تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۷۱۹۹۹
ر پاسخ به خبرنگاران در محوطه کاخ سفید؛

بایدن: خواهان درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه نیستیم

۰
بایدن: خواهان درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه نیستیم
کبنا ؛رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید تصمیم خود را درباره اینکه چگونه به کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی در مرز اردن و سوریه پاسخ دهد، گرفته، اما ایالات متحده خواستار جنگ گسترده‌تر در منطقه نیست.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه و در پاسخ به خبرنگاران در محوطه کاخ سفید گفت در رابطه با نحوه پاسخ‌دهی به حمله اخیر به نیرو‌های این کشور در مرز سوریه و اردن که منجر به کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی شد، تصمیم‌گیری کرده است.
سپیده‌دم روز یکشنبه پایگاه «برج ۲۲» آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن هدف حملات پهپادی قرار گرفت و آمریکا شامگاه آن روز اعلام کرد بر اثر این حمله، سه نظامی آمریکایی کشته و دستکم ۳۰ نفر هم زخمی شدند. تاکنون پنتاگون زخمی‌شدن ۴۰ نفر را تایید کرده است.
بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «من فکر نمی‌کنم به یک جنگ گسترده‌تر در منطقه نیازی داشته باشیم. این (جنگ گسترده‌تر) چیزی نیست که به دنبال آن باشم.»
«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز دوشنبه و در واکنش به ادعا‌هایی که حمله مرگبار به مقر نظامیان آمریکایی را به ایران مرتبط می‌کنند، گفت: «ما به‌دنبال جنگ با ایران و تشدید تنش‌ها و نزاع‌ها در منطقه نیستیم».
طبق گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور آمریکا امروز همچنین گفت ایران را تا حدودی مسئول حمله مرگبار به نظامیان آمریکایی می‌داند.
بایدن مدعی شد: «من آن‌ها را مسئول می‌دانم، به این معنا که آن‌ها افرادی که این حمله را انجام دادند، مسلح کرده‌اند».
مقام‌های آمریکایی از جمله «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گویند «کتائب حزب‌الله عراق» به پایگاه آمریکا در مرز سوریه و عراق حمله کرده است.
با این حال، «مقاومت اسلامی عراق» که از آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، بار‌ها پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار گرفته است، مسئولیت این حمله را پذیرفت.
«ناصر کنعانی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در کنفرانس خبری روز گذشته خود درباره اتهام‌زنی‌ها به ایران در پی این حمله گفت: «گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هرگونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.»
شبکه الجزیره نیز امروز خبر داد واشنگتن در ۲ روز گذشته از طریق واسطه‌ها پیام‌های متعددی به تهران ارسال کرده و گفته خواهان جنگ گسترده نیست و همچنین هشدار داده گسترش جنگ با تحرکات آمریکا همراه خواهد شد.
منابع الجزیره می‌گویند «ایران نیز در پاسخ اعلام کرد تهدید‌های واشنگتن غیرقابل پذیرش است و هشدار داد که حمله در داخل خاک ایران خط قرمز است و با پاسخ مناسب همراه خواهد بود».
این منابع همچنین خبر داده ایران گفته است: «خواهان جنگ با آمریکا نیستیم، اما با هرگونه ماجراجویی‌های واشنگتن با قدرت مقابله خواهیم کرد».
نام شما

آدرس ايميل شما

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1