تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۵۱۶۵۷

مجوز حضور زنان در ورزشگاه آزادی

سعيد شمس
۱
مجوز حضور زنان در ورزشگاه آزادی
کبنا ؛
«حضور زنان در ورزشگاه‌هاي فوتبال» از اواسط دهه هشتاد به‌عنوان مطالبه مطرح شد. اما در آن روزها اين ذهنيت وجود داشت که اين موضوع تحت‌ هيچ شرايطي امکان‌پذير نيست.
تا اينکه با گسترش فضاي مجازي صداي زنان علاقه‌مند به حضور در ورزشگاه‌هاي فوتبال بلندتر شد تا دست‌اندرکاران با چالشي بزرگ روبرو شوند.  با اين‌حال هربار با عناويني چون «عدم زير ساخت لازم»، «دشواري تامين امنيت زنان»، «شرايط نامطلوب فرهنگي» و البته «مخالفت سرسخت مراجع» اين مطالبه مغفول مي‌ماند تا اينکه فدراسيون بين‌المللي فوتبال «فيفا» به اين بحث به‌طور جدي ورود کرد و در پيامي رسمي به فدراسيون فوتبال اعلام کرد، اگر از حضور زنان در ورزشگاه‌ها به هر دليل و بهانه‌اي جلوگيري کنيد، فوتبال ايران تعليق و در نتيجه از حضور در مسابقات تقويم فيفا محروم خواهد شد. اينجا بود که تصميم‌گيران فوتبال ايران به تکاپو افتاده و سعي‌شان را براي فراهم کردن شرايط حضور زنان در ورزشگاهها به‌کار بستند و در نهايت روز 5شنبه 18 مهرماه سال 1398 ديدار رسمي ايران و کامبوج در حالي در ورزشگاه‌ آزادي برگزار شد که زنان در غياب مردان، سکوهاي ورزشگاه را به خود اختصاص دادند. اما همه‌گيري اپيدمي کرونا و برگزاري بدون تماشاگر بازي‌ها، کمک‌حال مسئولان مخالف ايراني شد تا براي 2 سال از اين «مخمصه» رهايي پيدا کنند!
اما اکنون که دنياي فوتبال بار ديگر ميزبان تماشاگران است، قرار بر اين شده که زنان، البته به‌طور محدود بيايند و فوتبال را از نزديک به تماشا بنشينند.
طبق اخبار رسمي، پيرو مذاکرات روزهاي گذشته مسئولان سازمان ليگ و مراجع ذيربط مقرر شد با ايجاد شرايط لازم ديدار تيم هاي استقلال و مس کرمان با حضور بانوان برگزار شود.
حجت‌الله بهمني مدير روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ليگ در اين رابطه به «خبر ورزشي» گفت: اگر اتفاق خاصي تا روز پنج شنبه رخ ندهد، قرار است که تعدادي از بانوان براي تماشاي ديدار اين هفته به استاديوم آزادي بروند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1