تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۶۷۲۸۷
مدیرکل انتقال خون استان مطرح کرد؛

کاهش ذخیره خونی گروه‌های خونیِ منفی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کاهش ذخیره خونی گروه‌های خونیِ منفی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کاهش ذخیره خونی به اهداکنندگان گروه‌های خونی منفی (گروه‌های خونی O و AB منفی) در استان بیشتر نیاز است.
به گزارش کبنا نیوز، سید ذاکر سعیدی نژاد با دعوت از دارندگان گروه‌های خونی منفی برای اهدای خون، اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون در یاسوج، گچساران و دهدشت آماده دریافت خون از اهداکنندگان است.
سعیدی نژاد تصریح کرد: تعدادی از هم وطنان به خون به خصوص گروه خونی منفی نیاز فوری دارند که مشارکت واجدین شرایط این امر خیر و خداپسندانه موجب نجات جان نیازمندان خواهد شد.
وی با اشاره به سن مناسب برای اهدای خون، یادآور شد: بهترین سن اهدای خون بین ۱۸ تا ۵۰ سال است اگرچه تاکنون استقبال جوانان و بانوان کمتر بوده و ما برای ذخیره مناسب فرآورده‌های خونی در هر شرایطی نیاز به مشارکت بیشتر این گروه از افراد جامعه داریم.
مدیرکل انتقال خون همچنین بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، زنان باردار، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای را از مهم‌ترین مصرف کنندگان فراورده‌های خونی در استان برشمرد و ادامه داد بیماران تالاسمی، از جمله نیازمندان دائمی و پرمصرف کننده‌ترین فرآورده‌های خونی هستند.
سعیدی نژاد یادآور شد: هر کیسه خون اهدایی به سه فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما تبدیل و جان سه بیمار را نجات می‌دهد.
وی اضافه کرد: گلبول قرمز در خون اهدایی برای بیماران تالاسمی و بیمارانی که دچار خونریزی هستند قابل استفاده است و پلاکت خون اهدایی برای بیماران سرطانی مصرف می‌شود و فرآورده دیگر پلاسما است که برای بیماران با کمبود فاکتور‌های خونی مثل مبتلایان به بیمار‌های کبدی با عمر ۲ سال در دمای منهای ۳۰ درجه نگهداری می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1