تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۴۴۶۰۲۲
در گفت‌وگوی کبنانیوز با مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امیر رئوف: در کهگیلویه و بویراحمد هنوز سند کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تدوین نشده است / آشنایان و دوستان جایگزین شایسته‌سالاری شود، پیشرفت به تأخیر می‌افتد / فرهنگ‌های غلط استان باید پالایش شود / مردم باید در انتخابات جلوی نقص‌ها و ناکارآمدی‌ها را بگیرند / مسئولیت‌ها را به دست شایستگان برسانیم / استان فعال و پویا یک رسانه فعال می‌خواهد / در حوزه خبر سعی کرده‌ایم با نگاه امیدآفرینی به اتفاقات سال 1400 بپردازیم / شبکه دنا 65 درصد مخاطب دارد با میزان رضایتِ 70 درصدی / در سال 1401 شاهد جشن تکمیل سیگنال رسانی در سطح استان خواهیم بود / ما روابط عمومی هیچ دستگاهی نیستیم

۱۴
۰
امیر رئوف: در کهگیلویه و بویراحمد هنوز سند کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تدوین نشده است / آشنایان و دوستان جایگزین شایسته‌سالاری شود، پیشرفت به تأخیر می‌افتد / فرهنگ‌های غلط استان باید پالایش شود /  مردم باید در انتخابات جلوی نقص‌ها و ناکارآمدی‌ها را بگیرند / مسئولیت‌ها را به دست شایستگان برسانیم / استان فعال و پویا یک رسانه فعال می‌خواهد
کبنا ؛
یکی از مسائل اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتاری در چنگال چرخه توسعه نیافتگی است. توسعه ابعاد مختلفی دارد و برای برون‌رفت از این وضعیت، باید از رویکردهای مختلف به وضعیت موجود نگاه کرد. از این رو در رسانه کبنا نیوز برای بررسی وضعیت توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیران مختلف استانی گفت‌وگوهایی را ترتیب داده‌ایم که در ایام نوروز به تدریج منتشر خواهند شد. اولین گفت‌وگو از این سلسله‌گفت‌وگوها با امیر رئوف مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که در زیر از نظر مخاطبان می‌گذرد.

کبنا نیوز: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ شاخص‌های توسعه در چه وضعیتی قرار دارد؟
رئوف: ما در کهگیلویه و بویراحمد با استانی روبرو هستیم که از مزیت‌های نسبیِ خوبی برخوردار است. یکی از بزرگترین سرمایه‌های این استان نیروی انسانی آن است. در کنار آن مواهب طبیعی است. در حوزه‌های اقتصادی از جمله، کشاورزی و باغداری هم مزیت‌های خوبی دارد. در کشت گیاهان دارویی و استخراج نفت و گاز نیز وضعیت مطلوبی دارد.
من به عنوان یک فرد رسانه‌ای اعتقاد دارم که استان فعال و پویا یک رسانه فعال می‌خواهد. اگر جامعه رسانه‌ای استان در راستای رشد و توسعه استان گام بردارند قطعا ما می‌توانیم چهره استان کهگیلویه و بویراحمد را کاملا متحول کنیم.
استانی شدن شبکه دنا در کهگیلویه و بویراحمد به سال 1384 برمی‌گردد و جز یکی از صدا و سیماهای جوان مراکز استانی قلمداد می‌شود.
نگاه تحولی در دوره جدید مدیریت سازمان مد نظر قرار گرفته و ما اعتقاد داریم که یکی از پیشران‌های اصلی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد عدالت‌محوری و هویت‌گستری است و اینها می‌تواند ضامن توسعه و پیشرفت و تعالی استان باشد.
در این سه سالی که بنده حضور داشته‌ام ما به گفتمان مشترکی رسیده‌ایم. سعی کرده‌ایم تنها به جمعیت و وسعت این استان در مقایسه با استان‌های بزرگ کشور نگاه نکنیم، بلکه با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اینکه در جمهوری اسلامی در هر نقطه‌ای از این دنیا قرار می‌گیرید، آن نقطه را مرکز دنیا بدانید و بدانید که همه نگاه‌ها متوجه شماست.
ما تلاش کرده‌ایم با یک سلسله نشست‌های هم‌اندیشی در قالب اتاق‌های فکر جایگاه صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد را در بین مراکز استان‌ها ارتقا ببخشیم و با نگاه مخاطب‌محوری هم به این موضوع نگاه کرده‌ایم.
مجموعه دوستان هم این گفتمان را به خوبی دریافت کردند. جایگاه این تلویزیون از رتبه 24 در انتهای سال 97 به رتبه دوم در سال 1400 ارتقا پیدا کرده است و این بر اساس شاخص‌های دقیقی است که مجموعه مرکز سیما انجام می‌دهد. این روند تکاملی از سال 98 شروع شد و در 99 استمرار پیدا کرد و در سال 1400 به اوج خودش رسید.
 
کبنا نیوز: این رتبه بر اساس چه شاخص‌هایی به دست آمده است؟
رئوف: معیارهای متعددی داریم.  به طور مثال 13 برنامه تلویزیونی برای گروه‌های سنی مختلف باید تولید کنیم. تمامی این برنامه‌ها به صورت فصلی و ماهانه مانیتور می‌شوند و اساتید صاحب نظر در حوزه رسانه این برنامه‌ها را ارزیابی می‌کنند و نمراتی را برای هر برنامه عنوان می‌کنند. ما جز مراکزی بودیم که بهترین برنامه را ساخته و ارائه داده است. به عنوان مثال برنامه خانواده تلویزیون تحت عنوان بهون مهر جز بهترین برنامه‌های تولیدیِ استان‌ها است.
ما 33 صدا و سیما در استان‌های مختلف کشور داریم که 33 برنامه خانواده تولید می‌کنند. ما این روند ارتقایی را از سال 97 شروع کردیم. در برنامه خانواده، بهترین برنامه، در برنامه‌های جوان و نوجوان نیز بهترین برنامه صدا و سیما بوده‌‌ایم.
در کنار این موضوع، شاخص‌های دیگری مثل جدول پخش شبکه نیز هست. این جدول باید از یک نظم و هارمونی خاص برخوردار باشد و بتواند انتظارات مخاطب را برآوده کند. تنوع برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف سرگرمی، اطلاع‌رسانی ، آموزشی و ... در کنداکتور 24 ساعته حفظ شده است. در حوزه گرافیک برنامه‌ها تحول خوبی ایجاد شده است.
یکی دیگر از شاخص‌ها میزان مخاطب است که بر اساس نظرسنجی‌های دو نوبت در سال، میزان مخاطبان شبکه رادیو و تلویزیون رصد می‌شود. این نظرسنجی‌ها همزمان در کل کشور انجام می‌شود. مدل نظرسنجی ما به صورت شبکه‌ای و تحت وب است. ماحصل این مصاحبه در تهران آنالیز می‌شود. شبکه دنا جز صدا و سیماهایی است که در مقایسه با میانگین مخاطبان شبکه استانی، جایگاه بالاتری را دارد.
ما با این نگاه عدالت‌گستری و هویت‌گستری به دنبال این هستیم که سهم مردم استان در تمامی برنامه‌های صدا و سیما به خوبی ادا شود و تمامی شهرستانها بتوانند جایگاهی در این شبکه تلویزیونی داشته باشند.
در کنار این موضوع، بحث تقویت سیگنال رسانی در سطح استان هست. 95 درصد استان از نعمت دریافت شبکه‌های دیجیتال برخوردارند. این استان به واسطه صعب العبور بودن و پراکندگی جمعیت، شرایط بسیار سختی را برای سیگنال رسانی دارد. البته نقاطی به خاطر کور بودن و روستاهای زیر 10 خانوار از این نعمت برخوردار نیستند.
امروز با توجه به ارتقا تکنولوژی و گذار از فرمت اس دی به فرمت اچ دی، ضرورت دارد که ما نسبت به راه اندازی شبکه‌های اچ دی در استان گام برداریم. با توجه به گرفت‌وگوهایی با مسئولین استان داشته‌ایم این قول را به ما داده‌اند که از اعتبارات عمرانی صدا و سیما اعتبار خوبی را در اختیار صدا و سیمای استان قرار دهند که ما انشاالله جشن تکمیل سیگنال رسانی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را در سال 1401 شاهد باشیم.
باید این نکته را عرض کنم که در حوزه صدا هم ما جایگاه خوبی را داریم. رتبه ما از 16 در انتهای سال 97 به جایگاه پنجم در ارزیابی‌های سال 1400 رسید. در حوزه معاونت اطلاعات و اخبار هم باز همین روند رو به رشد را شاهد هستیم و ما در بین مراکز استانی صدا و سیما جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.
خبرنگاران ما همت جهادی کردند و توانستند در بین خبرنگاران کشور مطرح کنند و امروز ما خبرنگاران برندی را در صدا و سیمای استان داریم که در مرکز از آنها به عنوان خبرنگاران مطرح و ساعی یاد می‌کنند.
در سال 1400 که تجلی موفقیت‌ها را در آن شاهد بودیم، شاهد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره چهلم فجر بودیم. امسال مستند احتضار اثر حجت طاهری موفق شد که سیمرغ بلورین را به خود اختصاص دهد. این در شرایطی بود که در ده سال گذشته هیچکدام از شبکه‌های سراسری و شبکه‌های استانی صدا و سیمای کشور موفق به دریافت سیمرغ بلورین نشده بودند.
البته در حوزه مستند این استان حرف‌های بزرگی دارد. سلیمی موفق شد در جشنواره عمار مستند سرباز صفر او جوایزی دریافت کند. ما سعی کرده‌ایم صدا و سیمای استان ملجأ و پناهگاهی برای مستندسازان باشد.
 
کبنانیور: در مورد نظرسنجی‌هایی که به آنها اشاره کردید، لطفاً بفرمائید که میزان رضایت و اعتماد مخاطبان به این شبکه چقدر است؟
رئوف: ما در کنار شاخص مخاطب، رضایت‌سنجی مخاطبان را هم داریم. همین نظرسنجی که اخیراً انجام شد، شبکه سیمای ما 65 درصد مخاطب دارد با میزان رضایتمندی 70 درصد. شبکه رادیویی ما هم 38 درصد مخاطب دارد با سطح رضایتمندی 85 درصد. البته من این نکته را در پرانتز اضافه بکنم که رادیو به عنوان یک رسانه‌ای در ساعات خاصی شنیده می‌شود و مردم بیشتر در محیط‌های کار و خودروها رادیو را دنبال می‌کنند این نرم 38 درصد یک نرم قابل قبول است.
 
کبنا نیوز: این نظرسنجی‌ها را چه کسی انجام می‌دهد؟
رئوف: ما یک مرکزی داریم به نام مرکز تحقیقات و افکارسنجی صدا و سیما که محل آن در جام جم در تهران است. ما در سطح استان یک شبکه پرسشگر نیز در سطح استان داریم که با استفاده از آنها نه تنها این نظرسنجی بلکه موضوعات روز را نیز بررسی می‌کنیم.
در برخی از مناسبات سال مثل انتخابات، یکی از مراکز مهم نظرسنجی همین صدا و سیما است. بر اساس اعلام نظر مراکز مهم کشور مرکز نظرسنجی صدا و سیما جز معتبرترین مراکز نظرسنجی است.
مردم اخبار صحیح را از طریق صدا و سیما دنبال می‌کنند. ما باید بپذیریم که امروز با یک ابررسانه‌ تحت عنوان فضای مجازی روبرو هستیم. رقبای رسانه‌ای در سپهر رسانه‌ای کشور افزایش پیدا کرده و صدا و سیما هم باید بتواند مخاطب خود را همراه و اقناع کند.
نظرسنجی ای که ایسپا انجام داده نشان می‌دهد که شبکه‌های مختلف صدا و سیما متناسب با نگاه تخصصی که امروز برای هر شبکه انجام شده، میزان مخاطب خاص خودشان را دارند.
من چون متولی شبکه دنا هستم، این را به قوت عرض می‌کنم که شبکه دنا نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد بیننده و شنونده دارد بلکه بر اساس مراجعات و تماس‌های مکرری که  مناطق مختلف استان‌های همجوار با ما دارند تقاضا دارند که ما این امکان را فراهم کنیم که تلویزیون دنا در استان‌های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و بوشهر قابلیت دریافت را داشته باشد.
مرکز صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد یکی از پربیننده‌ترین و پرشنونده‌ترین مراکز صدا و سیما در بین استان‌های کشور است.
 
کبنا نیوز: صدا و سیمای استان در حوزه مستند، نمایش و سریال تاکنون چه کارهایی انجام داده است؟
رئوف: مستند احتضار موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد. در کنار این ما مستندمسابقه را از چند سال پیش تولید کرده‌ایم تحت عنوان چرنگ، رچ، امسال هم مجموعه جدید آن در نوروز تحت عنوان چویل منتشر می‌شود.
ما مستند راوی دنا را داشتیم. این مستند به نقاط مختلف استان و نقاط گردشگری پرداخت. مستند کوچنی در ایام عید منتشر می‌شود که به معرفی روستاهای هدف گردشگری می‌پردازد. مستندهای علی البدل و علی کمک از مستندهای خوب ما بودند.
اخیراً مستندی تحت عنوان ایلدخت ساخته شده که به اهمیت جمعیت و فرزندآوری توجه می‌کند.
الحمدلله سبد رسانه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مستند بسیار غنی است.
در حوزه نمایش دو اثر داشته‌ایم؛ یکی فیلم تلویزیونی هم‌ریشل بود که همین امسال هم در ایام نوروز پخش خواهد شد.
یک فیلم تلویزیونی را تحت عنوان تپه آدم برفی تولید کرده‌ایم که این هم انشاالله به صمع و نظر بینندگان خواهد رسید.
سریالی را هم در دست تولید داریم که مراحل تحقیق و نگارش آن در حال اتمام است تحت عنوان زوج و فرد، که به بحث ازدواج‌های ساده می‌پردازد. فیلمنامه بسیار خوبی دارد. منتها برای تولید آن چشم امید به حمایت‌های مسئولین استان داریم. اگر مسئولین کمک کنند، 50 درصد از هزینه سریال را صدا و سیما تقبل می‌کند.
 
کبنا نیوز: مراکز تحقیقاتی کشور از مسائل و بحران‌های هر استان آمارهایی منتشر کرده‌اند که بر اساس آنها کهگیلویه و بویراحمد در مسائلی مثل سوانح رانندگی، رفتارهای پرخطر، طلاق و ... جایگاه خوبی ندارد. صدا و سیمای استان چه برنامه‌هایی در ارتباط با این مسائل و آسیب‌های اجتماعی در نظر داشته است؟
رئوف: در شبکه‌های رادیو تلویزیون و بخش خبر، عملکرد ما به صورت روزانه است. یعنی ما برنامه‌های پلاک داری را داریم که در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی، سعی کردیم آگاهی جامعه را نسبت به پیشگیری ارتقا دهیم. همین تصادفات جاده‌ای که ما بیشترین تلفات را در قبال آن داریم، بخش از آن به رفع نقاط حادثه خیز برمی‌گردد. اما بحث فرهنگ رانندگی که یکی از شاخص‌های مهم در بحث پیشگیری از حوادث رانندگی است، ما با همکاری مستمری که با معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان و معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا در سطح استان داریم، سعی کردیم اقدامات پیشگیرانه را در برنامه‌های مختلف مد نظر قرار دهیم.
با توجه به اینکه رادیو نقش مهمی در این میان دارد، کلیه برنامه‌های پیامی که در کنداکتور شبکه رادیویی دنا تولید می‌شود یکی از توصیه‌های مستمر آن همین تذکر نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. منتها من اعتقاد دارم که موضوع آسیب‌های اجتماعی اگر بخواهد در استان کاهش پیدا کند نیازمند یک اقدام فرابخشی است و سند کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی استان تدوین شود. در خیلی از استان‌ها این سند تدوین شده و وظیفه هر کدام از دستگاه‌ها در این سند مشخص شده است.
متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد هنوز این سند تدوین نشده است. ما خدمت استانداران محترم استان در این ادوار مدام تأکید کرده‌ایم که یکی از راه‌های برون رفت از این آسیب‌ها تدوین این سند است. ضمن اینکه مردم هم باید در این موضوع خود را مسئول بدانند و ورود کنند. صدا و سیمای استان این آمادگی را دارد که ظرفیت‌هایی را در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد و ما بتوانیم با یک کار هماهنگ این آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.
ما در کنار این مطلب، در راستای افزایش اطلاعات حقوقی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد یک تفاهمی را با مجموعه دادگستری داشتیم و تقریبا حدود سال است یک برنامه را با حضور قضات مجرب دادگستری راه‌اندازی کردیم و مردم در راستای افزایش اطلاعات حقوقی خود و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری، مسائل مستحدثه خود را با این برنامه در میان می‌گذارند و کارشناسان این برنامه هم به آنها پاسخ می‌دهند.
 
کبنا نیوز: در ایام نوروز چه برنامه‌ها و ویژه‌برنامه‌هایی برای مردم استان دارید؟
رئوف: از قریب دو ماه پیش ستادی را تحت عنوان ستاد برنامه‌های نوروزی رسانه کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی کردیم. ایام عید که امسال شرایط کرونا و محدودیت‌های کرونایی شرایط متفاوتی را ایجاد کرده است، ما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی شاهد سفرهای نوروزی هم هستیم. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گردشگران نوروزی زیادی را شاهد خواهیم بود. طبعاً شبکه‌های صدا و سیما باید برنامه‌های شاد و مفرحی را هم برای مخاطبان خود در سطح استان و هم گردشگران تدارک ببینیم. این برنامه‌ها در راستای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استان است.
بخشی از جدول پخش برنامه‌های ما به معرفی این جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها اختصاص یافته است. ما اعتقاد داریم این استان اگر بر روی این صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کند، اقتصاد آن کاملاً متحول خواهد شد.
ما یک مجموعه 20 قسمتی مستند مسابقه با عنوان چویل را پیش‌بینی کرده‌ایم با هدف معرفی آداب و رسوم و بازی‌های محلی. این یک مسابقه کاملا مفرح و جذاب است.
جشنواره فیلم‌های سینمایی را راه‌اندازی کرده‌ایم. بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی را در جدول پخش خودمان قرار داده‌ایم که در 16 روز اول سال به صمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.
ما امسال تدارک ویژه‌ای را برای سال تحویل دیده‌ایم. امسال از ابتدای ماه شعبان کنداکتور شبکه تلویزیونی و رادیویی ما تغییر کرد و سعی کردیم که متناسب با فضای اعیاد شعبانیه فضای شاد و مفرحی را برای مخاطبان خود ایجاد کنیم. لذا از اول شعبان که با اول اسفند مصادف بود، سعی کردیم کنداکتور برنامه‌ها را تغییر دهیم. این روند ادامه پیدا می‌کند.
ارتباطات زنده تلویزیونی با برخی از مراکز صدا و سیمای استان‌ها خواهیم داشت. از ظرفیت خوب خوانندگان محلی استفاده خواهیم کرد. گزارش‌های مردمی خوبی تهیه کرده‌ایم راجع به حال و هوای عید 1401. وجه تمایز امسال برنامه‌های سال تحویل ما توجه بیش از گذشته به روستاها است. حدود 44 درصد جمعیت استان را روستاها تشکیل می‌دهند. لذا ما سعی کرده‌ایم لوکیشن‌هایی را در برخی از روستاهای استان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم صدای مختلف مناطق روستایی و عشایری را در قاب تلویزیون و امواج رادیو به صمع و نظر بینندگان و شنوندگان برسانیم.
در رادیو برنامه دست افشان را برای تحویل سال نو در نظر گرفتیم. در کنار این موضوع، مسابقات نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.
در حوزه خبر نیز سعی کرده‌ایم با نگاه امیدآفرینی اتفاقات خوبی که در سال 1400 در استان افتاده است به صع و نظر مردم برسانیم.
معرفی ظرفیت‌های گردشگری هم یکی دیگر از بخش‌هایی است که خبر استان در دستور کار خود قرار داده است.
امسال عید نوروز تقارن پیدا کرده با اعیاد شعبانیه؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست. انشاالله که سال 1401سالی پرشور و شوق برای مردم استان باشد و سال رخ بستن بیماری کرونا که روح و روان مردم را در این دو سال تحت تأثیر قرار داده است. من این عید را به همه مردم استان تبریک عرض می‌کنم و تشکر می‌کنم از همه همکاران خوبم که انصافا در طول 1400 جامعه رسانه‌ای استان حق مطلب را به خوبی ادا کردند. انشاالله که ما بتوانیم به معنای واقعی کلمه چشم بین و صدای پویای جامعه باشیم.
 
کبنا نیوز: اگر موافق باشید برگردیم به سؤال نخست؛ اینکه توسعه در استان ما چگونه شکل می‌گیرد؟ آیا با این وضعیتی که ما می‌بینیم امکان رسیدن به توسعه وجود دارد؟
رئوف: کهگیلویه و بویراحمد یک استان جوان است. ما اگر بخواهیم روند پیشرفت در استان را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، واقعاً قابل قیاس نیست. این استان از یک محرومیت تاریخی به سمت پیشرفت و تکامل حرکت کرده است. من خواهشم این است که ما خودماه به عنوان یک رسانه مرجع و سایر رسانه‌ها در استان روی جهاد تببینی که مقام معظم رهبری خیلی روی آن تأکید دارند کار کنیم. امروز اصولاً جنگ جنگ روایت‌هاست. در قرن جدید آن روایتی که بتواند افکار عمومی را هدیت کند در اولویت نظام سلطه قرار گرفته است. لذا ما باید در کنار مطالبه‌گری، در معرفی موفقیت‌ها نیز طرح و برنامه داشته باشیم.
جوان و نوجوان ما شاید با فضای قبل از انقلاب آشنایی نداشته باشد. لذا ما باید نسبت به توفیقات و اقدامات مثبت هم بی تفاوت نباشیم و بتوانیم روایت صحیح را به صمع و نظر مخاطبان برسانیم.
اما در کنار این مسأله ما باید توسعه را نیز تعریف کنیم. همیشه موقعی که صحبت از توسعه می‌شود در کشورهای غربی توسعه مادی است چون آنها انسان را یک موجود تک ساحتی در نظر می‌گیرند. لذا فضایی که برای توسعه تعریف کرده‌اند نمی‌تواند انسان را به رشد و کمال برساند.
در بیانات مقام معظم رهبری، توسعه به مفهوم پیشرفت ارتقا داده شده است و ما اعتقاد داریم که باید نسبت به پیشرفت جامعه در ابعاد مادی و معنوی کار کنیم و این نیازمند برنامه‌ریزی است. نگاه ما باید برنامه‌محورانه باشد.
سند توسعه و پیشرفت استان در سال‌های گذشته تدوین شده و این باید به عنوان یک کتاب راهنما در اختیار تمامی مسئولین قرار بگیرد.
من خواهشم از رسانه‌ها این است که در راستای گفتمان‌سازی این سند گام بردارند. بعضی مواقع ما سلیقه‌ای عمل می‌کنیم. اما باید در مسیر همان برنامه قبلی کار کنیم.

یکی از ابزارهای مهم پیشرفت نیروی انسانی است. شعار اصلی انقلاب اسلامی امروز شایسته‌سالاری است و ما صرف نظر از نگاه‌های دیگر باید ذیل گفتمان انقلاب اسلامی از افراد شایسته و متعهد استفاده کنیم. اینکه ما امروز بخواهیم به صرف آشنایی و دوستی، از این افراد استفاده کنیم و نگاه تخصصی را فدا کنیم قطعا ما را در رسیدن به مراحل پیشرفت به تأخیر می‌اندازد.
مدیریت یک کار تیمی و جمعی است. یکی از وظایف ما در صدا و سیما کمک به تعالی و پیشرفت استان است. این ظرفیت را هم ایجاد کرده‌ایم که رسانه بتواند خدمات دستگاه‌های مختلف را انعکاس دهد. البته این را اضافه کنم که ما روابط عمومی دستگاه خاصی نیستیم. اما در راستای کمک به پیشرفت به استان از این اقدامات حمایت می‌کنیم. لذا این کار تیمی و نگاه هم‌افزا باید تبدیل به یک فرهنگ شود و همه دستگاه‌ها احساس کنند در یک زمین بازی می‌کنند. همه وظیفه داریم به عنوان یک ید واحد نسبت به تعالی و پیشرفت استان گام برداریم.
در دوره جدید بنا است که یک اتفاق خوبی بیفتد و یک مدیریت جهادی در تمامی سطوح مدیریتی استان حاکم شود. ما امیدوار هستیم که این امر محقق شود.
در کنار این مسأله موضوع نظارت همگانی هم خیلی مهم است. اگر استان بخواهد پیشرفت کند سهم مردم هم باید در نظر گرفته شود. یعنی اینطور نیست که توسط یک شخص ما انتظار داشته باشیم که استان پیشرفت کند. ما باید برخی از فرهنگ‌های غلط استان را که مانع پیشرفت هستند پالایش کنیم. باید مردم را در خدمت پیشرفت استان قرار دهیم.
 
کبنا نیوز: مردم چگونه می‌توانند در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت کنند؟
رئوف: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که حکمرانی توسط مردم جهت پیدا می‌کند. یک بستری فراهم شده است تحت عنوان انتخابات و مردم در آنها بی‌واسطه مسئولین خود را انتخاب می‌کنند. لذا مردم باید در انتخاب‌های خود این موارد را مد نظر قرار دهند. اگر امروز نقص و ناکارآمدی می‌شود مردم می‌توانند با انتخاب‌های خود از آنها جلوگیری کنند.
ما باید از ظرفیت نیروهای نخبه که در استان جمعیت آنها نیز کم نیست استفاده کنیم و مسئولیت‌ها را به دست شایستگان برسانیم. اگر این تبدیل به یک فرهنگ شود و مردم در این عرصه پیشقدم شوند خیلی از مسائل مهم استان قابل حل است. امروز هم ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کارآمدی را داریم که اگر بتوانیم مصالح عمومی را بر مصالح فردی برتری دهیم قطعا می‌توانیم استان را فعال تر و پویاتر کنیم و بتواند چهره کمتربرخورداری را از خود دور کند.
اگر مسئولین کارآمدی بتوانند از ظرفیت‌های استان بهره ببرند، قطعا استان در یک دوره میان‌مدت متحول خواهد شد.          
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام شهرسوق کیفیت دیجیتال خوبه. اما قطع وصل زیاد داره. فرستنده شهرسوق به صورت رسمی کی وارد مدار کاری میشه. تشکر از صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمد.
خواهشمندیم فرستنده FM هم برا شهرسوق در نظر گرفته بشه.
ارتفاع دکل خیلی مهمه برا سیگنال رسانی این توجه بشه بهش عالیه
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی به عنوان مدیر بزرگترین رسانه استانی تاکنون چه عملکردی در حوزه اسیبهای اجتماعی داشتند؟
صحبتهای ایشان یک نوع فرار به جلو هست ...
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیمای استان روابط عمومی یک جریان خاص هست!!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای رئوف شما که اینقدر خوب حرف میزنید اگر شعار نیست. پس چرا این همه ساله نیروهای شما دارند به صورت حق الزحمه کار میکنند. چه گناهی کردند
علی
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطفا این پیام را منتشر کنید
اقای رئوف شما که از عدالت حرف میزنید. از معیشت کارکنان خودتون خبر دارید. خبرنکاراتون همه حق الزحمه هستند. مثل برده دارید باهاشون رفتار میکنید. نیروهای رسمیتون همه ناتوان هستند. وبرای همین همه کار افتاده بردوش نیروهای غیر رسمی با حقوق کم این عدالته....
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه حرفهای مدیر کل صدا وسیما
من خانم یکی از نیروهای صدا وسیمام که سالها حق الزحمه هست. تا حالا اومدید دیدید معیشت مارو. با حقوق ماهی دوتومان. دوازده ساله همسره من شاغله پیش شما. تا حالا چکار کردید. اخه چقدر شعار لطفا منتشر کنید
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
شعار شعار شعار شعار کبنا لطفا منتشر کنید
اقای ریوف به فکر نیروهات باش. صدا وسیما محلی برای جولان پارتی وپارتی بازی شده. هرکس پارتی داشته باشه استخدامه هر کس نداشته باسه بدبخته. لطفا کم شعار بدید
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
هه جالبه حرفهای مدیر کل صدا وسیما. کم بگید لطفا
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی مردم در جاده یاسوج اصفهان دارن اتش میی سوزن
ت رفتی با مصاحبه میگیری با مردم باش
البرز
Iran, Islamic Republic of
با سلام

عدالت... حرفهای زده شده که درصدا وسیما نمیبینیم. عدالت زمانیست که حقوق دادن درصدا وسیما. براساس انصاف باشه
رها
Iran, Islamic Republic of
کاش به فکر حق الزحمه ها هم بودید. تمام این موفقیتها مرهون زحمت این بچهاست. شما پزشو وکیفشو میدید ومیبریذ. کبنا لطفا نظر مردم رو منتشر کن به جای زدن مطالب تعریفی
انصاری
Iran, Islamic Republic of
اقای رئوف درصدا وسیمای استان ناحقی میشه. حواستون به وجدان هست
حسن
Iran, Islamic Republic of
اقای ریوف از چی حرف میزنی... موفقیت های نیروهای حق الزحمه رو با افتخار میای میگی و کلاسش ماله شماست. وجدان داری که نیروهات چند سالند با حقوق ماهی دوتومن سر میکنند. نون ندارند بخورند واقعا متاسفم براتون
دادرس
Iran, Islamic Republic of
من نیروی صدا وسیمام پانزده ساله حق الزحمم با حقوق ماهی سه تومن از عدالت حرف میزنی
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1