تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۶۴۲۶۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنانیوز؛

راه آهن اقلید یاسوج به گچساران از جمله مطالبات تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد از ریاست جمهوری خواهد بود

۱۵
۱
راه آهن اقلید یاسوج به گچساران از جمله مطالبات تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد از ریاست جمهوری خواهد بود
کبنا ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: درخصوص راه آهن اقلید به یاسوج که سابقه مطرح کردن آن به 15 سال قبل برمی‌گردد، پیشنهاد جدیدی دادیم مبنی بر اینکه این خط آهن از اقلید به یاسوج و به ‌گچساران و از گچساران به بوشهر و به خط ریلی خوزستان متصل شود.
 سید احسان عسکری در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پروژه های سفر اول ریاست جمهوری گفت: کارخانه قند از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری بوده که احیا شده و در حال تولید است.
عسکری بیان کرد: از 50 میلیارد تومان تسهیلاتی که به کارخانه آجر دهدشت اختصاص داده شد، این کارخانه توانست 15 میلیارد آن را دریافت کند و همچنین اتفاق خوب این است که یک کوره به ظرفیت کارخانه اضافه شده است.
عسکری افزود: یکی دیگر از مصوبات مربوط به ماشین سازی گچساران است، این کارخانه فعال است، تعداد اشتغال زایی کارخانه نوسان دارد و با توجه به سفارشات کارخانه، اشتغالزایی آن بصورت پروژه ای است.
وی در خصوص کارخانه هربی فارمد گچساران افزود: در وضعیت خوبی است و توضیحات آن ارائه خواهد شد.
عسکری با اشاره به کارخانه بیواتانول باشت بیان کرد: این کارخانه با مواد خوراکی الکل سوختی تولید می کند و همچنین از تفاله های ذرت نیز خوراک دام و طیور تولید می شود. تامین مالی 400 میلیارد تومان داشت که تا سقف 350 میلیارد تومان انجام گرفت، وی افزود: ایمیدرو سرمایه گذار اصلی پروژه کارخانه بیواتانول است که در تأمین آورده ناتوان بود و یکی از مصوبات دور دوم سفر، تغییر سرمایه گذار است.
وی در خصوص احداث واحدهای مرغ‌داری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قریب 50 میلیارد تومان برای تأمین مالی احداث مرغداری‌ها انجام گرفت که مربوط به دور اول سفر است.
وی گفت: طرح‌هایی تحت عنوان زنجیره ارزش مرغ که تاکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در حوزه تولیدات مرغ و گوشت مرغ تحول زا خواهند بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
عسکری درخصوص کارخانه آرد و نشانه یاسوج گفت: این کارخانه 4 حلقه تولید دارد، که فقط یک حلقه آن فعال شده است، مکاتباتی با بنیاد شهید داشتیم که بی پاسخ ماند، و بطورکلی بنیاد شهید به دنبال این بوده که این کارخانه را بفروشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کل دادگستری استان مکاتبات زیادی با تهران داشتند و موجب لغو فروش کارخانه شدند، در حال حاضر مدیرعامل جدیدی برای این کارخانه آمده، 120 میلیارد تومان تسهیلات برای این کارخانه درنظر گرفته شده و امیدواریم هر 4 خط تولید کارخانه راه اندازی و در استان اشتغال زایی شود.
عسکری بیان کرد: سه شنبه این هفته در نهاد ریاست جمهوری در خصوص بخشی از پروژه ها که شامل 708 پروژه است با اعتبار 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات توضیحات لازم ارائه خواهد شد، غیر از این 708 پروژه، حدود 799 پروژه دیگر وجود دارد و اصل سرمایه گذاری بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان خواهد شد.
عسکری افزود: پروژه های بزرگی مثل پتروپالایشگاه گچساران، مینی پالایشگاه دهدشت، پتروشیمی چرام را داریم، به اضافه پروژه هایی که توسط سرمایه گذاری خارجی تأمین مالی می‌شوند حدود 275 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پاسخ به سوالی درباره راه آهن یاسوج  اظهار کرد: درخصوص راه آهن اقلید به یاسوج که سابقه مطرح کردن آن به 15 سال قبل برمی گردد، دو وجه کار دارد؛ از اقلید به یاسوج و به گچساران و از گچساران به بوشهر و به خوزستان اتصال راه آهن را پیش بینی کرده ایم.
وی گفت: یک سرمایه گذار دولتی چینی متقبل شده که این کار را با تهاتر نفت انجام دهد، مکاتباتی با آقای دکتر مخبر و همچنین وزیر راه انجام گرفته، فاز اول مطالعه شده باید تامین مالی و اجرایی شود و فاز دوم باید تحت مطالعه قرار بگیرد. این پروژه به دلیل اهمیت و سختی کار، از جمله مطالبات تاریخی استان از ریاست جمهوری خواهد بود.
عسکری در پاسخ به اینکه «آیا طرح منطقه ویژه اقتصادی گچساران به کما رفته؟» با اظهار اینکه «نیازمند وارد کردن دست دولت در توسعه استان هستیم» خاطرنشان کرد: درخصوص منطقه ویژه اقتصادی با سازمان مسوول آن مشکلاتی داریم، در برخی استان ها ایدرو و ایمیدرو متولی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بوده اند و در برخی استان ها شرکت شهرک های صنعتی این کار را در دست گرفته اند، که ایمیدرو کار را رها کرد و ما با شرکت شهرک های صنعتی به نتیجه رسیدیم، با راه اندازی زنجیره های ارزش تولید می توانیم ارتقاء معیشت و ساماندهی اشتغال را داشته باشیم، که بخشی از آن مستلزم چانه زنی دولت است.
عسکری ادامه داد: در حوزه گلخانه‌ها، در خیراباد یک گلخانه 10 هکتاری در حال ساخت است که در جنوب کشور بی نظیر است.
وی گفت: در سطح گلخانه ها تا قبل از این دولت 33 هکتار گلخانه داشتیم، الان در قالب 5 شهرک گلخانه ای 137 هکتار زیرساخت گلخانه در حال آماده سازی هستند و بخشی از آن نیز واگذار شده که منجر به تولید محصولات گلخانه ای شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نابسامان فرودگاه و پروازهای فرودگاه یاسوج، افزود: پیشنهادهای زیادی درخصوص راه اندازی پرواز مشهد، نجف، کیش شده است و مطالباتی داشتیم، با این حال از نظر اهمیت پروازها، پروازهای یاسوج تهران و گچساران تهران اهمیت زیادی دارند و ما اولویت را روی این دو پرواز گذاشته ایم.
عسکری در ادامه گفت: در گذشته رایزنی هایی با سرمایه گذاران داشتیم، پیشنهاد ما این بود که یک ایرلاین به نام کهگیلویه و بویراحمد و مرکزیت فرودگاه یاسوج خدمات ارائه دهد، اگر سرمایه گذاری پیدا شود، دولت امکانات خود را معطوف به این موضوع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برخی سرمایه گذارانی که به استان می‌آیند با تراکم جنگل و مراتع جنگلی مواجه می شوند و منابع طبیعی نیز همکاری نمی‌کند، افزود: به همین دلیل بحث واگذاری‌ها از ماده 32 به ماده 3 تغییر یافته است. در ماده 3 قانون جنگل ها حق انتخاب همان حق بهره برداری است. بر اساس ماده 3 اجاره 20 درصد درآمد سالیانه وجود دارد، یکی از پیشنهادات این بوده که برای سرمایه گذار تا 1 سال این 20 درصد به 7 درصد کاهش پیدا کند.
عسکری اظهار کرد: برای تعهد اشتغال زایی در استان 13 هزار و 520 اشتغال هدفگذاری شده بود که از محل تبصره 16 و بخشی از منابع دیگر در بخش مسکن تامین می شد. در سامانه 12 هزار و 500 اشتغال ثبت شده که بسیار نزدیک به تعهد استان عمل کردیم.
وی افزود: اگر بتوانیم فازهای مختلفی از پتروشیمی ها و پالایشگاه را به بهره برداری برسانیم، اینها می‌توانند اشتغال پایدار ایجاد کنند.
وی گفت: اشتغال های خرد و کوچک در طول زمان پایداری خوبی نشان نمی‌دهند، و پروژه های بزرگ ما از جمله پتروپالایشگاه گچساران، اوره و آمونیاک چرام، پالایشگاه دهدشت به بهره برداری برسند، به عنوان کانون‌های مرکزی اشتغال به صورت القایی اثر خواهند داشت و صنایع اقماری را نیز در کنار خود شکل خواهند داد.
عسکری با بیان اینکه «اگر انحرافی در تسهیلات اشتغال روستایی صورت گرفته باید برخورد لازم صورت گیرد» اظهار کرد: اشتغال روستایی در سال 97 به میزان 450 میلیارد ابلاغ شد و این منابع در 4 سال و نیم تزریق شد و تیرماه همین امسال آخرین دوره‌‌ای است که اعتبار تزریق شد.
وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت در اشتغال‌زایی و احداث زیرساخت‌ها گفت: اگر سیستمی جهت گیری خوبی داشت باید به آینده آن سیستم امیدوار باشید ولی اگر جهت گیری خوبی نداشت نمی توانید امیدواری به آینده آن داشته باشید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به مردم، نخبگان، جوانان و دانشگاهیان گفت: در سفر هیئت دولت وزرای کلیدی نیز حضور پیدا می‌کنند از جمله وزیر کشاورزی، وزیر سمت، وزیر مسکن، وزیر بهداشت و... . اگر مردم نقطه نظری دارند بصورت مکتوب به معاونت‌های تخصصی استانداری تحویل دهند تا استانداری بتواند این نقطه نظرات را به عنوان مصوبه معرفی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نگو نقطه نظر بگو: پیشنهاد
کو بنده خدا چه ایگو!!!!
یکی نیست ازش سوال کنه قرار بود رشد اقتصادی 8 درصد در استان انجام شود ،
دقیقا رشد اقتصادی استان در سال 1401 چند درصد بود ؟

خدایا خودت کمک کن !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد معاون اقتصادی هم داره کسی میدونه ایشون وظیفه ش تو این استان محروم چیه اصلا خبر داره از قیمت ها توی استان چرا هیچوقت هیچ سایت یا پیجی درباره عملکرد ایشون حرفی نمیزنه نکنه ازش میترسین یا...
کبناتیوز
Iran, Islamic Republic of
ای کبنا بخدا تو قیامت نداری اگه ازمن می‌شنوی این شغل که با تعریف دادن نان دربیاری ویکی را بکوبی تا دیگری نان بده تاوان داره
مارگون
Iran, Islamic Republic of
کمایی چرا می‌ترسی و کامنت هایی که برا عسکری گذاشته میشه رو باز نمیکنی فقط خوب بلدی گیر بدی به اونایی که دارن کار میکنن و براشون حاشیه سازی بکنی نکنه&
Iran, Islamic Republic of
شماها پل مهریان و کمربندی یاسوج را بعد از سالها درست کنید ، قطار پیش کش .
مدیران محترم این نکته را همواره مد نظر داشته باشند :
مردم با شنیدن بعضی مصاحبه ها به شما می خندند . ایجاد شادی در قلب مومن ثواب دارد .
بیراحمدی اصیل
Iran, Islamic Republic of
صدای دهل از دور شنیدن خوش است
آقایان مغز اقتصادی استان درسته تجمیع و دسترسی روستاهای پراکنده با راه آهن موصوف حل میشود ولی چرا لقمه را دور گردن دور میزنید تا به دهان برسد چرا کاری که انکانش در ۱۹سال هست را به ۵۰ شاید بیشتر سوق میدهید مگر راه آهن شیراز تا مجتمع خلیج فارس نیومده مگر توسعه آن تا نزدیک تنگ سرخ با استان فارس نیست از تنگ سرخ تا فرضا مله شوره چقدر فاصله هست آیا این مسیر در کوتاه مدت قابل بهره برداری هست یا مسیر ۳۰۰کیلومتری،از نا گفتن بود
صمدی
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه این آقا از وقتی معاون اقتصادی شده چه کار مثبتی انجام داده &
خداوکیلی یک کار مثبت این اقارو نام ببرید
Iran, Islamic Republic of
راه آهن یاسوج‌اقلید را راه اندازی کنید تا وقت گچساران
جاده یاسوج به اقلید را درست کنید تا وقت‌راه آهن
Iran, Islamic Republic of
درخصوص فسفات چرام اشاره ایی نشده
B
Iran, Islamic Republic of
درخصوص غارت سنگ معدن بوکیست چرام هم صحبتی نشد.
چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
حیف معاونت اقتصادی
خالو
Iran, Islamic Republic of
ایشون کی از پرده ی غیب بیرون افتاد
وای به حال مردم ومسولین سفارشی
حسن
Iran, Islamic Republic of
کاش این راه آهن به جای این مسیر میرفت از سمت شهرستان دنا، مارگون و لوداب و کهگیلویه و چرام میرفت سمت گچساران که کل استان پوشش بده
Iran, Islamic Republic of
این طرح که از قبل بوده
حالا کی عملی بشه خدا میدونه؟
شما بفرمایید غیر از اینکه آب یاسوج رو دارید دو دستی تقدیم میکنید به استان های دیگه
چه برنامه‌ی اقتصادی برای این استانی دارید که این مردم حق استفاده از آب و نفت و گاز خودش ندارن و باید بقیه ایران سیراب کند و نفت و گاز هم که بماند
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1