کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد:

جبار کیانی: ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست

8 آبان 1398 ساعت 12:07

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست به مشکلات پیش رو واحدهای تولیدی و بخش خصوصی پرداخت و گفت: ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.


شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور دکتر جلیلی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد، نماینده بویراحمد و دنا، معاونین استاندار، حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان و جمعی از مدیران عضو این شورا در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز چهارشنبه (8 آبان ماه 98) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست به مشکلات پیش رو واحدهای تولیدی و بخش خصوصی پرداخت و گفت: ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.
کیانی در ادامه با اشاره به اینکه این روند دریافت مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه مناسب با شرایط اقتصادی استان نیست، اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد هیچ منبع درآمد بالایی نیست و سقف مالیات‌ها هم خیلی بالا است.
وی افزود: واحدهای تولیدی استان به کما رفته و شرایط سختی داریم و بخش خصوصی قفل است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه سیگنال‌های خوبی را دریافت نمی‌کنیم برای بخش خصوصی، افزود: اداره مالیاتی باید به فکر مؤدی‌های جدید باشد. کسب و کارهایی هستند، مثل آهن فروش‌ها که میلیاردها تومان درآمد دارند.
کیانی گفت: بنده خودم در سال یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌کنم و حقیقتاً بخش خصوصی از این وضعیت گریان هست و ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه نامناسب تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی گریزی زد و گفت: من نمی‌دانم، اما بعضی بانک‌ها از مدار وظایف خودشان خارج شدند و منابع آنها معلوم نیست به کجا می‌رود. من نمی‌دانم این همه زمین که در اختیار بانک‌ها است، برای چیست؟ منابع مردم را جمع می‌کنند و در خارج از استان مُلک می‌گیرند و منابع مردم را تبدیل به یورو می‌کنند و آن را در گاو صندوق‌هایشان نگه داری می‌کنند.
کیانی در پایان این را هم گفت: که ما [بخش خصوصی] گلایه مند هستیم، از آنها در تمام جلسات مان دعوت می کنیم که حضورشان بسیار کمرنک است.
 


کد مطلب: 414327

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/414327/2/جبار-کیانی-ساز-کار-مالیاتی-حاکم-راستای-رونق-تولید-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1