تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۷۴۴۷۵
در دیدار سران قوا و جمعی از کارگزاران نظام؛

اقدامات اقتصادی باید در زندگی مردم اثر محسوس داشته باشد/ رژیم صهیونیستی به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد/ سیلی اقدام سوریه را هم خواهند خورد / در مورد حجاب کسانی که به شرع هم معتقد نیستند قانون را باید رعایت کنند

۰
اقدامات اقتصادی باید در زندگی مردم اثر محسوس داشته باشد/ رژیم صهیونیستی به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد/ سیلی اقدام سوریه را هم خواهند خورد / در مورد حجاب کسانی که به شرع هم معتقد نیستند قانون را باید رعایت کنند
کبنا ؛انتظار بجای مردم این است که تصمیمات و اقدامات اقتصادی مسئولان در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد؛ باید این انتظار برآورده شود.
به گزارش کبنا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
گفتنی است در این دیدار پیش از بیانات رهبر انقلاب، رئیس جمهور سخنانی ایراد نموده و در پایان دیدار نیز نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.
دیدار رمضانی مسوولان، از مهمترین دیدار‌های سالیانه رهبر انقلاب است که بصورت معمول در این بیانات، مسائل مهم، سیاست‌های کلی و نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ترسیم و تبیین می‌شود.
گزیده بیانات رهبر انقلاب در این دیدار را در ادامه بخوانید:
کار و تلاش خیلی خوب و متراکم در حال انجام است، اما نیاز‌ها به کار بیش از این‌ها است.
انتظار بجای مردم این است که تصمیمات و اقدمات اقتصادی مسئولان در زندگی آن‌ها اثر محسوس و ملموس داشته باشد؛ باید این انتظار برآورده شود:
    
رهبر انقلاب: در مورد حجاب کسانی که به شرع هم معتقد نیستند قانون را باید رعایت کنند
حجاب یک حکم مسلم شرعی است و برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست واجب است و از آن صرف نظر نمی‌شود کرد. بانوان ما متعبد هستند و باید رعایت کنند.
برای حجاب حکم قانونی وجود دارد و رعایت قانون بر همه واجب است. در قضیۀ تحمیل چالش حجاب دخالت بیگانگان واضح و آشکار بود. از بیرون به این قضیه دمیده شد و عده‌ای هم در داخل کمک کردند. خودِ بانوانِ فهمیدۀ ما به این نکته توجه کنند.
طبق آن چیزی که در گزارش‌های قابل اعتماد به ما رسید، برخی‌ها را استخدام کرده بودند تا در جامعه هنجارشکنی کنند و حرمت حجاب را بشکنند.
وقتی می‌بینیم دست بیگانه در قضیه‌ای عمل می‌کند باید مواضعمان را متناسب با آن بگیریم و به او کمک نکنیم.
دشمنان امروز در مسئلۀ برداشتنِ حجابِ بانوان تلاش می‌کنند، اما این اولِ کار است. هدف آن‌ها این است وضعِ کشور را برگردانند به وضعیتِ فضاحت‌بار قبل از انقلاب.
آن روز‌ها برخی زنان از لحاظ سطح پوشش وضع مفتضحی داشتند و قصد دشمنان تکرارِ تدریجی آن حالت است. امروز از لحاظ علمی، مدیریتی و حضور در مناطق حساسِ ادارۀ کشور زنانِ ایرانی به مراتب بالایی رسیدند؛ با رعایت حجاب. آن روز‌ها سطح سواد و مدیریت زنان این‌طور نبود.
بنده اطمینان دارم بانوان کشورمان، حتی کسانی که در زمینۀ حجاب سهل‌انگاری دارند، دلبستۀ اسلام و نظام هستند و باید به این چشم به آن‌ها نگاه کرد:
    
در اقتصاد کشور واقعیت‌های تلخ و شیرین وجود دارد
واقعیت‌های اقتصاد در کشور همه یکسان نیستند. هم واقعیت‌های تلخ در اقتصاد کشور وجود دارد هم واقعیت‌های شیرین.
بخش تلخ مربوط به اقتصاد، گرانی‌هاست بی‌ثباتی بازار است، تنزل ارزش پول ملی است، فاصله‌ی طبقاتی است.
بخش شیرین مربوط به اقتصاد فعالیت‌های وسیع زیرساختی است که دارد انجام می‌گیرد که اینها نتایجش در میان مدت و نه چندان درازمدت ظاهر خواهد شد.
البته انتظار بیش از اینهاست و ان‌شاءاللّه دولت کنونی می‌تواند بسیاری از این گره‌ها را باز کند با تلاشی که می‌کنند.
شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد
 این رژیم به زوال و انهدام نزدیک خواهد شد. تلاش‌های مذبوحانه همچون اقدامی که در سوریه مرتکب شدند آنها را از شکست نجات نخواهد داد. البته سیلی این اقدام را هم خواهند خورد:
    
ماه رمضان به ارتقای انسان و جامعه می‌انجامد
ماه رمضان به معنای جامع کلمه ماه مبارکی است. یعنی از جوانب مختلف این ماه قابلیتهای معنوی درونی انسان را رشد میدهد و ارتقاء می‌دهد.
انسان را در جنبه‌ انسانیت خود و الهیت خود بالا میبرد فرد را. ارتقاء افراد در جامعه به ارتقاء جامعه می‌انجامد.
روزه‌ ماه رمضان قدرت خویشتنداری انسان را در مقابل خواهشهای نفسانی بالا میبرد. هر چه انسان پاسخ به این خواهشها بدهد، میل و توقع و انتظار نفس انسان بیشتر می‌شود.
یک توان متوقف‌کردن این خواهشها در انسان باید وجود داشته باشد. روزه این را به انسان میدهد. تمرین تقویت اراده، تقویت روح، مهارکردن خواهشهای تمام‌نشدنی نفس.
ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است، ماه کمک به دیگران است، ماه احسان است، ماه مهربانی است، ماه افطار است.
اینکه این همه تأکید شده که افطار بدهید، افطاری بدهید نگفتند هم فقط به مستحقین بدهید نفس ارتباط، یاری رساندن، همسان شدن، احسان کردن این‌ها از خصوصیات ماه رمضان است.
استغفار و توبه هم فرد و هم جامعه را ترمیم میکند
مسئله استغفار در معارف اسلامی یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبه در گناه شخصی یک مقوله است توبه در گناه اجتماعی هم یک مقوله است.
استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند هم جامعه را ترمیم میکند؛ و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است.
ما ممکن است فرضاً در یک مسئله‌ِ فرهنگی، یک مسئله‌ِ سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی من‌باب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بی‌توجهی، انجام ندادن آنچه که برعهده‌ی ما انجامش واجب است وقتی که زخم اجتماعی بوجود می‌آید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم برگردیم اصلاح کنیم.
مگر نمیگویید ما کشور قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم.
روز قدس امسال یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود
اگر سال‌های قبل روز قدس را فقط کشورهای اسلامی برگزار می‌کردند امسال به احتمالِ زیاد در کشورهای غیراسلامی هم روز قدس باعظمت برگزار خواهد شد.
امیدواریم ملت ایران مثل همۀ موارد در این روز بدرخشد.
    



 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1