کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاصی کبنانیوز؛

اولین پیام رسمی دستیار ویژه اصلاح‌طلب مهدی روشنفکر؛ خدمت رمز شب عبور؛ عبور از هرچه رنگ ریا گرفته و غبار سیاست / پیروزی از آن ماست

17 مهر 1402 ساعت 1:00

محسن فروزان دستیار ویژه اصلاح طلب مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ اولین پیامی رسمی خود را صادر کرد و نوشت: من محسن فروزان، از تبار اصلاح و اصلاح طلبی، فرزند سرزمین بلوط و استغنا، فرزند غیرت و شجاعت، ریشه‌زده در اصالت و باور‌های سرزمینم، آشنا با بغض‌های مردمانم، بغض‌هایی ریشه‌زده در فقر مردمانم، در استیصال و بیکاری جوانان‌اش، در شرم زیبای مادران‌اش، در حیا و حیرت دختران‌اش، در پینه‌های دست‌های زخمی از کار و تلاش ذمخت پدران‌اش، از دغدغه‌هایم برای تن زخمی بویراحمد، از تنهایی شکوهمند دنا و از مردی که دغدغه و اندوه مردمان‌اش را می‌خرد تا مرحمی بر آن نهد.


محسن فروزان دستیار ویژه اصلاح طلب مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ اولین پیامی رسمی خود را صادر کرد و نوشت: من محسن فروزان، از تبار اصلاح و اصلاح طلبی، فرزند سرزمین بلوط و استغنا، فرزند غیرت و شجاعت، ریشه‌زده در اصالت و باور‌های سرزمینم، آشنا با بغض‌های مردمانم، بغض‌هایی ریشه‌زده در فقر مردمانم، در استیصال و بیکاری جوانان‌اش، در شرم زیبای مادران‌اش، در حیا و حیرت دختران‌اش، در پینه‌های دست‌های زخمی از کار و تلاش ذمخت پدران‌اش، از دغدغه‌هایم برای تن زخمی بویراحمد، از تنهایی شکوهمند دنا و از مردی که دغدغه و اندوه مردمان‌اش را می‌خرد تا مرحمی بر آن نهد.
من محسن فروزان در این معانی، معنا شده‌ام.
گرچه عمیقأ به «اصلاح طلبی راستین» که از سالار و سرور شهیدان به ما رسیده، باورمندم، اما در گذر ایام با تمام فراز و فرودهای‌اش، دریافتم «اصلاح طلبی راستین» سالهاست غبار شده است و در این گور مرده‌ای نیست که حتی بشود برای تراژدی و نوستالژی‌هایش گریست.
هرچه از اصلاح طلبی مانده، فرزند ناخلف منفعت طلبی است و از آنجا که مرزهای‌اندیشه ورزی سالهاست بی‌فروغ شده، اصلاح طلبی و اصول گرایی و اعتنا و اعتماد به اعتبار این شیوه کنش ورزی سیاسی رنگ باخته است، در غیاب احزاب قوی و مستقل به هر دلیل گفته و ناگفته، تنها راه سیاست ورزی مانده را اعتماد به منش، روش و کارنامه افراد می‌دانم. افرادی که از خط قرمز «خدمت» عبور نکرده باشند.
من محسن فروزان گرچه باور‌هایم در «اصلاح» بارور شده، جان گرفته و به ثمر نشسته، سعی کردم از حاشیه سیاست زدگی عبور کنم و به متن «خدمت» که همه را به «وحدت» برای خدمت فرا می‌خواند بپیوندم.
آری، همه ما سالهاست درگیر خط فرضی اصلاح طلبی _ اصول گرایی شده‌ایم و بر این مرز‌های نامرئی پای فشرده و تعصب ورزیده‌ایم و از آنجا که «سیاست زدگی» هیچ نسبت هم خونی و خویشاوندی با «سیاست ورزی» ندارد و تنها ارمغان شوم‌اش یغماگری و فرصت سوزی است و رهاورد‌اش «آبادی‌ها»‌یی است که با همین سیاست زدگی «نا آباد» و ویران شده‌اند.
من محسن فروزان از این ملغمه نامیمون عبور کردم و به «ندای وحدت» که درگیر خط‌های فرضی اصلاح طلبی و اصول گرایی نشده و «خدمت» را تنها راه برون رفت جامعه و مردمان‌اش می‌داند، پیوسته‌ام. به رودی خروشان پیوسته‌ام، به مردمانی نیک نهاد و اصیل پیوسته‌ام تا خدمت و عدالت را برای سرزمینم به ارمغان آورد.
در این ایام وانفسا که نه اصول وصول می‌شود و نه اصلاح مصلح می‌شود، اصلاح طلبی و اصول گرایی چنان در هم آمیخته شده که هیچکدام آنچه از آن دم می‌زنند، نیستند، آن یکی در پیچ خدمت رنگ باخته و آن دیگری در تقابل با هویت، زنگار گرفته، در غیاب‌اندیشه اصلاح طلبی اصیل و اصول گرایی منسجم و در سپهر سیاست امروز که هیچ باوری در جای خود نیست و هیچ سلیقه سیاسی مستقل نیست، من محسن فروزان با توجه به شرایط پیچیده امروز که احزاب و نهاد‌های مستقل در خزان خود خزیده و خموده‌اند و گروه طلبی با تمام جمود، خودش را به تمامی به سیاست ورزی خردمندانه تحمیل کرده است، تنها راه برون رفت از این ناهنجاری سیاسی را تا اطلاع ثانوی، استفاده از کارت برنده و برنده رمز شب عبور «خدمت» می‌دانم. برای توسعه سرزمین و مردمانم گریز و گریزی نیست که به این رمز شب عبور، به نام « خدمت» که در اردوگاه «ندای وحدت» نضج گرفته دامن زنیم.
آری، من با واکاوی شرایط سیاسی، منطقه و بوم موجود تنها کنش عاقلانه را پیوستن به «ندای وحدت» یافتم؛ « ندای وحدت»‌ی که درفش کاویانی‌اش را به دست مردی داد، مردی از جنس مردم، مردی دین باور، اخلاق مدار، مردی از تبار انقلاب، مردی باورمند به اصول گرایی مؤمنانه نه اصول گرایی تندرو، اصول گرایی‌یی از جنس تدبیر و دوراندیشی و نه تعصب و غیرت خشک و جمود، آراسته به رفتار و منش اصلاح طلبی اصیل، پیشقدم در اصلاح امور و اصلاح هر آنچه نادرست و ناپسند است.
آری، من محسن فروزان، به کمپین «دکتر مهدی روشنفکر» پیوسته‌ام. آماده‌ام تا فارغ از هیاهو، همهمه و هجمه پوچ سیاست زدگی به اردوگاه « خدمت» بپیوندم. آمده‌ام تا دستی باشم برای «خدمت» و پایی باشم در راه «خدمت»، خدمت به ایل سترگ بویراحمد و دنا با هر‌اندیشه و سلیقه و مسلکی. خدمت برای مردم نجیب و شریف بویراحمد و دنا.
در جستجویی با سنجه عقل و واقعیت‌های موجود و با واکاوی سبقه و صبغه دکتر مهدی روشنفکر، به روشنی خواهیم دانست که دکتر مهدی روشنفکر کمر همت به «خدمت» صادقانه بسته است، به سنت‌ها و باور‌های مردمانش باورمند و مسلط است و در این راه از هیچ کوششی برای گذر مردمان و سرزمین‌اش از بن بست اقتصادی و سیاسی تحمیل شده فروگذاری نخواهد کرد.
من محسن فروزان، حنجره اصلاح طلبان بویراحمد و دنا، آیت روشنی است برای «تغییر»، تغییر از پارادایم زنگار گرفته سابق، که عموماً با رمز اصلاح طلبی گریزی فریبکارانه به منفعت طلبی میزد.
در پیامی روشن از هم تبارانم، الیت‌های سرزمین بویراحمد و دنا تقاضامندم با پیوستن به اردوگاه «ندای وحدت» دست در دست هم به ادامه راه « خدمت» همت گماریم و با فرصتی دوباره توسعه و سازندگی را با «خدمت»‌ی دوباره جان دهیم. «خدمت»‌ی که با دکتر مهدی روشنفکر کلید‌زده شد و در ادامه با تجربه، لابی و تلاش مضاعف این مرد نجیب و تلاشگر در راهرو‌های قدرت به یاری خدا و همت شما عزیزان ادامه خواهد یافت.
در پایان برخی از اصول گرایان تمامیت خواه که « ندای وحدت» را ملک پدری شأن میدانستند و نارضایتی‌شان را از انتصاب من، محسن فروزان اصلاح طلب بعنوان دستیار ویژه دکتر مهدی روشنفکر با شوریدن علیه کمپین «ندای وحدت» بروز دادند، به این اصول گرایان ناراضی و تمامیت خواه سلام می‌کنم و به ناقدین می‌گویم من، محسن فروزان گرچه اصلاح طلبم اما فرزند این انقلابم و به اصول‌اش باورمندم و از همین تریبون و رسانه همه سلیقه‌های سیاسی و همه طوایف و ایلات بویراحمد و دنا را به خوان « خدمت» اردوگاه «ندای وحدت» که شعار وحدت سرلوحه فعالیت‌اش هست، دعوت می‌کنم.
«ندای وحدت» بر پایه وحدت سیاسی _ قومی قوت و بقا یافته و قرار نیست فقط اصول گرایان سهامدار کمپین «ندای وحدت» باشند.
«ندای وحدت»‌اندیشه، دست و توان همه سلیقه‌های سیاسی و تنوع و گونه گونی همه ایلات و طوایف بویراحمد و دنا را برای «خدمت» به سرزمین‌مان به یاری می‌طلبد.
هم شهری، دستت را، توان و همتت را برای «خدمت» به «ندای وحدت» بسپار. ما دست شما را با هر مرام و مسلکی به گرمی می‌فشاریم.
پیروزی از آن ماست
یا مهدی


کد مطلب: 467865

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467865/اولین-پیام-رسمی-دستیار-ویژه-اصلاح-طلب-مهدی-روشنفکر-خدمت-رمز-شب-عبور-هرچه-رنگ-ریا-گرفته-غبار-سیاست-پیروزی-ماست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1