تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۵۱۸۶۳
شورای اداری شهرستان مارگون با حضور معاون سیاسی استاندار برگزار شد؛

افتتاح یا کلنگ زنی 23 پروژه و طرح با اعتبار 114 میلیارد تومان در مارگون

۱
۰
افتتاح یا کلنگ زنی 23 پروژه و طرح با اعتبار 114 میلیارد تومان در مارگون
کبنا ؛جلسه شورای اداری شهرستان مارگون با حضور اعضای شورا و معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در محل این فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک هفته دولت به اقدامات قابل تأمل و درخور دولت سیزدهم در کشور و استان اشاره کرد و گفت: خدمت بی منت برای مردم از اصول مهم و در دستور کار دولت سیزدهم است و خدمات یکساله دولت را  باید به طور شفاف به اطلاع مردم رساند که چه اقدامات و زیرساخت‌های اساسی و مهمی در این دولت انجام گرفته است.
وی هدف از حضور در جلسه شورای اداری را پیگیری طرح های در حال کار یا آماده کلنگ زنی و بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: باید لیست این طرح ها برای بهره‌برداری و دیگر موارد در هفته دولت آماده و گزارشی از اقدامات و عملکرد در این زمینه جهت اقدامات بعدی به استانداری استان نیز ارسال شود. 
هاشمی خدمت بی منت به مردم را از اصول نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: ما مسئولین وامدار این مردم هستیم و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم بخششی در عواقب مسئولیتمان  نخواهیم داشت.
مختار اندرخور فرماندار مارگون گفت: با توجه به اینکه نزدیک به دو سال از تاسیس شهرستانی شدن مارگون می گذرد و مردم بابت نبود ادارات خدمات رسان یا نمایندگی آنان در این شهرستان هزینه‌های گزافی را پرداخت نموده اند، امید است با همت و تلاش استاندار محترم و پیگیر استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر متولیان امر در این زمینه اقدامات عاجل صورت گیرد و نسبت به دایر شدن ادارات یا نمایندگی آنها برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.
فرماندار مارگون در ادامه به افتتاح و کلنگ‌زنی طرحها در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 10 طرح با اعتباری معادل یکصد و هشتاد هزار ریال معادل هیجده میلیارد تومان آماده افتتاح و ۱۳ طرح دیگر با اعتباری معادل نهصد و شصت میلیارد ریال معادل نود و شش میلیارد تومان آماده کلنگ زنی است که انشالله در هفته دولت  به مردم شریف این شهرستان ارائه می‌شود.
اندرخور با اشاره به وقوع سیل های اخیر اظهار کرد: سیلی را پشت سر گذاشتیم که در این فصل بی سابقه بوده است، خسارت جانی نداشتیم ولی خسارت های مالی زیادی به مردم ما وارد شده است.
فرماندار مارگون گفت: اقدامات لازم در خصوص خسارات سیل انجام گرفت و پرونده خسارت های سیل به مسئولان ارجاع داده شده است.
اندرخور ضمن تقدیر و تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت در سیل اخیر سنگ تمام گذاشت، مردم نیز همراهی خوبی داشتند. از همه کسانی که در سیل اخیر کمک رسانی کردند، از جمله امام جمعه شهرستان، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و همه مسئولان تقدیر و تشکر می کنم.
اندرخور اظهار کرد: با وجود اینکه این شهرستان محرومیت زیادی دارد ولی خدمات بسیار چشمگیری در طول یک سال استقرار دولت سیزدهم در این شهرستان انجام گرفته است.
وی گفت: در بخش آب، راه، کشاورزی، آموزش و پرورش اقدامات خوبی صورت گرفته و کارنامه قابل قبولی از دولت سیزدهم در این شهرستان وجود دارد.
خدمات دولت سیزدهم در مارگون طی یک سال اخیر
اندرخور بیان کرد:طی یک سال 40 کیلومتر آسفالت و روکش آسفالت جاده های روستایی در شهرستان مارگون انجام گرفت.
وی به خدمات حوزه کشاورزی اشاره کرده و گفت: توزیع نهال با قیمت دولتی، توزیع نهاده های دامی برای اولین بار در سطح شهرستان صورت گرفت، احداث کانال های بتونی آبیاری کشاورزی به متراژ 2 هزار متر، پیشرفت احداث طرح پمپاژ آب سیلاب و کلوار، توزیع لوله های انتقال آب بین بهره برداران زراعی و باغی به متراژ 6 هزار متر، برگزاری کلاس های آموزشی کشاورزان، ابرپروژه زیلایی با 170 میلیارد تومان در حال کار است و تا سال آینده تحویل داده می شود.
وی به خدمات کمیته امداد اشاره کرده و گفت: تعداد 20 وام پرداختی به مبلغ 2 میلیارد تومان، تعداد وام ها برای اشتغال های کوچک به مبلغ 100 میلیون تومان، 69 فقره وام های قرض الحسنه به مبلغ 747 میلیون تومان، توزیع 100 کولر میان جامعه هدف به مبلغ 500 میلیون تومان، توزیع 70 بخاری به مبلغ 240 میلیون تومان، از خدمات کمیته امداد به این شهرستان بوده است.
اندرخور همچنین به خدمات ادارات بهزیستی، بهداشت، شهرداری، اداره برق و ... اشاره کرد.
مصوبات جلسه شورای اداری
فرماندار مارگون به مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد طرح های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی پیگیری شوند.
وی افزود: همچنین لیست مشکلات شهرستان ارائه شود. ساختمان نیمه کاره دانشگاه پیام نور و نحوه جذب اعتبار از طریق کارخانه سیمان مارگون پیگیری شود.
اندرخور گفت: زمین جهت ساخت سالن ورزشی چند منظوره شهرستان توسط شهرداری مارگون آماده سازی شود.
وی اظهار کرد: سی و یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان معادل سیصد و دوازده میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار به شهرستان مارگون برای تامین آب شرب شهری، روستایی و راه های عشایری و قنوات اختصاص یابد. از مهمترین مصوبات نشست معاون سیاسی امنیتی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اعضای شورای اداری شهرستان مارگون در سومین روز از هفته دولت بود.
در پایان این نشست و به عنوان نمادین از مدرسه دو کلاسه در روستای شهنیز شهرستان مارگون به نمایندگی از  این طرح که آماده بهره برداری می باشند بازدید و دستورات لازم برای بهره برداری در هفته دولت از سوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز صادر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از استاندار تقاضا داریم نسبت به برررسی واگذاری چشمه های آب کشاورزی مردم به عده‌ای خاص پیگیر باشد
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1