تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۴۳۲۶۱
امام جمعه شهرستان بهمئی؛

در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، نامش بالاترین حجم رسانه‌ای را داشت/ اینکه نامش تسلط رسانه ای داشت نام حاج قاسم رافیلتر کردند

۰
در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، نامش بالاترین حجم رسانه‌ای را داشت/ اینکه نامش تسلط رسانه ای داشت نام حاج قاسم رافیلتر کردند
کبنا ؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
به گزارش کبنا، امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: 
تسلیت به مناسبت ایام شهادت زهرای مرضیه(س). در وصیت نامه اش  فرمودند سلام مرا به فرزندانم، انبیا تا قیام قیامت  برسانید،این سلام  با همه ی آن محتوا، روش و منش حضرت زهرا(س)  باید تا قیام قیامت باید به دست فرزندان ایشان که مومنین، و اسلام  راستین واقعی  هست برسد. 
در سلسله مباحث گذشته و بحث نظام مقدس  خانواده بهتر از الگوی فاطمی نیست،  
اگر همین لایه ظاهری زندگانی  حضرت زهرای مرضیه (س)  در زندگی های ما پیاده بشود قطعا خیلی از  آسیب های خانوادگی و اجتماعی که شاهدش هستیم از جامعه و خانواده ما رخت برخواهد بست، و چیزی به اسم آسیب اجتماعی باقی نخواهد ماند. 

 نکاتی در رابطه با زندگانی حضرت زهرای مرضیه(س): 
۱)حضرت زهرای مرضیه(س) برای شروع پذیرش یک خواستگار و یک همسر روشی که در زندگی ما هست از آن روش استفاده نکردند از سیاست از پول ، از همه ی اینها مهم تر دیانت و مسلمان بودن و  یک انسان شایسته برای ایشان مهم بود و امیرالمومنین(ع) را انتخاب کردند.اول اصالت خانوادگی خیلی مهم هست اصالت دینی داشته باشند، از مهمات زندگی ایمان، اخلاق ، اصالت هست شخصیت هست.
اولین اقدام برا آشنایی و شناخت یک خواستگار واقعی  مشورت با پدر و مادر هست.
مطلب دوم: مهریه حضرت زهرا(س) خیلی پایین بود، به دو سکه نمی رسید. مهریه هیچ  پشتوانه ای برای زن و ادامه ی زندگی اش نخواهد بود 
   نکته سوم :یکی از علت های که ازدواج به تاخیر می افتد خیلی از دختر خانم ها بهانه امکانات مادی از خواستگارشان میکنند. بله یک حداقلی نیاز هست ،آیا شاغل هست؟ آیا ماشین دارد؟
خوب آیا پدر شما هم از اول ماشین و خانه داشت ؟ هیچ کدام را نداشت بهشون زن دادن کم کم زندگی شون را تشکیل دادن.
مرد اگر مرد  باشد خودش بهترین امکانات را برای خانواده اش تامین میکند.
اگر ازدواج به تاخیر بیافتد فساد زمین را میگیرد.
دیر ازدواج کردن خیلی تاثیرات عمده ای دارد.

بحث خانه داری حضرت زهرا(س) با امکانات ساده شروع شد.لذت زندگی هم این است که خودش کم کم تهیه کند.
وی در پایان خطبه اول گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید وجود امکانات بد است اما باید با توجه به آنچه که هست زندگی را شروع کرد
حجت الاسلام افروغی در خطبه های دوم این هفته افزود: باید روی این نکته تاکید بکنیم که تقوا و دین داری ما یک دینداری التقاطی نباشد یعنی اینکه یک قسمت از دین را پذیرفتیم و یک قسمت آن را نپذیرفتیم،آیه ی قرآن چنین افرادی را مذمت می کند و محصول آن نفاق می شود.
مصداق آیه ی (نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَنَكفُرُ بِبَعضٍ ) به بعضی از قسمت های دین ایمان می آورد و به بعضی نمی آورد.
مثلا شخصی جانماز پهن میکند و نماز میخواند اما در فروش جنس به مردم بی انصافی میکند و گران و بی کیفیت می فروشد.
یا شخصی عمل زیبایی انجام میدهد و خواستگارش بعد از موافقت گول میخورد.
خیانت در معامله است،هرجای دنیا ،فردی ضرر کردیم  ما به یک یا دو حکم دین عمل نکرده ایم 
بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عصر تعویل شروع شد بعد از ایشان حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین (ع)  با نفاق و دو رویی جنگیدند، مبارزه با دو رویی و نفاق به روش حضرت زهرا(س) گذاشته شد و ایشان به خوبی از پس این کار برآمد 
امروز عصر ظهور انواع و اقسام حق طلب نماهاست مثل امویان ،عباسیان یا داعش امروزی همه به اسم اسلام آمده اند.پس مقام معظم رهبری راجع به جهاد روشنگری می فرمایند، در حوزه خانواده پوشش چه برای مرد چه برای زن رها شده که مثلا طرف میگوید دل باید پاک باشد که این ظلم به جوانان و فرزندان است.افرادی که ساعت نیایش دارند اما نماز نمیخوانند که خیلی از جوانان را جذب کرده اند و این کار حرام است.

عده ای در فضای امروزی می گویند حاج قاسم سلیمانی برجام را تایید کردند ، در صورتی که تایید نکرده بودند،حاج قاسم  خارج از میدان جنگ بسیار مهربان بود. 
واقعیت این است در این تغییر سبک زندگی هیچ چیزی به اندازه ی فضای مجازی تاثیر گذار نبوده و بسترهای جنگ روانی و رسانه ای بازارطلا و بورس نیز در آن تاثیر گذاشته است.
در دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی ،نامش بالاترین حجم رسانه ای را داشت اینکه تسلط رسانه ای داشت نام حاج قاسم را فیلتر کرد.
ما شبکه ملی اطلاعات که خواستیم بسازیم به دروغ گفتند که دیگر به  سایت های جهانی و بین المللی دیگر دسترسی نداریم.
در صورتی که شبکه ملی اطلاعات مثل دیگر کشور ها که نظارت روی آن باشد تا بد  اخلاقی علیه اسلام و دین نباشد‌
باید ارتقای سواد رسانه ای در برنامه ی ما باشد و همه ی افراد جامعه چه باسواد و چه بی سواد آگاه باشند برای مثال مادری باید بداند تغییر اخلاق و رفتار و پوشش قسمت عمده اش مربوط به فضای مجازی است.
سواد رسانه ای باید تمامش سیاست گذاری پیدا و ناپیدا و محیطش قابل لمس کردن و قابل دیدن باشد و تاثیراتش به مردم شناسانده شود، و مردم بدانند دشمن سیاست گذاری میکند تا حاج قاسم را سرکوب کند و دیگران او را نشاسند و اخبار را سانسور می کنند و همگی بر علیه اسلام است.

اگر امپراطوری رسانه دست دشمن نبود توقیف کشتی اماراتی توسط نیروهای یمن خیلی در اخبار این پیروزی مورد توجه می شد.
توافق بین عراق و آمریکا که آمریکایی ها از عراق بروند و یک عده مستشار  آمریکایی در عراق بمانند ، این خود ضربه به ملت عراق است که ابهامات زیادی دارد ،مذاکرات وین هنوز سرانجامش مشخص نیست ،ایران با سیاست های آمریکا و اروپا ،زمان بیشتری دارد و آمریکایی ها هستند که اتلاف وقت برایشان ضرر است 
متاسفانه اداره اصناف یکی از وظایف اش را فراموش کرده است و اونم آموزش اصناف مختلف است که راجع به پوشش آنها دقت بیشتری شود و این افراد گزینش شوند.
اگر همه ی شیشه های ماشین دودی باشد و زن تنها سوار ماشین راننده مرد شود این گناه است؟ و عوامل تاثیر گذار مثل موسقی و پوشش و....نیز تاثیر گذار است.
تغییر پوشش نشانه ی خیلی از مسائل است و هم چنین تمامی محیط های آموزش موسیقی ،ورزشی و آرایشگاهی و.... خانواده و اصناف باید آگاهی خود را  بالا ببرند.

برگزاری مراسمات در هیآت ها صرفآ هدف فقط برگزاری مراسم روضه نباشد و سواد رسانه ای مردم را افزایش دهند.و مسائل پوشش و حجاب را برای مردم بگویند.
مردم چه در سطح کشور ،استان،و شهرستان از عدم تعیین و تکلیف مدیران گلایه مند هستند.
و تاکید دارند که ادارات بلاتکلیف بوده و در تعطیلی به سر می برند.
درپایان تشکر از همه ی آحاد مردم، بالاخص  روحانیون،هیات داران،سخنوران ،موکب داران، مداحان و همه ی ادارات  که برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن ایام فاطمیه ، دومین سالگرد شهادت سردار دلها و رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی زحمت کشیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1