تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۵۸
کد مطلب : ۴۳۸۳۲۹
یادداشت ارسالی؛

سخن صادقانه بزرگواری و بوق چیان هوچی گرایی

۲۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سخن صادقانه بزرگواری و بوق چیان هوچی گرایی
کبنا ؛سید علی عباس محدث؛ مسئولیت اجتماعی و اخلاق، دو موضوعی هستند که سازمان‌ها برای تبیین رابطه خود با محیط بیرونی به آن توجه کرده‌اند. پایبندی به مسئولیت اجتماعی و اخلاق می‌تواند زمینه‌ساز بقای سازمان و افزایش سودآوری باشد. دیوید، یکی از برنامه‌ریزان استراتژیک، معتقد است: «در سازمان، اصول اخلاقی خوب از پیش‌شرط‌های مدیریت استراتژیک خوب است. مدیران هنگامی می‌توانند برنامه‌های استراتژیک را به خوبی به نتیجه برسانند که روند اخلاقی خوبی در پیش بگیرند».
در دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی، مسئولیت اجتماعی و اخلاقی به عنوان راهبردی مقتن و معین، تمام برنامه ریزیها و تصمیم گیرهای دولتمردان برای حل مشکلات و برون رفت از چالش‌های موجود خواهد بود. آنچه در جلسه‌ی تنفیذ و همچنین در در مجلس شورای اسلامی به عنوان گفتمان دولت بیان شد، هوشمندی و اهتمام دولت بر این دو اصل بوده و لذا، تمامی نیروهای انقلاب باید بدانند که فرصت اشتباه و تکرار تجربه‌های اشتباه گذشته را ندارند.
در همین راستا، پیرامون پیامی که حاج آقای بزرگواری از یاران دیرین دکتر محسن رضایی در فضای مجازی منتشر نمود، قضاوت‌های بسیاری صورت گرفت. برداشت‌های شخصی و معمولاً سبک که هیچکدام نتیجه درک و فهم آگاهانه‌ی مغرضان از سیاستهای دولت مردمی و انقلابی نبوده است. دلسوزتر از مادرانی که برداشتشان از این تذکر درون فکری، برای منفعت سیاسی و بهره جویی اقتصادی است. و اِلا نه بینش تخصصی دارند و نه اعتقادی به موضوع فساد زدایی در دستگاههای دولتی و خصوصی سازی قابل نظارت دارند. بلکه بدون شک دال بر بیچارگی کسانی است که این درد بزرگ کینه توزی را همیشه با خود دارند. کسانی که برای مردم زخم خورده کهگیلویه بزرگ آشنا بوده و ای بسا در سطح استان نیز از رقبای سیاسی و متزلزل الفکری است که دامنه طمع ورزی و منفعت طلبی دیرینه آنها اظهر من الشمس است.
حیرت آور نیست، چراکه این منادیانِ دلسوزِ دولتِ مردمی، همان سینه چاکان یا ساکت السان حکومت شیخ سرخه‌ای هستند که در استان ما، هنگام ترور منادی و قهرمان مبارزه با فساد استان یعنی حاج آقای مزارعی، سکوت کرده و بلکه مدافع و همراه محرمانه‌ی مفسدین کلان اداری بودند.
بعید نیست، چراکه برخی از این منتقدین حاج آقای بزرگواری، همان کنشگران فعال مجازی و بوقچی های تبلیغاتی نمایندگانی بودند که از خون دل بیچارگان کهگیلویه بزرگ نوشیدند و همواره آنها را در فقر و محرومیت نگهداشتند و در حالیکه فقر و بیکاری و بینوایی تا مغز استخوان مردم و جوانان را فرا گرفته بود، خود سراز وزارت نفت درآوردند.
ابایی نیست، چراکه عده‌ای از وااسفا گویان متن حاج آقای بزرگواری، همان قلب‌های مریضی هستند که مسیر توریستی و کوتاه شده دهدشت، سادات امامزاده علی (ع) به یاسوج را مشاهده می‌کنند و نه تنها بر گذشته‌ی خود که آن را » مال رو» نامیده بودند، شرمسار نمی‌شوند بلکه، معادن در حال بهره برداری سرفاریاب و دیگر مناطق کهگیلویه، گاز، آب و برق تمام مناطق را می‌بینند و به ریش مردم مُسَخَر کرده می‌خندد. گاز دهدشت به دیشموک، آب کوثر به بهمئی، پتروشیمی کهگیلویه که قرار بود 1000 روزه به بهره برداری برسانند، رها کردند تا اکنون که هنگام معرفی پرسنل به آن رسیدند و بیش از 500 نفر از نورچشمی‌های خود را بدون هیچ ضابطه‌ای بکار گرفته و بقیه مردم را اجنبی می‌دانند.
ایرادی نیست، چراکه گروهی از مخالفان متن حاج آقای بزرگواری، همان توابین بعد از سال 92 هستند که بچه‌های انقلابی را در میان سیل تهمت‌ها، گزارش نویسی ها، شکایت‌ها و منافق بازیهای 8 سال گذاشته تنها گذاشته و الان به عنوان سینه چاکان دولت مردمی و انقلابی، خود را خونخواه نظام می‌دانند.
اگر شنیده‌اید که فرزندان نظام و انقلاب برای یادآوری دوران شکوفایی مجدد کشورمان، همچون آقای مخبر که در اولین روز جلسه دولت به رئیس جمهور تذکر می‌دهد، یا آقای بزرگواری بصورت پیامک به معاون اقتصادی دولت پیام می‌دهند و خطرات را گوشزد می‌کنند، یعنی رذایل و فجایع باقی مانده از دوران کاسبی و جاسوسی و نمایش‌های دموکراتیک بازی را مطلع بوده و خود را ملزم مردم باوری و مردم مداری و مردم محوری می‌دانند.
بنابراین دلمشغولی انقلابیونی همچون آقایان بزرگواری و مخبر برای کارگزاران دولت مردمی و دیگر مسئولان نظام از نگاه مدیریتی، ویژه، و متناسب با شعارهای فسادستیز دکتر رئیسی است که اتفاقاً برخی از مواجب بگیران دیروز دولت تدبیر و امید، و امروزِ دولت مردمی را شامل خواهد شد. لازم است بدانید که مدیریت، عرصه‌ای است که با مسائل اخلاقی بسیاری همراه است. مردم ما فراموش نمی‌کنند که با سکوت خود همراه و همگام دولتی بودید که تمام فضائل اخلاقی، حکمت و سیاست مُدُن را تا چه میزان تضعیف و تحقیر کرد!
فراموش نمی‌کنند که بخشی از همراهان امروزتان همان مدیرانی بودند که با رشوه گیری، باج گیری و فساد مالی و اخلاقی، شأن ملت را به حضیض ذلت کشاندید!
فراموش نمی‌کنند که مدیران دیروز و همراهان امروزتان، هرچند وجودشان خیانت به مدیریت بود، خارج از اخلاق حرفه‌ای و دانش تخصصی انتخاب می‌کردید و اکنون نیز در صدد معرفی آنها با شمایل جدیدی هستید!
پس این ایرادها چیزی جز مرضی کهنه در دل‌های سیاهتان نیست و این نفاق و کینه ورزی را مردم فهیم و آگاه ما جواب خواهند داد. هرچند به تعبیر قرآن کریم؛ «فی قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا، در دلهای آنان یک نوع بیماری است، خداوند بر بیماری آنان افزوده» و متأسفانه چاره‌ای هم بر آن نیست و این ناسپاسی‌ها را خداوند جواب خواهد داد که می‌فرماید؛ «وَلَهُم عَذابٌ أَلیمٌ بِما کانوا یکذِبونَ و به خاطر دروغهایی که می‌گفتند، عذاب دردناکی در انتظار آنهاست.».
توصیه می‌کنم در این شرایطی که مردم سخت گرفتار مشکلات اقتصادی و بحران‌های اجتماعی و ابتذال فرهنگی شده‌اند و نظام خانواده‌ها را با بی تدبیری دولت کاسبان و سکوت شما به چالش کشانده‌اند، باز هم حرص نخورید و حسد نورزید تا این نسیم خوش صداقت و یکرنگی را حس کنید.
به قول مولانا:
حرص و حسد و کینه ز دل بیرون کن   / خوی بد و اندیشه تو دیگرگون کن
انکار زیان تست زو کمتر گیر / اقرار ترا سود دهد، افزون کن
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
باسلام :در این دورزمانه ::مساعلی از این قبیل را میشود محرمانه گفت :::چرا که رسانه هم وظیفه داره آرای همه را ثبت کنه :::وشب یکی وگرگ ودزد بسیار ند هرچند عزیزانی که نظری دارند خیلی بدون غرض ویا مزاحند و افراد موثر حتی نگاه هم نمیکنند :::مکتوبه هر عزیزی سخن وعمل و ایمان خودش را ابراز میکند :::پس اگر خلاف عقیده دیگر شد ناراحت وعصبی نشویم مرد اونه که از خوب وبد عبرت بگیرد
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم ::: سخن شما قبول ::: آیا استان شما در کشورو دربین حاکمان تهران و مسعولین تا بحال جایگاهی داشته ؟؟؟؟آیا اندازه یکصدم دیگر استانهای همجوار مسعولی وعمران و آبادانی داشته ؟؟؟حتی رسانه های زحمتکش استان شما ؟؟؟؟ کلنگهایی که چهل سال پیش زده شده اند را ببین ؟؟؟ چرا هیچی ندارید ؟؟؟؟؟ چون اتحاد و همفکری وکمکاری به هم ندارید قبیله ای تباری همینه حق را هم گوید کتمان میکنید !!!!!با زبان وعمل و روزنامه وووو هر وسیله ای همدیگر را ترور شخصیت میکنید بخاطر چراغ سبزی خارج از استانتان ؛!!!۱
سید
Iran, Islamic Republic of
درود بر این سید با صداقت و باشرافت که تنهاترین فرد مطالبه گر بهزیستی استان هست
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر والدینت که از این سید با اصالت حمایت کردی
رسولی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً تنها نماینده باصداقت و پیگیر استان ما آقای بزرگواری بودند که همیشه بر مرام خود باقی مانده و بدون کینه و حب و بغض سخن می گویند.
یاحسین(ع)
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحالم که از این سید مظلوم دفاع کردی. واقعا شایسته این حمایت هست.
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر، رحمت خدا بر همه اموات شما
زارع پور
Iran, Islamic Republic of
واقعا خدمات ایشان کم نظیر بود و بسیار صادقانه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنانیوز با سلام
مرد ‌مردانه منتشر کنید
خدا وکیل مگه آدم قحطی که از نظرات این فرد که سراسر سیاسی ، کینه ، توهین ، حسد ، غیر واقعی ، وده ها موارد دیگر استفاده می‌کنید تا یادم هست این فرد فقط در نظراتش دولت قبلی را تخریب می‌کرد و حالا دولتی که هنوز کارش شروع نشده را تعریف ‌تمجید میکنه
این دولت کی شروع کرده که شده مردمی ‌انقلابی بایا بذار دولت یک ماه از عمرش بگذره بد پاچه خواری کنید والا من‌این انشای این فرد رو مطالعه می‌کنم خندم می‌گیرده
میگه دکتر مخبر بابا یارو سواد انشا خواندن هم نداره بعد می‌گیرد دکتر
اصلا خدا وکیل تو همین جایگاه تو دولت خاتمی ‌روحانی اون افراد اصلا قابل قیاس با این فرد هستند؟ خودتون وجدانتونو قاضی در نظر بگیرید
سیاست کبنا که به اندازه کافی هم مطالب داره وهم لحظه به لحظه تمام وقایع استان ‌کشور را منتشر میکنه فکر نکنم نیاز به چنین اراجیفی باشه که بخواد منتشر کنه
محمدی پور
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی ، معلوم که متأسفانه سواد خوبی هم نداری. همه از مطالب جناب دکتر محدث که بسیار منطقی و مؤثر مطلب می نویسد لذت می برند اونوقت تو داری اینگونه قضاوت می کنی؟ از این همین که مدافع دولت روحانی هستی معلومه که خیلی نادان و بی اطلاع از کمترین مسایل سیاسی هستی. خواهشا چون شمایی نباید قضاوت کنید، اون هم آدم های روشنفکری مثل دکتر محدث را
بزرگواری سید پاک و با غیرت
Romania
متاسفم خودت از نوشتن مشخصه و این بر میگرد به شرایط و ناهنجاریها
بیژن
Iran, Islamic Republic of
آقا سید فردی ولایت مدار و انقلابی است. این تذکر و راهنمایی وظیفه همه است که نگذارند مشکلات دولت های قبلی گریبانگیر مردم بشوند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
کسی بخواد از حاج آقای بزرگواری ایراد بگیره واقعا نامردی کرده. چون پاک تر و شریف تر و باصداقت تر از ایشان در این مملکت نداریم
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم باید عنایت داشته باشند که آقای بزرگواری.
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
از این سخن زیبا و دفاع به حق آقای دکتر مدث بی نهایت ممنونم و سپاسگزار. اگر یادتان باشد در مخالفت با اولین دولت روحانی هم بسیار جامع و غرا پیش بینی هایی را کرده بود که تازه عده ای دارند به نتیجه می رسند که چقدر صادق و عالم و آگاه بوده که آن تحلیل را داشتند.
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت
نظام مهندسی
Iran, Islamic Republic of
من تا بحال حاح آقای را از نزدیک ندیدم ولی قسم می خورم که پاکدست تر و فهیم تر و داناتر از ایشان نداریم. واقعا بی نظیره.
Iran, Islamic Republic of
این محدث کیه که برای ریسی کاسه داغ ترازشده معلوم نیست این وسط چکاره است تا یک ماه پیش خلاف اینها میگفت حالا موافق دولت شده که دریک هفته همه چیز راده برابرکرده
Iran, Islamic Republic of
ای برادر همه میدونن که خودش سردسته بوقچیهاست تاجگردون هم سردمدار بوقچیهاست.
شهامت
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر این سید جانباز و رزمنده تمام نشدنی کشورمان که صادقانه به پای انقلاب و مردم مانده اند. از نویسنده بزرگوار استان که به شیوایی سخن گفته و دفاع هوشمندانه ای داشتند نیز تشکر می کنم
آباد
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که باید به تمام معنا از ایشان حمایت بکنیم. ایشان به واقعیت نششان دادند که هیچ خواسته مالی و مقامی و موقعیتی از هیچ انسانی ندارند. واقعاً شایسته این دفاع ارزشمند بودند.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
از دوست، رزمنده، جانباز و دانشمند گرانمایه جناب آقای دکتر محدث که با سخنان زیبا و متن بامعنای خود از سیدصادق و لایق و باکفایت استان، حاج آقا بزرگواری دفاع کردند، تشکر می کنم. درود خدا بر شما سادات گرانقدر و گرانمایه
آرامی
Iran, Islamic Republic of
بخدا حیفه که کسی بخواهد این سید پاک و سلاله رسول الله را برنجاند. واقعا برای انققلاب چه کمک گذاشته که اینگونه مورد هجمه قرار می دهید. خداخیرت بده آقای محدث
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
به عنوان کسی که بیش از 25 سال است در حوزه خبر فعالیت دارم،ابتدا از مدیریت محترم سایت وزین کبنانیوز جناب آقای نوروز کمایی و نویسنده زبردست و دانا جناب آقای دکتر محدث تشکر کنم.
آقای بزرگواری برای همه ملت ایران شناخته شده هستند. بیان غرا و نطق های فهیمانه و هوشیارانه در اجتماعات مختلف بویژه در دروه نمایندگی ایشان بر همان محرز بوده و حق بزرگی بر گردن مردم کهگیلویه بزرگ دارند. اینکه عده ای به هر بهانه قصد توهین و کوچک جلوه دادن ایشان هستند، به جرأت می گوییم که کله به سنگ کوبیدن است. شک نکیند که درایت و مدیریت عالی حاج آقای بزرگواری در دوران نمایدگی مایه مباهات بوده و هست. ای کاش دوباره هم بتوانیم از وجوشان بهره بگیریم.
مرضیه سادات
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محدث، خدا خیرت بده. واقعا حلال زاده ای
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید بزرگوار و با صداقت حرفهای اقای بزرگواری حقند
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
1