات که تومیبینی مردم دهدشت نمیبینند
Iran, Islamic Republic of
دزدی فقط بالا رفتن از دیوار مردم نیست
سکوت
Iran, Islamic Republic of
دیگه بشین سرجات باقولای وریس دفترای
Iran, Islamic Republic of
من رای نمیدهم.نمایندگان شخصی وبرای افراد خاص خودشون کار انجام میدن بقیه کشک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موحد چه خدماتی در طول دوره نمایندگی خود به کهگیلویه انجام داد؟ چه هنری دارد؟ فقط رییس اداره ای را بردارد و نالایقی را به جایش منصوب کند؟ بس است. مردم
فکر کنید
عاقل باشید
موحد را طرد کنید
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1