تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۶۹۹۰۱
در خطبه های نماز جمعه سوق مطرح شد؛

شایسته سالاری ملاک انتخاب نمایندگان باشد

۴
۰
شایسته سالاری ملاک انتخاب نمایندگان باشد
کبنا ؛امام جمعه سوق گفت: در انتخابات شایسته سالاری مد نظر قرار داده شود.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه های نماز جمعه سوق با بیان اینکه امروز ما در یک جنگ شناختی به تمام معنا قرار گرفتیم، افزود: در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد. 
کیانی اصل از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام، همراه و همدل بوده‌اند را یکی از ویژگی‌های این جنگ عنوان کرد.
 وی افزود: در همین راستا دشمن با مستند سازی های پیچیده و حیله های رسانه‌ای زیر ساخت‌ های فکری و مذهبی نظام را زیر سؤال برده و اعتقادات گذشته مخاطبان را با تردید روبه‌رو می‌کند.
امام جمعه سوق از تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم، تلاش برای ارائه روایت دسته اول، سریع و بهنگام از رویدادهای کشور و وضع موجود، بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای و تقویت کار ویژه پاسخگویی مسئولان را به عنوان برخی از راه‌های مقابله با جنگ شناختی دشمن نام برد. 
حجت‌الاسلام کیانی اصل افزود: اقناع جامعه به قرار گرفتن کشور در این‌گونه جنگی است که ابزار آن رسانه، خبر و تحلیل است و همه باید باور کنیم در شرایط جنگی قرار گرفته‌ایم، جنگی ترکیبی که مقاومتی هوشمندانه و ترکیبی را می‌طلبد.
وی به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:
مجلس باید مجلسى باشد كه بتواند در مقابل زورگویى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها و مرعوب‌كردن‌ها و تطمیع‌كردن‌هاى قدرتمندان جهانى بایستد و مصالح كشور و ملّت را محاسبه كند و دنبال آن برود. 
کیانی اصل با بیان اینکه امام (رضوان الله علیه) بارها اسم «مدرّس» را مى‌آوردند، مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از مدرّس عالِم‌تر هم داشتیم افزود: مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود كه هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگرى در او اثر نمی‌كرد. همان وقتى كه على‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج كرده بودند كه علیه‌اش شعار میدادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.
​​وی از متدین، با تقوی، كارآمد، متخصص، دلسوز و شجاع به عنوان برخی ویژگی های انتخاب یک نماینده نام برد.
کیانی اصل با بیان اینکه در باب انتخاب نماینده نباید مبحث قومیت یا جناح مد نظر قرار داده شود، گفت: باید شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم اگر توجه به قومیت یا جناح باشد وضعیت تغییر نمی‌کند اگر این شرایط در نماینده‌اى جمع شد، همان كارى را كه شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد.
وی با اشاره به روز جهانی معلولان به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند، افزود: هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داده و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باند احمدینژاد منشاء تمام مشکلات اقتصادی است و از زمان وی افزایش انفجاری قیمتها اغاز شد و کنترل بازار داخلی و خارجی ، حتی کالاهای قاچاق را بدست گرفت و بانکها و صندوقهای مالی و بیمه و بودجه شهرداریها را غارت و علیرغم حاشیه نشینی، ابرقدرت کشور و تعیین کننده تمام سیاستهای داخلی و خارجی، و روسای جمهوری و مجلس/ احمدینژاد خطرناکترین فردی است که از اغاز خلقت تاکنون پا به عرصه گیتی گذاشته و تا زنده است، ایران و جهان روی امنیت و ارامش نخواهند دید.
Iran, Islamic Republic of
مردم درحالی از حضور افراد نالایق در پستها و ایجاد فضای تکریم و تملق و سوء استفاده و قانون شکنی استقبال میکنند، که از اینده تاریک غافلند. وقتی تعهد مهمتر از تخصص و ملاک انتخاب و انتصابها باشد، هر نالایق فرصت طلب ، فریاد انقلابیگری و تعهد به نظام برخواهد کشید و کشور را در زنجیره اهریمنی و بی قانون و بی نظارت خودفلج خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی از نادانی بهتر است زیرا نادان اشتباهات زیادی مرتکب میشود که ممکن است جبران ناپذیر باشند
Iran, Islamic Republic of
انچه باعث امنیت و ارامش و ثبات و پیشرفت یک جامعه میشود، نه اخلاق که تعاریف متفاوت و منطبق بر دیدگاه دارد، بلکه قوانین جامع و عام شمول، و اجرای دقیق انهاست و از طرف دیگر، هی...
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1