تاریخ انتشار
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۵۰۶۵۰
یادداشتی از سیدعلی عباس محدث؛

چرا همیشه مردم از عزل مسئولان خوشحال هستند

سیدعلی عباس محدث
۵۳
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
چرا همیشه مردم از عزل مسئولان خوشحال هستند
کبنا ؛علی عباس محدث از فعالان اجتماعی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خطاب به سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نوشت:
جناب آقای حسینی
نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای گچساران و باشت.
وقتی به فعالیت رسانه‌های جریان موسوم به انقلابی در ۱۰ سال گذشته می‌نگرم، نتیجه آن را وهم و خیالی می‌بینم که با انتخاب شما و قبل‌تر، با انتخاب دو نماینده دیگر استان و سپس حمایت از رئیس جمهوری که هیچ نقشی در انتخاب وزرا نداشتند، خود را مکلف میدانم اولین نقد را کلی بنویسم و در کنار دیگرانی که یا متعصبانه و یا آگاهانه نقد می‌کنند، مصائب را به مردم بگویم، شاید با تک دوره‌ای شدن نمایندگی‌تان، اقبال نیک، آینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
جناب آقای حسینی؛
چه نیکو سخنی است که «هر کسی را بهر کاری ساختند»، چه متین است که «کار هر کس نیست خرمن کوفتن،،،، گاو نر می‌خواهد و مرد کهن»، چه عبارتی با مفهومی است که «نه هرکه سر بتراشد قلندری داند» و ای کاش بر همان ارزش‌هایی که با بخت بلند بدست آورده بودی، باقی می‌ماندی و داشته‌های خود و پندارهای مردم از خود را، با بی‌تدبیری از کف نمی‌دادی.
یادم هست اون روزهایی که سرمست از پیروزی در میدان بی‌رقیب بودی، به صورت تلفنی توصیه‌هایی را به عرضتان رساندم که مهمترینش، پایبندی بر حفظ ارزش‌هایی بود که برایشان «اون پایتان جا ماند». توصیه دیگرم مغلوب نشدن در مقابل روش‌های کاری نماینده کهگیلویه بزرگ بود. اتفاقاً یادم هست که به شما توصیه کردم که تا می‌توانید از «کارها» و «روش‌»های نماینده کهگیلویه فاصله بگیرید که برای‌تان آبرو و پیروزی به ارمغان نمی‌آورد، بلکه باورهایی که نتیجه ۸ سال دفاع مقدس بود و بخشی هم اعتقادات مذهبی‌تان است، احتمالاً نیز خدشه‌دار و به سخره گرفته می‌شود.
جناب آقای حسینی؛
هرگاه فرصت خدمت به افراد بی‌تدبیر و به ظاهر مقید رسید، همین مصیبت‌ها دامنگیر مردم شد و هر روز باورمان می‌شود که به درستی گفتند که توانایی اداره یه نانوایی را هم ندارید. یقه‌های تا بیخ بسته‌ای که جریان افکار آنان را محدود کرده است و گردن‌های کجی که برای امثال شما اخلاص و برای ملت، خلاصی از درک مردم است و همچنین ناتوانی در تدوین برنامه‌ای برای حل مشکلات جامعه و اصرار و تکرارتان بر بیان نمونه‌هایی از مصائب دوران پیامبران و امامان عزیزمان که روزگارمان هیچ تشابهی با روزگارشان ندارد، برای واماندگی و استیصال مدیریتی و عقلانی شما کفایت دارد.
من و شما و دیگرانی که کربلاهای ۴ و ۵ را تجربه داریم، به خوبی می‌دانیم که در آن روزها، چه مردانی داشتیم که ایستاده بر مرزها جان دادند تا در چنین روزی، زنان و مردان این مِلک، گرفتار بی‌خردی و بی‌تدبیری برخی مدیران بی‌هویت نشوند. اگر نگاهی با ضمیر دل، به تمثال مبارک شهدای جنگ تحمیلی بکنید به شما خواهند گفت که آن روزها عزیزانی بر قافله عشاق، فرماندهی کردند که خود دلداده و شیدای مردم و مملکت شده بودند. کسانی که چشم و گوششان بر ضعیف‌ترین افراد بود تا ذلیل‌ترین نباشند.

به شما گفتم که نماینده کهگیلویه ابتدا باورتان را جستجو می‌کند و آنگاه همانگونه که می‌اندیشید، می‌شود، تا جایی که تنها فقط خود ندانید که چه بر سرتان آمده است. متاسفانه اکنون مردم و جامعه خادمان استان، شما را نه به نام اون «پایی که جاماند»، بلکه به نام این «پایی که کلاً از حقیقت جاماند» می‌شناسند. حقیقت این بود که استاندار این استان در دولت به اصطلاح انقلابی، با مردم باشد نه گرفتار تمامیت خواهی و قوم گرایی‌های نماینده کهگیلویه. حقیقت این بود که مدیران، معاونین و فرمانداران مجموعه استانداری استان حداقل در حد و اندازه مدیران دولت قبل باشند نه بی‌تعهدتر و سست‌تر از آنها!
حقیقت این بود که شماها جای مدیران نخبه را پر کنید نه اینکه یادآور مدیران انتصابی و فامیلگرا باشید!
حقیقت این بود که مردم همیشه مستمند استان، حسرت دوران مدیریت تاجگردون را نخورند. ولی صد حیف از آن همه خلاقیت و نبوغی که تاجگردون داشت و متأسفانه نه خود قدر دانست و نه اطرافیانش از آنچه سهم گرفته بودند، قانع شدند، تا وسعت خدمت از مردم گرفته شد. ای کاش ایشان ارزش خود می‌دانست و در عمل و گفتار گرفتار انساب و انتصابات ناکارآمد نمی‌شد تا همه مردم این استان و کشورمان از وجودشان بهره کافی می‌بردند.
جناب نماینده؛
آیا می‌دانید که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله در مذمت فردی که مسئولیتی را بدون داشتن شایستگی لازم می‌پذیرد، فرمود «مَنْ تَوَلّی عملاً وَ هُوَ یعْلَمُ أنَّهُ لَیسَ لَهُ بِأهْلٍ، فَلْیتُبَّوَءُ مَقْعَدُهُ مِنَ النّارِ»؟ یعنی  هر که ریاست و مسئولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد، در قبر و قیامت جایگاه او پر از آتش خواهد شد.
حتماً می دانید که مسئولیت‌ها در نگاه امام علی (ع) یک امانت است. آنجا که می‌فرماید؛ «بنابراین اگر کسی این امانت کمرشکن را بپذیرد در حالی که می‌داند از نگهداری آن ناتوان است و تواناییِ فردِ دیگری را نادیده بگیرد، در حقیقت به آن امانت خیانت کرده است. چنانکه پیامبر خدا (ص) نیز فرموده است: «هر کس زمامداری قومی را بپذیرد، در حالی که می‌داند در میان آنان کسی شایسته‌تر از او هم وجود دارد، به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت ورزیده است.»
چرا به سخن امام (ره) توجه نمی‌کنید که فرمودند؛
«امید است ملت مبارز و متعهد با مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروه‌ها، آرای خود را به اشخاصی دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند و از تمایلات چپ و راست، بری باشند و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیرخواهی امت معروف و موصوف باشند».
چرا از دهه ۶۰ فقط ظاهرش را همراه دارید؟
مگه رفتارهای غیرقابل قبول شما چیزی از آرمان‌های دهه ۶۰ باقی گذاشته است؟
چرا باید اسم جوانان انقلابی را جوانان ساندیس خور بنامند؟
آیا غیر از این است که فاصله باورهای قلبی مردم و تظاهر به ارزش‌های دینی بعضی مدیران و برخی دوستانتان در استان، عامل بر «زبون درازی» کسانی شده که ذهنشان در منجلاب سیاست زدگی و وابستگی سیاسی غوطه ور است؟
بخدا انصاف نبود که امثال شما در جایگاه غلام تاجگردون (البته هنوز هم منتقد برخی از سوءاستفاده‌هایش هستم) بنشیند؟
انصاف نیست که آقای احمد زاده در صندلی آقای کلانتری بنشیند؟
صندلی که چه عرض کنم، اتاق معاونت سیاسی را که کسی هم نمی‌خرد.
مدیران دولت انقلابی هم یا بنجل‌های جریان اصلاح طلب هستن یا تا روزهای آخر گزینه‌ی مدیریتی اصلاح طلبان بودن، و برخی هم فکر نمی‌کردند که گاهی گذرشان به مرکز استان بیافتد. اگر اینها را در کنار توصیه‌های بی سابقه و مؤکد مقام معظم رهبری به نمایندگان که بعضاً به غیر از دلال بازی در انتصابات، ارزش نام نمایندگی مردم را ندارند، قرار بدهیم، علت نگرانی‌های ملت از نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مسلم می‌شود.
آگه یادتان باشد، در زمان جنگ، آیه‌ی «وَجَعَلْنَا مِنْ بَینِ أَیدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَینَاهُمْ فَهُمْ لَا یبْصِرُونَ»  را می‌خواندیم و معتقد بودیم که چشم دشمن کور می‌شود و ما را نمی‌بینند، و متاسفانه امروز نمی‌دانم در این دوره نمایندگی چه بر سرتان آمده است که وضعیت زندگی مردم و چگونگی مدیریت مدیران را نه می‌بینید و نه صدای ملت را می‌شنوید!!!
جناب حسینی؛
 در بین نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، شاید شما را شاهد عینی شهادت جوانان دهه ۶۰ می‌دانستیم که حقیقت را فدای مصلحت نمی‌کنید ولی متأسفانه عملکردشان مببن این واقعیت است که حضورتان در این حایگاه، کارآیی برای مردم نداشت. نه زبان فصیحی برای حق طلبی دارید، نه شناختی از نیازهای مردم، نه ادله‌ای برای اثبات حقانیت ملت در فکرتان هست و نه از کمترین مبانی قانونی مطلع هستید.
ای کاش از کسی که آگاه بر احوال آشفته ملت و بی خردی بعضی نمایندگان مجلس باشد، می‌پرسیدید که، مگر چه شده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۵ بار برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی و فقط به نمایندگان این دوره از مجلس، توصیه کرده است که در انتصابات دخالت نکنید؟
ای کاش فقط ۵ دقیقه بر این مدت نمایندگی خود فکر می‌کردید.
ای کاش فقط یه بار با گردن راست و سینه صاف جلوی دردمندان بهزیستی و کمیته امداد می‌نشستی تا عمق فاجعه اقتصادی را از مردمی که به اصطلاح آراء کف جامعه را دارند، می‌فهمیدی.
ای کاش فقط می‌دانستی که از نظر علمی، مدیریتی، اجتماعی، سیاسی و فکری با نماینده قبل از خود چند کیلومتر عقب هستی.
ای کاش اگر دوره نمایندگی تاجگردون، اسارت گچساران بود، گچساران را هرگز خدا آزاد نمی‌کرد.
و ای کاش، تا یک روز مانده به آخر کار، برای رضای خدا بر ناتوانی خود آگاه بشوی و زحمت مردم را کم کنی.
و ای کاش این قصه پر غصه‌ی مدیریت در استان ما به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:

نشست صمیمی دو نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس؛ میان سید ناصر و موحد چه گذشت؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بیماری ک ب سیم اخر زد
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
تا کاسه لیسانی را داریم که نه توان فهمیدن دارید و نه از باری که بر شما نهاده اند آگاهید، باید آگاهن جامعه را بیمار بدانید. به راستی که تا خر نباشد، خرسواری هم نیست
روایتگر
Iran, Islamic Republic of
برای نمایندگان و رئیس جمهور متاسفم که نمی توانند در قامت نیروی انقلابی به مردم خدمت کنند. اینها فریبی بزرگی بود که مردم در آن گرفتار شدند. حیف و صد حیف از روحانی و دولتش
دمشناس
Iran, Islamic Republic of
من به انقلابی بودن نمایندگان ناامید هستم.
United States
چرا همش میگید نمایندگان انقلابی
کدوم انقلاب
کدوم تغییر
کدوم سیاست
کدوم پیشرفت
کدوم اقتصاد
کدوم برنامه
کدوم مدیریت ؟؟؟؟
انقلاب تو چی بوده و ما ندیده ایم؟
ی انقلابی سال 57 شد همه پدران و مادران و شاید خود ماها هم بوده ایم.
نمایندگان فعلی تو هیچ زمینه ای تغییر بوجود نیاوردن .
خودشون هم نمیدونن چکار باید بکنند .
مگه اینا نماینده چند نفر هستن تو کل ایران؟

...
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
واقعاگل گفتی حسینی درحدنماینده مجلس نیست واقعاحیف نیست سرصندلی تاحگردون بشینه ا
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود / واقعا ایشان توانایی انتصاب یک مدیر را در استان نداشت و ندارد بعضی ها انتصاب استاندار را به ایشان نسبت می دهند که ایشان صد درصد مخالف احمد زاده بود به دو دلیل احمد زاده استاندار شد اول اینکه آقای رئیس جوهور مهره چینی های خود را حتی الامکان از قوه قضائیه استان مقدس و دانشگاه امام صادق انتخاب کردند که/از بنده قوه قضائیه بود دوما احمدزاده از مریدان و مخلصان اقای موحد است هیات و ممات سیاسی و اجتماعی خود را مدیون آقای موحد است که آقای موحد هم از بدنه قوه قضائیه می باشد و خیلی نزدیک به رئیس جمهور بود ایشان استاندار شد ...
گچسارانی بلاتکلیف
Iran, Islamic Republic of
اولا در طول عمر کبنا نیوز مطلبی با این شجاعت و شفافیت نخوانده بودم . اکنون چند ماهی است که با فرماندار گچساران مشکی دارم چون ایشون میگه من قوانین و دستورالعمل های دولت قبل را قبول ندارم . با مراجعه به بازرسی استانداری هم گفتند از ما هم نمی پذیرد برو دیوان شکایت کن .به دفتر نماینده مراجعه کردم گفتند اکنون شش ماه است که هرچه اصرار و التماس میکنیم حاضر نمی‌شود دو ساعت دفتر بیاید چون می‌ترسد مردم برای گرفتن نامه های شش ماه خود به دفتر بیایند بینی و بین الله بزرگترین / به دلیل ندانم کاری به این شهرستان و طیف اصولگرا کردند . دو سال دیگه نتیجه معلوم میشه .
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت بیامرزه
رسول
Iran, Islamic Republic of
این در سودای کدام مدیر کلی بوده که نشده
حیف نون
Iran, Islamic Republic of
ایشان در سودای آدم کردن امثال شما بود که تو این جاممعه که امثال شناسانه براشون صادر شده، نمی شود و نمی تواند...
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث عزیز درود بر شرفتان و قلم توانایتان
سید بزرگوار ناز شصتت را
درسکوت سید ناصر نماینده گچساران و موحد نماینده کهگیلویه باد وزیدن گرفته است که خوشه چینی همچون روشنفکر نماینده بویراحمد ناتوان تر از دو دیگر با به مشام رسیدن بوی کباب به دنبال انتصاب بادمجان های دور بشقابی که در ادوار گذشته هیچ گونه حمایتی از ایشان نکرده و ضمن قبول نداشتن /د که ایشان نماینده مردم شود بگردد تا شاید شفاعتی باشد بر زخم بی تدبیری و ناکارامدی خود در انتخابات آتی آنکه خود روزی با شعار دست نوشته دیگران مبنی بر عزت از دست رفته بویراحمد و ناتوان در قراعت آن اکنون عزت بویراحمد را لگد مال کرد، به زعم خود مدیرانی را از تهران به یاسوج آورده ای که برایش فتح الفتوح خواهند کرد مدیرانی که در گردونه بازی با نمایندگان و کاندیدهای احتمالی همه جانبه نگر هستند و برای همه مهره چینی می کنند البته خدا رو شکر این مدیران نیز با اعتماد به نفس کاذب تر از نماینده خود را وام دار هیچ کسی جز توانمندی خود نمی دانند تا گربه را جلوی حجله کشته باشند
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتند به جای اسب شاهی ......ببندید
Iran, Islamic Republic of
ایشون نه نماینده تک دوره ای بلکه نماینده نیم دوره ای خواهد شد و آینده ایشون رو با لقب مینی نماینده خطاب خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
ایشون اگر کاری برای مردم انجام نمی دهد چون انسان بسیار سالمی است به کسی هم کاری ندارد بیچاره ملت بویراحمد که نابود شدند
یلدا
Iran, Islamic Republic of
احسنت،،،،،وقتی میگن زمان همه چیز رو ثابت می‌کنه منظور همینه...تمامی افرادی که دست به دست هم دادن که جناب تاجگردون رو از وکالت به حق وعالی خودشون کنار بزنن تا جای نداشته ی خود را باز کنند،،،الان در حال حاضر چه حالی ووضعی دارند؟؟؟!از بزرگشان که رییس مجلس وشهردار کارنابلد تهران وکوچکشان سید قدرت طلب در استان....وبه حق که چوب خدا صدا ندارد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سید عباس محدث
ظلم
Iran, Islamic Republic of
برادران..شماها سنگین ترین ظلم رو به مردم گچساران و باشت کردید و حق الناس رو لگد مال کردید یقینا روز قیامت جواب خواهید داد
محمددانش
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم باید بدانید انسان عاقل وخداشناس نیاز به اندرزوموعظه شماندارداگرباخطه حیطه خودت مشکلی هست حق داری هواربکشی/امااینکه خط قرمز را ردکنی وبه حیطه دیگران سرک بکشی تجاوز به حق هستش ازجبهه جنگ گفتی همه ی مردم ایران در دفاع حق علیه باطل آن زمان متعهدوصمیمی بودندوتاپای خون پیش میرفتندچون تعرض درکاربوداینکه شمابه حوزه انتخابیه دیگران سرک میکشی واهانت میکنی کاری عبث وفضولانه هستش منفعل کردن احساسات مردم شایسته شآن انسان فهمیم نیست وشماازهرطیف ومنصبی هستین حق نداری ادبیات خوب وبدرادرباره مسئولی خارج از محدوده لفاظی کنی واینم بدانیدشماعددی نیستین که به دیگران بتازی
بهزیستی
Romania
بایدبه روشنفکرمی نوشتی که بیشترازهمه درانتصابات دخالت میکند
Iran, Islamic Republic of
درودبر این قلم ..خوب بود .اما عملکرد نماینده بویراحمد هم میگفتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت و قلمت
انصافا حیف نیست در دولت انقلابی.. مدیرکل بشه
انصافا فرمانداران لنده و کهگیلویه و باشت و بهمئی هیچ چیزی از قواعد وزارت کشور را بلد نیستند و فقط گفتار درمانی
Iran, Islamic Republic of
گچساران چی 😅😅😅😅😅🤣
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تومشخص کن اصلا طرفدارکی هستی بعدحرف بزن یکروزطرفدارموحدی یک روزمخالفش یک روزمخالف تاجگردونی یک روز مخالفش تووقتی خودت ثبات نداری نمی تونی دیگران رانقدبکنی
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی آبت را نبود و گر نه شنات بسیار است عزیزم
Iran, Islamic Republic of
دولت رئیسی مردم رو بیچاره کرده .بیشترین ضربه از بی تدبیری دولت رئیسی متوجه اصل نظام است که اگر چاره ای نشود خطرناک است.
Iran, Islamic Republic of
یکی از کامنتها نوشته عملکرد روشن فکر رو هم می نوشتی اقا یا خانم محترم مگر روشن فکر هم عملکرد دارد که این را نوشتی غیر از این است که از عده ای پول می گیرند و انها را مدیر کل می کنند
Iran, Islamic Republic of
.... صحبتهای آقای محدث کدامین منافع شخصی شما را به خط انداخته است کدامین سوء استفاده شما را هدف قرار داده از چه می ترسید اگر ریگی در کفش نداریدآیا ایشون غیر از واقیت را گفتند
Iran, Islamic Republic of
دانشی عزیز پیامبران و معصومین خودشان مبری از مشوری و موضه نمی دانستند و امرهم شوری بینهم چطور شما انسان ناقص را بری از موعظه و مشورت می دانید خودشان ابلاغ سوری برای پنجاه نفر زده اند بعنوان مشاور خدا کنم حضرتعالی مشاور کسی نباشی که با این طرز فکر آن را به بیراهه میبری انسان در هر زمان نیاز به مشاور راهنما دارد اینها که اصلا تخصصی در امورات ندارند چطور نیاز به مشاور و موعظه ندارند
کارمند گچ
Iran, Islamic Republic of
احسنت ....
نماینده ای که بارها سوگند خورده در عزل و نصب ها دخالت نمیکنم .اما بفرمایید چه کسی مانع عزل مدیر بیش از حد ضعیف بهزیستی گچساران شده ؟ مدیری که یک عملکرد مثبت در طول مدیریت خود تاکنون نداشته و به عنوان ضعیف ترین مسئول حال حاضر بهزیستی استان هست ...
غلامیان
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزد شیری که خوردی. همیشه خط شکن این فسادها همیشه جامعه شناسان بودند. سیدجان، آنچه نوشتی حرف تمام مردم استان بویژه مردم گچساران و باشت است. همه ما از این وضعیت و این انتخاب ناراحتیم. آنچنان تیر خلاص را بر پیکر خشک مغزها زدی که حتی کنت و اسپنسر و دورکیم هم ننوشته بودند.
تقوی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای هدایتخواه که گفته بودی گچساران را خدا آزاد کرد، ای خدا هیچ وقت گچساران را آزاد نمی کرد.
کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر برادر عزیزم جناب دکتر محدث. همواره جامعه شناسان را نقش رهبران بیدار و آگاه جامعه را به عهده دارند که بی تردید مطالب شما چنان از پویایی و تبیین علمی برخوردار هستند که آدم لذت می بره بخونه. خداوند رحمت کنه پدر بزرگوارتان.
Japan
تاجگردون مرد عمل و گچساران را خدا ازاد کرد و انشاالله دوباره خدا ازاد میکند امین یا رب العالمین
جانباز
Romania
مخالف خانواده شهید و جانباز هستن
همانی که ناصر هر دو شب یه بار بهم پیام میداد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما هر چند در مواردی زیاده روی کردی ولی در اینکه ناصر لیاقت و توانایی نمایندگی را ندارد شکی نیست ،نماینده ای که هر روز در مجلس فقط کتابش در دستش هست و با گوشی بازی میکند .نماینده که نیست هیچی شاگرد تنبل ته کلاس هم نیست.
بینام
Iran, Islamic Republic of
احسنت
امید
Iran, Islamic Republic of
ما که می دانیم درد شما کجاست، واقعا اگر شما می توانستید از فیلتر های اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه بگذرید، سید ناصر از شما حمایت می کرد. اینکه شما نتوانستید از این فیلتر ها عبور کنید باور کنید نه سید ناصر مقصر است و نه حاج محمد موحد. خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند
زندان مرکزی
Iran, Islamic Republic of
شما فکر می کنید که با گزارش هایی که نوشتی و مثل همیشه تنها کارتون همینه که گزارش های کذایی بنویسید که اتفاقا در مورد اینکی اشتباه رفتین. انجوری که من شنیدم به زودی تو دام گیر می کنی و انشاالله بساط گزارش نویسی در بهزیستی به پایان می رسه.
همکار
Iran, Islamic Republic of
جناب ..................
ما که می دونید تنها کاری که از دست امقال شما بر می آید همین گزارش نویسی ها است ولی اینو بدون که دلال بازهای موجود مانع انتخاب دکتر محدث شد نه گزارش های شما. انشاالله به زودی در آتشی گرفتار میشی که اون دوستانتون که تهرون رفتن و اینجا دارید بشکن می زنید خواهید سوخت.
سیدکرامت مختار نسب
Iran, Islamic Republic of
سخنان این بزرگوار کاملا مغرضانه واز روی حسادت است نگاهی به کارنامه اش در متصدی امور دفتری دادگستری وامور اداری بهزیستی بیندازید
وحیدی
Iran, Islamic Republic of
شما که جرأت نداری اسم واقعی خود را بنویسید و فیک می نویسید، همین اندازه هم بی هویت هستید. اولاً بنده در دادگستری هستم و ایشون امور دفتری نبودند بلکه مدیر اجرای احکام کیفری بودند که می توانید بیاید ببینید چه ابهتی به دادگستری داده بودند . دوماً چندتا از فامیل های بنده در بهزیستی هستند و همیشه از خدمات ارزنده جناب محدث صحبت می کنند ...
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
به این بنده خدا پستی بدهید تا مرید شود ظاهر از قطار مدیران عقب افتاده و دارد من من می کند
جوانی از لبنان
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث گرامی
بعنوان یک جوان متن پر نغز و بجای شما رو که به زیبایی و به شیوایی تمام چهره متظاهران و انقلابیونی که خود را انقلابی تر از امام و مسلمین میدانند اما در عمل جز امیال شخصی و فامیلی و طایفه ای و نه شایسته سالاری را برنمیتابند رو قاب گرفته در دیوار اتاقم اویزان خواهم کرد تا هر روز در مقابل چشمانم این متن ادبی سیاسی پربار و عمیق رو مطالعه و از ان یاد بگیرم..
شیر مادرت حلالت که در یک متنی به این مختصری به زیبایی تمام چهره درون و بیرون . نالایق رو نشان داده و بخشی مهم از تاریخ سیاسی گچساران رو به زیبایی تمام به تصویر کشاندی.. ادبیات نوشتاری شما به حق بی بدلیل و انتقادات محترمانه اما گزنده شما بجا و به حق بود..

عمر و عزتتان طولانی
رضایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر محدث
ای کاش تاجگردون بر دانش خود و سوابق ایثارگری خانواده اش افتخار می کرد تا این وضعیت در گچساران و استان پیش نمی آمد. واقعا درست فرمودی. حیف زا این همه صندلی گران که به ثمن بخس در اختیار/ مغز قرار گرفته است.
خدا رحمت کنه پدر بزرگوارتون
نادیا معتمدی
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار واضح و صریحی از بی تفاوتی مسئولان بویژه رئیس جمهور در مورد مردم داستان را خواندم. دستت درد نکنه برادر
خدایی هرچندبار که خوندمش برام جذاب و گیرا بود. هرچند مشخصه که زیاد سانسور شده. رسانه ها باید بدانند که آزادی بیان شرط اساسی تحولات جامعه بویژه پاسخگویی مدیران است. خواهشاً توجه کنند. چنین مطلبی برای جامعه ما ضروری است. من تا به حال مردی به این شجاعت و شهامت ندیده بودم که علیه یه جریان تمامیت خواه قد علم کنه. خداوکیلی بیشتر توجه کنید و سانسور نکنید.
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر محدث
چرا از مدیر خودتون و آب و فاضلاب نمی نویسید؟ مگه اینها از اصلاح طلب نیستند؟ چرا باید کسی که سالها برای جریان اصلاح طلب راننده بود و سرایدار بود و آبادارچی ستادهاشون بوده، مدیرکل بشود؟
ایوب ازگچساران
Iran, Islamic Republic of
بخدا ناامید بودم ولی با خواندن این مقاله انگار تازه متولد شدم. خدا رحمت کنه والدینتو. آقای کمایی عزیز، کمترین خدمت شما به مردم گچساران این بود که حداقل یکماه این مطلب در صفحه اول بود.
هادی
Iran, Islamic Republic of
بی سوادی بد دردیه علی عباس
هدی
Iran, Islamic Republic of
خودت هم میدونی از کجا داری می سوزی
علی
Iran, Islamic Republic of
من به سیدناصر رأی دادم ولی در طول چهل دوساله انقلاب این طور جابگاه جریان حاکمـ متزلزل نشد هم لیدرهای جریان هم نماینده به وظیفه ی محوله خوب عمل نکردند وقطعا در ابنده شکست تاریخی خواهیم خورد
علی حسن
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به نماینده کهگیلویه داره شما چرا از او می ترسی
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1