کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگران کارخانه قند یاسوج به دلیل احقاق حق‌‌شان جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند

موش دوانی برخی در پرونده کارخانه قند یاسوج / کارگران: اسامی دخالت‌کنندگان را فاش می‌کنیم ( + تصاویر )

7 خرداد 1399 ساعت 17:48

پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند، کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و از منازل سازمانی کارخانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخاسته‌ا‌ند.


کارگران، کارخانه قند یاسوج که به دلیل سهل‌انگاری بعضی مدیران به غارت رفته بود و با اقدام به موقع و قاطع دستگاه قضا به بیت المال برگشت، امروز چهارشنبه ( 7 خرداد ماه 99) جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع و از مسئولان حق و حقوق خودشان را طلب کردند.
به گزارش کبنا، یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شده یکی موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه و دیگری بحث واگذاری مساله‌دار برخی واحدهای تولیدی مثل کارخانه قند یاسوج بود که در حوزه اشتغال و تولید ضربات سنگینی بر پیکره استان وارد کرد.
موضوع واگذاری کارخانه قند یاسوج به قیمت بسیار پایین و برخورد با کارگران این کارخانه در کشور صدایی به پا کرد و موضوع در دستگاه قضایی و نزد مسوولان ارشد این قوه مورد پی‌گیری قرار گرفت.
کارخانه قند یاسوج اولین واحد تولیدی در سطح استان و مرکز آن شهر یاسوج است که مردم این شهر خاطرات زیادی با کارخانه قند دارد و تعداد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم از کارخانه ارتزاق می‌کردند.
 با فروش مسئله‌دار کارخانه قند یاسوج هم کارگران اخراجی و هم دانشجویان مطالبه‌گر سکوت نکردند و وضعیت واگذاری کارخانه را فریاد زدند و دستگاه قضایی هم به پرونده ورود پیدا کرد و حکم ابطال آن را داد.
اکنون پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و یا حق و حقوق آن‌ها به درستی داده نشده و از منازل سازمانی کارخانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخواسته‌ا‌ند و از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان استانی به خصوص نماینده ولی‌فقیه و همچنین دستگاه قضایی استان خواستار رفع سریع مشکل و احقاق حق و حقوق خود هستند.
اسفندیار طلایی نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج در این تجمع اعتراضی، اظهار داشت: با زد و بند و تبانی و تدلیس با بخش خصوصی و در سال 73 و 81 با پی‌گیری اداره کل اطلاعات استان تخلفات و و ارائه پرونده به دادگستری استان و شهرستان رای به ابطال داده شد و در سال 95 با واگذاری به بخش خصوص بعد از 17 روز کلیه کارگران کارخانه اخراج شدند و در دی ماه 95 کارخانه تعطیل شد که این ظلم و بی‌عدالتی با هماهنگی 2 دستگاه استانی و برخی مدیران صورت گرفت و با بدترین شکل و بی‌حرمتی 115 کارگر را که در منازل سازمانی بودند بیرون کردند و صدای مسوولان در نیامد.
وی افزود: مسوولان استان در کمال تعجب حتی کمک‌کار و یاور خریدار بودند و این بی‌عدالتی و ظلم به کارگر و همراهی مدیران وقت را چه کسی رسیدگی باید کند.
نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج بیان می‌کند که کارخانه با تمام امکانات از تولیدی و رفاهی از سال 95 تاکنون تعطیل و موجب ضرر به 10 هزار نفر و در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم به 300 نفر شده که از آن ارتزاق می‌کردند.
طلایی گفت: عده‌ای در این بین، در روند پرونده کارخانه قند برخی دست از موش دوانی بر نمی‌دارند و اگر این کار را ادامه دهند، پشت این تریبون اسم آن‌ها را افشا می‌کنیم.
به گزارش کبنا، در ادامه مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون امور اقتصادی استانداری و مدیرکل بازرسی استانداری در جمع کارگران حاضر شدند و بعد از شنیدن سخن آنها، قول مساعد داد که این مسئله را مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.


کد مطلب: 421363

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/421363/2/موش-دوانی-برخی-پرونده-کارخانه-قند-یاسوج-کارگران-اسامی-دخالت-کنندگان-فاش-می-کنیم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1