تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۷۲۵۳۸
سیدمحمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه:

روزی که نماینده شدم از دهدشت به بیرون یک سانتی‌متر آسفالت و زیرسازی وجود نداشت / کسانی که می‌خواستند راهنمایی یا دبیرستان بروند یا باید می‌رفتند ایذه و مالمیر، یا بهبهان یا دهدشت، یا ترک تحصیل/نطق من جلوی آقای هاشمی در دهدشت را ببینید، اکثر مشکلات کهگیلویه را بیان کردم، همه این مسائلی که امروز هر کسی از آن به عنوان ابزاری استفاده می‌کند، آن موقع فریاد زدیم / مرحوم آقای ترکان گفت از سؤالت انصراف بده، من در همانجا انصراف از سؤالم را نوشتم و دادم / مرحوم آقای هاشمی گفت راه دیگری را پیدا کنید، و بعد همانجا گفته شد که راه دیگر سد آبریز است / ما با فشار به آقای ترکان جاده پاتاوه - دهدشت را خواستیم /خدایا تو می‌دانی الاغ از این جاده عبور نمی‌کند ولی زور موحد است که ما باید این کار را کنیم

۴۰
۱
سید محمد موحد، نماینده فعلی کهگیلویه مهمان دفتر کبنانیوز بود / موحد: روزی که نماینده شدم از دهدشت به بیرون یک سانتی‌متر آسفالت و زیرسازی وجود نداشت / کسانی که می‌خواستند راهنمایی یا دبیرستان بروند یا باید می‌رفتند ایذه و مالمیر، یا بهبهان یا دهدشت، یا ترک تحصیل / نطق من جلوی آقای هاشمی در دهدشت را ببینید، اکثر مشکلات کهگیلویه را بیان کردم، همه این مسائلی که امروز هر کسی از آن به عنوان ابزاری استفاده می‌کند، آن موقع فریاد زدیم / مرحوم آقای ترکان گفت از سؤالت انصراف بده، من در همانجا انصراف از سؤالم را نوشتم و دادم، ما با فشار به آقای ترکان جاده پاتاوه - دهدشت را خواستیم / مرحوم آقای هاشمی گفت راه دیگری را پیدا کنید، و بعد همانجا گفته شد که راه دیگر سد آبریز است / خدایا تو می‌دانی الاغ از این جاده عبور نمی‌کند ولی زور موحد است که ما باید این کار را کنیم
کبنا ؛
حجت الاسلام سیدمحمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شامگاه (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه 1402) مهمان دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز بود. نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در برنامه  درخصوص روند توسعه‌ای شهرستان‌های چهارگانه از گذشته تا حال توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش کبنا نیوز، موحد در ابتدای سخنان خود به نقش و جایگاه رسانه‌ها پرداخت و گفت: پایگاه خبری کبنا نیوز توانسته جای خود را باز کند، رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد منهای مسئولیتی که در سطح کلان وجود دارد، جاافتادنش هنر زیادی می‌خواهد. اینکه توانسته‌اید به عنوان تشکیلات مقبولی، خود را به جامعه معرفی کنید کار بسیار بزرگی است. سعی کنید این جایگاه را روز به روز ارتقاء دهید تا این روند ادامه پیدا کند و در میان رسانه‌های ملی جایگاه بیشتر و بهتری پیدا کنید.
به عنوان سؤال ابتدایی کهگیلویه بزرگ ظرفیت‌های بالایی از نظر نیروی انسانی، معادن و قابلیت‌های کشاورزی دارد، به نظر می‌رسد از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است، چرا کهگیلویه بزرگ نسبت به سایر مناطق استان یا کشور به توسعه یافتگی نرسیده است؟
عده‌ای ۴۵ سال بعد از انقلاب را وسیله‌ای قرار می‌دهند و به نماینده حمله می‌کنند. کسی که می‌گوید چه شد و چه کار کردید؟ اول باید ببیند کجا بوده و به کجا رسیده‌ایم؟ روزی که بنده نماینده کهگیلویه شدم، گچساران نیز در حوزه انتخابیه بود، یک هزار و ۱۳۰ روستا تحویل گرفتیم. اگر بخواهیم واقعیت‌ها را ببینیم و بر اساس واقعیت‌ها تصمیم بگیریم و سخن بگوییم، از دهدشت به بیرون یک سانتی‌متر آسفالت و زیرسازی وجود نداشت. از قلعه دختر تا دیشموک، ۲۴ جا رودخانه وجود داشت. با لندیور یا توییتا باید از این مسیر عبور می‌کردیم. جمعیتی در وانت می‌نشستند تا وانت از رودخانه عبور کند. و با این وضعیت فقط تا قلعه رئیسی می‌توانستید بروید، و تا دیشموک هم با مشکلات بیشتری. و مناطق دیگر را باید با قاطر یا پای پیاده می‌رفتیم. من بار‌ها همه این مناطق را با پای پیاده رفتم.
آقای ملک‌زاده وزیر بهداشت دولت آقای هاشمی را به قلعه رئیسی آوردم، وقتی برگشت و از سفر گزارش داد، نکاتی را مطرح کرد و گفت که «من فکر کردم فلانی من را بر اساس روال معمول نماینده‌ها دعوت کرده تا مانوری بدهد، ولی من رفتم و دیدم واقعاً محرومیت یعنی چه! تمام ابعاد محرومیت در این منطقه وجود دارد»، بعضی‌ها می‌گویند صنعت کار نشده، کارخانه چطور بیاوریم؟ با چه ابزاری؟ آب و برق و گاز نیست، مدرسه نیست، در خیلی از این مناطق رفته‌ام، کلاس دانش آموز‌ها را سر زده‌ام، باران می‌بارید، مقداری پر درخت روی چوب ریخته بودند، همه قلم و دفتر و کتابشان خیس شده بود. وقتی من وارد حوزه چارؤسا و دیشموک شدم یک دبیرستان وجود نداشت، کسانی که می‌خواستند راهنمایی یا دبیرستان بروند یا باید می‌رفتند ایذه و مالمیر، یا بهبهان یا دهدشت، یا ترک تحصیل. از آنجا من برگشتم و نزد آقای رفیق‌دوست، رئیس بنیاد مستضعفان رفتم، الان در قلعه دختر دست راست یک دبیرستان است که این دبیرستان را من از بنیاد مستعضعفان مطالبه کردم و ساخته شد، تا حداقل این دانش‌آموزان آواره در شهر‌های دیگر نشوند.
سید محمد موحد، نماینده فعلی کهگیلویه مهمان دفتر <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a> بود
وقتی این مسیر طولانی و پرمخاطره، استثنایی، کمتر شد، سردو و سرهنگ، مناطقی است که یا باید با چارپا یا با ماشین‌های کمک‌دار خاصی از این جا عبور می‌کنند، ما پایه برق با تریلی بردیم، که راننده بهبهانی می‌گفت «خدایا تو می‌دانی الاغ از این جاده عبور نمی‌کند ولی زور موحد است که ما باید این کار را کنیم» و بعد از اینکه این فضا آماده شد، گفتیم حالا که دانش‌آموزان به دبیرستان می‌آیند باید آینده‌ای هم داشته باشند، و بعد کلنگ زنی پتروشیمی را زدیم. همین آقای «تاجگردون» آن زمان معاون سازمان برنامه و بودجه، آقای نجابت مدیرعامل پتروشیمی ایران، برای کلنگ‌زنی آمدند. در کنار این، مطالعات معادن شروع شد. زمانی که به دیدار آقای هاشمی رئیس جمهور وقت رفتم، وقتی وارد شدم، اولین جمله‌ای که آقای محمودی وزیر صنایع و معادن گفت؛ این بود که «آقای موحد درصد فسفات شما شرایطی را ندارد که بتوانیم برای آن کاری کنیم» آقای هاشمی چه سالی رئیس جمهور بود؟ آن سال جرقه این فعالیت‌ها را زدیم، نطق من جلوی آقای هاشمی در دهدشت را ببینید، اکثر مشکلات کهگیلویه را بیان کردم، همه این مسائلی که امروز هر کسی از آن به عنوان ابزاری استفاده می‌کند، آن موقع فریاد زدیم، الان که بنده در کنار شما هستم، من نمی‌خواهم برخی مسائل را بصورت چالشی بگویم، ولی کلنگ‌زنی و شروع عملیات کارخانه سیمان در دوران چه کسی آغاز شد؟ کار‌هایی که در فسفات چرام انجام گرفت، الان حداقل ۱۰۰ نفر در آن اشتغال‌زایی شده‌اند.
آقایان بر این باورند که اگر آنچه در «کوه لار» انجام می‌گیرد عملیاتی شود و درصدی که مدنظر هست، هم میزان مواد و هم غلظت آن، این مجموعه یکی از مجموعه‌های صنعتی می‌شود که می‌تواند اکثر نیازمندی‌های پتروشیمی‌ها را مرتفع کند.
در این مدت چه آرزویی داشتید که تحقق پیدا نکرد و در این دوره در صورتی که نماینده شوید تلاش می‌کنید که تحقق پیدا کند و به یادگار بماند؟
همیشه آرزو‌های من بر اساس وضعیت منطقه بوده است، یعنی آرزوم این بوده و هست که بتوانم آنچه را احساس می‌کنم می‌تواند حوزه انتخابیه‌ام را در مسیر توسعه قرار دهد محقق کنم، روزی احساس می‌کردم آب و برق و جاده و مدرسه و بهداشت است، روزی هم به این نتیجه رسیدم خروج از بن‌بست، برای رسیدن به توسعه نیاز است، و در سفر مقام معظم رهبری، مرحوم آقای ترکان وزیر راه همراه آقا بودند، ما با فشار به آقای ترکان جاده پاتاوه - دهدشت را خواستیم که از حوزه خیرآباد متوقف شده بود، و در یاسوج نیز متوقف بود و بنایی برای کار کردن هم نبود.
قبل از این از آقای ترکان سؤالی پرسیده بودم، و آقای ترکان گفت من مشروط این کار را می‌کنم، گفتم چه چیزی است؟ گفت از سؤالت انصراف بده، من در همانجا انصراف از سؤالم را نوشتم و دادم و رونوشت به‌ایشان دادم، این جرقه از آنجا شروع شد. در ادوار مختلف خیلی‌ها حملاتی را بخصوص برای سد کلات شروع کردند. من احساس کردم اگر «سد کلات» و جاده دهدشت پاتاوه را بخواهیم داشته باشیم، اولویت این دو با هم قابل مقایسه نیست. چون مرحوم هاشمی وقتی آمد و بحث سد شد، کارشناسان را خواست، و بعد به این نتیجه رسید که به دلیل پایین بودن تاج سد، احداث سد کلات عقلایی نیست، و آقای هاشمی گفت راه دیگری را پیدا کنید، و بعد همانجا گفته شد که راه دیگر «سد آبریز» است. و بعد‌ ایشان پرسید صحرای «کلاچو» از سطح دریا چقدر ارتفاع دارد، گفتند؛ نزدیک به ۸۲۰ متر. گفت؛ سد آبریز چقدر ارتفاع دارد، گفتند؛ ۸۲۶، مرحوم آقای هاشمی گفت؛ «این بهترین کار است»، نمی‌خواهد تاج را بالا ببرید، و نه مشکلی دارد، گفتند مشکلش این است که نزدیک به ۱۴ متر تونل باید احداث شود.
ما معتقدیم امروز دهدشت و کهگیلویه به دنیای ایران راه باز کرده است، به خوزستان، اصفهان، متصل شد. نسل بعد از ما متوجه خواهند شد که عمق و عظمت این کار چقدر است [ ساخت جاده پاتاوه - دهدشت]، در کنار آن سد آبریز را خواهیم دید و بعد می‌توانیم منطقه گردشگری را در کهگیلویه داشته باشیم.
در حوزه صنعت، مضاف بر معدن فسفات چرام، مطالعاتی که برای بوکسیت شروع شده و قرار است تا پایان سال تحویل داده شود و مقرر شده که اگر حجم مورد نیاز عملی شود، در اینجا یک کارخانه احداث می‌شود. پتروشیمی چرام که آخرین پیگیری‌های مستمر آقای استاندار و بنده به اینجا رسید که رئیس جمهوری به وزارت نفت ابلاغ کرد که خوراک آن باید در ۱۰ ماه تأمین شود، این معضل حل شده و بعد از انتخابات عملیات اجرایی آن شروع می‌شود. پالایشگاه حومه غربی که قرار بود ۲۲ بهمن کلنگ زنی شود ولی بخاطر مسائل انتخاباتی که برخی‌ها اعتراض می‌کنند و می گویند انتخاباتی است، برای بعد از انتخابات قرار داده شد. حرکت‌های خوبی در این حوزه رقم خورده که در جای خود صحبت خواهد شد.
سید محمد موحد، نماینده فعلی کهگیلویه مهمان دفتر <a href='https://www.kebnanews.ir' target='_blank'>کبنا نیوز</a> بود
کهگیلویه به دلیل فقر اقتصادی و محرومیت آسیب های اجتماعی دارد، برای آن کاری کرده اید؟
کار‌هایی را از حوزه دیشموک شروع کرده‌ایم، مجموعه‌ای در این منطقه فعال هستند و ان شاء الله کار این مجموعه ادامه خواهد داشت.
با مردم کهگیلویه چه صحبتی دارید؟
ما معتقدیم مردم کهگیلویه مردم بصیر و آگاه و فهیمی هستند و از اول انقلاب نشان دادند حضور خوبی در حمایت از نظام دارند. به رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات توجه داشته باشند و این گام بلند را با استقامت بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ترا به جدت دیگه ول کن برو یه دورکعت نماز بخون
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا نیوز
Iran, Islamic Republic of
مرد چطور روت میشه
کبنا چرا از آمار خودکشی های روزانه نگفتی اونم بخاطر فقر و نداری
کدام کارخانه
کدام آبادی
شهر دهدشت متروکه شده
همه به صدرا یاسوج بوشهر مهاجرت کردند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
از حاج آقا موحد بسیار تشکر می کنیم که این همه به فکر لنده هستند. واقعا ما شرمنده ایشان می شویم وقتی در یک جمله چندین بار از پروژه های افتتاح شده و در حال اجرای شهرستان لنده صحبت می کنند.
آل طیب
Iran, Islamic Republic of
جدی اینو میگی یا مارا به سخره گرفتی، کدوم پروژه لنده فعال یا افتتاح شده ، به خدا تو ساکن لنده نیستی که همچین کامنتی گذاشتی
Iran, Islamic Republic of
این کارها همش کارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که برای مردم انجام دادن منت برمردم نزارید جاده پاتاوه به دهدشت هم طرح رهبر عزیزمان بوده و شرکت خاتم النبیاء هست چرا سد اب ریز را نزدی که مردم شهرستانت استفاده کنند
دوکی. تربیت مدرس
Iran, Islamic Republic of
خدایا تو می‌دانی داره به این مردم ظلم میکنه، و به زور موحد چندین دوره این کار را کرده و نماینده شده.....
خدایا خودت کمکمون کن...
رهبر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادم شاید دوره اول ریاست جمهوریش کاری کرد....ولی دور دوم بود ک مردممنصرف شدن از انتخابشون......
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
متاسفم ک این آقا فکر میکنه آسفالت وووو کار خودشه.
یکی نیس بگه آخه مرد حسابی ی شهر اگر قرار باشه بعد از ۴۰ سال هیچ تغیر کوچکی نداشته باشه پس توی. برای چی ؟

پیمان
Iran, Islamic Republic of
آخه و بخت عسگررررررررررر
آخه و بدخت کهگیلویه
اصلا کهگیلویه نحسه
همون طوری که بدبختی از اسمش )کهگیلویه( میباره وکسی بلد نیس بجز ما لرهای بدبخت تلفظش کنیم، بخدا کهگیلویه نحسه ک این شده سرنوشت ما
خدا کمک کن
Iran, Islamic Republic of
من فارغ التحصیل رشته ... مقطع دکتری هستم . بخدا نمیگم یک یک یکم. ولی هرجا میرم رزومه تحویل میدم میگن ک شرمنده،خجالت میکشیم با این رزومه بهت بگیم بیا چه کنی............توی تهرون از خدمات خونه ها. از رفتگری.از آشپزی. نظافت چی. وووو هرکاری بگید کردم...
اینوهم بگم ک من همیشه جاهایی که دانشجو بودم رای دادم و به موحد رای ندادم.من تا حالا سه بار رفتم پیش موحد توی دفترش مجلس.هربار باخودم میگفتم خدا این آدم مگه با رای این آدما نیومد سرکار،چرا باهاشون اینطوری رفتار میکنه،چرا این همه طلبکارانه چرا این همه مغرور چرا چرا چرا آدما وجدان ندارن...
خدا شاهده،خود شما هایی ک تاحالا رفتید پیشش میدید ک چطوری با مردم رفتار میکرد.....و الان چطوری توی سخنرانیاش و صحبتاش التماس میکنه ........بخدا قسم ظلمه ظلممممممممه ک این آدم بره مجلس
Iran, Islamic Republic of
آره بخدا بسونی
Iran, Islamic Republic of
جناب سید عزیز ...از ورودی دهدشت معلوم است که در دوران طولانی نمایندگی کاری صورت نگرفته ...دهدشت از بعضی از روستاهای استان هم عقبتر است
Iran, Islamic Republic of
14 متر تونل ؟ یا 14 کیلومتر سد آبریز اواخر دوره احمدی نژاد بحثش مطرح شد زمان هاشمی نبود.
علی
Iran, Islamic Republic of
، همه کارهای شخصی و فقط حوزه خودش واقوام وبس
United States
سلام واقعاسیدمحمدموحدزحمات زیادی کشیدندان شالله هرجاهستندخداوندپشت وپناهش باشه
Iran, Islamic Republic of
همه پی برده اند دیگه گذشت که مردم را نادان بدانی .قبل از انقلاب تو چرام جاده و بانک و آسفالت بود برای چرام چه کردی
طلس احمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر موحد. قطعا ما ایل ریشه دار طاس احمدی حمایتت خواهیم کرد.
Iran, Islamic Republic of
آخییییی سی عسکر
Iran, Islamic Republic of
همین دفاعیاتی که دارین جای هیچ دفاعی را براتون نمی گذاره
آخه هر دوره که میاین از آب و برق و... می گید
چرا وضعیت فعلی رو با چهل سال پیش مقایسه میکنی
با اونجاهایی مقایسه کن که چهل سال پیش شرایط ما رو داشتن ولی الآن توسعه و عمران و آبادانی اونا رو ببین
Iran, Islamic Republic of
استنادتون به مردگان هست نه زندگان:مرحوم هاشمی، مرحوم ترکان. واقعا جای تاسف داره با این نوع دفاع.
البته جای دفاعی نداری
سپهر
Iran, Islamic Republic of
من تاحالا توی کهگیلویه رای ندادم ، و قصد رای دادنم ندارم، اما تا روز آخر اگر احساس خطر کنم که قراره سکان نمایندگی دست باشه ک بود یا تبودش فرقی نمیکنه اونوقت نجبور میشم و به گزینه ای ک راه نجات باشه رای میدم.
فقط دلم میخواد جوانای شهرستانم که توی خونواده هایی زندگی میکنن ک پدر و مادر و اعضای خانوادشون ناآگاه هستن، مطلع شون کنن که این رای دادن چه مهمه در نقش آفرینی برای این جوونا برای این فارغ التحصیلا.....پس لطفا راهنمایشون کنید که گزینه درست رو انتخاب کنن....
تورو خدا قومی و فبیله ای رو بزارید کنار و روز انتخابات توی برگه گزینه ای رو بنویسید ک :
بشه اعتماد کرد بهش، بشه این همه بدبختی رو جبران کنه.
بتونه حضور پیدا کنه و از حقمردمون دفاع کنه
Iran, Islamic Republic of
اگه تو فکر توسعه حوزه انتخابیه بودین، باز هم با لطایف الحیل ورود پیدا نمی کردین
دکتر
Romania
اقای موحد خودتون قضاوت کنید ی دوره نه سه دوره اگه چیزی داشتید تا الان انجام میدادید. واقعا اگه دلسوز مردم هستید کنار بکشید شاید یکی بیاد به درد مردم بخوره.
قاسم فرجانی کیش
Iran, Islamic Republic of
والله اگه سکوت کنی خیلی بهتره
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
جناب موحد
خدمات عمومی نظام را به نام خود مصادره نکن
اگه تو را بذاری ساخت پالیشگاه بید بند ، عسلو ، و ...... خیلی چیزهای دیگر را به نام خود میزنی
البته اگه بخوای انقلاب سال 57را هم به نام‌خود مصادره میکنی
البته وقتی دور و برت عده ای بیسواد هستند باید تخته گاز بری
از ماست که برماست
Iran, Islamic Republic of
زنده باد نماینده مردمی
صورت جاشیری
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکر
بخشایش
Iran, Islamic Republic of
آدم سیاسی که دیدم شخص موحد هستش الان حدود ۳۸ سالمه ورودی شهرمون همون ورودی قدیمی با آسفالت داغونش دکوراسیون شهر که نیاز به معرفی نداره از کارخانجات نگو که فقط چن تا سوله به نام پتروشیمی هستش و در آخر امید به زندگی در این شهر را از آمار خودکشی متوجه می‌شویم که /
Iran, Islamic Republic of
واقعا مسخره هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
عالی، بسیار کوتاه و گویا
مخالف
Iran, Islamic Republic of
وظایف شما باید در مجلس قانون گذاری نمود کنه نه
در عزل و نسب ها اگر سد آبریز در زمان مرحوم هاشمی بود چرا تا حالا نتونستی مجوز بگیری.
دوران بزن و دررو تمام شده
حمید
Iran, Islamic Republic of
همین ورودی شهررو۴ تاچراغ میزدی.چطور روت میشه بیایی تواین شهر.
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اغای موحد فرموده اند نماینده همه کهگیلویه اند:::: پس چرا دوستانی که رای به شمانداده اند را عزل وطرفدارانت را نصب فرمودید؟؟؟؟؟ چرا جاده های بین استانی را که هزاران روستا را متصل به مرکز استان می کند را مال رویی کرده ای؟؟؟؟؟ چرامنافع اب ومعادن ونیروهای این شهرستان در خارج از استانند؟؟؟؟؟ این شهرستان باشهرتش درمقابل بقیه روستاهای دیگر استانها محرومترینه:::::
Iran, Islamic Republic of
هم زمان با انقلاب اسلامی نماینده شدی انتظار داشتی آسفالت نیاد به کهگیلویه؟؟؟؟!!! دلت خوشا آسفالت ریختی
Iran, Islamic Republic of
کارت تمومه
Iran, Islamic Republic of
موحد اگ راست میگه دلسوز منطقه است این دور کنار بکشد واجازه بدهد بقیه بچه های منطقه ابراز وجود کنند
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
یعنی همین جا اعلام ایکنم اگه موحدشهرستان چرام آفتابی شد
فرزادحیدری
Iran, Islamic Republic of
باچه رویی ازعمل کردموحددفاع میکنیدآخه مگه به جز بدبختی چی دیگه ای همه داشته باباخجالت بکشید20سال نماینده که نماینده هستی کهگیلویه که پیشرفت نکردهیچ خیلی هم پست رفت کردموحدوپست رفت کردن کارش حرف نداره این همه منابع غنی که کهگیلویه داره باوجودموحدتمام جوانان مردوزن همشون در استان های همجوار کارگری و بدبختی میکنن کهگیلویه نیاز به هوای تازه دارد مردم آگاه باشدوهوشیارتاکی بدبختی وذلت ..
United States
فقط موحد
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1