تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۱۷۳۹۵
در جمع مردمی از مناطق مختلف چرام و فعالین سیاسی اصلاح طلب شهرستان چرام مطرح شد

هاشمی‌پور: به خود زحمت ندهند، مردم بصیر هستند و خوب تصمیم می‌گیرند

۰
کبنا ؛عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: استفاده از باورهای مذهبی مردم برای جذب آراء نشانه دستپاچگی افرادی است، که سال‌های متمادی بر گرده مردم سوار شدند، حتی نتوانستند، سنگی را جلوی پای مردم فهیم و مظلوم این دیار بر دارند.
به گزارش کبنا از چرام، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ امروز (چهارشنبه 16 بهمن ماه 98) به چرام سفر و با مردم مناطق مختلف این شهرستان دیدار کرد. در بین این دیدارها، عدل هاشمی‌پور با بعضی از اصلاح طلبان و یاران سابق رقیبان خود، دیدارهای جداگانه‌ای برگزار کرد.
هاشمی‌پور با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: نظام اسلامی با وجود همه تنگناها و محدودیت‌های که دشمنان برای آن ایجاد کرد، به قله‌های موفقیت و ترقی رسید و اگر الان این کشور در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به پشتوانه نیروهای جوان، متعهد و متخصص خود است.
وی افزود: باید با تقویت کشاورزی و گردشگری و فراهم کردن زیر ساخت‌های سرمایه‌گذاری  به رونق تولید و اقتصادی شهرستان چرام کمک کرد.
هاشمی‌پور با بیان اینکه با وحدت و همدلی همه نیروها می‌توانیم، توسعه منطقه مان را رقم بزنیم و دیگر وقت دعواهای سیاسی نیست، اظهار داشت که در این 4 سال تمام حواسم به کار، کار و کار بود و الان همین معدن فسفات چرام با وجود موانع زیاد در حال احداث است.
وی با بیان اینکه مجلس جای قدرت طلبی نیست، افزود: باید با پیگیری و نظارت و کسب فکرهای جدید، آبادانی و رفاه مردم را به ارمغان بیاوریم.
هاشمی‌پور در پایان تاکید کرد: «رفتن بدون هماهنگی به خانه‌های مردم و سوء استفاده از باورهای مذهبی و سنتی آنان، نشانه دستپاچگی و نهایتاً شکست این افراد است. بهتر است که این افراد به خود زحمت ندهند، مردم بصیر هستند و خوب تصمیم می‌گیرند. مسیر توسعه‌ای که آغاز شده، توقف شدنی نیست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تفکر
Iran, Islamic Republic of
حقایقی در مورد سد کلات
کبنا ؛
جهانگیر حبیبی
از جمله مستعدترین دشت های کشور از لحاظ کیفیت خاک، شیب اراضی و مستعد بودن برای دو کشت در سال دشت های دهد شت و چرام هستند.
مجموع سطح اراضی قابل کشت این دشت ها حدود ۲۵ هزار هکتار و بزرگترین دشت های استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشند. لکن یکی از مهمترین مشکل این دشت ها مسئله تامین آب است. از دیرباز مطالعات و برنامه های متعددی در ارتباط با تامین آب این دشت‌ها انجام شد از جمله طرح شبکه آبیاری و زهکشی چرام که اجرایی گردید و از طریق منابع محلی نظیر چشمه سیاه، چشمه کورسا و چاههای آهکی بخشی از اراضی چرام تامین آب می شود و لکن بدلیل کمبود آب این منابع محلی خیلی موفق نبوده و همواره مشکل تامین آب وجود دارد.
برای قسمت اعظم دشت نظیر دهدشت، کلاچو و سایر مناطق نیز مطالعات برداشت و انتقال آب از طریق رود خانه مارون بررسی شد. نحوه ی انتقال آب از مارون ابتدا بحث پمپاژ از منطقه تراب علیا مطرح بود که بدلیل اختلاف ارتفاع زیاد و هزینه زیاد اجرا و بهره برداری پمپاژ برای حجم بالای آب مقرون به صرفه نبود و منتفی گردید. سپس احداث توامان سد کوتاه وایستگاه پمپاژ در منطقه کلات بررسی گردید که این گزینه هم از نظر اقتصادی مردود شناخته شد. نهایتا" مطالعات طرح احداث سد کلات با هدف تامین آب کل ۲۵ هزار هکتار منطقه شامل کلاچو ، طولیان ،کلایه ، شمال، جنوب و شرق دهدشت ، بردیان و چرام و همچنین تولید انرژی برق آبی به میزان حدود یک هزار مگاوات و کنترل رسوب و افزایش عمرسد مارون و همچنین کنترل سیلاب های مخرب رودخانه مارون از طریق مهندسین مشاور لار شروع شد.
چون برای انتقال ثقلی آب نیاز بود که ارتفاع سد حدود ۲۴۰ متر شود و در نوع خود از جمله بزرگترین سدهای بتنی کشور محسوب می شد، لذا این سد بعد از سد کرخه میتوانست از لحاظ حجم مخزن دومین سد کشور باشد ( با حجم حدود ۴ میلیارد متر مکعب ).
این سد می توانست از لحاظ کشاورزی و اشتغال هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره برداری منطقه را متحول نماید. از آنجائیکه ساختگاه سد در تنگه کلات بود و مخزن آن نیز برخی روستاها و اراضی قلعه دختر، لیرکک و ... را مستغرق می‌نمود و جاده پاتاوه- دهدشت هم بایستی از طریق ایجاد واریانت انجام میشد لذا احداث سد با مخالفت شدید حجت الاسلام موحد نماینده وقت شهرستان مواجه شد. با پیگیریهای جدی بنده از طریق راه و ترابری استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سه گزینه برای قطعه ای از راه که از محل ساختکاه سد عبور می کرد طراحی شد که دو گزینه تونل در تراز بالاتر در کوه پات و عبور از کنار تراز د
چرام
Iran, Islamic Republic of
سردار چرام‌باهاته نگران نباشه شکست سختی منتظر حریفه
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
ماشالله ب غیر مردم چرام خودشون میدونن ک تو زمان موحد بیشترین. چرام و چرامی
Roshan
Iran, Islamic Republic of
چ جمعیتی تو چرام هوادار هاشمین
اصلاحات چرام
Iran, Islamic Republic of
خیلی از اصلاحطلبان چرام هم قسم شدیم ک موحد رو شکست بدیم حتی با حمایت کردن از عدل هاشمی، چون هاشمی عامل بدبختی اصلاحطلبان بوده و هست
چرام
Iran, Islamic Republic of
آخرش هاشمی دشمن اصلاح طلبان است یاموحد من که نفهمیدم جه نوشتی
France
قطعا شما اصلاح طلب واقعی نیستید! والله موحد با عدل هیچ منفعتی برای اصلاح طلبان ندارند!!!!!!!!!!!
در چنین شرایطی اصلاح طلب واقعی مشخص میشود!
شیخ
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار دلها طایفه شیخ یکصدا هوادارتن
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
اگه بخوایم خداشناس باشیم نباید از خدمات هاشمی برا منطقه چرام قدردانی نکنیم از عریض کردن جاده چرام دهدشت ، اسفالت کردن جاده سرحد؛ در حال ساختن بیمارستان چرام: و همچنین کار رو معدن فسفات تو شرایط تحریم تو ۴ سال🌹 حالا یکی بیاد این وسط بگه موحد تو ۱۶ سال چکار کرد برا چرام ؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر تو باد هاشمی ۱۶ سال نمایندگی. ۱۶ سال بدبختی نصیب این مردمان غیرتمند شد
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام.تنها کسی که بتونه هاشمی رو با قدرت شکست بده فقط موحد هست،اگه هم نتونست دیگه هیشکی نمیتونه .باید منتظر باشیم تا هاشمی72سالش بشه این به معنای نابودی کهگیلویه.اما موحد که قبول بشه دوره بعد هم هاشمی رو نیست هم موحدو.دیگه وقت هست برای سایر کاندیدا.تصمیم با خودتون عزتو میخواین رو،این چهار سال نابود شد کهگیلویه بزرگ بدون یه نفر معاون استاندار یا مدیرکل ومدیرعامل
کیار
Iran, Islamic Republic of
.مجلس عملکردی نداشت / فقط کار شخصی اون هم چند نفر از.کند و لی الان آقای رئیسی هست نمی گذارد اخلاگران و کاچاق چیان و ... به راحتی آزاد باشند.دیگه آن زمان نیست.انقلاب دوم درحال شکل گرفتن است.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اهای اصلاح طلبان براهمتون متاسفم
تا ادمهای مث شما های هست اصلاحت دراستان معنا ندارد.ولی با چنتا از شما اصلاح طلب اصلاحت زمین نمیخورد.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1