تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۷۴۴۲۹
کبنا گزارش می‌دهد؛

مرگ تلخ در تنگ پیرزال کهگیلویه و بویراحمد / مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد: سه بار گاردریل افتاده و دوباره نصب شده / انتقاد کاربران از اداره‌های راهداری و راه و شهرسازی

۲۷
۲
مرگ تلخ در تنگ پیرزال کهگیلویه و بویراحمد؛ دیدار آرمان و مادر رفت تا قیامت  + پاسخ مدیرکل راهداری
کبنا ؛
روز پایانی تعطیلات نوروزی در حال سپری شد که خبری تلخ تا اعماق جان‌ها را سوزاند. تنگ پیرزال قتگاه خانمی و قطع‌نخاع دختر جوانی شد تا برای همیشه رهگذران و مسافران او را به‌خاطر بسپارند.
به گزارش کبنا نیوز، سقوط پراید به زیر پُل تنگ پیرزال غم‌انگیز و وحشتناک بود. مادری که سرپرست «آرمان» پسر خُردسالش را برعهده داشت در این تصادف ناگوار جانش را از دست می‌دهد. مادر که بعد از مرگ خود امیدش به خواهرش بود که برای آرمان مادری کند نیز در این تصادف قطع نخاع می‌شود. «آرمان» اکنون تنها و بی‌مادر شده و به جبر روزگار باید مابقی عمر را تنها سپری کند. مادر و پسری که با هزاران امید روز سیزده‌‍‌بدر (13 فروردین‌ماه 1403) درحالی‌که در حین عبور از پُل تنگ پیرزال بودند، خودروهای حامل آنها، پراید، به زیر پُل تنگ پیرزال سقوط می‌کند و دیدار آرمان و مادرش به روز قیامت موکول شد. آرمان اکنون هم مادرش را از دست داده و هم خاله‌اش که برای او عزیزتر از جان بود را همچون جسمی بی‌تحرک در مقابل خود می‌بیند.
الان که آرمان مادرش را از دست داده و باید روی پای خود بیستد و زندگی را ادامه دهد، همه مطالبه‌گر شدند. توئیت‌بازان دست به‌کار شدند و آدم‌های احساسی شعبان بی‌مخ‌های فضای مجازی را پُر کرده‌اند از تراژدی غم‌انگیر این مادر و فرزند، این‌ درحالی‌است که مردم، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی باید با شناسایی به‌موقع مشکلات و دردها و قبل از هر گونه حادثه ناگواری، ایرادها و نواقص را فریاد بزنند و راهکاری اگر دارند، ارائه دهند. والا الان چه فایده‌ای دارد که به گریه و زاری بپردازیم؛ چرا که سلامت جان و جان‌های عزیزی دیگر در خطر است؛ اگر چاره‌ای اندیشیده نشود.
محمدامین نیکویی‌نژاد رییس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد از واژگونی یک دستگاه پراید در منطقه تنگ پیرزال با یک کشته و چهار مصدوم خبر داد و گفت: مهم‌ترین حادثه رانندگی روز طبیعت در کهگیلویه و بویراحمد همین تصادف مرگبار بود که به این مرکز گزارش داده شد.
۳ بار گاردریل افتاده و دوباره نصب شد
مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حادثه تنگ پیرزال گفت: این جاده راه فرعی است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن شیب، سرعت عبور خودروها باید ۲۰ کیلومتر باشد و بیشتر نباشد.
حمیدرضا پیمانجو افزود: عرض پل کم است، و حوادثی را رقم زده، از برج ۹ تا پایان سال سه بار گاردریل پل افتاده و دوباره نصب شده است. آخرین بار یک خودرو پژو با سرعت بسیار زیادی به گاردریل پُل برخورد کرده و حتی بتن پل را کنده است، الان امکان نصب دوباره گاردریل وجود ندارد، این بتن دوباره در حال قالب‌بندی است و باید بتن نصب شود و پایه ها نصب شود تا بتوانیم گاردریل را نصب کنیم.
وی گفت: این منطقه گردشگری است، و تردد زیادی صورت می گیرد، روز گذشته نیز جاده بسیار شلوغ و بارانی بود. راننده ها باید رعایت کنند ولی متاسفانه جدی گرفته نمی شود.
کاهش ۶۵ درصدی تصادفات منجر به فوت
مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دی ماه ۳۳ درصد کاهش فوتی، بهمن ماه ۵۰ درصد و اسفندماه ۶۵ درصد کاهش فوتی داشتیم که به دلیل انجام کارهای زودبازده بوده است.
پیمانجو افزود: در منطقه گندی خوری آمار تصادف بالا بوده، که در دو طرف جاده پایه روشنایی و چراغ چشمک زن نصب کرده ایم، تابلوهای راهنمایی و هشدار نیز اضافه شده اند و همین باعث شده در این مدت فوتی و تصادف نداشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و فوتی در محورهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چند ماه اخیر آمار تصادف در کهگیلویه و بویراحمد کاهشی بوده و جزو استان های برتر بوده ایم، از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸ فوتی داشتیم، در حالی که سال گذشته در این مدت ۱۹ فوتی داشتیم.
از اسفندماه تاکنون بنده و همه معاونان، روسای ادارات، راهداران، در اداره یا در گشت بوده ایم و به هیچکس اجازه مرخصی داده نشد، که نتیجه اش کاهش ۶۰ درصدی تصادفات و فوتی ها بوده است.
پیمانجو با اشاره به اینکه هر بار تابلوهای راهنمایی و هشدار نصب ولی  برخی از آنها سرقت می شوند، تصریح کرد: ممکن است ایرادی هم وجود داشته باشد، ولی خیلی ها نیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، با سرعت حرکت می کنند و موجب تصادفات جاده ای می شوند.
واکنش مردم در فضای مجازی
واکنش های متعددی به این تصادف دلخراش در فضای مجازی مطرح شد.
یکی از کاربران در انتقاد از راهداری نوشت: مگه گذاشتن ۱۰متر گاردریل چقدر برای حوزه راهداری هزینه و وقت در بر دارد که خانواده‌ای این چنین عزادار فرزندش بشود، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل راهدا‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد و راه چرام را اگر دَرش را گِل بگیرند، بهتره تا اسمی باشند، از ۸۰۰ متر جاده چرام - دهدشت که هر روز آن نقطه تصادف هست این هم از ۱۰ متر گاردریل که‌ یه عروس در آستانه ازدواج را جوان مرگ کرد.
یکی دیگر از کاربران نوشت: به گاردریل دقت کنید، آنطوری ک گاردریل خم شده فقط دو احتمال دارد یا سرعتش بالا بود یا‌ یه ماشین دیگه خورده بهش از جاده خارجش کرده.
یکی از کاربران نیز اینگونه مطرح کرد: به نظر میاد سرعتش بالا بوده چپ کرده. اونجایی که خودرو سقوط کرده هم گاردریل وجود داشت که البته به صورت غیراستاندارد نصب شده. ولی این چه نحوه نصب گاردریله که انگار با زمین هیچ فاصله‌ای نداره؟
یکی از کاربران نیز از قدیمی بودن گاردریل‌‌ها نوشته: متأسفانه این پل‌ها در دهه هفتاد‌ احداث شده‌اند؛ اگر اشتباه نکنم.با عرض بسیار کم و بودجه‌های هنگفتی که وجود داشت. پس از قبل کج بوده. جدا از کج بودنش اگر به ادامه گاردریل توجه کنید، می‌بینید حتی همین هم به صورت استاندارد نصب نشده که جلوی حادثه را بگیرد. فاصله گاردریل تا زمین انگار ده سانتی‌متر بیشتر نیست.
فرد دیگری نوشت: حالا بنده‌ خدا دیگر فوت شده نه قضاوقدری در کار بوده، نه سرعت بالا و نه هیچ بحث حاشیه‌ای دیگر. برای سرپوش گذاشتن به ناکارآمدی مسئولین و اداره راه‌‌سازی تهمت به این بنده خدا که دستش از دنیا کوتاه شده نزنید.
یکی از کاربران نیز از مسئولان خواست توجه بیشتری به این پل داشته باشند و بیان کرد: ان‌شاءالله مسئولین نگاه دلسوزانه به این پل داشته باشند. ۸ روز دیگر عید فطر است تا شاهد یه فوتی دیگر نباشیم. این مشکلات کوچکترین مشکل هست ک بیان می‌شود ان‌شاءالله وستان خبرنگار به همه جای تنگ پیرزال ریزبینانه توجه کنند و مشکلات را بیان کنند که شاهد تصادف دیگری نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کامبیز
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف بی ربط میزنید من کل روز از این مسیر میرم میام چند ماه پیش تا حالا این گارد ریل کنده شده هیچ کاریش نکردن 29اسفند بازم ی ماشین از این پل رفت پایین کاریش نکردن انشالله اگر موحد چهار سال بعدی رفت مجلس ی کاریش میکنه مایع شرم و خجالت پنج متر پل نتونن گارد ریل نصب کنن
Iran, Islamic Republic of
سایت بی حیا مگه مشکلاتی که گوش زده شده حل شده که میگی باید از قبل اطلاع و گوشزده داده میشد
مگه وظیفه فضای مجازی هست
Iran, Islamic Republic of
وقتی امثال شماها باشید بایدم چنین حوادث بسیار تلخی برا مردم رخ دهد.
Iran, Islamic Republic of
یکی مثل دیانتی که رئیس اداره راه باشد بهتر از این نمیشود
Iran, Islamic Republic of
استاندار و مدیران بی کفایتی که انتخاب میکند نتیجه اش بهتر از این نمیشود.
موحد شیر زمینه داغ مردم کهگیلویه میبینه
Iran, Islamic Republic of
صبخیر موحد
موحدِ مووووحد
بازم خشه په خوش چشه

ما انتخاب نمیکنیم.....
مسئول خنثی میخواهند
تاجگردونی نمیخواهند
Iran, Islamic Republic of
معلومه چه میکنی
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
تو این تصادف دلخراش سهم‌راننده و خودرو حداقل ۷۰ درصد است
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اقای موحد
این جاده ی مالرو رو خو نباید با ماشین طی کرد .اقای موحد و دارو دستش از قبل اعلام کرده بدوند مالرو هست کسی گوش نکرد .دستمریزاد به سناتور باید گفت چون از قبل فکر مردمانش را کرده بود .
کامران
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل محترم ما خودمون بچه منطقه سرفاریاب هستیم .این جاده جاده اصلی شهر سرفاریاب و زیلایی و مناطق سردسیر نشین می باشه.زمانی این پل ها احداث شدند که شاید روزانه ده تا ماشین هم تردد نمی کرد.به جای اینکه مشکل را حل کنید نگوید اشکال از پل هست
کانران
Iran, Islamic Republic of
بعد سایت کبنا نیوز نظرات مردم را به گوش مسولین نمی رسانید
امیر۶۵
United States
جناب پیامنجو
چطورراه فرعی محسوب میشه
جاده تردد بخش بزرگ سرفاریاب هست که بیش از ۷۶روستا و ده و پاره ده از آن استفاده میکنند
راه اصلی چرام سرفاریاب سپدار هست
جنابعالی مهندس هستی یعنی
گارد ریل ۱۰۰متر نمیذارید برای دوطرف پل
ارتفاع زیاد هستش
اگر خودرو ساکن باشه و منحرف بشه قطع به یقین فوت سرنشینان وجود خواهد داشت
بالای ۲۰کیلومتر در اینجا نمیشه و نمیتوان رانندگی کرد
به دلیل قوس زیاد و پیچهای تند از هر دوبر پل امکان رانندگی در این منطقه وجود ندارد
امیر۶۵
United States
جناب پیامنجو
چطورراه فرعی محسوب میشه
جاده تردد بخش بزرگ سرفاریاب هست که بیش از ۷۶روستا و ده و پاره ده از آن استفاده میکنند
راه اصلی چرام سرفاریاب سپدار هست
جنابعالی مهندس هستی یعنی
گارد ریل ۱۰۰متر نمیذارید برای دوطرف پل
ارتفاع زیاد هستش
اگر خودرو ساکن باشه و منحرف بشه قطع به یقین فوت سرنشینان وجود خواهد داشت
بالای ۲۰کیلومتر در اینجا نمیشه و نمیتوان رانندگی کرد
به دلیل قوس زیاد و پیچهای تند از هر دوبر پل امکان رانندگی در این منطقه وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
حوزه ی کهگیلویه هر کاریشون بشه حقشونه
Iran, Islamic Republic of
این گادربل خیلی وقت در اثر سقوط ئ ماشین از جا کنده شده بود و درست نشد ه بود
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر کل اگر جاده فرعی ، چرا به اسم جاده شهرستان چرام به یاسوج در خبر های قبلی عنوان می کردید ، جاده فرعی بین دو روستا هست نه بین ئ شهرستان با مرکز استان ،جناب مدیر کل این حرف شما عذر بدتر از گناه
Iran, Islamic Republic of
پل باریک با این عرض کم در ان منطقه جوابگو نیست وباید در کنارش پل دیگری هم احداث شود تا از بروز حوادث بیشتر حلوگیری کند
Iran, Islamic Republic of
مدیران انتصابی هم این هستند اگر اکتسابی بود الان استان گلستان بود
همت
Iran, Islamic Republic of
چشم سناتور روشن!!!
پالیز
Germany
آخه اگه جاده فرعی هست چرا اجازه میدید روزی دویست تا ماشین سنگین حمل معدن و ماسه ازش عبور کنند که عرصه را بر ماشین های سبک تنگ می‌کنند صاحبان این مصیبت باید همین ها را بیارند از همون پل ها / نیاد اینجا هوا خوری و لبو خوری و نخود خوریا اگه عرضه دارید کنترل کنید نه جریمه فقط.ماشین ماسه حپل میکنه از کارخونه تا هر جهنمی که میرن ماسه و گرد و خاک و ماسه و آب میریزن تو ای جاده ووووووو
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
بار های بار رسانه های عزیز دین خود را درمورد جاده وپل های تنگ پیر زال مستند گفته اند وهشدار داده اند:::: جا لب تر مدیر راهداری فرموده جاده فرعی!!!!!! چون ساخت پل ها واین جاده تنگ پیر زال درحد راهی روستایی دو وسه خانواریست::: پلهایی با زاویه 30 درجه و غیر ابتدایی:::: گویا نمیدانند که خوزستان وبوشهر و کهگیلویه از این جاده میان بر استفاده می کنند وبیش از 5000 روستا از ان بهره می برند:::: حد اقل وجدانتان را قاضی کنید::: از وظایف که در دین ما عبادته::: کار شکنی وبی توجهی به حقوق مردم ارزوی دشمنانه نه حکومت قرانی:::
Iran, Islamic Republic of
به نظر بعضی دوستان حمایت کنیم از خودروی داخلی..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
استاندار از غصه بمیرد رواست
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
چرا پروژه های راه سازی تعطیل شده؟


دلم برای گریه های استاندار تنگ شده.
دنا
Iran, Islamic Republic of
به یاری خداوند اقای تاج گردون پیگیر خواهند بود. از اقای تاج گردون خواهشمندیم پیگری کنند
Iran, Islamic Republic of
اینا بهانه است، سرعت بالا و عدم رعایت قوانین باعث این تصادف شده
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت ها را پخش نمیکنی
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1