تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۰۳۰
کبنا گزارش می‌دهد

درختان بلوط روستای طسوج چرام را به تاراج برده‌اند!!!

۰
کبنا ؛صادق حیدریان_ فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در یادداشتی خطاب به مسوولان در خصوص قطع درختان بلوط روستای طسوج چرام نوشت: روستای طسوج شهرستان چرام که این همه قابلیت گردشگری دارد و سرزمین قابلی است را دریابید. درختان بلوط این خطه رویایی را برخی با قلدری و با زور و ارعاب آتش‌زده و به تاراج برده‌اند.
به گزارش کبنا، متن یادداشت به شرح زیر است.
(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُمْ بَیْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَنْ تَكُونَ تِجَارَةً عَنْ تَرَاضٍ مِنْكُمْ ۚ وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِیمًا آیه ۲۹ سوره نساء)
مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد
درختان بلوط روستای طسوج را به تاراج برده‌اند!!!
به داد روستای طسوج برسید!!!
در روزگاری قرار گرفته‌ایم که هواداران محیط زیست در تمام کشور‌های دنیا توانسته‌اند حساسیت موضوع فعالیت‌های محیط زیستی را کاملاً بر همگان آشکار کنند و الان می‌بینیم که یکی از فعال‌ترین احزاب سیاسی در تمام دول دنیا احزاب سبز هستند که شعارشان توسعه در کنار حفظ محیط زیست است. این مسأله آنقدر با اهمیت است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روزی را به نام روز درختکاری داریم. مقام معظم رهبری این حکیم متأله جهان اسلام که تمامی مسائل مهم جهان را به خوبی و با ژرف نگری رصد کرده و سیاست‌گذاری‌های به موقع و کاملاً علمی و عملی را گوشزد و مدون می‌کنند، در خصوص مسائل محیط زیستی چون دریاچه‌ها، جنگل‌ها و مراتع، درختان و درختچه‌ها و... تأکیدات مؤکدی را گوشزد کرده و به مردم و دولت مردان در این زمینه تذکار جدی داده‌اند. توجه به محیط‌زیست، امری تشریفاتی و تزیینی نیست و توجه به حفاظت از طبیعت باید به یک فرهنگ در میان عموم مردم تبدیل شود. شهدای محیط‌بان و سازمان محیط زیست جان خود را در راه دفاع از موهبات و نعمات خداوند و صیانت از حقوق انسان‌ها و حیوانات و پاسداری از حق حیات و زندگی فدا کرده‌اند، لذا ارزش کار آن‌ها غیرقابل توصیف است. رهبر انقلاب اسلامی، گیاه و درخت را برای هر کشور و مجموعه بشری مایه برکت و آبادانی می‌دانند و با اشاره به سفارش اسلام به کاشت و نگهداری درختان و همچنین جلوگیری از قطع آن، در جایی خاطر نشان کرده‌اند: گلایه‌ای که از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاری وجود دارد، این است که گاهی صد‌ها درخت در جا‌هایی که نباید قطع بشوند، قطع می‌شوند. علاوه بر غصب زمین‌های اطراف شهر‌ها و آبادی‌ها و از بین رفتن پوشش گیاهی توسط برخی افراد سودجو که سبزی این مناطق را به سیمان و ساختمان‌های بلند مرتبه تبدیل می‌کنند، مجموعه جنگل‌های کشور نیز در معرض تهدید قرار دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری عزم و اداره راسخ برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی مناطق اطراف شهر‌های بزرگ تصریح می‌کنند: از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها‏، بخصوص جنگل‌ها، مشکلات متعدد بشری را بدنبال دارد که همه مسئولین مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضائیه و شهرداری‌ها باید برای جلوگیری از پیشرفت این حرکت غلط، اقدام جدی بعمل آورند. در جایی که رهبری معظم انقلاب در این خصوص این قدر با تأکید واضح صحبت نموده‌اند، متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌بینیم که صاحبان زر و زور و تزویر به راحتی درختان جنگل‌ها را سوزانده و جنگل خواری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.
مقامات مسئول استان کهگیلویه و بویراحمد
داد مردم دیندار از این همه تعلل و بی‌توجهی به آسمان خدا رسیده است. روستای طسوج شهرستان چرام که این همه قابلیت گردشگری دارد و سرزمین قابلی است را دریابید. درختان بلوط این خطه رویایی را برخی با قلدری و با زور و ارعاب آتش‌زده و به تاراج برده‌اند. این مسأله که نیاز به سرمایه‌گذاری و بودجه کلان ندارد که بهانه‌ای باشد. فقط نظارت و پیگیری می‌خواهد. شما را به خدا و همه مقدسات قسم یاد می‌کنیم که به داد روستای طسوج برسید. عمق فاجعه بالاست. اگر شما مسئولین اقدامی انجام ندهید ما مردم انقلابی با تأسی از صحبت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب آتش به اختیار مسببین این اعمال مذبوحانه را به سزای اعمالشان خواهیم رساند. منتظر اقدامات شما عزیزان هستیم. چنانچه اقدام عاجلی صورت نگیرد، این رویه ناصواب تبدیل به عادت می‌شود و جنگل‌ها همه نابود خواهند شد. در صورت عدم توجه شما مسئولان استانی قطعاً موضوع را از مقامات بالادستی، بازرسی کشور و حتی دفتر مقام معظم رهبری پیگیری خواهیم کرد.
و العاقبه للمتقین
فعال اجتماعی
استان کهگیلویه وبویراحمد
صادق حیدریان
نام شما

آدرس ايميل شما

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1