کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مجمع سالانه هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

والیبال کهگیلویه و بویراحمد از رکود خارج شد / علوی: نام اداره ورزش و جوانان استان دیگر در آخر لیست نوشته نمی‌شود

27 خرداد 1398 ساعت 21:06

تیر، مرداد و شهریورماه امسال به ترتیب تیم‌های والیبال مردان رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید کهگیلویه و بویراحمد به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.


سید محمدکاظم نظری رئیس هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد والیبال گفت: ظهر امروز (27 خرداد) در نشست مجمع سالانه هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ما نیازمند نشاط اجتماعی است که بسیاری از آسیب‌ها را می‌تواند کاهش دهد و خصوصاً نیازهای نوجوانان و جوانان را در بسیاری از حوزه‌ها برطرف می‌کند.
نظری در ادامه افزود: به جای آنکه هزینه درمان کنیم، می‌توانیم درمان این آسیب‌های اجتماعی را با ورزش پیشگیری کنیم.
به جهت اینکه والیبال به نسبت فوتبال نیاز به هزینه و امکانات کمتری است و ظرفیت بالایی برای جذب دارد بدین ترتیب والیبال ازجمله ورزش‌هایی هست که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد باید روی آن سرمایه‌گذاری کند.
هیئت والیبال استان تلاش داشت که مسابقاتی با تنوع و کیفیت برگزار کند و امیدواریم تیم‌های باشگاهی در رده‌های کشوری مطلوبی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: ورزشکاران استان نشان دادند که استعداد والیبال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این استعداد را باید در سطح ملی عرضه کنیم، بدین ترتیب باید تحول و ارتقا در حوزه والیبال ایجاد شود.
نظری به عملکرد یک‌ساله هیئت والیبال در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته مسابقات انتخاباتی رده نوجوانان آقایان و بانوان برگزار شد و همچنین تیم نوجوانان بانوان و آقایان استان به مسابقات کشوری اعزام شدند.
وی تصریح کرد: مسابقات جام رمضان آقایان و بانوان، مسابقات جام باشگاه‌های استان خلیج‌فارس ویژه آقایان، مسابقات جوانان بانوان استان جهت اعزام به مسابقات کشوری، مسابقات استانی جام فجر بانوان با حضور 11 تیم از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، مسابقات جام دهه فجر آقایان، دوره مربیگری درجه 3 بانوان و آقایان، مسابقات لیگ آقایان و میزبانی دور برگشت مسابقات دسته دوم کشور برگزار شد.
نظری ادامه داد: یک بانو به دوره داوری درجه یک و 4 متقاضی آقا به دوره مربیگری درجه 2 و همچنین 3 داور آقا به دوره مربیگری بین‌المللی اعزام شدند، همچنین 2 داور آقا به فدراسیون جهت داوری در مسابقات لیگ دسته یک و اعزام شد.
وی ادامه داد: تیم جوانان بانوان استان به مسابقات قهرمانی کشور و تیم فرزان دهدشت به مسابقات باشگاهی کشور جام خلیج‌فارس اعزام شدند، همچنین دوره مربیگری ارتقا 3 به 2 بانوان به صورت منطقه‌ای با حضور 8 تیم از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فعالیت‌های والیبال به نحوی در حال ارتقای بیشتری است که باید بتوانیم با نمود از تیم جمهوری اسلامی ایران فرایند قهرمانی را برای خود فعال‌سازی کنیم.
علوی در ادامه افزود: ایجاد ورزش همگانی و قهرمانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد از اولویت سازمان ورزش و جوانان هست که استعدادیابی و فعالیت در سنین پایه بخش بانوان و آقایان ضروری است.
در بررسی و آنالیز ورزش و جوانان در لیست استان‌های آخر نیستیم و امروزه ظرفیت خوبی در حوزه والیبال صورت گرفته که باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنیم تا به ارتقای بهتری برسد.
دستان عزیزی دبیر هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پس از جان باختن اردشیر راد رئیس هیئت والیبال این استان در سانحه هوایی ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ پرواز تهران - یاسوج رشته ورزشی والیبال استان چند ماه با رکود مواجه شد.
عزیزی در ادامه افزود: مجمع انتخابات هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد مهرماه سال گذشته برگزار و سید محمدکاظم نظری به عنوان رئیس جدید هیئت این استان تعیین و معرفی شد.
دبیر هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان هیئت والیبال استان توسعه و پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی است.
بر همین اساس سیاست‌هایی در هیئت والیبال کهگیلویه و بویراحمد تعریف‌شده که شامل حمایت همه‌جانبه از هیئت‌های هشت شهرستان این استان و رعایت عدالت در برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اعتبار و تجهیزات بین آن‌هاست.
برخی شهرستان‌های استان با کمبود شدید امکانات ازجمله توپ و تور مواجه هستند که این معضل در حال برطرف شدن است.
مهرماه امسال تاکنون ۱۰ باشگاه جدید والیبال در نقاط مختلف این استان ایجاد و راه‌اندازی شده است.
رؤسای هیئت‌های والیبال هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد و راه‌اندازی باشگاه‌های جدید در شهرستان‌های این استان همت کنند.
برخی مزایای مهم ایجاد و راه‌اندازی باشگاه‌های جدید والیبال در کهگیلویه و بویراحمد شامل کشف استعدادها، افزایش انگیزه افراد علاقه‌مند و ایجاد رقابت سالم بین آنان خواهد بود.
تقویم سال ۱۳۹۸ رشته ورزشی والیبال این استان تنظیم‌شده که منطبق با برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های فدراسیون است.
هیئت‌های والیبال شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدام به تنظیم تقویم شهرستانی و ارائه آن به هیئت این استان کنند.
تیر، مرداد و شهریورماه امسال به ترتیب تیم‌های والیبال مردان رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید کهگیلویه و بویراحمد به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.
مردادماه امسال چندتیم والیبال از رده‌های مختلف سنی این استان در هر ۲ بخش مردان و زنان به رقابت‌های ملی استعدادیابی اعزام خواهند شد.
هدف از برگزاری این رقابت‌ها شناسایی استعدادهای برتر برای معرفی به تیم‌های ملی والیبال مردان و زنان رده‌های مختلف سنی است.
رقابت‌های والیبال جام خلیج‌فارس ویژه مردان و زنان رده سنی بزرگ‌سالان در ۲ مرحله تابستانه و زمستانه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها پیش‌زمینه و مقدمه‌ای برای حضور تیم‌های والیبال مردان و زنان رده سنی بزرگ‌سالان استان در مسابقات لیگ زیرگروه کشور است.
انتظار می‌رود که داوران و مربیان والیبال کهگیلویه و بویراحمد حضور بیشتری در دوره‌های آموزشی و بازآموزی برگزارشده از سوی هیئت این استان داشته باشند.


کد مطلب: 410424

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410424/2/والیبال-کهگیلویه-بویراحمد-رکود-خارج-علوی-نام-اداره-ورزش-جوانان-استان-دیگر-آخر-لیست-نوشته-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1