تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۷۵۳۵۵
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد خبر داد

بویراحمد در آستانه تنش‌آبی شدید / دخل و خرج‌ شرکت آب و فاضلاب باهم یکی نیست / بدهکاری 650 میلیارد تومانی شرکت به پیمانکاران

۴
۰
بویراحمد در آستانه تنش‌آبی شدید / دخل و خرج‌ شرکت آب و فاضلاب باهم یکی نیست / بدهکاری 650 میلیارد تومانی شرکت به پیمانکاران
کبنا ؛رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: امسال 100 درصد با تنش آبی در سطح شهرستان بویراحمد مواجه می‌شویم، برای اینکه تنش آبی شدید در یاسوج و مادوان کنترل شود، شرکت آب و فاضلاب نیاز به اعتباراتی دارد تا این دو شهر از آب پایدار برخوردار شوند.
به گزارش کبنا، علمدار آرمین قبل از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به وضعیت تنش‌آبی در نقاط مختلف این شهرستان اظهار کرد: امسال شهرستان بویراحمد در حوزه شهری یاسوج، مادوان و تل‌خسرو با تنش آبی مواجه است. سال گذشته برخی از این مناطق هم اعتراضاتی نسبت به قطع آب داشتند و حفر چند حلقه چاه صورت گرفت که ۵۰ لیتر بر ثانیه آب پمپاژ می‌شود. در منطقه سروک به حفر دو حلقه چاه اقدام کردیم. 
وی افزود: برای رفع تنش آبی منطقه اکبرآباد، تلخسرو و سروک تدابیری اندیشیده شد که شبکه برق اکبرآباد مشکل دارد، در صورت تأمین اعتبار وارد مدار می‌شود و از آب پایداری برخوردار خواهد شد. منطقه مادوان با توجه به معارضات اجتماعی که وجود داشت، اقدام مؤثری انجام نگرفت و سه حلقه چاه در منطقه چم‌خانی حفر شد که کار حفر یک چاه به اتمام رسید و ۲ حلقه چاه دیگر به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و نیمه تمام مانده است.
آرمین گفت: با توجه به اینکه سال ۹۹ شرکت‌های آب‌فاضلاب شهری و روستایی ادغام شد؛ سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد از محل ​اعتبارات مناطق محروم برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد که متأسفانه تا کنون هیچ‌گونه اعتبارب پرداخت نشده است. این در حالی است که حدود ۸ کیلومتر شبکه خط انتقال جهت احداث مخزن ذخیره در دهستان «چین» احداث شده است که بیش از ۱۵ کیلومتر دیگر توسعه شبکه نیاز دارد.
وی افزود: معارضات در روستا‌های چال‌بنیو و چال‌باریک دشت‌روم وجود داشت که سال ۹۸ منبع ذخیره آب با حجم ۳۰۰ متر مکعب برای تأمین آب شرب این روستا‌ها احداث شد؛ این پروره به حدود یک هزار و ۶۰۰ متر لوله ۴ اینج نیاز دارد که اگر این لوله در اختیار آب و فاضلاب قرار گیرد و اعتبارات آن در بودجه امسال مصوب شود مشکلات حوزه دشت‌روم برطرف خواهد شد.
 اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: حدود ۲ حلقه چاه در حوزه دهستان سپیدار حفاری شده است و این حوزه از لحاظ تأمین آب مشکلی ندارد؛ اما چون شهرستان بویراحمد مهاجرپذیر است این حوزه با مشکل شبکه مواجه است که به اصلاح شبکه نیاز دارد.
آرمین ابراز کرد: تخصیص اعتبارات استانی صد درصد اعلام شد اما این شرکت بدهکاران مالی از سنوات گذشته دارد و متأسفانه حساب شرکت آب و فاضلاب به دلیل بدهکاری‌ها به صورت هفتگی مسدود می‌شود. اعتباراتی که به شرکت آب و فاضلاب داده می‌شود، کفاف پروژه‌ها و بدهکاری‌ها نیست. اعتبارات تخصیصی به وسیله بدهکاران مسدود می‌شود. این شرکت بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که بیش از ۵۰ درصد این بدهی‌ها متعلق به حوزه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون است. به قول معروف دخل و خرج‌مان باهم یکی نیست، نیازمند توجه بیشتر هستیم.
وی با بیان اینکه امسال 100 درصد با تنش آبی در سطح شهرستان بویراحمد مواجه می‌شویم، افزود: امسال تنش آبی شدید در یاسوج و مادوان خواهیم داشت شرکت آب و فاضلاب نیاز به اعتباراتی دارد تا این دو شهر از آب پایدار برخوردار شوند.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد به انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات اصلی ما وجود این انشعاب‌های غیرمجاز است.
وی افزود: با معضل انشعابات غیرمجاز همزمان با آغاز فصل گرما در شبکه اتصال روستایی مواجه هستیم. متأسفانه آب شرب جهت آبیاری کشاورزی، باغات و صیفی‌جات برداشت می‌شود و به همین دلیل در روستا‌ها با قطعی و تنش آب مواجه می‌شویم. از ابتدای سال باید جلوی این انشعابات گرفته شود تا در روستا‌ها با تنش آبی مواجه نشویم.
آرمین گفت: حدود ۳ منبع ذخیره آب در حوزه‌امیرآباد دشت‌روم وجود دارد که جهت اصلاح و نشت‌گیری آن به اعتبارات نیاز داریم.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در پایان در خصوص تصفیه‌خانه یاسوج گفت: این تصفیه‌خانه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 20 میلیارد تومان هزینه لازم دارد که وارد مدار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بخت پدرم
Iran, Islamic Republic of
سلام، مدير اگر مدير باشد بايد بتواند در مواقع بحران مديريت كند، دخل و خرج باهم يكي نيست، هفته هفت روز هست مدير عامل ٦ روز در تهران حضور دارد، چه خير است خدا مي داند، اگر پيگير مطالبات و اعتبارات باشد كه اين وضعيت حال حاضر اب و فاضلاب نبود، ضعف مديريتي بيشتر از بدهي ٦٥٠ ميلياردي.
همکار
Iran, Islamic Republic of
اینوازصالحی ناکارامدسوال کن که میگه شرکت بااومدن من گل بلبل شده
ملا مراد
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید تاسف خورد به حال شهر یاسوج و این مدیران فاتحه رو با نماینده حداقل مدیر یا ریییس شهرستان از یزد و اصفهان بیاریید تا یاد بدن چطور با این همه آب در این شهر چه باید کرد واقعا باید تاسف خورد و به حال این شهر گریست
Iran, Islamic Republic of
سلام مهندس ارمين
چه خبر از روشنفكر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1