تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۳۰۵۱۴
با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

افتتاح سه پروژه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور محمد امید معاون دفتر امور روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حسین کلانتری استاندار، علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن جلسات دولت برگزار گردید.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن ارائه گزارشی اجمالی و مختصر از وضعیت روستاهای استان، جمعیت روستاهای استان را ۴۴ درصد برشمرد و افزود: حدود ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها واقع شده‌اند.
شهابی نسب اظهار داشت: وضعیت تولید ناخالص استان کمتر از نیم درصد است که این رقم نشان دهنده توسعه نیافتگی استان است.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به کوهستانی بودن و پراکنده بودن روستاهای استان افزود این دو ویژگی منحصر به فرد باعث شده است که هزینه‌های طرح‌های عمرانی به ویژه راه، آب و... وضعیت استان را از سایر استان‌های کشور متفاوت کند.
شهابی نسب، ضمن برشمردن مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد، از جمله پائین بودن توان مالی مردم، ناچیز بودن منابع بانکی، بالا بودن هزینه‌های اقتصادی به دلیل شرایط خاص استان و عدم رغبت سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری، در پایان به ارائه پیشنهاداتی پرداخت که از آن جمله می‌توان به تجمیع روستاهای پراکنده و کم جمعیت که جلوی هدر رفت را بگیرد، افزایش سهم استان از اشتغال زایی روستائیان، حضور سازمانها، نهادها و هلدینگ های اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان و بحث اعمال معافیت‌های گمرگی برای سرمایه گذران اشاره کرد.
  
افتتاح سه پروژه راهسازی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان
در مراسمی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استان سه پروژه راهسازی در شهرستان دنا افتتاح شد.

 علی شهابی نسب در مراسم افتتاح و بهره برداری از سه پروژه راهسازی در شهرستان دنا این شهرستان را به عنوان بهترین شهرستان گردش پذیر در جنوب ایران، بهترین منطقه گردشگری در جنوب ایران توصیف نمود و افزود: در سال ۱۳۹۹ کل اعتبارات عمرانی این منطقه منهای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان است که تا این لحظه نزدیک ۳۵ درصد تخصیص پیدا کرده است.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کل استان ۱۵۰۰ پروژه داریم که ۱۲۰ پروژه آن مختص به شهرستان دنا است.
 شهابی نسب با اشاره به اهمیت پروژه محور یاسوج – سمیرم، اظهار داشت: این مسیر با توجه به حجم بالای تردد و ترافیک در آن، مهم‌ترین پروژه استان خواهد بود که با تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تلاش خواهیم کرد، این مسیر در آینده‌ای نزدیک، چهار خطه شود که در ادامه شاهد تسهیل تردد، روان سازی ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای خواهیم بود.
 شهابی نسب به دیگر پروژه مهم شهرستان دنا اشاره کرد و افزود: محور یاسوج - سی سخت از دیگر پروژه‌های مهم استانی ویژه این شهرستان است که امسال قریب ۱۱ میلیارد تومان اعتبار دارد که سعی کردیم از منابع مختلف استانی و متوازن به این پروژه اعتبار تخصیص داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سوق
Iran, Islamic Republic of
والا جاده سوق هم همیشه فراموش میشه میای تو جاده انگار سوار غلطک میشی کلا شب خیلی خطرناکه رانندگی تو این جاده دید کافی تو شب برا رانندگی نیست
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1