تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۲۱۳۶۳
کارگران کارخانه قند یاسوج به دلیل احقاق حق‌‌شان جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند

موش دوانی برخی در پرونده کارخانه قند یاسوج / کارگران: اسامی دخالت‌کنندگان را فاش می‌کنیم ( + تصاویر )

۲
کبنا ؛کارگران، کارخانه قند یاسوج که به دلیل سهل‌انگاری بعضی مدیران به غارت رفته بود و با اقدام به موقع و قاطع دستگاه قضا به بیت المال برگشت، امروز چهارشنبه ( 7 خرداد ماه 99) جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع و از مسئولان حق و حقوق خودشان را طلب کردند.
به گزارش کبنا، یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شده یکی موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه و دیگری بحث واگذاری مساله‌دار برخی واحدهای تولیدی مثل کارخانه قند یاسوج بود که در حوزه اشتغال و تولید ضربات سنگینی بر پیکره استان وارد کرد.
موضوع واگذاری کارخانه قند یاسوج به قیمت بسیار پایین و برخورد با کارگران این کارخانه در کشور صدایی به پا کرد و موضوع در دستگاه قضایی و نزد مسوولان ارشد این قوه مورد پی‌گیری قرار گرفت.
کارخانه قند یاسوج اولین واحد تولیدی در سطح استان و مرکز آن شهر یاسوج است که مردم این شهر خاطرات زیادی با کارخانه قند دارد و تعداد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم از کارخانه ارتزاق می‌کردند.
 با فروش مسئله‌دار کارخانه قند یاسوج هم کارگران اخراجی و هم دانشجویان مطالبه‌گر سکوت نکردند و وضعیت واگذاری کارخانه را فریاد زدند و دستگاه قضایی هم به پرونده ورود پیدا کرد و حکم ابطال آن را داد.
اکنون پس از گذشت مدتی از صدور حکم ابطال معامله کارخانه قند کارگرانی که در این بین خسارت دیدند و از کار بیکار شدند و یا حق و حقوق آن‌ها به درستی داده نشده و از منازل سازمانی کارخانه بیرون رانده شدند دوباره به دادخواهی از حق و حقوق خود برخواسته‌ا‌ند و از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان استانی به خصوص نماینده ولی‌فقیه و همچنین دستگاه قضایی استان خواستار رفع سریع مشکل و احقاق حق و حقوق خود هستند.
اسفندیار طلایی نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج در این تجمع اعتراضی، اظهار داشت: با زد و بند و تبانی و تدلیس با بخش خصوصی و در سال 73 و 81 با پی‌گیری اداره کل اطلاعات استان تخلفات و و ارائه پرونده به دادگستری استان و شهرستان رای به ابطال داده شد و در سال 95 با واگذاری به بخش خصوص بعد از 17 روز کلیه کارگران کارخانه اخراج شدند و در دی ماه 95 کارخانه تعطیل شد که این ظلم و بی‌عدالتی با هماهنگی 2 دستگاه استانی و برخی مدیران صورت گرفت و با بدترین شکل و بی‌حرمتی 115 کارگر را که در منازل سازمانی بودند بیرون کردند و صدای مسوولان در نیامد.
وی افزود: مسوولان استان در کمال تعجب حتی کمک‌کار و یاور خریدار بودند و این بی‌عدالتی و ظلم به کارگر و همراهی مدیران وقت را چه کسی رسیدگی باید کند.
نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج بیان می‌کند که کارخانه با تمام امکانات از تولیدی و رفاهی از سال 95 تاکنون تعطیل و موجب ضرر به 10 هزار نفر و در زمان بهره‌برداری به صورت مستقیم به 300 نفر شده که از آن ارتزاق می‌کردند.
طلایی گفت: عده‌ای در این بین، در روند پرونده کارخانه قند برخی دست از موش دوانی بر نمی‌دارند و اگر این کار را ادامه دهند، پشت این تریبون اسم آن‌ها را افشا می‌کنیم.
به گزارش کبنا، در ادامه مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون امور اقتصادی استانداری و مدیرکل بازرسی استانداری در جمع کارگران حاضر شدند و بعد از شنیدن سخن آنها، قول مساعد داد که این مسئله را مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت
United States
چرا اينقدر كوتاهى ميكند نسبت بِه اين قضيه كارخانه قند پيگيرى اين مسىله از پيگيرى قبرستان هاى ياسوج يعنى مهم تَر نيست بيكارى جوانان ما بايد مهم ترين دغدغه فكرى مسولين باشد اميدوارم با پيگيرى مسولين سرنوشت اين عزيزان به ختم وخير برسد
Iran, Islamic Republic of
مکرو ومکراللله والله خیرالماکرین

منتظر اقدام مسولین ارشد اجرایی وقضایی استان
هستیم.
ااا
Iran, Islamic Republic of
۴ تا / فقط دنبال منافع هستن کی به کی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1