تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۱۵۶۹۳
نگاهی به عملکرد «رضا چمن» در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

یک سفر با چند گام بلند + تصاویر

۰
کبنا ؛دولت تدبیر و امید را بیش از هر چیز به حواشی آن می‌شناسند، حواشی که از همان روزهای آغاز دولت تدبیر تا به امروز تمامی نداشته و گویا قرار نیست به اتمام برسد.
جالب اینکه این حواشی بیش از آنکه به واسطه عامل و یا عواملی به وجود آید در واقع آگاهانه یا ناآگاهانه توسط خود دولتمردان رقم می‌خورد که در نهایت تبعاتی را نیز به همراه داشته و دارند.
دولت یازدهم وزیر و مسئولی که با سخنانش جنجال به‌پا کند،‌ کم ندارد. گرچه برخی از دیگری سبقت گرفته و طوری عمل و سخن می‌گویند که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را به‌هم می‌ریزند. یکی از مسئولان دولتی که این روزها حاشیه‌هایش گسترده شده است،‌ دکتر نمکی، وزیر بهداشت است. دامنه حواشی وی از نحوه بیان در مورد سالار شهیدان گرفته تا برخورد با مدیران و کادر بیمارستانها در سفرهای استانی گسترده است
در این میان فشار روانی ناشی از مشکلات حوزه وسیع سلامت و جامعه پزشکی از یک طرف و جامعه دردمند که جسم و جانشان در خطر است و هر گاه نام جان در میان باشد انسان از ته دل فریاد میزندباعث گردیده همیشه بالاترین رأس هرم در معرض بیشترین حواشی بخصوص در میان مردم و در سفرها و بازدیدها باشد.
این حواشی هم مربوط به وزیر کنونی و وزیر سابق نیست و همیشه وزرای بهداشت در این چالش حضور داشته‌اند اما در دوران مسولیت دکتر نمکی مقام عالی وزارت بهداشت بنا به چند دلیل این حواشی در تمام بازدیدها سوار بر متن شده است که کمبود شدید منابع اعتباری؛ بالارفتن سطح توقعات مردم و جامعه پزشکی بعد از طرح تحول که بنا به کمبود منابع هر روز کوچک‌تر می‌شود و همچنین کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که در اثر تحریم ظالمانه بوجود آمده و با اندکی نا آشنایی وزیر با بدنه وزارت با توجه به اینکه دکتر نمکی از سازمان برنامه پا در میدان این وزارت عریض و طویل گذاشته و البته تند مزاجی در رفتار ایشان همه کمک کرده تا این حواشی پررنگتر باشد.
اما آنچه در سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستانهای شاهرود و میامی اتفاق افتاد و انعکاس وسیعی در سطح وزارت بهداشت و رسانه‌های محلی استان سمنان داشت متفاوت بود سفری که همواره با تبسم و رضایت وزیر و همراهان جلوه خاصی به این سفر بخشید و شاید یکی از دلایل پررنگ آن بی ربط به فرزند شایسته دیارمان نباشد که صلابت دنا و بردباری دشت‌های گرمش؛ دم گرم او را چنان عرفانی نموده که با مدیریت علمی بر قلب حوزه سلامت توانسته محبوبیتی در میان جامعه پزشکی و مردم آن دیار داشته باشد. مردمیکه همیشه برای وی فرش قرمز پهن کرده‌اند چه در دولت قبل و چه در دولت کنونی؛ آری، دکتر رضا چمن؛ یکی از صدها افتخار استان که ما برایش جا نداشتینم. اما در سخترین شرایط چند روز قبل میزبان وزیری بود که بزرگترین اورژانس شرق کشور و یک کلنیک تخصصی بزرگ را به مردم میزبانش هدیه نمود تا برگ زرین دیگری باشد بر افتخارات ما و خودش.
نام شما

آدرس ايميل شما

خیر خواه
Iran, Islamic Republic of
شخصیت و توانمندی فردی مثل رضا چمن به هیچ وجه قابل قیاس با کسی مثل کامل تقوی نژاد نیست...من تعجب میکنم چرا توی وزارتخونه چینش نیروها جوری هست که یکی مثل چمن باید رییس یه دانشگاه توی یه استان بشه و کسی مثل تقوی نژاد که هیچ تخصصی در حوزه بهداشت و درمان نداره بذارنش معاون وزیر....حداقل اگر هم استانیهای ذی نفوذ قراره به کسی پیشرفت بدن جاش رو هم درست برای اون افراد انتخاب کنن...مثلا چمن رو میذاشتن معاون وزیر به جای تقوی نژاد و تقوی نژاد رو میذاشتن رییس دارایی مثلا استان تهران که به نظرم با توجه به اینکه دولت اصلا و ابدا به ایشان (تقوی نژاد) تو این چند سال اخیر دید مثبتی نداشته و نمونه بارزش هم پسرفتی هست که از دولت اصلاحات تا کنون شامل حالش شده ، همون رییس دارایی یا مالیاتی یه استان با توجه به سیر نزولیش پست منطقی میتونست باشه...
سالار
Iran, Islamic Republic of
راسته که میگن آقای تقوی نژاد یه برادرزاده اش رو گذاشته توی روابط عمومی شهرداری و یکی دیگه اش رو تو شرکت های دولتی زیر مجموعه خودش ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تقوی نژاد فامیلش م م را هم از روابط عمومی علوم پزشکی یاسوج با اون عملکرد؟ منتقل کرد به روابط عمومی معاونت خودش در وزارت!
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن عزیز
در همین استان خودمون صدها برابر این پروژه اجرا کرد دهها مرکز راه اندازی کرد و چقدر آمبولانس آورد توی استان چقدر متخصص آورد و....
هر کجا هست خداوند یارش
Iran, Islamic Republic of
بیشتر پیشرفت همین بیمارستان جلیل یاسوج و اورژانس بزرگ دهدشت و بخش جراح قلب یاسوج و ام آر آی گچساران و دهدشت و خیلی کارهای بزرگ دیگر هم در همین کهگلویه و بویراحمد خودمون با همت دکتر چمن بود افسوس که برخی تحمل روحیه علمی و عدالتخواهیش نداشتند.
بعد از رفتن دکتر چمن همه دیدیم که چه مصیبت هایی برای دانشگاه و مردم درست کردن که هنوز که هنوزه دودش به چشم مردم رفته و دیگه هم درست بشو نیس.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر چمن که از افتخارات ا ستان ماست و همیشه توانسته با مدیریت فوق العاده اش خدمات شایسته ای را به مردم هدیه کنند افسوس و صد افسوس که قدرش را ندانستیم.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1