تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۷۴۳۲۱
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

باید از مصرف نامتعارف نان جلوگیری کنیم

۰
باید از مصرف نامتعارف نان جلوگیری کنیم
کبنا ؛شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای شده که خیلی از خانواده‌ها قادر به تأمین مایحتاج، کالاهای اساسی مورد نیاز خود از قبیل؛ گوشت، مواد پروتئینی، حبوبات و... نیستند و به همین خاطر مصرف روزانه و قوت اصلی آنها نان است و این احتمال وجود دارد که آنها در طول روز دو یا سه وعده از نان استفاده کنند. سید احسان عسکری، معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به‌جای اینکه با مردم همدردی کند از کشیک نانوایی‌ها و جلوگیری از مصرف نامتعارف نان می‌گوید.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تزریق کالا‌های اساسی از جمله گوشت و مرغ منجمد در سه شهرستان اجرایی خواهد شد.
سید احسان عسکری افزود: امسال شاهد ثبات قابل قبول بازار به لحاظ قیمتی و مقداری هستیم.
وی با اشاره به تحولات شکل گرفته شده طی دو سال گذشته، تصریح کرد: وفور کالا‌ها در بازار بخصوص در حوزه میوه باعث شده کیفیت و قیمت قابل قبولی نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: ما با توجه به موجودی اقلام کالایی سیاست‌ها را در جهت تأمین منافع مردم تنظیم و تیم اقتصادی استان برنامه‌ها را رصد و گزارش دهی انجام می‌شود.
وی با تأکید بر ارائه خدمات مناسب نانوایی‌ها خاطر نشان کرد: ما امروز به جز بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک بحث برنامه کشیک را برای نانوایی‌ها تدوین و این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها اجرا و در همین راستا، سهمیه مازاد پخت اختصاص پیدا کرده است.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تأمین سایر کالا‌های اساسی مثل برنج و شکر عنوان کرد: برنامه تزریق کالا‌ها از جمله مقداری گوشت و مرغ منجمد در هر سه شهرستان اجرایی خواهد شد.
عسکری با اشاره به چهارچوب مدیریت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که در کنار فعالیت بخش خصوصی منافع مصرف‌کننده هم به نحو قابل قبولی تأمین شود.
وی با اشاره به بحث نانوایی‌ها با توجه به مکانیزه شدن نظارت بر آن‌ها بیان کرد: یک سامانه تحت عنوان نانینو طراحی شده که در این سامانه تمامی جزئیات قیمتی و مقداری نان، وزن و همه ابعاد آن دیده شده و از این جهت تخلفاتی که در گذشته صورت می‌گرفته با محدود‌هایی مواجه شده است.
عسکری خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت مداوم تخلفات را ارسال و داده‌ها را بررسی و در کنار این آنالیز جرایمی از جمله جریمه کاهش سهمیه آرد را اعمال می‌کند.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: وقتی یک نانوایی از لحاظ قیمتی یا هر چیزی تخلف انجام می‌دهد، اتوماتیک سهمیه کاهش پیدا می‌کند.
وی در خصوص درخواست افراد برای خرید تعداد بالای نان با اشاره به روبرو شدن با محدودیت‌ها ابراز کرد: مراکز پرجمعیت باید شناسایی و کارت‌های مخصوص برای آنان طراحی شود.
عسکری محدودیت ایجاد شده برای فروش نان در نانوایی‌ها را برای جلوگیری از مصرف نامتعارف نان ضروری دانست.
عسکری خاطر نشان کرد: سهمیه خاص برای مناطقی که مصرف زیاد نان دارند با هماهنگی مجموعه معاونت امور اقتصادی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1