تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۷۰۹۳۷

(ویدئو) مزرعه پرورش گوزن در افغانستان

۰
فایل مرتبط کبنا ؛یک تاجر در تخار افغانستان به هدف جلوگیری از انقراض حیوانات وحشی، یک مزرعه پرورش گوزن به ارزش بیش از یک میلیون افغانی ایجاد کرد.
         

به گزارش کبنا، محمد دلاور که این مزرعه پرورش گوزن را در شهرستان ینگی‌قلعه در استان تخار ایجاد کرده می‌گوید که این مزرعه پرورش و حفاظت از گوزن را با هزینه بیش از یک میلیون افغانی راه‌اندازی کرده و این مزرعه کاملا شخصی بوده و برای جلوگیری از انقراض گوزن‌های شهرستان ینگی‌قلعه تاسیس شده است.
وی در مصاحبه با رادیو تلویزیون ملی تخار افزود: در گذشته دشت‌ها و تپه‌های شهرستان ینگی‌قلعه استان تخار پوشیده از درخت و جنگل بود که در آن پرنده‌ها و حیوانات مختلف به ویژه گله‌های گوزن زندگی می‌کردند و با ایجاد این مزرعه می‌خواهم از انقراض گوزن‌ها جلوگیری کنم.
دلاور در ادامه گفت: موفق شدم با پیدا کردن چند گوزن برای تکثیر، حفاظت و پرورش آن‌ها مزرعه معیاری را ایجاد کنم و از دولت می‌خواهم از مزرعه گوزن شهستان ینگی‌قلعه حمایت کند تا بتوانم یک محیط مناسب باغ‌وحش گوزن‌ها را ایجاد کنم.
در همین راستا، عبدالصمد اشرف، مسئول طالبان در شهرستان ینگی‌قلعه استان تخار گفت: دولت طالبان برای حمایت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و همکاری با آن‌ها را اولویت کاری خود می‌داند و طبق آمار‌ها بعد از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان و برقراری امنیت در کشور نسل گونه‌های نایاب حیات وحش در حال افزایش است.
بر اساس گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، وی همچنین گفته است که شکار حیوانات نادر ممنوع است و افرادی که دست به شکار بی‌رویه و غیر قانونی می‌زنند قطعا با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.
وی در ادامه گفت: از همین رو از مردم می‌خواهم در برابر حفظ و بقای حیات وحش شهرستان ینگی قلعه استان تخار با دولت ما همکاری کنند.
گفتنی است که این گونه گوزن نه تنها در افغانستان بلکه در سطح جهان با خطر انقراض مواجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1