تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۶۸۰۵۹
در خطبه های نماز جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

امام جمعه کبگیان: طوفان الاقصی هیمنه پوشالی قدرت اسرائیل را برهمگان هویدا کرد

۱
امام جمعه کبگیان: طوفان الاقصی هیمنه پوشالی قدرت اسرائیل را برهمگان هویدا کرد
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: طوفان الاقصی هیمنه پوشالی قدرت اسرائیل، و کمک‌های پنهانی آمریکا وانگلیس به این رژیم کودک کش را برهمگان هویدا کرد.
به گزارش کـبنا از چیتاب، حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با اشاره به مسأله کجروی از راه راست غفلت و جهل را از اهم موارد ورود به گناه برشمرد وگفت: اگر بدعت در دین باعث کجروی انسان‌ها گردد تمام گناهان آن قوم برعهده ابداع می‌باشد.
وی تَمَـرُد از دستورات الهی را در صورت بی‌اعتنایی از رسالت نبیِ مبلغِ بر آن سرزمین را مستلزم عذاب برشمرد و گفت: سلب مسئولیت از انسان؛ در ندانستن تکلیف، ناتوانی در اجرای تکلیف، حسادت ثانویه در تقبل تکلیف، باعث می‌شود تا عقوبت دنیوی و اخروی از انسان برداشته شده است.
سیدفرج الله پژمان دانائی را نشان سرکوبی جهالت و نادانی را نشان ورود به جهل برشمردو گفت: بردباری مقابل جاهل، خلق نیکو میان مردم، پارسائی دربرابر نافرمانی خداوند از مهمترین ویژگی‌های امت پیامبر است.  
این خطیب جمعه در فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به حَماسه طوفان الاقصی گفت: سیاه نمائی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سناریوی رسانه‌های وابسته، باعث شده بود تا دنیا در سایه حمایت غول‌های رسانه‌ای خود از اسرائیل یک قدرت پوشالی ساخته باشد، که با رمز طوفان الاقصی هیمنه پوشالی ۷۰ساله این رژیم کودک کش در هم بشکند.  
وی افزود: این ضربه مهلِک باعث شد تا رذالت حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و انگلیس از این نطفه ناخلف در خاورمیانه برای همگان هویدا شود.  
امام جمعه چیتاب با اذعان به اینکه عده‌ای می‌گویند ضربه سنگین طوفان الاقصی کار فلسطین نیست بلکه دیگران نیابتی زدند خاطرنشان کرد: اولاً بدانید یک قهرمان علیرغم هجمه‌ها، کم و کاستی‌ها همیشه باتمام قدرت مقابله می‌کند و اسرائیل جایی و زمانی غافلگیرشد که دلخوش‌کننده‌گانش در هوای خاطرجمعی ازاین لانه عنکبوت سودای فتح قدس داشتند.  
سید فرج الله پژمان خطاب به مردم فلسطین نیز گفت: اگر آمریکا و روباه پیر انگلیس به نطفه ناخلفشان در خاورمیانه کمک می‌کنند فلسطینیان نیز منتظر حمایت مسلمین خاصه ملت ایران باشند زیرا هم ما هم کل مسلمین جهان اسرائیل را دشمن شماره یک مسلمانان می‌دانیم.  
وی با اذعان به کشتار غیرنظامیان در غزه ارتش اسرائیل را یک نیروی ترسو، دلسنگ و کودک کش برشمرد و گفت: شما‌ها آنقدر منزوی و ذلیل شدید که وقتی فلسطینیان پادگان‌های نظامیتان را فتح کرده و ژنرال‌هایتان را سوار برموتور به غنیمت بردند در مقابله به مثل ناتوانانه بروی مردم بی‌دفاع آتش افروزی می‌کنید.  
وی سازمان ملل را یک سازمان ترسو و بی‌ملاحظه برشمرد و گفت: همین سازمان بقولی ملل اگر در جایی با زنی به جرم برهنگی برخورد شد بنام حقوق بشر تمام رسانه‌های دنیا را اجیر می‌کنند تا در بوق و کرنا کنند اما از بمباران مردمان بی‌دفاع به راحتی گذشته و چشم پوشی می‌کنند.
حجت الاسلام پژمان در پایان این خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن روز تربیت بدنی خطاب به مسئولان استانی نیز گفت: این روز را خدمت آن‌هایی که دلسوز، دلواپس دغدغه اوقات فراغت این جوانانند تبریک عرض کرده اما من باب توجه به بخش کبگیان و شهر چیتاب کم کاری صورت گرفته است.   این خطیب جمعه تصریح کرد: در بخش ما یا زیرساخت ندارند، یا اگر دارند ناقصند که در استفاده از آن خطرات بیشتری مستوجب جوانان می‌شود.  
وی مسأله مبهم استفاده نکردن از سالن‌های ورزشی موجود در بخش را یک معضل برشمرد و گفت: بزرگواران اگر ساختمان زده‌اید که دیگران تماشایش کنند خوب لزومی نداشت ساختمان‌های قبلی را تخریب کنید همان‌ها برای نگاه کردن بس بود، لذا مدیرکل محترم برای سالن‌های ورزشی در بسته‌ای که جوانان را مجبور به رفتن به شهرستان‌ها و بخش‌های دیگر می‌شوند بکنند.  
لازم به ذکر است در بین الصلاتین باهمراهی دفتر امام جمعه، از طرف بخشدار کبگیان باحضور تعدادی از مسئولان شورای اداری به مناسبت هفته نیروی انتظامی از فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی چیتاب و دم چنار (سروان کاووس آفرین پور، سروان فایز امـیری) از توابع بخش کبگیان با اهداء لوح یادبود تجلیل بعمل آمد.
همچنین در نمازگزاران درحمایت ازمردم مظلوم غزه بعد از اتمام نماز از مصلیِ نمازجمعه تا میدان مرکزی شهر (میدان بسیج) راهپیمائی کردند.


---------------------------
خبرنگـار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1